Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Wégé Creative Commons License 2001.12.28 0 0 512
Boldog Új évet Kívánok Mindenkinek!
gabek Creative Commons License 2001.12.27 0 0 511
Hülye vagyok... Meg feledékeny.

Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy ilyen szőnyeget is vettünk bele, amit ki lehet kapni és lerázni róla a szmötyit. A hátsó az nagyon okosan egyben van az egész, csak az a baj, hogy 5 cm-vel hosszab, mint az autó belterének teljes szélessége. Tudom, sokat várok a pénzemért... De azért mégis csak bosszantó.

GABEK

u.i.:
A Renault Espace-ba csak jó lesz...

gabek Creative Commons License 2001.12.27 0 0 510
Ha már VARTA... Azokkal az akkumulátorokkal sem volt eddig sok szerencsém. Viszont a nagyobb ütéseket is jól bírják. :o)

GABEK

Előzmény: atompyka (508)
gabek Creative Commons License 2001.12.27 0 0 509
Oooopsz...
Kihagytam egy "r" betűt. Természetesen "megvarrta", csak már kezd este lenni.

GABEK

Előzmény: gabek (507)
atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 508
Mondd meg neki, hogy "Anyád VARTA!".

Tom

Előzmény: gabek (507)
gabek Creative Commons License 2001.12.27 0 0 507
Ahoj!

Történet:
Bementünk karácsony előtt a helyi Suzuki kereskedésbe, hogy szeretnénk WagonR+ üléshuzatot venni anyámnak karácsonyra. OK, rendben, meglesz, 21-én mehetünk érte. 20-án felhívták ANYÁMAT(?!?!?!) a szalonból, hogy megjött a huzat. Hurrá... :o(

Ma kitakarítottuk az autót és nekiálltunk üléshuzatot felrakni. Hát ne tudjátok meg... Közel két órát izzadtunk vele ketten. Kínomban már a hátsó ülés csomagtartó felőli szőnyeg borítását is lebontottam. Hát az tuti, hogy aki ezt kitalálta és megvarta, közelről sem látott még Wagont. :o(

Üdv:
GABEK

atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 506
Sziasztok!

Láttátok, hogy felborította a Swift a Wagont?!
Ez ám a stabilitás!

Tom

HT Creative Commons License 2001.12.27 0 0 505
Jól kiesett a karácsony: De ki ám!
Én pl. 22-én du. 4.kor bebéztem a notebookot a szekrénybe, aztán ma reggel indulás előtt kotortam ki. Bezzeg a főnököm! Az aztán ünepelt! Nem volt olyan nap az ünnepekben, hogy ne osztogatott volna leveleket a kollégáknak. Ma reggel mindenki az Outlook takarítással kezdte... Nem mondom, kellemes ünnepeket is kívánt, de azt inkább SMS-ben.
A keréknyomásra visszatérve, én is az ajtón lévő matrica szerint pumpáltam, aztán ha csak egyedül megyek benne, pattog, mint a labda. Persze full terhelés, autópálya méretre nyomattam (ami akkor kellett is), de ha egyedül járok, ez sok. Most talán 2,1-2,6 van benne, már ha jól emléxem.
Előzmény: atompyka (504)
atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 504
Hát, ennek a topicnak jól kiesett a karácsony!

Vigyázzatok, sok gumis nem képes felfogni, milyen keényre kell fújni a gumikat a WR+-on! Nekem majdnem kiabálnom kellett vele, hogy ne 2 bárt fújjon bele, hanem amennyit én (aki fizet!) mondok!

Tom

atompyka Creative Commons License 2001.12.23 0 0 503
Üdv!

Az ucsó 50000km-en 8,25 az átlag. Persze ez acéltojásos...
Egyébként a táv nagyrésze céges, bár az autó az enyém.
Minden jobbra kisíves kanyarnál hasznos, ha nyomni kell. Naponta többször kell így kifordulnom főútvonalra, szinte mindig erős forgalomba. Nem kell azon filóznom, hogy gyorsulni, v. kaparni fog-e, sokkal kisebb "lyukakba" kimehetek, mint az előző sima Stifttel. A mostani autóm nem kapcsolható 4wd-s, soxor visszasírom az állandó összkereket.

Tudom, hogy kissé fellengzősre kanyarítottam az 501-est, de tényleg nagyon megszerettem a 4WD-t.

