Keresés

Részletes keresés

Anytime Creative Commons License 2020.12.05 0 2 53241

Értelek.

Halmazati hozzá nem értés, vagy nemtörődömség látható a beruházás ezen szakaszán.

 

A harkai útkorrekció is feltűnő, ám hasznosabbnak gondolnám a balfi csomópontig átadást. Akár 2 hónap múlva, ne várják meg a fertőrákosi csomópont befejezését.

 

Már az is dilettantizmus, hogy az építés szakaszolását így végezték, de ugyanaz a kivitelező, ezért megoldható lenne a balfi 2 km.

 

Előzmény: Jared- (53240)
Jared- Creative Commons License 2020.12.05 0 0 53240

Egyetértünk. Látod, itt ér véget a lokálpatriotizmus, amire mindig hivatkozni szoktál. Minden embernek máshol vannak a határai.

 

Hogy kell ezt elképzelnem élőben? A NIF-nél 2020 elején feltünt valakinek hogy szivás lesz a fertőrákosi úton az élet? És most megy a kármentés? Elég amatör hiba ez, bár hozzáteszem, Sopron városa valami egészen elképesztően impotens ha új utak épitéséröl van szó. Itt még egy turbókörgalmat sem tudtak épiteni 30 év alatt.

 

Másik dolog pedig hogy nagyon nem kellett volna a 8645-ös utat új nyomvonalra vinni. A 861-es úton egy Sopron-dél/Harka csp. most k*rva jól jönne!

Előzmény: Anytime (53239)
Anytime Creative Commons License 2020.12.05 0 1 53239

Csodálatos érzés lehet NIF szóvivőnek lenni, mindig alkalmazkodni a cudar világ változásaihoz,

kitalálni, hogyan lehetne megmagyarázni a lehetetlent.

Boglárka próbálja "tenni a dolgát" - ám nagy kihívásokkal küzd -

A linkelt cikk szerint:

 

Csak ha a Mély út is kész

"A Szent Mihály-temetőnél lévő körforgalom azonban nem bírná el a rázúduló forgalmat, az átépítése pedig nem oldható meg, ezért az autókat egy új nyomvonalra, a Mély útra terelik át.

A csomópont átadása csak akkor lesz lehetséges – várhatóan 2021-ben –, amikor a Mély út is elkészül."

 

Ezek szerint azért késik a IV. szakasz, mert nincs kész a Mély út?

 

Az M85 IV. szakasz szerződését 2018. februárban megkötötték, a Mély úti "egérfarkincát" 2020. szeptemberben kezdték engedélyeztetni.

http://cyberpress.hu/ez-a-fejlesztes-lehet-a-megoldasa-a-pozsonyi-ut-tehermentesitesenek/

"A tervezett létesítmény a Mély út jelenlegi nyomvonalán alkotna jelzőlámpás kereszteződést a Stornó Ferenc úttal,
vége pedig a Pozsonyi út – Homokbánya utca csomópontja közelében lenne, szintén lámpás kialakítással.
Az új nyomvonal részben a Mély út jelenlegi nyomvonalán vezetne, megközelítőleg 850 méter hosszan,
7 méter szélességben, 2×1 forgalmi sávval. Járda is épül a teljes tervezési szakaszon.

A tervezett út építésének megkezdése 2021. első negyedév, várható használatba helyezése 2021. negyedik negyedév.
A hatályos és ide vonatkozó kormányrendeletek alapján a közút előzetes vizsgálata szükséges."

 

Erről kommentelünk napok óta, hogy szétcsúsztak az ütemezések és a Mély út nem megoldás, különösen, hogy a vizsgálati dokumentum 43. oldalán 2024-re jelzik a megvalósulást:

"A vizsgálati időtávot 2024-re, illetve 2025-re vetítették előre tekintettel arra, hogy a „Mély út” 2024-re várhatóan megépítésére kerül,

míg 2025-re az M85-ös autóút is – vele együtt a Sopron észak-nyugati elkerülő út - teljes hosszban az országhatárig megépül."

