Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.27 0 0 41108

Ez a rózsaszín elég béna lett.

Szerintem.

 

Előzmény: rm40 (41106)
rm40 Creative Commons License 2021.05.26 -1 0 41107
Előzmény: rm40 (41106)
rm40 Creative Commons License 2021.05.26 -1 1 41106
Előzmény: 610 004 (41104)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.03.08 0 0 41105

Lehetne matricázni, hogy 123 év FHÉV, te tavalytól már nem, elengedtük! Igen!

Előzmény: 610 004 (41104)
610 004 Creative Commons License 2021.03.08 -1 0 41104

Nekem két opció jutott eszembe matricázás kapcsán. Az egyik a soproni népszavazás 100.-ik évfordulójára megemlékező matrica, a másik pedig a jövő évi 150.-ik évforduló matricája. Én előbbit tartom valószínűnek, mivel az egyrészt közelebb van, másrészt, de ez csak az én felvetésem, hogy úgy vannak vele, hogy ugyanúgy történelmi eseményhez matricázzák az 505-t és évfordulósnak, maradjon az 504-es.

Előzmény: AKF996 (41103)
AKF996 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 41103

Azt lehet tudni esetleg, hogy várhatóan a közeljövőben kap majd megint valami matrica-fóliát, vagy hogy hogy a Páneurópai Piknik ősszel való leszedése után nem rakták rá vissza a GySEV-es feliratokat és logókat?

 

Egyébként feltételezem, hogy hamarosan a többi matricás Repcebika is sorra kerül és leszedik róluk is a fóliákat (501,503,504), mert legalábbis ahogy a 140 éves a Gysev meg a Wagner kinéz már...

Ugyanígy egy jópár Startos gépen is eléggé megkopott már az évek során.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (41101)
E-lok Creative Commons License 2021.02.23 0 0 41102

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: hol_itt_hol_ott (41101)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.02.22 0 0 41101

Pár hónapja (novemberben már ilyen volt) szedték le róla a matricát. Azóta így közlekedik.

Előzmény: E-lok (41100)
E-lok Creative Commons License 2021.02.22 0 0 41100

A Széchenyi volt 2010-ben és a Páneurópai piknik 2014-ben. Ez csak mostanában került le róla? Vagy volt más is?

Előzmény: 1047 005-2 (41099)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 41099

Kapott,2010 óta volt rajta több féle is.

 

Sima felületre lehet minőségi fóliázást végezni.

Előzmény: E-lok (41098)
E-lok Creative Commons License 2021.02.22 0 0 41098

Úgy értve, hogy az 505-ös reklámfóliát kap, és ilyenkor eltávolítják a feliratokat? Elnézést az informálatlanságomért, azt se tudtam, hogy ezek a feliratok nem festve vannak hanem le lehet szedni. Milyen fólia lesz rajta?

Előzmény: 1047 005-2 (41097)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 41097

Mert a fóliázás miatt levették róla.

Előzmény: E-lok (41096)
E-lok Creative Commons License 2021.02.22 0 0 41096

Üdv. 

Erről a gépről miért tűnt el minden felirat és logo? 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.15 0 0 41095

Köszönöm!

Előzmény: Panzerbear (41094)
Panzerbear Creative Commons License 2021.01.14 -1 3 41094

Semmi különös nincs. Kezdő mozdonyvezető volt, vagy kicsit ügyetlen.

Itt nagyon gyakran kapsz pirost. Ha ügyes vagy akkor idöben lelassítasz, hogy ne kelljen teljesen megállni. 

Ha mégis meg kell állni, akkor be kell fékezned a vonatot, mert a két mozdony nem tartja meg. Elinduláskor meg el kell csípned a pillanatot amikor felold a vonat és akkor vontatni és oldani a mozdonyok fékjét. Ha túl korán áll neki vontatni és valamiért elveszi a vonatást (vagy túl kevés vonóerőt választ ki) amikor pont felold a vonat, akkor visszagurul. Hogy miért vonata nem elég vonóerővel? Mert fél, hogy elszakad a vonat...Ugyan szabad akár 600kN-al is itt vontatni (a videó készítésekor még lehet hogy nem szabadott), de ez nagyon sok, akinek már volt vonatszakadása ilyen helyzetben az óvatosabban próbálkozik, még azon az áron is hogy esetleg egyszer meggurul vissza. Aztán idövel ráérez az ember, hogy nem tépi el és vissza sem gurul...