Tom

Előzmény: wr+wrc (502)
wr+wrc Creative Commons License 2001.12.23 0 0 502
Szerény számításaim szerint Magyarországon kb. 15 olyan nap van egy esztendőben, amikor frissen esett havat lehet találni az útfelületeken. Jó, a települések mellékútjain a gondos tisztításnak köszönhetően még tovább megmaradhat a hó. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az év többi napján, csak a hajtáslánccal itatod a benzint. Hóláncot eddig, közel tízéves pályafutásom során én csak egyszer raktam fel, amúgy tényleg macera. A papám lábában 1,5 miller km van (már amit vezetett), ő pl. még soha nem rakott fel ilyesmit. Pedig, vagy 7 Ladát leamortizált és most is 2wd-je van.

Végre birtokba vettem a fehér, GL, 1.3 wagonr+-t. Eddig minden OK, a kézifékkel való parádézást rögtön ki is próbáltam.

Megjegyzem a Párizs-Dakar-t már nyerte meg, nem is olyan régen 2wd-s autó és a többi versenyen sem utolsó lett.
Azért érdekelne mennyit fogyaszt egy Swift 1.3 4wd? Félre ne értsd, én is lovézom a 4wd-t, csakhát a zseton miatt meg kell magyaráznom magamnak miért is ne.

atompyka Creative Commons License 2001.12.22 0 0 501
Adj nekik csiklóernyőt...:-)

A WR+4wd-re gondoltam, nem terepjáróra. Én 3 éve rábeszéltem magam egy Swift 4wd-re, azóta a többit csak elavult kétkerékhajtásúnak hívom...
De komolyan, imádom! Nem kapar, nem tudom, mi az a hólánc. Sose gondoltam előtte, hogy ennyit jelent a +2wd. Többször megfogadtam, hogy ha tehetem, nem lesz többé "kétkerekes" autóm.

Tom

Előzmény: wr+wrc (498)
tomlaker Creative Commons License 2001.12.22 0 0 500
Viva Suzuki!
Tom
500
wr+wrc Creative Commons License 2001.12.22 0 0 499
jav: vizuálisan tájidegen

ezek a gombok?!

wr+wrc Creative Commons License 2001.12.22 0 0 498
Erre nem fog sor kerülni. Nem szeretném a természetet rombolni, az erdők csendjét megzavarni. Elég bajunk van az elvakult természetvédőkkel. Szerintük a siklóernyő vizuálisan tájiden. Így jó ahogy van. Ha wr+4wd-re gondolsz, az ilyen szempontból fabatkát sem ér. Nincs rajta diffizár, a hasa meg túl alacsonyan van. A havas, Miskolc környéki utakon már ugyis megedződtem a kétkerékhajtással. A hólánc pl. csodákra képes. A gyaloglásról meg remélem nem fogják kideríteni, hogy rákot okoz.

Üdv,
Bred

atompyka Creative Commons License 2001.12.22 0 0 497
Neked 4WD-t kellett volna venned!

Tom

Előzmény: wr+wrc (496)
wr+wrc Creative Commons License 2001.12.22 0 0 496
Üdv., Mindenkinek!

Köszönöm a jókívánságokat!
A sajátot még most sem vezettem, bár órák kérdése az egész. Egyedüli tapasztalatom a tesztautó vezetése volt, ami bükki, kanyargós utakon történt. Ez egy szervókormányos autó volt és elmondhatom, hogy alapból nem rokonszenvezek az ilyennel. Mivel nem az enyém volt az autó, ezért csak módjával kóstólgattam. Egy kicsit túlkormányozottnak tartom első benyomásra, de lehet, hogy ez is csak a szervó szokatlanságának köszönhető. A gyors kanyarváltásokat hosszabb ideig reagálja le a futómű, mint más alacsonyabb építésű autó. Pl. egy furgonnal eszembe sem jutna ilyet csinálni. Csakhogy ez a motor nagggyyyon csábít a lendületes vezetésre. Mindezek után megfogadom az intelmeket és továbbra is a siklóernyőzésben élem ki extrém hajlamaimat. Ami tuti, hogy három pilóta teljes felszereléssel lötyögve be fog férni és ez a lényeg.

