Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Ez a passage forgalom. A péage forgalom egy pályaszakasz közös használata két, az adott országban honos vasút által. (pl. a győri Rába-híd). Bár igazából ennek a megkülönböztetésnek manapság nincs nagyon értelme.
Többnyire 1 mindig van benne! Nézzük például a 9915-öst. Na itt hol így, hol úgy van. Tegnap még egy IC kocsi is belefért. Persze a BDh is kötelező jószág a végére.:)
A Softrans gép sosem dolgozott a GySEV-nek. Vitt Sopronba/ból vonatot, Sopronban is tárolták egy ideig, ha nem volt vonata.
Igen, ez az Asea/Electroputere Craiova gép nagyon üt. Annyi idős, mint a szili, és sokkal erősebb, mint a Gigant. Sokan lefikázták látatlanban, holott egy ilyen többet ér, mint az egész szilipark... Nemhiába vette anno a fél világ. Bizony a románok ilyet is tudtak, nem csak kisdácsiát...
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ erre ne adjál. A bobóknál is az van a mai napig, hogy van amelyikben még Ganz/Jendrassik motor van. Szóval a Labancok egy kissé levannak maradva az adatokkal.
Nem teljesen vág az aktuális témához,de örömmel tapsztalom,hogy kezdenek visszatérni a győri személyvonatokba a Bh-k helyett a halberstadti kocsik.Ideje volt már!
Közben megtudtam, hogy a 1267-es 1992.11.09.-én Ferihegyi úti átjáróban Amoretto likőrt szállító orosz kamiont gázolt az átjárón. 1 súlyos, 3 könnyű sérültje volt a balesetnek. És akkor úgy jött a képbe a 1319-es, hogy a one from two kompoziciót alkalmazták. és így lett aztán későb ebből a frigyből a V43-334.
Ja, amúgy a 333-as eredetileg: V43-333-->V43-1130-ex Szeged
1970.07.12.-én gördült ki a gyárból,mint 1130 1970/258-as gyári számon. aztán '96.06.01-én került GySEV állományba.
És ha már itt tartunk, akkor a 334-es gép is ilyen átépítkezésből lett, mert
őt meg a 1267-ből +a 1319-ből lett összebarkácsolva.
A 1319-es 1992.07.09.-én BDV 011+BDV 005 összeállítású 2111 sz. vonatba hátulról beleütközött a nagy sebességgel körüljáró V43 1319-es.
A 1319-es mozdonyvezetője állítólag a forgalmista orra alá akart porolni. A for-galmista mutatta, hogy foglalton jár körbe. Forrás: Bárdos Imre.
A 1267-es 1976.05.28 1976/397 És 1997.10.21.-től van GySEV állományba.A 1319-es nemtudom,hogy hogy jött a képbe, valószínűleg úgy, hogy az Északi járműjavítóban volt, aztán kapóra jött, amikor kellettek belőle a cuccok. Szerintem, de aztán lehet, hogy másképpen volt. Aki tudja pontosan elmondhatná.Üdv.
Az úgy volt, hogy a 333-as 2002.11.28.-án Herceghalomnál leégett a próbafutáson. Utána haza került Sopronba, itt állt a fűtőház mellett egy darabig (képem van róla)
Aztán a 331-es alkatrészeit használták fel a 333-as helyrehozásához, mivel a 331-esnek elég sok alkatrésze maradt éppen, mert az egyik vége tört csak ropira.
Amúgy érdekes, mert most, hogy szóba került a 1055-ös. Éppen most olvastam egy pár perce, hogy neki is volt egy balesete 1992.01.07-én
Hort-Csány : V43 1024 gyv. V43 1055 tv.
14,10-kor az Atkár-Csány közötti úton, a vasút 825. sz. szelvényében lévő átjáróban az 50171 sz. ré-pavonat elgázolta a Volán - Gyöngyösre tartó - BV 26-96 forgalmi rendszámú autóbuszát és kisiklott. 14,11-kor a tehervonat mozdonyvezetője mozdonyrádión jelentette a balesetet a miskolci irányítónak. 14,15-kor a Sopron – Miskolc között közlekedő 594 sz. gyorsvonat beleszaladt a tehervonat keresztbe fordult, űrszelvénybe érő első kocsijába. A mozdony a szerelvényről leszakadva elhagyta a pályát, hossztengelyén átfordulva visszacsapódott az önállóan haladó személykocsikba alaposan összeroncsolva azok oldalfolyosó-ját, majd a pálya mellett az oldalára borult. A szerelvény tíz kocsijából hét kisiklott. 14,16-kor a gyorsvonat sérült mozdonyvezetője a roncsok közül kimászva pályatelefonon jelentette az esetet. 5 ember a helyszínen a 6.- az autóbusz vezetője – röviddel a hatvani kórházba szállítása után halt meg. 3 fő súlyos, 8 könnyebb sérülést szenvedett.
