dr. Nagy Péter dr. Marosán István Motoros kerti gépek házi szervize:
"A hajtóműházban levő olajmennyiséget minden üzembe helyezés előtt ellenőrizni kell, hogy a gépünk ne hibásodjon meg. Az olajnívó ellenőrzésekor a kapálóadaptert külön vagy a motorral együtt függőleges helyzetbe állítjuk és a lehajtóház alsó részén lévő peremes zárócsavart kicsavarjuk. A hajtóműházban akkor elegendő az olaj, ha a szintje egy vonalban van a furat alsó szélével. Utántöltésre csak HY-90 vagy HY-K-90 hycomol hajtóműolajat használjunk. Ellenőrizzük a légszűrő olajpoharában lévő olaj mennyiségét és tisztaságát. 15-20 üzemóra után mindig cseréljük le a légszűrő alsó részében található olajat. Újratöltéskor kizárólag kétüteműmotorolajat - AROL-2T-t - használjunk, amelyet a megadott szintig (a nyilak hegyéig) töltsünk. ... A kapaelemek élei a gép haladási irányába nézzenek."
Légszűrőt lehúztam és egy kis keveréket nyomtam a porlasztóba. Rögtön elindult a masina, de le is állt, amikor az kifogyott a porlasztóból.
Nem úsztam meg a porlasztószétszedést
Itt aztán sok minden kiderült.
1.- A benzincsap egy recésfejű csavar a porlasztón!!!! Ez igen. Gondolj bele egy porlasztótűzbe, vagy egy benzincső sérülésbe. Leég az egész gép, mire kifogy a benzin a tartályból, mert egy égő porlasztóhoz senki sem fog hozzányúlni, legfeljebb azbesztkesztyűben, hogy elzárja a csapot.
2.- A szivató egy kiálló pucurka, két állása van, így szétszedve már látszik, hogy hogy merre kell állítani.
3.- Az úszóházban valami fertelmes dzsuva volt (kékes színű kocsonyás anyag). Denszesszel kipucoltam, de a tűszelepet is ki kellett szedni, mert meg sem mozdult.
Azt is denszeszben áztattam, majd ki-be mozgatva a tűt, már működött.
Összeraktam és prímán működik a szerkentyű. Rögtön fel is kapáltam egy paradicsomágyást, ami az elmúlt héten ment tropára valami fertőzést kaphatott.
Kérdés: a légszűrőben az olajat kell-e cserélni, ha igen mennyi időnként és milyen olajjal?
A kaparészben van egy áttátel. Ott is valami hajtóműolajos rész van? Ott is kell olajcsre időnként?
A szivató kar felfele húzott állapotban dúsítja a benzin-levegő keveréket. A benzincsövet húzd le a porlasztóról, ha folyik a benzin, akkor OK. Próbáld esetleg különböző szögekbe jól megdönteni a rotát és úgy indítani. Ha alacsony a benzinszint, ezzel egy kis időre magasabb benzinszintet idézhetsz elő és ha így beindul, akkor egyértelmű, hogy a porlasztót kell átnézni.
Ez a Robi gép, amit kölcsönkaptam évek óta nem volt használatban. A tankja is üres volt. Keveréket töltöttem bele (kb. 33-as keverék).
A kérdésem: a porlasztón kívül van egy kis kar, aminek két állása van, de nincs jelölés rajta. Ez lenne a szivató? Mikor szivat és mikor van nyitott állapotban?
Benzincsapot nem látok sehol. Lehet, hogy nincs is, vagy valami rejtett helyen van? (bár akkor ezek, akik tervezték nagy művészek lehettek)
Gondoltam megúszom a porlasztó szétszedést, de ezek szerint rámegy majd egy fél napom legalább. Kétütemű motor lévén nyakig olajos lesz az ember.
Lehet, hogy egy spricckannás indítást még kipróbálok, hátha így beindul, csak még nem tudom hol nyomjam bele.
Hát nekem egy ROBI 50-esem van, aminek tudtommal másmilyen a motorja, de mivel özön sokat szívtam vele és a végén apró darabokból raktam össze - úgy, hogy most nagyszerűen működik - ezért leírok pár gondolatot, hogy szerintem mit kellene megnézni: Szikra. Kicsavarni a gyertyát és megnézni, hogy van-e szikra. Esetleg új gyertyát tenni bele, gyertyahézagot 0,4mm-re beállítani. Üzemanyag. Az enyémbe 1:20-as keverék az előírt. Ha csak úgy sacperkábé löttyintjük az olajat, lehet, hogy túl olajos lesz a keverék és nem indul. Ha sokat állt a motor, akkor a benzin elöregszik az olaj kiválik a keverékből és leszáll a porlasztó aljába és így nem indul a motor. Tehát a tankból leereszteni a benzint és friss benzinből mixelni egy pontos keveréket és azt beletölteni. Ha nem indul, a porlasztót leszedni, tiszta benzinnel átmosni, fúvókák átjárhatóságát ellenőrizni. Porlasztó ne szívjon fals levegőt. Ha valamelyik tömítés szétesett, próbáljuk tömítőpasztával helyettesíteni (ha nem kapunk bele való tömítést és ahol lehet). Légszűrő ne legyen eltömődve (tisztítás). Kipufogó ne legyen eltömődve (kiégetés).
