Üdv Mindenkinek! B Zafira 1,7 DTR típusú autóval kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy más is tapasztalta-e már, hogy bizonyos fordulatszámtartományokban (jellemzően 1500 és 2000 között) ill. visszaváltáskor és terhelés csökkenésekor "üzemanyagáramlási zaj" (magyarul bugyborékolás, nyüszörgés) hallható az autóban.
Opel szakszervíz szerint ez ennél a típusnál előfordulhat, a gyártó ilyen esetekre üzemanyagszűrő és üzemanyagcső cserét javasol, de a tapasztalatok szerint ez sem segít a problémán. Azt tanácsolták, hogy próbáljam meg elfogadni és együtt élni a jelenséggel :-))
Tapasztalta ezt már valaki közületek? Ha igen, sikerült valami megoldást találni, vagy tényleg hallgathatom a bugyborékolást??
hello nekem van egy 1998-as opel vectra diseles ecoteces motorral és olyan problémám van hogy gázolaj mutató 12 liter körül van és vasárnap nem mentem vele és hétfő reggel nem indult be gázzal pumpáltam mire sikerült beinditani ép hogy nem merült le az aski de ha mindennap járok vele akkor nincs ilyen gond.és mikor beindult nagy füst volt és délután megint beindult mi lehet baj segitsetek légyszi hogy nagy a baj mert németben vok és hogy vigyem szervizbe vagy mit tegyek??
Egy 1999-es Opel Zafira 2,0 (X20DTL) autóm van, futás: 160 000 km. A hiba az elindulás után egy-két km megtétele után jelentkezik, amikor kigyullad a sárga motorelektronikát jelző visszajelző, és ezzel egyidőben csökken a teljesítmény, mivel a számítógép safe üzemmódba kapcsol. Amennyiben megnyomom a gázpedált - kissé erősebben - és az autó sebességben van, a visszajelző kialszik, amint elérte a motor az 1500-as fordulatot, és ekkor látszólag minden rendben van. Természetesen kis idő elteltével újra kigyullad a visszajelző. Érdekes, ha üresbe kapcsolok, vagy kinyomom a kuplungot, akkor nem alszik el a lámpa, hiába túráztatom a gépet Az utóbbi hónap eseményei: Voltam szervizben, a töltő nyomásszabályzó hibályát jelezte, de azzal sem lett jó, hogy kicseréltük.
Találkozott valaki már ezzel a hibával? Mi lehet a megoldás?
heló nekem van egy 99es opel vectra b 2000es dti olyan problémám van hogy hidegen nem nagyon van benne erő kéket füstől egy percig kopog kicsit egyenletlen az alap de csak egy percig az erős járás az marad olajat nem eszi arra gondoltam méretek egy kompressziót és ha ott minden rendben porlesztócsúcs vizsgálat de lehet hogy az 5w 40es olajat nem szereti? nincs akkora olajnyomás nem nyit akkorát a szelep? az a furcsa kolegámnak ugyan ilyen kocsi több kilóméterrel bár ő 10 40es olajjal hajtja beindítja és csendes
szelepek lettek-e cserélve vagy csak a fészek marva a szelep köszörűlve mert akkor lehet hogy új szelep kellene bele. ha a szelepet köszörülik és a fészket marják feljebb kerűl a szelep az új hidrotőke meg nem kopott és lehet kitámaszt vagyis hidegen jó de ahogy melegszik a motor szelep hőtágulás lehet nem tud bezárni
Hirtelen nem látom hogy diesel vagy benzines de ha diesel tegyél bele egy nyomástartó szelepet ha benzines valószinűnek tartom hogy valaki nem cserélte sűrűn az üzemanyag szűrőt és tönkre tette a tartályban a szivattyút .
heló lehet hidegben ledermed a servó olajad piros automata váltó olajat tegyél bele a tartályt szereld le mosd át a szűrőjét ha nem oldódik meg a probléma szervó csere az enyémmel az volt hirtelen kormánymozdulatra felkeményedett szervócsere oldotta meg.
Ha levegős a rendszer én a következőket nézném meg:Gázolaj útja a tanktól az adagolóig.
Tankban a búvárcsövön lévő előszűrőt, gázolajszűrő-szűrőház (ha van kézipumpa és elektromos fűtés) csövek, csatlakozások.
Engem több évig szívatott a szűrőház, általában télen nagy hidegben nem volt erő, alapjárat, és becsörgött a motor. Fals levegőt szívott a kézipumpánál. Beraktam egy univerzális szűrőt (egy belépő, egy kilépő vezeték) azóta tökéletes a gép.
A visszatérő go. vezetékbe be kellene szerelni egy átlátszó üzemanyag csövet, és itt tudnád ellenőrizni hogy levegős-e a rendszer.
