Keresés

Részletes keresés

wrn3060 Creative Commons License 2006.03.04 0 0 913
No comment ... Megint adtunk a jó hírnevünknek. Nem a GySEV hírnevének, a magyarok hírnevének.
Előzmény: Distván (904)
dzcsiga Creative Commons License 2006.03.04 0 0 912
Ott van váltófűtés.
De ott egy kis szellőre is hófuvás van.
Előzmény: v_peti (910)
v_peti Creative Commons License 2006.03.04 0 0 911

Mármint ha taxit fogadott volna az illető.

 

Előzmény: v_peti (909)
v_peti Creative Commons License 2006.03.04 0 0 910

Amúgy meg úgy tudom, hogy az EU-ban kötelező a fényképes személyazonosító okmány, azaz mindenkinek van ilyen és nemcsak a jogosítvány, mint az USA-ban.

 

Az egy más kérdés, hogy az ember nem hordja magával.

 

Amúgy meg miért nem vezényeltek oda 1-2 embert a PFT-ről, aki kipucolja a váltót?

Váltófűtéssel nem lehetne megoldani a dolgot?

 

 

 

Előzmény: v_peti (908)
v_peti Creative Commons License 2006.03.04 0 0 909

Határ: A Soproni állomás kijelölt határátkelő. És Kópháza is az, ahol gondolom kimennének Deutschkreutzba. Persze, ehhez igazolvány kellene.

 

Előzmény: cs1014 (906)
v_peti Creative Commons License 2006.03.04 0 0 908

És ha valakit köröznek, akkor hogy igazolom magamat, hogy nem én vagyok az?

 

Amúgy meg úgy tudom, hogy az EU-ban kötelező a fényképes személyazonosító okmány, azaz mindenkinek van ilyen és nemcsak a jogosítvány, mint az USA-ban.

 

 

Előzmény: etwg (907)
etwg Creative Commons License 2006.03.04 0 0 907

 Mert a személyit magánál kellene tartania az embernek*,

 

 

Ezzel csak egy baj van, Ausztriában ugyanis majdnem ismeretlen fogalom  a személyi (csak annak van aki ezt extra igényeli és megveszi), és Ausztrián belül a polgárt nem lehet igazoltatni - amennyiben gyalog vagy tömegközlekedési eszközön van uton. (Ugyanis az ilyen mozgáshoz semmilyen igazolvány nem szükségeltetik....).

Előzmény: v_peti (905)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.04 0 0 906
Ez a hóeséskor volt. Van egy-két kritikus váltó Harkán, ami már évtizedek óta neuralgikus pont, az az állomás ilyen esetben képes két vonalat blokkolni, akár hosszú órákra is.
Manfrednak sok olyan problémája is van (miért nincs vonatpótló busz - nem lehet, mert nincs megoldva a határőrizet; fszt. nem tud jól osztrákul, stb.), aminek semmi köze a vonatközlekedéshez. Hőzöng, leginkább. Volt "szerencsém" aznap dolgozni, volt akkora káosz, hogy na. Nem a GySEV, vagy Sopron miatt. Persze az az utas, aki Sopronban dekkol, nyilván rájuk haragszik.
Szerintem GySEV kicsit túlkényeztette az osztrákokat (utasok, vasút körül lakók, stb.). Azért valljuk be, igaza is van pár dologban. De a soproni toronyban csak két forgalmista van, annyi melóval, hogy iszonyat. Hatvanadik dolguk az utastájékoztatás.

A határról annyit:
nem ballaghatsz csak úgy ki-be egy országhatáron, csak mert van útleveled, vagy határátlépésre jogosító igazolványod. Erre megfelelő, kijelölt határátkelő helyek vannak, megfelelő szabályokkal. Még csempésznek Ausztriába embert! De ezt Schengen, és az idő, majd megoldja.
Előzmény: v_peti (905)
v_peti Creative Commons License 2006.03.04 0 0 905

Mi a búbánat történt? Mert ha egy vonat kimarad, akkor munkanapokon egy óra múlva ott a másik. Nem értettem meg mindent, csak azt, hogy Bécstől csak Sopronig ment a vonatjuk, jókora késéssel, és onnan alig tudtak továbbmenni Deutschkreutzba.  A határdolgot sem értem. Mert a személyit magánál kellene tartania az embernek*, így nyugodtan kijöhetne az állomásról.

