Halmazati hozzá nem értés, vagy nemtörődömség látható a beruházás ezen szakaszán.
A harkai útkorrekció is feltűnő, ám hasznosabbnak gondolnám a balfi csomópontig átadást. Akár 2 hónap múlva, ne várják meg a fertőrákosi csomópont befejezését.
Már az is dilettantizmus, hogy az építés szakaszolását így végezték, de ugyanaz a kivitelező, ezért megoldható lenne a balfi 2 km.
Egyetértünk. Látod, itt ér véget a lokálpatriotizmus, amire mindig hivatkozni szoktál. Minden embernek máshol vannak a határai.
Hogy kell ezt elképzelnem élőben? A NIF-nél 2020 elején feltünt valakinek hogy szivás lesz a fertőrákosi úton az élet? És most megy a kármentés? Elég amatör hiba ez, bár hozzáteszem, Sopron városa valami egészen elképesztően impotens ha új utak épitéséröl van szó. Itt még egy turbókörgalmat sem tudtak épiteni 30 év alatt.
Másik dolog pedig hogy nagyon nem kellett volna a 8645-ös utat új nyomvonalra vinni. A 861-es úton egy Sopron-dél/Harka csp. most k*rva jól jönne!
Csodálatos érzés lehet NIF szóvivőnek lenni, mindig alkalmazkodni a cudar világ változásaihoz,
kitalálni, hogyan lehetne megmagyarázni a lehetetlent.
Boglárka próbálja "tenni a dolgát" - ám nagy kihívásokkal küzd -
A linkelt cikk szerint:
Csak ha a Mély út is kész
"A Szent Mihály-temetőnél lévő körforgalom azonban nem bírná el a rázúduló forgalmat, az átépítése pedig nem oldható meg, ezért az autókat egy új nyomvonalra, a Mély útra terelik át.
A csomópont átadása csak akkor lesz lehetséges – várhatóan 2021-ben –, amikor a Mély út is elkészül."
Ezek szerint azért késik a IV. szakasz, mert nincs kész a Mély út?
Az M85 IV. szakasz szerződését 2018. februárban megkötötték, a Mély úti "egérfarkincát" 2020. szeptemberben kezdték engedélyeztetni.
"A tervezett létesítmény a Mély út jelenlegi nyomvonalán alkotna jelzőlámpás kereszteződést a Stornó Ferenc úttal, vége pedig a Pozsonyi út – Homokbánya utca csomópontja közelében lenne, szintén lámpás kialakítással. Az új nyomvonal részben a Mély út jelenlegi nyomvonalán vezetne, megközelítőleg 850 méter hosszan, 7 méter szélességben, 2×1 forgalmi sávval. Járda is épül a teljes tervezési szakaszon.
A tervezett út építésének megkezdése 2021. első negyedév, várható használatba helyezése 2021. negyedik negyedév. A hatályos és ide vonatkozó kormányrendeletek alapján a közút előzetes vizsgálata szükséges."
Erről kommentelünk napok óta, hogy szétcsúsztak az ütemezések és a Mély út nem megoldás, különösen, hogy a vizsgálati dokumentum 43. oldalán 2024-re jelzik a megvalósulást:
"A vizsgálati időtávot 2024-re, illetve 2025-re vetítették előre tekintettel arra, hogy a „Mély út” 2024-re várhatóan megépítésére kerül,
míg 2025-re az M85-ös autóút is – vele együtt a Sopron észak-nyugati elkerülő út - teljes hosszban az országhatárig megépül."
Most már ott tart Boglárka, hogy Mély út nélkül nincs Fertőrákosi csomópont átadás?
A IV. szakasz kivitelezője így ússza meg a kötbért?
Többletforgalmat nem generál, de konfliktust a 84-es és az M85 csomópontjánál igen. Ilyen ugye eddig nem volt. Ráadásul már a harkai forgalom is ezeken a körforgalmakon megy keresztül, ami eddig nem igy volt amig a 8645-öst el nem terelték.
Kampányfinisben átadtak 15.8km-t a Szászsebes-Gyulafehérvár autópályaszakaszból. Ezzel meglépte a 900km-et a Román gyorsforgalmi úthálozat.
Az autópályaszakaszt úgy nyitják meg három nappal a parlamenti választások előtt, hogy a munkálatoknak csak a 92,6 százalékát végezte el a kivitelező. A kormány képviselői úgy ítélték meg, hogy a munka hátralévő része a forgalom mellett is elvégezhető. Maszol.ro
Ismet rovidul az ido Marosvasarhely es Budapest kozotti leggyorsabb ido, ha korben, lent Nagylak menten jarjuk az utat es nem az M4-M3-as paroson. Par nap amig a Waze begyujti az adatokat, es akkor tisztabban latjuk az idoket.