 

Most már ott tart Boglárka, hogy Mély út nélkül nincs Fertőrákosi csomópont átadás?

 

A IV. szakasz kivitelezője így ússza meg a kötbért?

 

Előzmény: Jared- (53237)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.12.05 0 2 53238

Kozben talaltam egy kis infot a bosnyak-horvat hataron levo szava-hidrol. 
2021.marc.1.-re van tervezve az atadas. 
Forras:

https://www.skyscrapercity.com/threads/bih-bosnia-and-herzegovina-road-infrastructure.426368/page-148#post-170936321

 

Előzmény: Törölt nick (53191)
Jared- Creative Commons License 2020.12.04 0 2 53237

Néhány új infó. Pl hogy a fertörákosi csp-t várhatóan csak 2021-ben adják át.

 

https://www.kisalfold.hu/kozelet/helyi-kozelet/m85-epul-a-iv-utem-es-az-alagut-is-a-becsi-domb-alatt-sopronnal-10446820/

Előzmény: Anytime (53236)
Anytime Creative Commons License 2020.12.04 0 1 53236

Azért linkeltem az eredeti NIF-tartalmakat, hogy hiteles legyen:

2018-ban a 4 szakasz még 4 szinű volt.

 

Ehhez képest egy kommentelő 6 nappal ezelőtt azt ír, amit most gondol a csatolt térképről.

Előzmény: Jared- (53232)
Jared- Creative Commons License 2020.12.04 0 2 53235

Többletforgalmat nem generál, de konfliktust a 84-es és az M85 csomópontjánál igen. Ilyen ugye eddig nem volt. Ráadásul már a harkai forgalom is ezeken a körforgalmakon megy keresztül, ami eddig nem igy volt amig a 8645-öst el nem terelték.

Előzmény: rm40 (53233)
pentium10 Creative Commons License 2020.12.04 0 5 53234

Kampányfinisben átadtak 15.8km-t a Szászsebes-Gyulafehérvár autópályaszakaszból. Ezzel meglépte a 900km-et a Román gyorsforgalmi úthálozat. 

 

Az autópályaszakaszt úgy nyitják meg három nappal a parlamenti választások előtt, hogy a munkálatoknak csak a 92,6 százalékát végezte el a kivitelező. A kormány képviselői úgy ítélték meg, hogy a munka hátralévő része a forgalom mellett is elvégezhető. Maszol.ro

 

Ismet rovidul az ido Marosvasarhely es Budapest kozotti leggyorsabb ido, ha korben, lent Nagylak menten jarjuk az utat es nem az M4-M3-as paroson. 
Par nap amig a Waze begyujti az adatokat, es akkor tisztabban latjuk az idoket. 

 

rm40 Creative Commons License 2020.12.04 0 2 53233

> Amugy egyetértek hogy Sopron/kelet csp elött elég forgalmas hetek/hónapok állnak. Lényegében itt fog áthaladni a fél város 84/85-ös útról és M85-röl, akár Sopronba jön, akár el akarja kerülni. Az új körforgalmaknál biztos massziv dugók lesznek.

 

Önmagában a Csorna - Sopron-Kelet átadása miben generál többletforgalmat egyik napról a másikra? Eddig ugyanaz a forgalom a 84-esen jött a prés-körforgalmon át, szerintem  ez most az M85-ről ugyanott jön majd be a városba. Javulást nem hoz, de forgalmat sem generál egyik napról a másikra.

Előzmény: Jared- (53223)
Jared- Creative Commons License 2020.12.04 0 3 53232

Légyszíves ezentúl minden posztodba sződd  bele Szájert... 

 

Ami a lényeget illleti, valami csúszás azért csak történhetett: https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/post-170881034

 

De mindegy is, egyetértünk abban hogy az ütemezés nagyon nem sikerült. De már az egész soproni elkerulot egy ütemben kellett volna megvalósítani, ebbol most jó esetben is három ütem lesz. 