 

*A magyar jogszabályok szerint mindig, ha kilépek a lakásomból. Az osztrák szabályokat nem ismerem.

 

 

 

 

 

Előzmény: Distván (904)
Distván Creative Commons License 2006.03.03 0 0 904

Ma találtam az Eisenbahn Österreich márciusi számában a 116. oldalon.

A teljes olvasói levelet berakom ide.

 

Nandesz2 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 903
Nos igen, és ez gondolom azért határőrfüggő is, nekem nincs is rossz tapasztalatom Sopronból ezzel kapcsolatban, mint ahogy írtam. Részemről én megmondtam a határőrnek, mit szeretnék és már fotózhattam is.
Előzmény: cs1014 (900)
Cheew Creative Commons License 2006.03.03 0 0 902

 

Szia!

Menetjegyem nekem is van:D nekem a 0038-as sorszámú van meg:D

Amúgy itt is Lovas Gyula készítette a grafikát hozzá.

 

Üdv.

Előzmény: Arthur Dent (901)
Arthur Dent Creative Commons License 2006.03.03 0 0 901

Hál istennek nekem is megvannak a bélyegek külön-külön is, de ezek a lapok bekeretezve díszitik otthonomat.

Meg ezek is:

Előzmény: gigantmania (888)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 900
A belföldi peronról nem tilos fotózni.
A nemzetközi pedig csak egy határátkelő, nem? Nem sok határsávban bóklászhatsz kedvedre fényképezőgéppel, azt hiszem. Ez viszont már nem a vasút, hanem a HÖR sara, és meg lehet érteni, ha nem akarnak kockázatot, felelősséget vállalni.
Előzmény: Nandesz2 (899)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 899
Értem én, amit mondasz, azzal nincs is bajom, hogy üzemi területre nem engednek be, az teljesen normális dolog.
A peronról való fotózás állítólagos tilalma döbbentett meg, annak viszont örülök, hogy ennek ellenére engedik, nem zargatják az embert túl gyakran.
Előzmény: cs1014 (897)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 898
Attól függ, h te mit értessz biztosítóberendezés alatt. A szó jelentését azért a vasutasok általában ismerik... ;-)
Előzmény: Vasutas_ng (876)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 897
Nem hiszem, hogy valakit valaha is piszkáltak volna azért, mert utasok részére megnyitott területről fotózott. Ez nem tilos!!!
A 5-7. közötti peron más, de ott is inkább az lehet időnként a baj, hogy HÖR dolgozó bal lábbal kelt fel. Nap mint nap lárok embereket fotózni, gond valószínüleg akkor van, ha a sínek közé, vagy üzemi területre mennek. Értsülk meg azért, hogy a vasút veszélyes üzem. Örült forgalom van időnként, és nyilvánvalóan mindenki kerülné a felelősség morzsáját is, "holmi" fotósok miatt.
Előzmény: Nandesz2 (874)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 896

Ha a menetrendben nincs is benne, találtam valami mást:

 

A fotózási kisokos füzetem egyikében találtam a bejegyzést, miszerint az 1984.05.17.-i MÁV Értesítő (99. évfolyam, 2006. év, 18. szám) foglalkozik 103454/1984 szám alatt "A MÁV területén a nem vasutas személyek belépésével és felvétel készítésének szabályozása" kérdéssel.

 

Talán meg tudja nézni/kérdezni g8_s15 kolléga, hogy ez a MÁV utasítás mit tartalmaz és hogy életben van-e még.

Előzmény: M41.2208 aliasM41-001. (885)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 895
Nem talán, biztos!
Előzmény: Cheew (887)
Vasutas_ng Creative Commons License 2006.03.02 0 0 894
Ez így van.
Előzmény: g8-s15 (880)
Distván Creative Commons License 2006.03.02 0 0 893

Sziasztok!

 

Ma voltam Lajtaújfalun valamint Ebenfurthban is visszafele pedig beugrottunk Vulkapordányba.

Az eredmény itt látható.

 

1.-2. képek: 5147-es motorunk épp elindult Vulkapordány megállóból...

...és megy Kismartonba.(7860)

3.-4. képek ÖBB 5047 047-es motor érkezik Lajtaújfalura...

...és megy tovább Bécsújhelyre.(7815)

5. kép Lajaújfalu állomás.