> Amugy egyetértek hogy Sopron/kelet csp elött elég forgalmas hetek/hónapok állnak. Lényegében itt fog áthaladni a fél város 84/85-ös útról és M85-röl, akár Sopronba jön, akár el akarja kerülni. Az új körforgalmaknál biztos massziv dugók lesznek.
Önmagában a Csorna - Sopron-Kelet átadása miben generál többletforgalmat egyik napról a másikra? Eddig ugyanaz a forgalom a 84-esen jött a prés-körforgalmon át, szerintem ez most az M85-ről ugyanott jön majd be a városba. Javulást nem hoz, de forgalmat sem generál egyik napról a másikra.
De mindegy is, egyetértünk abban hogy az ütemezés nagyon nem sikerült. De már az egész soproni elkerulot egy ütemben kellett volna megvalósítani, ebbol most jó esetben is három ütem lesz.
2018. június 2. szombat 07:10 Már Sopronnál dolgoznak a gyorsforgalmi építői
"A Nagylózs–Sopron-kelet és a Sopron-kelet–Fertőrákos csomópont közti, összesen 21,8 kilométeres szakaszon most kezdték meg a kivitelezést a vállalkozók.
Mindkét szakaszon megtörtént a munkaterület-átadás, a projekt egészére vonatkozó, teljes kiviteli terv várhatóan őszre készül el.
Számos olyan munkát azonban már el kellett kezdeni, ami a határidő betartása szempontjából fontos: zajlanak a közműkiváltások engedélyezései és a régészeti feltárások, folyamatban van a robbanószer-mentesítés és a szállítói út kiépítése is, utóbbi hamarosan elkészülhet."
A számlálásokat 2020. január 21-22-én végezték el az alábbi helyszíneken: − 84. számú főút – Lackner Kristóf út jelzőlámpás csomópont − 84. számú főút – Bécsi/Virágvölgyi út körforgalom − 84. számú főút – Pozsonyi út körforgalom − 84. számú főút – Rákosi út jelzőlámpás csomópont − 84. számú főút – 8518. j. út (Balfi út) − 84. számú főút – Győri út − Pozsonyi út – Vámház sor csomópont
Mondjuk elég durva fél év lesz ez. Szerintem is súlyos szakmai hiba hogy 3 csomópontból, csak 1-et adnak át. Nem tudom mi az igazság, az viszont biztos hogy a IV szakaszra nem 2018 márciusában vonult fel az épitö, hanem nyár végén (ha jól emlékszem).
"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2017. július 13-án hirdetett eredményt az M85-ös gyorsforgalmi út
Csorna II.–Sopron-kelet–Fertőrákos csomópont közötti szakaszok kivitelezése és a kiviteli tervek elkészítése tárgyában. A kiírt közbeszerzési eljárást négy szakaszban szerződte le a NIF Zrt. a vállalkozókkal, e munkák előrehaladása azóta is folyamatos. A szerződések teljesítési határideje 2020. december 31., a jelenlegi kivitelezés ismeretében a forgalomba helyezésnek műszaki akadálya előre láthatóan nem lesz"
A Sopron/Kelet-Fertörákos szakasz ütemezése mindig külön volt az elötte levö 51 km-töl. Maga az épitkezés kezdete is kb fél évvel késöbb indult meg. Szerintem itt tipikusan a sajtó kommunikálta rosszul az épitkezést. Nem hiszem hogy ezt a kb 6 km-t március elött átadnák.
Amugy egyetértek hogy Sopron/kelet csp elött elég forgalmas hetek/hónapok állnak. Lényegében itt fog áthaladni a fél város 84/85-ös útról és M85-röl, akár Sopronba jön, akár el akarja kerülni. Az új körforgalmaknál biztos massziv dugók lesznek.
> Számomra megmagyarázhatatlan, hogy miért késik a balfi úti csomópontig vezető M85 szakasz átadása, mert az nagyon enyhítené a Győri úti körforgalomhoz bevezető 84. szakasz zsúfoltságát...
Valószínűleg még néhány befejező munkafolyamat hátravan. Ne felejtsd el, hogy a Csorna - Sopron-Kelet szakasz átadását szimobolikusan december 16-ra, a soproni népszavazás 99. évfordulójára időzítették (egyébként ez nagyon találó időpont a város gyorsforgalmi úthlózatba való bekötésére). Ezt mindenképpen tartani akarják, nyilván ezért akár néhány nappal későbbre elhalasztani is hajlandóak lehettek az elkerülő szakaszt.