Dagadt Creative Commons License 2001.12.22 0 0 495
Szevasztok!
Neked wr+wrc boldog új életet! A Wagon nem sportkocsi! Aki vezetett egyéb magasépítésű autót az azokhoz képest stabilnak érzi. A fizika törvényeit ez a kocsi is betartja. Ha alánéztek ez a hátsó futómű ósdinak tűnik, de ez a csőtengely adja a jó keresztstabilitást! Az extra alacsony, keményrefújt gumik is a hintázást hivatottak csökkenteni. A "rénszarvasteszten" nem a Wagon bolult fel! (Hanem az A-Merci!) Egyébként egyszer óvatlanul beszaladtam 80-nal egy igen éles ívbe, és mikőzben probáltam az iven tartani a tragacsot azon filóztam, hogy borulni vagy csúszni fogok. Szerencsére máig sem tudom, valószinű hogy hamarabb csúszik mint borul.
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Előzmény: wr+wrc (492)
HT Creative Commons License 2001.12.22 0 0 494
Hát akkor Neked most van karácsonyod...
Szerencsére nem tudom, mennyire borulós, de a szél, az igen. Úgy vettem észre, nem csak a kifejezett oldalszél toszogatja, persze a szembeszél meg a hátszél jobb. Viszont kiló húsznál, híd tetején, jobb oldali szélben ne tudd meg milyen elmenni egy kamion mellett. Először halálfélelmem volt. Mintha skodát vezettem volna. De ez extrém eset. Általában jobban érezni benne a széllökéseket, mint egy alacsonyabb autóban, de ez meg logikus. Amin meglepődtem, hogy viszonylag jól bírja a kanyarokat, persze nem wrc, de ez kellemesebb, mint amire számítottam.
Mikor láttam az alját, én is csak lestem azon a hátsó felfüggesztésen, mondjuk a Taunusé azért masszívabbnak tűnt. Ettől még persze lehet stabil. Én jónak találtam még a fékeket (lehet, hogy az előzők voltak vacakok?), de úgy tűnik, igencsak meg tudok vele állni ott, ahol akarok. Meg nekem a diesel után enyhén szólva paripa:-)))

***HT***

Előzmény: wr+wrc (492)
atompyka Creative Commons License 2001.12.21 0 0 493
Üdv, Mázlista!

Azt mondják, nem lényegesen borulósabb, viszont sokkal gyengébb a futója. Nekem a hátsó pl. halál primkónak tűnt a Stiftéhez képest. Ennek ellenére jobbnak találom a rugózását. Sok sikert hozzá!
Kellemes karácsonyt és boldog új életet!

Tom

Előzmény: wr+wrc (492)
wr+wrc Creative Commons License 2001.12.21 0 0 492
Suzuki Swift vs. Renault Magnum

Üdv. Mindenkinek!

Kb. 2 órája wr+ tulajdonos vagyok, bár még nem vezettem, mert elfoglaltságom miatt egy családtagom vette át az autót.

Bővebben az előmondatról. Okulás képpen! Kb. 3 hete szerencsém volt összeütközni egy R. Magnum kamionnal. Én voltam a hibás, ő szemből jött (az az állandó előzgetés), havas úton és pont a vezető oldalt, azaz az enyémet kapta telibe. Az ajtó pl. teljesen ráhajlott a bal combomra és az A oszlop is majdnem elérte a belső visszapillantó tükör vonalát. Tehát totálkár. Csodák márpedig vannak: Az egészet megúsztam komoly izomzúzódásokkal, de semmi egyéb.
SZERENCSÉRE MÁSIK SZEMÉLY NEM SÉRÜLT MEG.
Ami azóta is bosszant: az emberek (településen belül történt) b***tak segíteni kiszállni a kocsiból, de egyedül is sikerült, köszönöm szépen. Biztosan várták mikor folyik a málna.
A csattanás után a gáz kiakadt és max.ford.-on pörgött a motor. Kérdeztem a bámészkodókat, van-e valami ötlet a leállításra. Válaszok: fordítsd el a kulcsot, tedd sebességbe stb. (zseniális, még sokra viszik az életben). Az senkinek sem tűnt fel, hogy a vezetőoldalon minden összeroncsolódott. A motorháztető is reménytelen volt. A mindenható második sugallata ekkor érkezett. Eszembe jutottak a kábelek a kormányoszlop alatt és amit elértem azt kitéptem. Ekkor leállt a motor.
Sokat gondolkodtam azóta, hogyan élhettem túl ezt az egészet a Suzuki vékony lemezeivel. A biztosítós kárfelvevő is azt mondta, hogy bár a Suzukik törnek, mint a ropi, az emberek általában túlélik a baleseteket. Nem azt mondom, hogy a Suzuki tulajdonosok ezek után keressenek nagyobb kihívásokat, mint egy Magnum (pl. mozdony), de mindenesetre aggodalomra semmi ok. A Suzukikhoz szériafelszereltségként +1 őrangyalt is adnak.

