Keresés

Részletes keresés

vanda62 Creative Commons License 2020.11.15 -2 0 12

Az Óbudai Danubia zenekart nem kell bemutatni az index olvasóknak, mert a járvány előtt, amikor még voltak koncertek, rendszeresen volt élőközvetítés a fellépéseikről. Ma főzés közben ezt az október végi felvételt hallgattam. Lajtha László VII. (Forradalmi) Szimfóniáját még sose hallottam, nagyon tetszett, lenyűgöző, csodálatos zene, ajánlom mindenkinek.

 

https://mediaklikk.hu/radio-lejatszo-bartok/?date=2020-11-14_12-36-00&enddate=2020-11-14_14-11-00&ch=mr3

vanda62 Creative Commons License 2020.11.15 0 0 11

Nagyon örülök, hogy írtál. En szívesen fogadom a tudósítást bárhol, ide valóban jobban illene.:-)

Előzmény: vélemény (10)
vélemény Creative Commons License 2020.11.14 0 0 10

Szia Vanda!

Örülök, hogy itt megtaláltalak. Ígértem, hogy írok az István,  a király operaváltozatáról. Gondolom, hogy  a kerékpáros topicban kicsit kiverné a biztosítékot. Írjak róla itt ??

vanda62 Creative Commons License 2020.11.14 -2 0 9

Mióta rendszeresen hallgatok koncerteket és operákat, azt a következtetést vontam le, hogy sok csodálatosnál csodálatos hangszer van a kis pikolótól a hatalmas templomi orgonáig bezárólag, de azért mind közül a legcsodálatosabb az emberi hang.  Ennek jegyében ajánlom a fórumtársaknak a Szent Efrém Férfikar tegnapi koncertjének streamjét: 

 

https://mediaklikk.hu/radio-lejatszo-bartok/?date=2020-11-13_20-30-00&enddate=2020-11-13_22-09-00&ch=mr3

vanda62 Creative Commons License 2020.11.14 -2 0 8
Előzmény: vanda62 (6)
vanda62 Creative Commons License 2020.11.13 -2 0 7

25 év= 250 év 

Előzmény: vanda62 (5)
vanda62 Creative Commons License 2020.11.13 -1 0 6

A másik, amit a Bartóknak köszönhetek, Mahler zenéje. Nem szerettem Mahlert, nem is nagyon ismertem, amit hallottam, azt is kissé eklektikusnak tartottam. Mentségemre szól, hogy teljesen hülye vagyok a zenéhez, annyira botfülű voltam, hogy nem vettek fel a zeneiskolába, a művészeti nevelésem vizuális volt, rajzszakkörbe jártam. Ennek ellenére gyerekkorom óta szeretem a komoly zenét, kisiskolás koromtól középiskola második osztályáig volt filharmónia béreltem, és harmadéves egyetemista koromban egy Beethoven 6. szimfóniára cseréltem el a Ulysses kötetemet. A zene, mint tudomány azonban távol áll tőlem, úgyhogy rám igaz, hogy számomra azért szép, mert érdek nélkül tetszik. 

 

Amióta hallgatom a Bartókot nemcsak a podcast, de Mahler is nagyon közel került hozzám. Délután egyedül voltam otthon, és igen nagy áhítattal hallgattuk Mahler IV. szimfóniáját, egy év elején, Berlinben készült felvételről. A közönség belőlem, a kutyánkból és a cicából állott, nem tudom, hogy a zene vonzotta őket, vagy csak velem akartak lenni, de derekasan hallgatták. 

 

Ma este szintén remek program lesz, Beethoven 3. szimfónia, 1966-ban készült felvételről. Sajnos azt nem tudom, hogy végig tudom-e hallgatni, mert este szokott bennünket keresni a fiúnk, de elvileg az esti koncerteket a médiaklikken vissza lehet hallgatni. 

