Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Igen, cserélve lesznek a gépek......ez el van döntve csak az nincs még, hogy mire és mikor. :) Remélem mire szükség lesz rá én is belefutok valami ilyen jó kis kocsiba......
Igen, igyekszem a kérdéseimet a megfelelő topicban feltenni. :)
Köszönöm a részletes válaszodat, de továbbra is nagy dilemmában vagyok. :)
Igazából az Alfa 185 kombinak nincs is hátránya, legalábbis azt, hogy kisebb dobot lehet csak feltenni nem érzem hátránynak mert szerintem nekem az 5kilós dob is sokáig elég lenne. Ezt az átalakítást a porbeles huzalhoz...kifejtenéd kicsit bővebben?
A 2 gépes verzió mellett az szól, hogy mostanában lenne 1pálcás amivel lehetne hegeszteni tanulni, viszont valóban árban többre jövök ki, és hát a helyigényt érzem kicsit hátránynak.
Sajnos továbbra sem tudok dönteni. :)) Kicsit hajlok affelé, hogy várok és majd megveszem a kombit.....de még semmi sincs lejátszva.
Igen - illetve olyan mint az átfestett gorilla - RAL 7001. Az Ergus az egy picit más árnyalat, de ez a ral 7001 ez közel van hozzá, és mindenhol nagyon sok márkában kapható.
Hegesztő, és szerelő asztalokat is ilyenre festem, de esélyes hogy satut is.
Erről Atti 77 (azaz macliz) tud neked bővebb felvilágosítást adni, illetve Ő is csak a gépről mert alapból hosszabb kábellel kérte. Egyébként az alfáknak nem szokott gagyi lenni a kábele, de rövid, mindegyiké rövid. Az iweldé vicc (1,5m) a BLM, meg az alfa már kicsit jobb (2m)
Szia, én is gondolkodok hogy vennem kéne egy alfa 130ast. A gyári kábelei mennyire gagyik, használhatók?. Persze még nagyon elméleti síkon vagyok, mert van egy trafós budget márkájú gépem csak kíváncsi lennék hegesztés szempontból mi a különbség a két gép között.
Na mivel ez a gépvásárlós, az meg inkább a hegesztés technológiájáról szóló fórum, akkor rendeletetés szerűen a gépes kérdésre itt válaszolok :-)
Egy kombi gépnél azért mindig jobb a több külön gép. Más kérdés hogy ezen a "belépő szinten" amiről szó van, gyakorlatilag majdnem mindegy.
Alfa 185 (vagy iweld) kombi előnyök:
- kis súly
- relatív nagy teljesítmény
- jól beállítható paraméterek
- jó ár
hátrányok:
- 1, vagy 5kg-s dob megy rá (nagy 15kg-s nem)
- a porbeleshez átalakítás nélkül nehézkes a polaritás váltás.
Személyes véleményem hogy én tuti nem cserélném le az IWELD 165-ösömet, mert egyszerűen nem sikerül megközelíteni sem a határait, ergo itthoni használatra nem tudom "kinőni".
Két gépes konfiguráció (a te példádon) előnyök:
- a két gép tuti nem egyszerre megy tönkre
- a kis alfa nagyon mobil gép, akár vállra akasztva használható
- a ForMig 175 magyar gyártmány, trafós, így szinte örök élet, és rámegy a nagy dob huzal
- gyengébb ugyan a 175-ös mint a kombi alfa de bőven elég ez a teljesítmény is gyakorlatilag mindenre amibe egy hobbi hegesztő belefuthat
hátrányok:
- buktad a porbeles használatot mert nincs polaritás váltás (ha megvan a komplett cucc ez mondjuk nem szempont)
- többe kerül
- több helyet foglal
Ebben az árkategóriában mindkét variáció, a legjobb ár/érték arányú.
Mindegyik gép jól bevált konstrukció (mind a kombi, mind a 175-ös és a 130-as)
Pontosan! Ösztönző ez az ilyen lelkes amatőröknek mint pl. én is. Remélem 1x csak eljutok majd erre a szintre én is......meg azt is, hogy mire ide jutok megtanulom használni is. :)
A külső dob burkolatán rugózok. Még a hátulsó függőleges rudakra kell a lehajlított kábelakasztókat felhegeszteni, és jöhet a festés. Ma simán felhegeszthettem volna, de nem volt eszembe. Akkor villant be hogy ez még nincs meg, mikor már jól eltörölgettem, és elpakoltam az összes cuccot ... hát mondom én ezért a 3 varratért elő nem szedek megint mindent :-)
Még legalulra szeretnėk egy polcot,ott pedig helyet kapnak a doboz elektródák meg az awi pálcák,és akkor mondhatom hogy tényleg teljesen kész.Azóta kapott a palack is egy szürke festést.
Az biztos,csak gyakorolni kell majd sokat,egyenlőre csak a reduktorra kell a hollnadi és egy 1/4-es hollandis tömlővég és mehet az awi is.(Talán jövő héten).
Jó lesz ez :-) Én meg 2 hónapja szopatom magam a "tökéletes hegesztő kocsi" megalkotásán, és ma még mindig eszembe jutott 1-2 ötlet mit kéne rajta módosítani :-)
Délelőtt megvolt a WEV 10-125-ös Metabo tesztje! Mit mondjak, lenyűgözött a gép. Van benne erő rendesen, szenzációs a fordulatszám szabályzás, nagyon tetszik a lágyindítás. Olyanokba tudnék csak belekötni, hogy talán ebbe az ársávba már belefért volna a rezgéscsillapított MVT markolat.
Azt mondjuk megveszem külön, ezt a félig rezgés csillapítottat ami van hozzá meg átteszem a kicsi W6-osra :-)
Eszembe sem jutna, hogy magam bajlódjak ilyennel. Ez azért nem olyan egyszerű dolog. Faiparinál még talán, mert ott nincs csavarodásra kényszerítve. A fűrészlap hegesztők nem véletlenül használnak erre célgépet. De erről Csikarc biztosan tudna mesélni.
Én csak a "fejlesztési szakaszba" gondoltam ezt a valóban bizonytalan eredetű szalagot felhasználni. Nem szeretnék egy 6-8 ezer Ft-os szalaggal kísérletezni. Kicsit tartok a szalagvezető görgőktől. Ha valamit elrontok, akkor törik a szalag. Nem mindegy, hogy milyen. Ha már beállt a rendszer, akkor kapna valami komolyabbat.
Ma sor került egy kis hegesztésre,háááááát öregem,igen csak a trafóhoz szokás után egy inverteressel öröm dolgozni,sokkal könyebb ivet fogni,kevesebb fröcskölés stb.
Eddig kellemesen csalódtam a kis Alfába,amit nagyon nagy pozitivumnak jegyzek fel a gyártónak hogy nagyon jó puha vezetékeket társit a gépeihez,vastag mégis nagyon nagyon jól hajlik.