Indításnál én a gázkart kb. félállásba húzom és a porlasztón levő szivatókart felnyomom. Ügyelek rá, hogy a kapák a levegőben legyenek, ne akadályozzák a motor felpörgését (már ki vannak nyúlva a röpsúlyos kuplunk rugói). Durván ezeket gondolom a legvalószínűbbnek, de persze lehet valami más is. A kétüteműeknek lelkük van :-).
hello
köszönöm de nekik mar irtam még sajna nemvalaszoltak,azért probáltam itt hátha valaki tud egyéb forrast vagy valakinek megvan amit kapott hozzá és lemasolnam
üdv
sziasztok
nem tudja valaki hol tudnék szerezni Robi-55 és 65 tipusokhoz leirast,müszaki adatot,ami tartalmaz alkatrész tipusokat és adatokat a beallitasrol
elöre is köszönöm
üdv
Érdekelne, hogy hol kapható 39.900,- Ft-ért benzinmotoros hómaró? Az meg méginkább, hogy önjáró hómaró 59.900,- Ft-ért. Gyártmány, típus, teljesítmény, motor típusa stb.
Igen, de amennyibe ez a sok tartozék kerül (felező, tolólap, kerekek, orrsúly) annak az árából már benzinmotoros hómarót is lehet kapni (39.990 ft). Olyat, amelyiket tolsz és maga elől felmarja a havat és kiköpi messzire, amerre irányítod a köpőcsonkot. 59.900-ért már önjárót is lehet kapni.
Az lenne a nyerő, ha a rotációs kapához gyártanának hómaró előtétet!
Talán sokan nem tudják, de a rotációs kapa télen is jól használható kisgép, mégpedig a hóeltakarításban lehet nagy segítségünkre.
Néhány kapatípushoz beszerezhető hótolólap, járókerék és hólánc. Ezeket felszerelvemár készen is van a mini hókotró. Egy sebességfelező felszerelésével a nyomaték megduplázható.
A HONDA F400 kerti gépnek nem olyan kuplungja van, mint a hagyományos kapálógépeknek, hanem maga az ékszíj a "kuplung", tehát ne a "kuplungnál" keressed a bajt, mert az nincs neki.
Valószínűleg a seb.váltóval lehet valami gond, de azt javaslom, hogy azt ne szedd szét, hanem vigyed egy szakszervízbe - kegyetlenül el lehet baltázni.
Ha megírod, hogy hol laksz, akkor talán tudok szervízt javasolni.
Amiről Te írsz az egy kicsit túlzás. A HONDA HS 622 egy nagyon magas minőségi igényeket kielégítő hómaró, szokványos házakhoz azonban túlzás. Sokkal olcsóbbakat is találsz, ami az általános igényeknek jól megfelelnek.
Például az MTD 140 típus 142.500,- Ft, vagy az MTD Snow Fox 45.550,- Ft.
A nagyonn háztáji hómarók is elviselhetőbb áron vannak: MTD 380D 202.375.-Ft, vagy at MTD 611D 243.750.-Ft. Ebből a típusból tudok bemutató gépet is ajánlani 198.000,- Ft-ért.
A következő címen bőséges kínálatot találsz, sőt a neten meg is rendelheted - nem kell a sógorokhoz menni!
Ahogy elnézem, ez nem is hókotró, hanem hómaró, amelyik bezabálja, majd messzire kiokádja a havat. Ez kell nekem!
Mennyibe került? Én is vennék egy ilyet, mert a tolólap semmit sem ér és nagy területet kell mindig eltakarítanom a hótól a kertben a garázsom és az utca között. És ezen kívül van még a ház körül kb. 50 fm járda is, meg két hatalmas terasz is.
Még nem találkoztam ilyennel, de gondolom ilyen probléma előbb-utóbb minden gépnél előfordulhat.
Miután a motort és a kapafejet kuplung köti össze, gyanítom, hogy ott kopott, vagy fáradt el valami. Ha szét mered szedni, meglátod. Én inkább autó-motorszerelőre bíznám a dolgot.
A hetvegen kapirgaltam a kertben - es orommel tapasztaltam, hogy a kapam meg minig mukodik. Nem egy nagy eresztes, nem kell nagy teljesitmenyu, es nem is hasznalom tul sokat egy evben - de amikor kell akkor nagyon jol jon!
Amit szinten csak rovid ideig hasznalunk egy evben az a levelszivo. Tavaly vegre vettunk egyet. Nelkule rengeteg ideig tart gep nelkul osszeszedni - es nagyon elfaradok tole. . .rengeteg level van a fakon!
A harmadik kedvenc gepem a hokotro - azt is tavaly vettunk. Na ezt sokszor nem hasznaljuk evekig, de ha kell akkor nagyon kell. Tavaly kellett - jo volt, hogy nem torott felbe a derek hokotras kozben.
Ferjem szeretne egy kerti traktort a funyirashoz, de ahhoz mar egy nagyon sufni is kellene. . .