Előzmény: Anytime (53231)
Anytime Creative Commons License 2020.12.04 -1 0 53231

Segítenek a pontos emlékezésben az akkori híradások, például:

https://www.magyaridok.hu/gazdasag/mar-sopronnal-dolgoznak-a-gyorsforgalmi-epitoi-3155527/

 2018. június 2. szombat 07:10
Már Sopronnál dolgoznak a gyorsforgalmi építői

"A Nagylózs–Sopron-kelet és a Sopron-kelet–Fertőrákos csomópont közti, összesen 21,8 kilométeres szakaszon most kezdték meg a kivitelezést a vállalkozók.

Mindkét szakaszon megtörtént a munkaterület-átadás, a projekt egészére vonatkozó, teljes kiviteli terv várhatóan őszre készül el.

Számos olyan munkát azonban már el kellett kezdeni, ami a határidő betartása szempontjából fontos: zajlanak a közműkiváltások engedélyezései és
a régészeti feltárások, folyamatban van a robbanószer-mentesítés és a szállítói út kiépítése is, utóbbi hamarosan elkészülhet."

 

Vagy

 

https://nif.hu/projektek/2018/03/sopron-megkozelitese-m85-autout-sopron-kelet-fertorakos-csomopont-kozotti-szakasz/

 

Mind a négy szakasz szerződését egy napon kötötték és 2020.december 31. határidővel.

Tehát 34 hónapon belül vállalták az átadást a kivitelezők.

 

 

Egyetértünk: súlyos szakmai hiba történt, vagy ...???

 

 

Jó nagy darab... üröm került az örömbe. A 2 csomópont hiánya mellé ráadásul egy díszpolgárral kevesebb lesz ott az átadáson

Előzmény: Jared- (53228)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53230

Ez nem valami koncepcióváltás miatt van (amiről ti még nem is hallottatok :-)?

Előzmény: Anytime (53229)
Anytime Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53229

Ja, ez is botrányos, de megtörtént:

 

A számlálásokat 2020. január 21-22-én végezték el az alábbi helyszíneken:
− 84. számú főút – Lackner Kristóf út jelzőlámpás csomópont
− 84. számú főút – Bécsi/Virágvölgyi út körforgalom
− 84. számú főút – Pozsonyi út körforgalom
− 84. számú főút – Rákosi út jelzőlámpás csomópont
− 84. számú főút – 8518. j. út (Balfi út)
− 84. számú főút – Győri út
− Pozsonyi út – Vámház sor csomópont

Előzmény: ÁsítóSárkány (53227)
Jared- Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53228

Mondjuk elég durva fél év lesz ez. Szerintem is súlyos szakmai hiba hogy 3 csomópontból, csak 1-et adnak át. Nem tudom mi az igazság, az viszont biztos hogy a IV szakaszra nem 2018 márciusában vonult fel az épitö, hanem nyár végén (ha jól emlékszem).

Előzmény: Herodes68 (53225)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53227

Csomópontban út forgalmát számolni... ez fájt.

Előzmény: Anytime (53221)
Anytime Creative Commons License 2020.12.03 0 1 53226

Az internet nem felejt, bár vannak néhányan hirtelen engedékenyek...

 

Ha a szerződés kötbérre vonatkozó részét is ismerhetnénk, akkor sokba kerülhet, tehát nem férne bele a júniusi átadás.

 

https://www.innoteka.hu/cikk/ujabb_orszaghatar_kapcsolat_az_m85_os_fejlesztesevel.2066.html

 

Ezt írták 2020. április 6-án:

 

"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2017. július 13-án hirdetett eredményt az M85-ös gyorsforgalmi út

Csorna II.–Sopron-kelet–Fertőrákos csomópont közötti szakaszok kivitelezése és a kiviteli tervek elkészítése tárgyában.
A kiírt közbeszerzési eljárást négy szakaszban szerződte le a NIF Zrt. a vállalkozókkal,  e munkák előrehaladása azóta is folyamatos.
A szerződések teljesítési határideje 2020. december 31., a jelenlegi kivitelezés ismeretében a forgalomba helyezésnek műszaki akadálya előre láthatóan nem lesz"

Előzmény: Herodes68 (53225)
Herodes68 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53225

Ez még akkor is több hónap ha nem a téli hónapok következnének.

A képen látható hogy még csak földmű készültség van a híd alatt

és annak környezetében.

 

 

Ebből szerintem június-július hónapoknál előbb nem lesz átadás.

Nem is kell kapkodni, ennyi belefér csak a minőség legyen jó.

Előzmény: Jared- (53223)
Anytime Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53224

Tudok róla, olvasom a híreket:-)

 

Az tény, hogy a Balfi csp. másik szakaszhoz tartozik a 8527. útig. (ám ugyanaz a DS Konzorcium építi.)

Pontosan ezért érthetetlen - súlyos szakmai hiba - a kivitelezés szétcsúszása.

Mert a szerződésekben azonos átadást vállaltak. (Kötbér?)

 

OFF:

A szimbolikus évforduló ünnepébe durván belerondított a botrány

Előzmény: rm40 (53222)
Jared- Creative Commons License 2020.12.03 0 0 53223

A Sopron/Kelet-Fertörákos szakasz ütemezése mindig külön volt az elötte levö 51 km-töl. Maga az épitkezés kezdete is kb fél évvel késöbb indult meg. Szerintem itt tipikusan a sajtó kommunikálta rosszul az épitkezést. Nem hiszem hogy ezt a kb 6 km-t március elött átadnák.

 

Amugy egyetértek hogy Sopron/kelet csp elött elég forgalmas hetek/hónapok állnak. Lényegében itt fog áthaladni a fél város 84/85-ös útról és M85-röl, akár Sopronba jön, akár el akarja kerülni. Az új körforgalmaknál biztos massziv dugók lesznek.

Előzmény: rm40 (53222)
rm40 Creative Commons License 2020.12.03 0 1 53222

> Számomra megmagyarázhatatlan, hogy miért késik a balfi úti csomópontig vezető M85 szakasz átadása, mert az nagyon enyhítené a Győri úti körforgalomhoz bevezető 84. szakasz zsúfoltságát...

 

Valószínűleg még néhány befejező munkafolyamat hátravan. Ne felejtsd el, hogy a Csorna - Sopron-Kelet szakasz átadását szimobolikusan december 16-ra, a soproni népszavazás 99. évfordulójára időzítették (egyébként ez nagyon találó időpont a város gyorsforgalmi úthlózatba való bekötésére). Ezt mindenképpen tartani akarják, nyilván ezért akár néhány nappal későbbre elhalasztani is hajlandóak lehettek az elkerülő szakaszt.

Előzmény: Anytime (53221)
Anytime Creative Commons License 2020.12.03 0 2 53221

Sokkal tovább már nem is részletezném.

Csak még kis nyomaték:

A forgalomszámlálást a csomópontoknál végezték, nem az útszakaszok középátlagánál.

A Pozsonyi út Temető előtti forgalma sokkal több, mint a Boldogasszony utcánál.

Vagy hasonlóan durva eltérés van a Balfi úti körforgalomnál mért és a Pihenőkeresztnél (új M85 csp.) nem mért között.

 

Nyilvánvalóan ezek az anomáliák is torzítják a prognózisokat.

 

A 84-85. utak forgalomvonzása evidens, de állandó-folyamatos. Nem attól függ, hogy elkerülhető Sopron vagy sem.

Hiszen az O.határ - Vulkapordány szakasz tőlünk függetlenül 2x1 sáv marad, tehát továbbra is araszolós...

https://www.google.com/maps/dir/47.6723973,17.559718/48.1198029,16.3039019/@47.8719833,16.7482267,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

M1-től tekintve 25 km-rel hosszabb Sopron felé.