Előzmény: Ashi Valkoinen (41093)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.14 0 0 41093

Egy hozzáértő el tudja nekem mondani, hogy az alábbi videón mi (nem) történik és mi a probléma az indulással?

 

https://www.youtube.com/watch?v=yjfFsuBzFm8

BigTrain Creative Commons License 2020.12.27 0 0 41092

470 010-4-es Tau Zemplén Ic-vel Sárospatakon https://www.youtube.com/watch?v=UWPWVqy91sA

nohabrok Creative Commons License 2020.11.20 0 7 41091

Köszönöm az elismerést.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (41090)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.12 0 0 41090

Ez jobban néz ki, mint élőben.

Előzmény: nohabrok (41089)
nohabrok Creative Commons License 2020.11.12 0 6 41089

Nem könnyű feladat elkészíteni.

 

szivats Creative Commons License 2020.10.24 -2 0 41088

Ugye a mai RJX63 nem műszaki okok miatt volt, Hegyesben +28, a Keletibe már +96 perccel?

Tehát forgalmi vagy egyéb gond volt, nem a Siemens szerelvény volt a problémás?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.08.26 -2 2 41087

az esetről még az osztrák sajtó egyik lapja is terjedelmes cikket írt

 

Előzmény: Velaro407 (41076)
rm40 Creative Commons License 2020.08.16 -1 2 41086

Valaki azt írta, hogy közbenső köri kondenzátor korábban már pukkant el DB 182-esnél.

Előzmény: vigabi (41085)
vigabi Creative Commons License 2020.08.16 0 1 41085

Állítólag áramirányító zárlat miatt történt a robbanás. Legalábbis ezt írja a facebookon a mozodny bejáratát ábrázoló képhez csatolt kommentekben a "Székesfehérvár-Komárom vasútvonal". 

torokb2 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41084

Villámcsapás esetén az azt levezető fémtárgyakra hathatnak komoly erők (tipikus jelenség a villámtól összeroppanó ereszcsatorna), de szerintem a villám önmagában nem magyarázza azt ami a képeken van. 

Előzmény: Ufahti (41082)
Velaro407 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41083

Egy 600 liter/10 bar légtartályban kb. 150g TNT- nem megfelelő energia van tárolva

Előzmény: Dash 9 (41081)
Ufahti Creative Commons License 2020.08.15 -1 0 41082

Lehet hülyeség a feltételezés de nem kaphatott villámcsapást? Mert amugy az idő olyan volt... 

Előzmény: torokb2 (41080)
Dash 9 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41081

Igen, a főlégtartó a géptérben van. A linket oldalon ott van a 4. képen. Látszólag semmi baja.

Előzmény: torokb2 (41080)
torokb2 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41080

Kihasználnám az alkalmat találgatni a fényképek alapján amíg nem jön valami konkrétabb infó.

 

Villamos mozdonyhoz képest elég nagyot szólt, akármi is történt.

 

Az áramirányító szekrény ajtajának állapotából kicsit úgy tűnik hogy belülről jött a nyomás ami a tetőt is levetette. Hasonló teljesítményű áramirányítóknál ilyen hatást közbensőköri kondenzátorok robbanásánál láttam, illetve hallottam olyan esetről ahol a szivárgó hűtővíz elektrolitikus bomlása durranógázt fejlesztett. Feltünő hogy a rendetlenség ellenére úgy tűnik hogy elég nagy a tisztaság. Se korom, se szétfröcskölt elektrolit vagy hűtőfolyadék. Vagy csak nem látszik.

 

Lehet hogy csak légtartály volt? Ezeken a gépeken a géptérben vannak a főlégtartók?

sirdavegd Creative Commons License 2020.08.15 0 0 41079

De hogy tud úgy lerobbanni a teteje?

Előzmény: kisebbségi (41077)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!