Ha továbbra is levegős és minden jónak tűnik, egy tiszta kannába tiszta gázolajat, adagoló szívócsövét és a résolajcsövet vezesd a kannába, és mehet a próba. A tisztaságra nagyon figyelj!
Remélem tudtam segíteni, feltéve ha ez a probléma!
Még jó hogy lementettem küldés előtt, mert elszállt a hozzászólásom!
Ezuton szeretném mindenkinek megköszönni a segítséget és tanácsait.
Jó lett a motor, indúl, ketyeg, gyorsúl, működik.
Viszont!
Kigyúllad egy kis sárga motor a műszerfalon a közepén egy villámmal.
Ekkor megtorpan a motor. Aztán elalszik ha elveszem a gázt akkor ismét nyomhatom.
Sajnos mivel nem én szedtem szét, nem tudom hogy a vákumcsövek a szívócsonk körűl hová párosodnak.
De jó lenne az üzemanyagellátó rendzerről is valami szakanyag a következők miatt!
Kórtörténet:
Beindúlt az autó (egy aksit lmerítve kapta fel a naftát, nem tudom talán nincs bnne szívattyú).
De amúgy szépen ketyegett, termosztát nyitásig melegítettel, a löttyökkel elláttam, kipróbáltam, minden ok volt a fentnevezett hibán kívűl.
Másnap reggel -5 indúlt, de kapkodva. Szerintem elengedi a gázolajat vagy levegős.
Úgy döntöttem hogy megyek egy 20km es menetet.
Gond nélkül eljutottam a célhoz. Beszélgettem 3-4ó de mire indítottam volna, igaz hogy indúlt de 6-700as fordulatnál nem emelkedett magasabbra a fordszám.
Aztán már be sem indúlt. A műszer szerint van benne legalább 15l nafta, és töltöttem is rá egy 10est, bár az aksi lemerűlt ezért esély sem volt hogy felszívja.
Még nem szedtem szét, de a szűrővel kezdem.
Kérem segítsetek.
Mi lehet a probléma, kellene valami illusztráció írás az üzemanyag ellátásról.
Kellene valami szakirodalom, vagy valami útmutató.
Omega 2,5Td m 95 ös (BMW moci)van, és hengerfejet akarok cserélni.
Szét van kapva a gépes, és mindenem meg van hozzá.
Csak hogy az adagolón 2 jelölés van. Egy egy pontozású és egy nagy és kicsi egymás mellett. Az adagoló és a főtengely nem lett bontva, csak a szelep vezérlés.
Mind a kettőnél az 1. és a 6. dugó van felső holtpnton.
szia nekem egy B ASCONA 2.0dm van én az adagolomat , Matyoka Lászlonál Csomádon a Kossuth L. u 21 nál csináltattam. tel:06 28 366 674.hivd fel .nekem bevált,megbizhato.
Milyen ötleteid vannak erre?: mióta tavaly bejöttek e hidegek egyre nehezebb, akadozós lett a korrmányzás. Egy utcába való befordulás után nem jön vissza a kormány egyenesbe,hanem nekem kell rásegíteni.De úgy vettem észre, mintha melegebb időben( kb. 7-8 fok) jó lenne.
Az autóm adatai:Zafira,2001-es, 2.0 Diesel, Y20DTH, TRW elektrohydraulikus szervó.
Szia!Én megnézetném a fordulatszám jeladóját(felsőholtpont jeladó)vagy 1 adaptációs beállítást igényel Pl:a csúcsok abban a hengerbe kerültek vissza ahol voltak,vagy fel lett-e tanitva a felújított csúcs,egr szelep adaptációs tanitása.kb ennyi.
Sziasztok ! Én még csak most regiszráltam,de ha tudodok bármilyen szakmai dologban segíteni,az bizalommal fordulhat hozzám.Már több mint 15 éve opeleket javítok minden tipusát,a diagnosztikai téren is jártas vagyok,valamint külföldön is tapasztalatot szereztem. Legyen az Benzines v. dízel.Üdv.
Egy Opel Tigre TT 1,3 Dízellel járok. Három hónapja elszakadt a vezérműlánc. A szerelőm kicserélte a teljes vezérlést ( lánc, himbák, tömítések stb. ). Az autó ezután az első indulásra pöcre indult, utána viszont nem. Azóta van benne új olaj, tisztították a befecskendezést, megnézte a szerelő az egr szelepet. A tünet még mindig a régi: elsőre elindul az autó utána viszont nem. Valaki tud e valami megoldást, találkozott e már hasonlóval?
Most vásároltam egy opel vectrat 2.0 dti 1998 évjáratut és olyan problémám lene vele hogy nem akar ki pörögni rendesen és nem megy 110-nél jobban a kipufogon szürkés füstöt nyomki a motor kontrol lámpám pedig nem vilan fel. Ha valaki tudna adni valami ötletet mi lehet a baja?