 

Ma este 19: 35 Beethoven 3. szimfónia, Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara, 1966. október 20. 

vanda62 Creative Commons License 2020.11.13 -1 0 5

Jó hosszú idő eltelt azóta, hogy bárki is írt volna a Bartók rádió műsoráról. Számomra a karantén időszak és az otthoni munkavégzés pozitív hozadéka volt a Bartók rádió. Régebben is bele-bele hallgattam, azonban márciustól jóval többet, amióta pedig szeptember elején betegállományba kerültem, még gyakrabban, napi rendszerességgel hallgatom a műsort. Az első nagy kedvencem a Vihar és holdfény lett. A Beethoven emlékév tiszteletére készített podcast sorozat miatt kedveltem a meg ezt a műfajt. Mindig úgy véltem, hogy a podcast a lusta újságíró fegyvere. Időnként baráti ajánlásra bele-bele kaptam egy-egy országúti kerékpárosokról szóló darabra, de nagyon ritkán jutottam valamelyik végére, nem tudtak lekötni.  Bősze Ádám sorozata a Vihar és holdfény azonban azonnal a kedvencem lett. A műsor könnyed hangvétellel hozza közel a hallgatóhoz a zsenit, akiről kiderül, hogy zsenialitása, lángoló, 25 év alatt se fakuló tehetsége mellett ugyanolyan esendő ember volt, mint bármely homo sapiens. Én imádtam a műsor minden percét, mert a könnyedség mellett is hallani, hogy milyen hatalmas mennyiségű kutatómunka áll a műsor hátterében. Aki szeretné megismerni Beethoven zenetörténelmi alakja mögött rejtőzködő embert, hallgasson bele valamelyik podcastba. 

 

Az őszi szezon első darabja Beethoven könyvtáráról szólt: 

 

https://mediaklikk.hu/bartok-radio/cikk/2020/09/13/hallgassa-vissza-a-vihar-es-holdfeny-szeptember-12-i-adasat-melynek-cime-beethoven-olvas/

 

A legnagyobb kedvencem azonban a Beethoven és hazánk kapcsolata volt: 

 

https://mediaklikk.hu/bartok-radio/cikk/2020/09/27/hallgassa-vissza-a-vihar-es-holdfeny-szeptember-27-i-adasat-melynek-cime-beethoven-es-a-magyarok/

 

 

No!Kia? Creative Commons License 2007.08.22 0 0 4
Bár az említett 168órás F.Z.-ról semmit nem tudok, de a Bartók új fsz-jének több zenei végzettsége is van.
Előzmény: médiasuttyó (3)
médiasuttyó Creative Commons License 2007.08.21 0 0 3

Ez az új főszerkesztő vajon ugyanaz a Farkas Zoltán, aki valamikor a 168 óra főszerkesztője volt és Szikra Zsuzsa túrta ki onnan?

Mikortól kezdve ért ő a zenéhez?

Előzmény: No!Kia? (-)
No!Kia? Creative Commons License 2007.08.05 0 0 2
Sziasztok!

A Bartókon menő Notturnorol ez van a MR weboldalán:

"A BBC élőben, minden éjszaka 0 óra 5 perctől 7:00 óráig sugározza a műsort. A Notturnót közvetítő országok ez idő alatt tetszés szerint kapcsolódhatnak be, az adásfolyamba, országuk rádióműsorához igazodva."


Engem az érdekelne, hogy ezt technikailag hogy bonyolítja le a MR. Előre megvan a műsorszerkezet és hogy mennyi a "luk" két zene között és akkor élőben mondja fel a mv. a konfot? Hogy jut el az adás Bp-re? Műholdon, neten, béreltvonalon?

