Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Amúgy meg úgy tudom, hogy az EU-ban kötelező a fényképes személyazonosító okmány, azaz mindenkinek van ilyen és nemcsak a jogosítvány, mint az USA-ban.
Az egy más kérdés, hogy az ember nem hordja magával.
Amúgy meg miért nem vezényeltek oda 1-2 embert a PFT-ről, aki kipucolja a váltót?
És ha valakit köröznek, akkor hogy igazolom magamat, hogy nem én vagyok az?
Amúgy meg úgy tudom, hogy az EU-ban kötelező a fényképes személyazonosító okmány, azaz mindenkinek van ilyen és nemcsak a jogosítvány, mint az USA-ban.
Mert a személyit magánál kellene tartania az embernek*,
Ezzel csak egy baj van, Ausztriában ugyanis majdnem ismeretlen fogalom a személyi (csak annak van aki ezt extra igényeli és megveszi), és Ausztrián belül a polgárt nem lehet igazoltatni - amennyiben gyalog vagy tömegközlekedési eszközön van uton. (Ugyanis az ilyen mozgáshoz semmilyen igazolvány nem szükségeltetik....).
Ez a hóeséskor volt. Van egy-két kritikus váltó Harkán, ami már évtizedek óta neuralgikus pont, az az állomás ilyen esetben képes két vonalat blokkolni, akár hosszú órákra is. Manfrednak sok olyan problémája is van (miért nincs vonatpótló busz - nem lehet, mert nincs megoldva a határőrizet; fszt. nem tud jól osztrákul, stb.), aminek semmi köze a vonatközlekedéshez. Hőzöng, leginkább. Volt "szerencsém" aznap dolgozni, volt akkora káosz, hogy na. Nem a GySEV, vagy Sopron miatt. Persze az az utas, aki Sopronban dekkol, nyilván rájuk haragszik. Szerintem GySEV kicsit túlkényeztette az osztrákokat (utasok, vasút körül lakók, stb.). Azért valljuk be, igaza is van pár dologban. De a soproni toronyban csak két forgalmista van, annyi melóval, hogy iszonyat. Hatvanadik dolguk az utastájékoztatás.
A határról annyit: nem ballaghatsz csak úgy ki-be egy országhatáron, csak mert van útleveled, vagy határátlépésre jogosító igazolványod. Erre megfelelő, kijelölt határátkelő helyek vannak, megfelelő szabályokkal. Még csempésznek Ausztriába embert! De ezt Schengen, és az idő, majd megoldja.
Mi a búbánat történt? Mert ha egy vonat kimarad, akkor munkanapokon egy óra múlva ott a másik. Nem értettem meg mindent, csak azt, hogy Bécstől csak Sopronig ment a vonatjuk, jókora késéssel, és onnan alig tudtak továbbmenni Deutschkreutzba. A határdolgot sem értem. Mert a személyit magánál kellene tartania az embernek*, így nyugodtan kijöhetne az állomásról.
*A magyar jogszabályok szerint mindig, ha kilépek a lakásomból. Az osztrák szabályokat nem ismerem.
Nos igen, és ez gondolom azért határőrfüggő is, nekem nincs is rossz tapasztalatom Sopronból ezzel kapcsolatban, mint ahogy írtam. Részemről én megmondtam a határőrnek, mit szeretnék és már fotózhattam is.
A belföldi peronról nem tilos fotózni. A nemzetközi pedig csak egy határátkelő, nem? Nem sok határsávban bóklászhatsz kedvedre fényképezőgéppel, azt hiszem. Ez viszont már nem a vasút, hanem a HÖR sara, és meg lehet érteni, ha nem akarnak kockázatot, felelősséget vállalni.
Értem én, amit mondasz, azzal nincs is bajom, hogy üzemi területre nem engednek be, az teljesen normális dolog. A peronról való fotózás állítólagos tilalma döbbentett meg, annak viszont örülök, hogy ennek ellenére engedik, nem zargatják az embert túl gyakran.
Nem hiszem, hogy valakit valaha is piszkáltak volna azért, mert utasok részére megnyitott területről fotózott. Ez nem tilos!!! A 5-7. közötti peron más, de ott is inkább az lehet időnként a baj, hogy HÖR dolgozó bal lábbal kelt fel. Nap mint nap lárok embereket fotózni, gond valószínüleg akkor van, ha a sínek közé, vagy üzemi területre mennek. Értsülk meg azért, hogy a vasút veszélyes üzem. Örült forgalom van időnként, és nyilvánvalóan mindenki kerülné a felelősség morzsáját is, "holmi" fotósok miatt.
Ha a menetrendben nincs is benne, találtam valami mást:
A fotózási kisokos füzetem egyikében találtam a bejegyzést, miszerint az 1984.05.17.-i MÁV Értesítő (99. évfolyam, 2006. év, 18. szám) foglalkozik 103454/1984 szám alatt "A MÁV területén a nem vasutas személyek belépésével és felvétel készítésének szabályozása" kérdéssel.
Talán meg tudja nézni/kérdezni g8_s15 kolléga, hogy ez a MÁV utasítás mit tartalmaz és hogy életben van-e még.
Franciaországban még nem hallottam, hogy a fotózással gond lenne. Legalábbis mellékvonalakon sok helyüt szintén nincs szolgálat, így nincs ki szólna. Strasbourg-ban vigyorogtak egyet a vasutasok, meg megvárták míg lefényképezem a mozdonyt, csak azután menesztették el. Görögöknél ott már ha meglátják kezedben a gépet az állomáson elkezdenek kötekedni, spanyolok dettó, portugálok is, az olaszokról nem is beszélve. "Tutto Treno":(
Én 2004-ben voltam Franciaországban. Párizs összes pályaudvarán, a peronról fotóztam is egy jó párat, de a kutya nem szólt hozzám. 2005-ben a Benelux államokban voltam, mind 3 országban fotóztam peronról, ott sem szóltak rám.
"Nem tudod véletlenűl, hogy a Gysev gépek mikor ( esetleg milyen helyre ) kapják a számot? (UIC)"
Gondolom, hogyha matrica lesz, akkor a gépeken való elhelyezés valószínűleg megfog egyezni a MÁV-os gépekkel. Amúgy semmi érdemlegeset nemtudok mondani erről, mert nem hallottam róla még semmit, de utána nézek majd, ha az időm engedi.
Sajnos a MÁV Hivatalos Menetrend 2005-2006-os kiadásában már nem szerepel,hogy az utazóközönség álltal megnyitott területen engedély nélkül lehet fényképezni./most néztem meg./ Különben a fotó engedélyek is azért szükülnek,mert nem az álltaluk meghatározott feltételekkel használják egyesek/épületez elzárt területek stb./ Igy aztán magunkra vethetünk követ,ha ez a lehetőség is bedugul.
Franciaországban is vannak korlátozások, szintén a terrorveszély miatt. Egy vonatos filmben mondták, hogy a vágányhálózat fotózása odakint tilos, ezért csak titokban végezték a mozony vezetőállásán, amikor ott utaztak a filmesek. Pedig ez még szeptember 11. előtt volt.