Ettől még igaz, hogy Csornától-Kapuvártól már erre jobb, mint visszamenni Hegyeshalomhoz.
Még néhány hét és tapasztalható lesz, mennyire növekszik meg a nyomás az M85-84. úti csomópontnál (Harka-Kópháza)
Számomra megmagyarázhatatlan, hogy miért késik a balfi úti csomópontig vezető M85 szakasz átadása, mert az nagyon enyhítené a Győri úti körforgalomhoz bevezető 84. szakasz zsúfoltságát...
na igen, az utolsó mondattal teljesen egyet is értek,
Ugyanakkor nem lepnék meglepődve, ha soproni léptlékben jelentős forgalom terelődne át az M1-ről különösen a 84-es, 85-ös utak, de akár a 83-as út irányába Ausztria felől és vica verza.
Hogy ez most jó hír, vagy rossz hír - nem tudom...
Modelleztek: (Doc. 40. oldal)
"Az UTIBER Kft tervezői a tervezés tárgyát képező tervezett közlekedési területen átvezető mellékúti korrekciós szakasz forgalmi vizsgálatához
a Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) kidolgozásához alkalmazott forgalmi modellt vette alapul. A területi lehatárolását követően a jelenlegi állapotra elkészített igénymodellből kiindulva határozta meg a jövőben várható forgalmakat.
A várható forgalmi terheléseket a jövőbeni igénymátrixok tervezett hálózati modellre való ráterhelésével állapította meg. A területi modell: A jelen módosítás tárgyát képező közlekedési területre eső korrekciós mellékúti szakasz várható forgalma szorosan kapcsolódik az M85-ös autóúthoz, mely nemzetközi szinten is jelentős közlekedési folyosó része. A modellezés pontosságának növelése érdekében a modellezett terület felöleli Magyarországot és a szomszédos országok területét 100-150 km-es mélységében. A területi modell összesen 951 belföldi és 68 külföldi körzetet tartalmaz. A külföldi körzetek a határ közelében kisebb körzetet fednek le, a határtól távolodva egy, vagy több ország alkot egy körzetet.
A tervezési területéhez közel további körzetek bevonását, illetve meglévők felosztását végezte el, hogy növelje a modellezés pontosságát. Hálózati modell: A hálózati modellt az országos közúthálózat térképéből, valamint az Országos Közúti Adatbank hálózati paramétereket leíró állományából készítette el.
A körzeteket több feladó szakaszon keresztül kötötte a hálózathoz. Igénymodell: A forgalmi igénymátrixok 4 járműkategória szerinti áramlatokat tartalmazzák, úgymint a D1 - személygépjármű és kistehergépkocsi, D2 – közepes tehergépkocsi, D3 – nehéz tehergépkocsi, buszok, D4 – pótkocsis, nyerges, speciális, lassú tehergépkocsik. A meglévő forgalmi állapot meghatározása érdekében a modellen kalibrálást kellett végezni, melyhez alapvetően
az Országos Közúti Adatbank (OKA) adatait használta. A vizsgálathoz csupán a 84. számú főút Sopron keleti bevezető szakaszán, illetve az Ausztria felé tartó nyugati szakaszon állt rendelkezésre mért adat.
A többi útvonalon felszorzott adatok álltak rendelkezésre, melyeket 2014-ben igen csekély mért számú napok eredményei alapján határoztak meg, ezért szükségessé vált közúti forgalomszámlálás elvégzése. A számlálásokat 2020. január 21-22-én végezték..."
Régi mondás, aktualizálva:
Hiába használod a legmodernebb modellező szoftvereket, ha a bázisadatok hiányosak, vagy hibásak!
a varázsütés az bizonyos tranzit viszonylatok menetideje és az útvonaltervezők reakcója, akik jelentőseb többeket akarhatnak majd végiklüldeni az új gyorsforgalmin. Ehhez valami modellező eszköz kellene.
hanem az a baj, hogy csak 2024-re készül el, vagyis egyidejűleg az M85 V. szakasszal.
Az pedig alapjaiban változtatja meg a forgalmi viszonyokat, tehát csökken a Lackner utca forgalma is. (Kérdés, hogy annyival-e mint amit jósolnak)
Kellene egy szélesebb közúti aluljáró a S. Horváth J. utca végén. Kérdés: mit szólnának a forgalomnövekedéshez az ottlakók.
Node azt is jeleztem, hogy még el kell mélyülni az M85 prognózisokban is, mert a közzétett számadatok nem korrelálnak...