6. kép A 320-as érkezik az ER 9952-vel.

7. ÖBB 1116 129 és 127-es megy teherrel Sopronba.

8. 121-es gőzös.

9. Az 502-es mint Bécsújhely-Vulkapordány-Nezsider motor, Ebenfurthban, épp Lajtaújfaluba készül, kis késéssel indul.. (7818)

10. .. mert kemény 3 percet késett az E2818-as 1116 024-es.:) Mellette a 098-as hozta Bécsből a Szombathelyre menő eurigót.

11. kép. Hazafele Vulkapordányban az 501-es motor mellette ép a 2825-ös "Liszt" érkezik.

 

Hát ennyi lenne.

 

 

 

          
Distván Creative Commons License 2006.03.02 0 0 892

Franciaországban még nem hallottam, hogy a fotózással gond lenne. Legalábbis mellékvonalakon sok helyüt szintén nincs szolgálat, így nincs ki szólna. Strasbourg-ban vigyorogtak egyet a vasutasok, meg megvárták míg lefényképezem a mozdonyt, csak azután menesztették el. Görögöknél ott már ha meglátják kezedben a gépet az állomáson elkezdenek kötekedni, spanyolok dettó, portugálok is, az olaszokról nem is beszélve. "Tutto Treno":(

Egyébként mi is "jó" irányban haladunk.

Előzmény: Cheew (889)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 891

A menetrendből sok díjszabási és egyéb infó is hiányzik a korábbiakhoz képest. Egyszerűen csak spórolnak a lapokkal. :(

 

Előzmény: M41.2208 aliasM41-001. (885)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 890

Akiket említettem, azok a vonat vezetőállásáról fotózták a síneket.

 

Amúgy meg úgy tudom, hogy ne könnyű ott fotózni, mert peronzár van sok helyen.

 

Előzmény: Cheew (889)
Cheew Creative Commons License 2006.03.02 0 0 889

 

Szia!

 

Én 2004-ben voltam Franciaországban. Párizs összes pályaudvarán, a peronról fotóztam is egy jó párat, de a kutya nem szólt hozzám. 2005-ben a Benelux államokban voltam, mind 3 országban fotóztam peronról, ott sem szóltak rám.

Szóval szerintem a helyzet hozza.

 

Üdv.

Előzmény: v_peti (884)
gigantmania Creative Commons License 2006.03.02 0 0 888
Az első képen lévő bélyegekből nekem majdnem mind megvan
Előzmény: Arthur Dent (882)
Cheew Creative Commons License 2006.03.02 0 0 887

 

 

 

Szia!

 

Szépek. Nekem úgy tűnik, hogy talán a Lovas Gyula grafikái ezek?

 

Üdv.

Előzmény: Arthur Dent (882)
Cheew Creative Commons License 2006.03.02 0 0 886

 

Szia!

 

"Nem tudod véletlenűl, hogy a Gysev gépek mikor ( esetleg milyen helyre ) kapják a számot?  (UIC)"

 

Gondolom, hogyha matrica lesz, akkor a gépeken való elhelyezés valószínűleg megfog egyezni a MÁV-os gépekkel. Amúgy semmi érdemlegeset nemtudok mondani erről, mert nem hallottam róla még semmit, de utána nézek majd, ha az időm engedi.

 

Üdv.

Előzmény: Beni14 (870)
M41.2208 aliasM41-001. Creative Commons License 2006.03.02 0 0 885


Sajnos a MÁV Hivatalos Menetrend 2005-2006-os kiadásában már nem szerepel,hogy az utazóközönség álltal megnyitott területen engedély nélkül lehet fényképezni./most néztem meg./
Különben a fotó engedélyek is azért szükülnek,mert nem az álltaluk meghatározott feltételekkel használják egyesek/épületez elzárt területek stb./
Igy aztán magunkra vethetünk követ,ha ez a lehetőség is bedugul.
Előzmény: wrn3060 (881)
v_peti Creative Commons License 2006.03.02 0 0 884

Franciaországban is vannak korlátozások, szintén a terrorveszély miatt. Egy vonatos filmben mondták, hogy a vágányhálózat fotózása odakint tilos, ezért csak titokban végezték a mozony vezetőállásán, amikor ott utaztak a filmesek. Pedig ez még szeptember 11. előtt volt.

 

Előzmény: mk4047 (879)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!