V43 1024 selejtezve 1992.06.19. A V43 1055 psz. gépet Ms VF. helyreállította.
A baleseti anyag leírása Bárdos Imre barátom anyagából való.
Szóval érdekes történet. Aztán gondolom a Kristóf azért hozta a 1055-öst, hogy pótolja a 331-est a fordában. Vagy miért is hoztad?
Üdv.
És akkor most két kép szerény (elfogult) véleményem szerint Magyarország legjobb normálnyomközű villamosmozdonyáról, mely egy darabig a GySEV-nek dolgozott.
Ezeket a vasutnal peage (peage) forgalomnak hivják. Az utasok amig a vonaton vannak, hasonloan a hajokhoz azon ország felségterületén vannak, akié a vonat. Sopronban ehhez jön még az állomás peronja ami un. senkiföldje, gyakorlatilag azonban magyar felségterület (hasonloan a repterek vám mögötti területeihez). Itt nyilván ilyen esetekben a magyar közigazgatás felel a rendért - de a jármüvökön már rendszerint nem. Természetesen az elönyöket élvezö (adott esetben az osztrák állam) bizonyos engedményeket is tehet pl. azt, hogy a rendetlenkedöket kiséret mellett átadják az osztrák hatoságnak stb.
Pl. Mi van akkor, ha két osztrák ember a peronon verekszik? Beviszikőket a magyar rendőrségre? Vagy valakit köröznek a magyar rendőrök. De ha itt van, akkor hivatalosan nincs az országban. Igaz, ezek extrém esetek, és nem mindennaposak.
De olvastam olyant, hogy az Ausztriába disszidált magyarok egy része ilyen vonaton utazott, és az akkor láthatta az itt élő rokonait úgy, hogy közben hivatalosan nem jött be az országba.
Nem tudom hogy hívják, és jogilag minek minősül. A klasszikus Korridor-Verkehr (Pl. Salzburg-Kufstein) esetén, ha jól tudom, akkor nem állnak meg a vonatok a Német területen. Így az kissé más tészta.
Van egy cseh-német-cseh korridor is, Liberec után, de ott csak sima állomás van, ha jól tudom, és aki leszáll, az eleve Németországba tart, szemben a Soproni helyzettel, amikor magyar földön osztrák belföldi vonatról osztrák belföldi vonatra száll át. (Mert gyakorlatilag tarifális szempontból ezek osztrák belföldi vonatok.)
Sopron kissé különleges hely. Mert ha egy osztrák leszáll a Deutschkreutz-Wien vonatról és felszáll a Sopron-Wiener Neustadt vonatra, akkor hivatalosan nem lép be az országba, azaz Ausztriában van. Nem tudom, jogilag hogy kezelik az ilyen helyzeteket, ha van valamilyen probléma.
"A Fertő-tavon pedig átúszhatsz, bárhol partot érhetsz, és elegendő utólag lejelentkezned a kikötőben levő határőr-kirendeltségen (legalábbis pár éve még ez is így volt)."
Szerintem ott a sógorék még most is cirkálnak motorcsónakkal. Ott is lehet jelentkezni, a műanyag személyi már jobban bírja a vizet.:)))
Azért magyar oldalon nem érdemes bárhol partot érni, eléggé ingoványos a talaj, meg a nádban nem jó találkozni hansági viperával sem. :/
Bizonyos szempontból megértem a határőrséget is, de nyugat fele szinte mindenhol ki lehet nyugodtan jutni Ausztriába. Kimész Brenbergbányába átmész, kutya sem kérdez a határon.
Ez a peronos megoldás nem a legjobb de kis hazánkban sem találtak fel jobb módszert, így ez van. Míg kötekednek én addig úgy sem megyek oda át. Igaz ritkán járok Sopronba.
Na akkor indulok polgármesternek. Kutya sem szavazna rám.:)
NA!
De most már zárjuk le a témát, az egész életem történetét is elmesélhetném itt, az azonban nem szól a GYSEV-ről! Meg ez sem. Itt még másról is lehetne puffogni, hogy ha pl. nem költözött volna be egy újabb család akkor Farád mh. épületét lebontották volna. Aztán lett volna ugyanolyan táblás megálló mint Patona, Dör, Veszkény, pedig utóbbinak is "aranyos" kis bakterháza volt. Vagy az FHÉV-en miért bontották el Mönchhofnál az állomásal szemben az egykori őrházat ami a pft használt, bezzeg a lebontása után még most is ott van egy nagy halom törmelék kupac. Stb, stb...