Rátérek a WR+-ra. Már a gyorsított autóeladás előtt is gondolkoztam azon, hogy lecserélem a régit. Ami bizonytalanná tett, az az volt, hogy első ránézésre borulósnak tűnik. A Swifttel elég bevállalós kanyarokat is meg lehetett csinálni.
EZT MOST FELEJTSEM EL?

Majdnem elfelejtettem a 3. csodát. A hátsóülésen utazó welsh terrier kutyám, karcolás nélkül úszta meg a balesetet.

Ui: Külön köszönet a mentőknek és a tűzoltóknak, az eszméletlenül gyors segítségért. A rendőrök csak 30 percet késtek, de azért köszi.
Végezetül Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden Wagon R+ tulajdonosnak és családjának! Én már megkaptam az ajándékomat! Élni Jóóóóóóóóóó!

HT Creative Commons License 2001.12.21 0 0 491
Egy kicsit tanultam, egy kicsit csináltam. Ma speciel programozok. Aztat is kicsit. Valamiből meg kell élni...

***HT***

Előzmény: atompyka (490)
atompyka Creative Commons License 2001.12.21 0 0 490
Mi közöd hozzá?
Előzmény: HT (488)
HT Creative Commons License 2001.12.21 0 0 489
A kérdés nem kérdés, a biztosíték természetesen ott van, csak kicsit beljebb, meg kicsit balra, meg kicsit följebb, szóval sötétben ne kelljen cserélni. De egy elemlámpa segíthet.
Sajnos a biztosíték csere nem oldotta meg a kérdést, négyes fokozatban repül, enyhe szag kíséretében. Irány a szervíz (kb. két sarokra van egy), ahol gondolkodás nélkül lerendelték a csere motort:(((
Addig is, míg nem történik meg a csere, eggyel kisebb biztosíték mellett (20A), max. harmadik fokozaton használhatom. Persze ha megy. Most még megy. Amúgy kb. egy napos lesz a meló, mert mint mondották, rendesen szét kell bombázni hozzá a járgányt. Hát ez van.

***HT***

Előzmény: HT (488)
HT Creative Commons License 2001.12.21 0 0 488
Ma reggel elszállt a szellőztető motor biztosítéka. Még hallottam is. Van némi közöm a villamossághoz, azért akkora láma nem vagyok, hogy ilyenért szerelőhöz fussak (másért sem, de ez csak zárójelben). Fel is ütöttem a "hogyan vezessük autónkat" könyvet, a franc fogja keresgetni, hol a biztosíték. Szépen le is rajzolja, hogy a kormány alatt valahol. Hát vagy tényleg balfék vagyok, vagy ott nincs. Mert ott nem találom. Se jobb oldalt, se bal oldalt, se az anyós ülésnél, sehol, pedig aláfeküdtem a műszerfalnak. Van ott sok szép minden, de biztosíték tábla (doboz) az nincs. Mivel hallottam azt a halk csettenést, tutira belül van, de hol? A főbiztiket is megnéztem, hátha, de azok persze jók. Aztán -8 fokban nem nagyon volt kedvem tovább keresgélni. Ha valaki látta már közelebbről, segítsen, pls.
A szomorú a dologban, hogy tapasztalatból tudom, a legritkább esetben a biztosíték a hibás (értsd gyenge, mégse annyi, amennyi), ha elszáll, annak oka van. Márpedig sajnos itt enyhe "amperszag" is volt. Kapcsoláskor történt, mikor hármasból négyes fokozatba kapcsoltam, hogy egy kicsit hatásosabban melegítsen. Készülök a kapcsoló, ne adj isten motor cserére. Igaz, hogy garos, de akkor is...

***HT***

atompyka Creative Commons License 2001.12.20 0 0 487
Feltörés-teszt rekorder!
Előzmény: jagi (486)
jagi Creative Commons License 2001.12.20 0 0 486
Sziasztok!

Ha minden jol megy, este WagonR+ tulajok leszunk. