ok, akkor külön elismerésem a tekerős teljesítményedhez; nekünk sincs semmi averziónk a sátrazással kapcsolatban, csak az utóbbi időben már jellemzően nem gyakoroljuk, annál inkább az egyetemi évek alatt, de Izlandon tényleg remek volt így; mondjuk azért nem árt komolyabb színvonalú sátor, hálózsák, önfelfújós matrac, stb; a Baraka utakról én is halottam jókat; a mienk talán annyiban lehetett jobb annál, hogy jöttek velünk izlandi tábori szakácsok, és ők főztek nekünk (egyszer pl. az általunk a tengerből kifogott halat :), igaz a konyhasátrat mi állítottuk, viszont a kajakészítéssel/vásárlással nem volt gondunk, ami adott esetben elég jól jöhet egy hosszabb túra után
Sok működik az ezen oldalon megtalálható izlandi webcam-ek közül:
http://www.webvejr.dk/webcams_island.htm
a húsavíki ráadásul streaming video webcam, most pl. látszik, ahogy a kiteregetett ruhát fújja az éppen igen erős délnyugati szél.
Nekem úgy jött le a hely mintha nem is ezen a bolygón lennénk. Az ott tartózkodás alatt sem tudtam hová tenni a leírhatatlanül egyedi és gyönyörű környezetet, most ide haza pedig egyszerűen fáj a szívem... minden látott és eltöltött pillanatért.
Hát szívemből szóltál E man, mi is sok felé jártunk előtte/utána, de ezt a tájat nem lehet felülmúlni. Szinte fizikai fájdalom volt - komolyan! - az út végén Keflavíkban felszállni a repülőre és otthagyni ezt a csodálatos szigetet, azóta is álmodozunk mi is, és nem létezik, hogy ne térjünk vissza. Ez a "benne élni a tájban" Izlandon igen fontos dolog; mi már így a 30-as éveink közepén nemigazán sátorozunk, de Izland tekintetében ez egy hihetetlenül jó választás volt; egyszer aludtunk jelentős eső miatt egy zárt szálláshelyen - ami az adott szituációban persze nem volt rossz - de sokat elvett a természetközeliség varázsából. Egyébként nem tudom, hogy Utassy Ferenc (tiszteletbeli izlandi konzul Budapesten, ha valaki véletlenül nem tudná) szervez-e még kiscsoportos utakat, mi akkor ilyen módon mentünk; ami szerintem mindent figyelembe véve a lehető legjobb választás volt; amit két hét alatt végig lehet csinálni, azt megtettük, igencsak túracentrikusan, sőt néha szerveztünk magunknak éjszakai különtúrákat (ha már 1x világos volt), amíg a többiek aludtak; minden óráját, minden percét élveztük annak a két hétnek.
Bringát itthonról vittem. Sem oda, sem vissza nem kellett túlsúlyt fizetnem, vagyis ingyen szállították.
2.300 km-t tekertem és túráztam, kirándultam is emellett. Időjárás, útviszonyok tekintetében rosszabbra számítottam. 4-5 napos kinlódástól - ami még jól is esett - eltekintve ragyogó időm volt. Tulajdonképpen csaknem 5 hétig benne éltem a tájban.
Életem legszebb útja volt, és kicsi az esély, hogy bármi ezt felülmúlja annak ellenére, hogy folytatom csavargásaimat. Nyáron az Ir szigetet kerekeztem körbe, szeptemberben Máltát csavarogtam be gyalog. Tavasszal Nepál-Tibetbe, szeptemberben Albániába készülök.
Elvileg már az új típusú személyivel is mehetsz, persze azért ezt nem biztos, hogy érdemes megkockáztatni.... :))
Tőlünk az ég világon nem kértek semmit. Útlevél, meddig maradunk, pecsét és kész is.... Nem volt komolyabb mint egy svájci beléptetés. Fél perc és kész.
Az igazolás miatt se aggódj nagyon. Ha bankkártyád van az bőven elég.
A költőpénz, hogy mi elég relatív.... :))
Itt lejjebb már írtunk árakat..... Határ a csillagos ég!!!!!!!
Most jöttem meg és nem egy olcsó hely szerintem :-) Vízum nem kell valóban. A lentebb említett árak igen reálisak, sőt szinte csak közért viszonylatban mozognak. Jómagam csak kenyeret 219.-ISK vizet 229.-ISK sört viking 2,25*100.-ISK hideg salit 155.-ISK 4db cerka elem 498.-ISK
Hello!
Segítség kellene! :)
Szeretnék Izlandra utazni pár hétre, és annyit tudok, hogy ehhez nem kell vízum, csak az oda-vissza út igazolása és elegendő költőpénz. De az mennyi? :)
Szóval nagyon örülnék, ha valaki rutinos :P segítene nekem ! Sürgős lenne!
Köszí!
Ica
Így meg lehetett úszni BUD-KEF viszonylatban 92e HUF /fő árból.
Járatszám: AEU152 / AEU151
Szóval London Stansted ről repültünk vele Keflavikba és vissza.
Megmondom őszintén először kicsit aggódtam az ennyire előre fizetés és a fapados dolog miatt... Alaptalanul!
A becsekkolás ugyanúgy megy mint egy "normál" gépnél a külömbség annyi, hogy az álltaluk elküldött e-mailt adod oda az útlevél mellé. Innentől kezdve nincs külömbség, ugyanolyan módon normál beszállókártyával történik minden.
A gép a tapasztalat szerint kb. 80-90% telítettséggel üzemel ezért időben érdemes kint lenni, hogy jó helyet kapjunk. A gépek pontosan indultak és érkeztek. A menetidő átlagosan 2 óra 50 perc.
A Gép: B-737 /500 típus charter gép stílusban beszékezve..... A gépek régiek min. 20 évesek látszik rajtuk, de jól karbantartottak. Ha jó helyre akarsz ülni kérd a helyedet vagy a vészkijárathoz vagy az 1 a-c sorba! Vigyázat az 1 d-f nem jó !! közel a fal!! Míg a túloldalon már csak az ajtó és a sztyuvi van!!
Semmilyen kaját nem adnak a gépen - ingyen. Tehát alapesetben nem biztosított sem étel sem ital viszont venni lehet mindent. Kekszet szendvicset, kávét, teát. Készpénzel vagy dombornyomott kártyával lehet fizetni. Sőt a visszaúton még a Stansted expressre is árulnak jegyet a fedélzeten.
Mivel nem alap az étkeztetés a fedélzeten ezért nyugodtan fel lehet vinni a saját szendvicset csipszet üdítőt. Nem szólnak, sőt a sztyuvi még kedvesen szalvétát is adott....
Összességében a saját tapasztalataim alapján nyugodt szívvel merem őket ajánlani. Bőven megéri.....
Igen most, hogy mondod volt egy "jobb" Akureyri fölött egy pici faluba vezet a neve nem jut most az eszembe.... na mindegy.. Elmentünk autókázni egy szép napos délelőtt Dalvik felé és utánna kb 10 km re északra.
Na az még tetézte... Csak 1 sávos volt 200m ként kitérővel.. Mindíg a dél felé menőnek van elsőbbsége... Visszafelé (dél felé mentünk) jött szembe egy böszme kamion kénytelen voltam lehúzódni.... :))) Elég félelmetes volt....
Szegény párom amúgy sem bírja a bezártságot na ez az alagút betett neki...
Bár Grimsey kárpótolta utánna... :)) (még repülni is szeret! )
Szegény amikor meglátta este Akureyri repterén azt a kis De Havilland Twin Otter-t
:))) Visszafelé alig voltunk a gépen ezért a pilóta grátisz tett néhány extra kört egy enyhe "műrepüléssel" egybekötve.... Jó volt!! :))
hát ezt nem hiszem el :D :D nemhogy tőlem kérdeznél... *fejbevág*
az az alagút vicces volt. csak a fényeivel van némi probléma :/
a főnök terepjárójában volt egy jeladó ("alagútáthajtásbérlet"), így már a kanyar előttről kiszúrható kis sor mellett elhaladva simán behajthattunk az alagútba, pedig jobb lett volna a panorámát körbecsodálni a fjordban, de azért nem szabad panaszkodnom, hogy nem láttam eleget :)
Egyébként sok alagút van Izlandon, ill. sok az építés alatt lévő vagy tervezett alagút; én csak az előbb említetten haladtam eddig át, de az előbb találtam egy listát adatokkal az összes meglévőről vagy tervezettről, íme:
http://home.no.net/lotsberg/data/iceland/list.html
Azért nem veszélyes annyira :), vannak 4x ilyen hosszú alagutak Európában. Talán az a furcsa benne, hogy más európai alagutakkal összevetve itt hiányzik a belső betonborítás, természetes szikla van belül. Nem kellenek ventillátorok sem, mert a részben geotermikus hatások által is okozott hőmérsékleti különbségek miatt állandóan biztosított a természetes huzat.