 

Vagy pedig kiküldik Londonba az előre felvett konfokat és a BBCsek keverik bele 2 zene közé és mindegyik rádió amely résztvesz a Notturnoban megkapja a maga műsorát? Magyarul egy automatikus folyamat az egész?

vizihulla Creative Commons License 2007.06.04 0 0 1
A Notturno a legjobb.
Előzmény: No!Kia? (-)
horst_fuchs Creative Commons License 2007.06.04 0 0 0
0
Előzmény: No!Kia? (-)
No!Kia? Creative Commons License 2007.06.04 0 0 topiknyitó

Május 7-től fiatalosabb, személyes hangvétellel, a mai életvitelhez jobban igazodó műsorválasztással szólítja meg hallgatóit a Magyar Rádió 3. csatornája, a Bartók Rádió.

 

A Bartók felvállalja és küldetésének tartja a klasszikus zene népszerűsítését mind szélesebb körben, így azokat is meg kívánja szólítani, akik eddig csak elvétve vagy egyáltalán nem kapcsoltak hullámhosszukra.

„A klasszikus zene és a kultúra nem múzeumi tárgy, hanem élő valóság”- mondta Farkas Zoltán, a Bartók Rádió főszerkesztője, aki szeretné megduplázni az adó hallgatottságát.

Az új Bartók Rádió reggeltől délig és délután élő magazinműsorokkal jelentkezik. A Muzsikáló reggel és a Muzsikáló délután adásideje egy-egy órával megnőtt. A műsort a népszerű klasszikus zene és a kulturális élet hírei mellett időjárás, közlekedési információk, kulturális témájú riportok és rejtvények alkotják. Hétfőtől péntekig 10 órakor a Társalgó jelentkezik.
A déli, délutáni és az esti hangversenysáv továbbra is széles kínálatát nyújtja a magyarországi és külföldi koncerteknek. Délutánonként jelentkezik produkcióival a Rádiószínház.

A jazz-kedvelők minden éjjel állandó helyen találják meg a nekik szóló műsorokat. Ezen kívül hétfőn esténként Stílusparádé címmel 23 részben tekintjük át a jazztörténet egyes stílusait a ragtime-tól a modern mainstream-ig. Szerdánként világsztárok exkluzív magyarországi koncertfelvételeit ismerhetik meg, vasárnap kora esténként pedig az összes 1961 és 1970 között született Beatles kompozíciót vonultatjuk fel eredetiben, majd jazz-feldolgozásokban is.
Jól ismert műsoraink új köntösben és új időpontokban jelentkeznek. Az Új Zenei Újság a Kossuth Rádió műsorából a Bartók Rádió vasárnap délelőtti adásába költözik. Ezt a műsorunkat kedden kora este ismételjük meg. A hét zeneművét bemutató zenetudományi előadás és a hét muzsikusáról szóló portréműsor hétfőről hétvégére kerül. Szombat délelőtt szól a Hangfelvételek felsőfokon című műsor, melyben változatlanul igazi zenei ínyencségeket mutatunk be hallgatóinknak. Este zenetudományi előadásokat sugárzunk az operaközvetítés előtt. Megtalálják hétvégén egyházzenei magazinunkat és a legújabb stúdiófelvételeket bemutató sorozatunkat is. Szombat délután és vasárnap délelőtt a Gyermekkuckó műsora várja a legkisebbeket mesejátékokkal, vidám zenékkel, matinéval.

Újdonságaink közé tartozik a Hallgassuk együtt a szerzővel című műsor, a különböző zenei interpretációkat összehasonlító Egy mű, több előadás, valamint az Ars Nova, a szombat éjszakai kortárs zenei körkép. Megújult és gyakrabban jelentkezik kívánságműsorunk, melyet maguk a hallgatók szerkeszthetnek szavazataikkal az aktuális héten elhangzott zenékből és egy megadott listából. Ajánlatunkat az RTV részletes műsorújságban és az interneten olvashatják. Új műsor az Esti kérdés, mely keddtől szombatig várja a hallgatókat egy-egy aktuális témáról folytatott entellektüel csevegéssel.

Éjjel a BBC szerkesztésében továbbra is a Notturno műsorfolyama szól, 11 különböző európai ország adásával összekapcsoldva.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!