Ettől még igaz, hogy Csornától-Kapuvártól már erre jobb, mint visszamenni Hegyeshalomhoz.

 

Még néhány hét és tapasztalható lesz, mennyire növekszik meg a nyomás az M85-84. úti csomópontnál (Harka-Kópháza)

 

Számomra megmagyarázhatatlan, hogy miért késik a balfi úti csomópontig vezető M85 szakasz átadása, mert az nagyon enyhítené a Győri úti körforgalomhoz bevezető 84. szakasz zsúfoltságát...

Előzmény: ÁsítóSárkány (53220)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.12.02 0 0 53220

na igen, az utolsó mondattal teljesen egyet is értek,

Ugyanakkor nem lepnék meglepődve, ha soproni léptlékben jelentős forgalom terelődne át az M1-ről különösen a 84-es, 85-ös utak, de akár a 83-as út irányába Ausztria felől és vica verza.

Előzmény: Anytime (53219)
Anytime Creative Commons License 2020.12.02 0 0 53219

Hogy ez most jó hír, vagy rossz hír - nem tudom...

 

Modelleztek: (Doc. 40. oldal)

"Az UTIBER Kft tervezői a tervezés tárgyát képező tervezett közlekedési területen átvezető mellékúti korrekciós szakasz forgalmi vizsgálatához

a Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) kidolgozásához alkalmazott forgalmi modellt vette alapul.
A területi lehatárolását követően a jelenlegi állapotra elkészített igénymodellből kiindulva határozta meg a jövőben várható forgalmakat.

A várható forgalmi terheléseket a jövőbeni igénymátrixok tervezett hálózati modellre való ráterhelésével állapította meg.
A területi modell:
A jelen módosítás tárgyát képező közlekedési területre eső korrekciós mellékúti szakasz várható forgalma szorosan kapcsolódik az M85-ös autóúthoz, mely nemzetközi szinten is jelentős közlekedési
folyosó része. A modellezés pontosságának növelése érdekében a modellezett terület felöleli Magyarországot és a szomszédos országok területét 100-150 km-es mélységében.
A területi modell összesen 951 belföldi és 68 külföldi körzetet tartalmaz. A külföldi körzetek a határ közelében kisebb körzetet fednek le, a határtól távolodva egy, vagy több ország alkot egy körzetet.

A tervezési területéhez közel további körzetek bevonását, illetve meglévők felosztását végezte el, hogy növelje a modellezés pontosságát.
Hálózati modell:
A hálózati modellt az országos közúthálózat térképéből, valamint az Országos Közúti Adatbank hálózati paramétereket leíró állományából készítette el.

A körzeteket több feladó szakaszon keresztül kötötte a hálózathoz.
Igénymodell:
A forgalmi igénymátrixok 4 járműkategória szerinti áramlatokat tartalmazzák, úgymint a D1 - személygépjármű és kistehergépkocsi, D2 – közepes tehergépkocsi, D3 – nehéz tehergépkocsi,
buszok, D4 – pótkocsis, nyerges, speciális, lassú tehergépkocsik. A meglévő forgalmi állapot meghatározása érdekében a modellen kalibrálást kellett végezni, melyhez alapvetően

az Országos Közúti Adatbank (OKA) adatait használta.
A vizsgálathoz csupán a 84. számú főút Sopron keleti bevezető szakaszán, illetve az Ausztria felé tartó nyugati szakaszon állt rendelkezésre mért adat.

A többi útvonalon felszorzott adatok álltak rendelkezésre, melyeket 2014-ben igen csekély mért számú napok eredményei alapján határoztak meg,
ezért szükségessé vált közúti forgalomszámlálás elvégzése. A számlálásokat 2020. január 21-22-én végezték..."

 

Régi mondás, aktualizálva:

Hiába használod a legmodernebb modellező szoftvereket, ha a bázisadatok hiányosak, vagy hibásak!

Előzmény: ÁsítóSárkány (53218)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.12.02 0 0 53218

a varázsütés az bizonyos tranzit viszonylatok menetideje és az útvonaltervezők reakcója, akik jelentőseb többeket akarhatnak majd végiklüldeni az új gyorsforgalmin. Ehhez valami modellező eszköz kellene.

Előzmény: Anytime (53217)
Anytime Creative Commons License 2020.12.02 0 0 53217

2024-2025 időszakban az elkerülő nélkül és az (V.) elkerülővel adat különbsége.

Nagyon csalóka a tranzit tényleges volumene.

Gondolnád-e, hogy a néhány ezer lakosú falvakból többen járnának át dolgozni, mint Sopronból?

Vagy, hogy ha néhány hét múlva átadják az M85-öt Sopronig, az nem növeli a vonzást, de ha az V. szakasz is elkészül, akkor azonnal 8 ezerrel?

 

Tapasztalható az északnyugati szakasznál is.

2024: 29500  2025: 37600  mintha minden jármű tranzit lenne, ez is 8 ezer

és egy varázsmozdulatra várna (V. szakasz)...

 

Szerintem "vágyvezérelt" ez a prognózis...

ha így lesz, akkor mi értelme van a Mély utca kiépítésének? (Trójai falónak is fantáziátlan)

Előzmény: ÁsítóSárkány (53216)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.12.02 0 0 53216

a növekmény csak az V. szakasznak szól? elsőre a várost elkerülő tranzitra tippelnék, ha minden szakasz elkészül...

Előzmény: Anytime (53215)
Anytime Creative Commons License 2020.12.02 0 0 53215

Mint jeleztem, - csak a leírtakból tudok kiindulni...

 

A közzétett forgalomszámlálások és prognózisok ezt mutatják.

 

Nem az a kérdés, hogy ha már kész lenne, akkor a Jereván ltp.-ből is az új ÉNY elkerülőt választanák,

(még úgy is, hogy kb 1,5 km kerülővel lehet kijutni a Somfalvi útra)

https://www.google.com/maps/dir/47.6937761,16.5719286/47.6918627,16.5687195/@47.6920327,16.5689448,1462m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

hanem az a baj, hogy csak 2024-re készül el, vagyis egyidejűleg az M85 V. szakasszal.

Az pedig alapjaiban változtatja meg a forgalmi viszonyokat, tehát csökken a Lackner utca forgalma is. (Kérdés, hogy annyival-e mint amit jósolnak)

 

Kellene egy szélesebb közúti aluljáró a S. Horváth J. utca végén. Kérdés: mit szólnának a forgalomnövekedéshez az ottlakók.

 

Node azt is jeleztem, hogy még el kell mélyülni az M85 prognózisokban is, mert a közzétett számadatok nem korrelálnak...

A jelen állapotot sajnos szűkebb térkép jelzi (nincs rajta az Ágfalvi környéke), de lehet tudni, hogy a somfalvi átkelőhöz és Ágfalvára cca. 4200 Ej. a napi forgalom külterületen.

2024-ben (elkerülő nélkül) 5500, fullos úthálózat-bővüléssel 9400.

Cca. 4000 forgalomnövekedés az ÉNY. elkerülő felé, egyetértve az ipari igények somfalvi úti kiszolgálásával, mégis erősnek érzem a 9000 Ej. forgalmat az új elkerülőn.

 

Nézzük mi lesz a helyzet a déli-keleti M85 szakaszokon:

A prognózis 2024-re (V. szakasz nélkül) 12 200 forgalmat jelez, V. szakasszal 20 600-at.

Ez kétséges, mert valami varázslatot tulajdonítanak az V. szakasznak: 8400 Ej. növekedés mitől következhetne Sopron előtt?