A jelen állapotot sajnos szűkebb térkép jelzi (nincs rajta az Ágfalvi környéke), de lehet tudni, hogy a somfalvi átkelőhöz és Ágfalvára cca. 4200 Ej. a napi forgalom külterületen.
Cca. 4000 forgalomnövekedés az ÉNY. elkerülő felé, egyetértve az ipari igények somfalvi úti kiszolgálásával, mégis erősnek érzem a 9000 Ej. forgalmat az új elkerülőn.
Nézzük mi lesz a helyzet a déli-keleti M85 szakaszokon:
A prognózis 2024-re (V. szakasz nélkül) 12 200 forgalmat jelez, V. szakasszal 20 600-at.
Ez kétséges, mert valami varázslatot tulajdonítanak az V. szakasznak: 8400 Ej. növekedés mitől következhetne Sopron előtt?
Változatlan áthaladási feltételek mellett indokolatlan a 60 %-os növekmény 1 év alatt. (Ezért nem hihető a prognózis minden eleme)
Visszajutunk a kiinduló útszakaszhoz, Pozsonyi út:
Vizionálják, hogy a Mély utcán 6600-as forgalom halad, tehát ennyi jármű nyomul Tómalom-S.kőhida-Fertőrákos és az M85 elkerülő felől a határ felé...
Ezzel az a baj, hogy az M85-elkerülőre 4600-at jelölnek... ennyi délről jövő gépjármű kerülne 6 km-t, ahelyett, hogy a balfi csomópontnál 3 km-t haladva a Kőrösi Cs. utcán jutna el a körforgalomhoz?
A prognózistérképek 8300 forgalomnövekedést jeleznek a Balfi csp-nál, ha még nincs Mély út, és 6700-at, ha már lesz, ámcsak 1900-at, ha elkészül az M85 V. szakasz.
Ezek szerint 1600 jármű választaná, hogy az M85-ön körbemegy a Pozsonyi utcáig. (De a 3. térképen csak 1000 az M85 forgalomnövekedése)
Oldalakon keresztül lehetne még elemezgetni, de az biztos, hogy a 8527. út Tómalom felé forgalom abszolút hibásan jelenik meg:
az elvégzett számlálás szerint S.kőhida előtt 5680, miközben 13700-at tüntetnek fel!
Egy-két kérdés:
Mennyire hiteles ez a prognózis, ha az alig 4000 lakosságú Fertőrákos (+S.kőhida) forgalmat ennyire elnézi?
A Piuszpusztai átkelő forgalma 3000. Ez megszűnik, ha átadják az M85 V. szakaszt?
Mert a 8527. út forgalma a 4. térképen csak 6100, vagyis 40 %-ra csökken.
Jó volna ismerni a döntés-előkészítők gondolkodásmódját, mert ez a Mély úti terelés már nagyon elkésett,
és semmi haszna nem lesz, ha majd már el lehet kerülni Sopront.
Igen, egy dél-nyugat Sopronból észak-nyugat Sopronba való eljutásért majdnem a belvárosig kell bejönni. Milnden ilyen irányu forgalom kizárólag a Kossuth Lajos és a Táncsics utcán zajlik. Vitathatatlan a 8647-es út tehermentesitö szerepe, én csak az nem értem miért kell 2022-ig várni mire elkezdik?
> A másik meglepetéscsomag: az Ágfalva új 8647. út -M85 összekötés.
Nem gondolnám, hogy a Jereván lakótelepről majd erre közlekednének, mert jelenleg ez 2 km-rel hosszabb kerülő lenne, mint a Plázánál.
Az biztos, hogy az Ágfalvi úti lakótelepről és a Lővérekből nyerő lesz. (De valószínűleg nem 9000 Ej.)
Egyrészt szerintem ez az út számottevő városon belüli forgamat is fog bonyolítani, mivel a nyugati városszélen ez lesz a legelső harántoló út.
Másrészt azért az ingázóknak Ausztria felé a Jerevánról is rövidíthet, hiszen minél kijebb érik el a 84-es utat, minél kevesebbet kell a Lackneren és a 2x1 sávos 84-en együtt haladni a Kelet felől érkezőkkel, annál jobb. A fentiekhez még írjuk hozzá a Sörgyár kamionjait, melyek szintén az északnyugati elkerülőt fogják használni Kelet felé a város helyett, emellett Sopronbánfalva és Ágfalva számára is könnyebbség nem csak nyugati irányba (lévén Ágfalva - Somfalva közötti határátkelő csak korlátozottan használható), hanem kelet felé is. Adhat némi forgalmat keleti irányba a Volán-telep is.