Változatlan áthaladási feltételek mellett indokolatlan a 60 %-os növekmény 1 év alatt. (Ezért nem hihető a prognózis minden eleme)

 

Visszajutunk a kiinduló útszakaszhoz, Pozsonyi út:

Vizionálják, hogy a Mély utcán 6600-as forgalom halad, tehát ennyi jármű nyomul Tómalom-S.kőhida-Fertőrákos és az M85 elkerülő felől a határ felé...

Ezzel az a baj, hogy az M85-elkerülőre 4600-at jelölnek... ennyi délről jövő gépjármű kerülne 6 km-t, ahelyett, hogy a balfi csomópontnál 3 km-t haladva a Kőrösi Cs. utcán jutna el a körforgalomhoz?

A prognózistérképek 8300 forgalomnövekedést jeleznek a Balfi csp-nál, ha még nincs Mély út, és 6700-at, ha már lesz, ámcsak 1900-at, ha elkészül az M85 V. szakasz.

Ezek szerint 1600 jármű választaná, hogy az M85-ön körbemegy a Pozsonyi utcáig. (De a 3. térképen csak 1000 az M85 forgalomnövekedése)

 

Oldalakon keresztül lehetne még elemezgetni, de az biztos, hogy a 8527. út Tómalom felé forgalom abszolút hibásan jelenik meg:

az elvégzett számlálás szerint S.kőhida előtt 5680, miközben 13700-at tüntetnek fel!

 

Egy-két kérdés:

Mennyire hiteles ez a prognózis, ha az alig 4000 lakosságú Fertőrákos (+S.kőhida) forgalmat ennyire elnézi?

A Piuszpusztai átkelő forgalma 3000. Ez megszűnik, ha átadják az M85 V. szakaszt?

Mert a 8527. út forgalma a 4. térképen csak 6100, vagyis 40 %-ra csökken.

 

Jó volna ismerni a döntés-előkészítők gondolkodásmódját, mert ez a Mély úti terelés már nagyon elkésett,

és semmi haszna nem lesz, ha majd már el lehet kerülni Sopront.

 

Előzmény: rm40 (53213)
Jared- Creative Commons License 2020.12.02 0 2 53214

Igen, egy dél-nyugat Sopronból észak-nyugat Sopronba való eljutásért majdnem a belvárosig kell bejönni. Milnden ilyen irányu forgalom kizárólag a Kossuth Lajos és a Táncsics utcán zajlik. Vitathatatlan a 8647-es út tehermentesitö szerepe, én csak az nem értem miért kell 2022-ig várni mire elkezdik?

Előzmény: rm40 (53213)
rm40 Creative Commons License 2020.12.01 0 0 53213

> A másik meglepetéscsomag: az Ágfalva új 8647. út -M85 összekötés.

Nem gondolnám, hogy a Jereván lakótelepről majd erre közlekednének, mert jelenleg ez 2 km-rel hosszabb kerülő lenne, mint a Plázánál.

Az biztos, hogy az Ágfalvi úti lakótelepről és a Lővérekből nyerő lesz. (De valószínűleg nem 9000 Ej.)

 

Egyrészt szerintem ez az út számottevő városon belüli forgamat is fog bonyolítani, mivel a nyugati városszélen ez lesz a legelső harántoló út.

Másrészt azért az ingázóknak Ausztria felé a Jerevánról is rövidíthet, hiszen minél kijebb érik el a 84-es utat, minél kevesebbet kell a Lackneren és a 2x1 sávos 84-en együtt haladni a Kelet felől érkezőkkel, annál jobb. A fentiekhez még írjuk hozzá a Sörgyár kamionjait, melyek szintén az északnyugati elkerülőt fogják használni Kelet felé a város helyett, emellett Sopronbánfalva és Ágfalva számára is könnyebbség nem csak nyugati irányba (lévén Ágfalva - Somfalva közötti határátkelő csak korlátozottan használható), hanem kelet felé is. Adhat némi forgalmat keleti irányba a Volán-telep is.

Előzmény: Anytime (53210)
rm40 Creative Commons License 2020.12.01 0 1 53212

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!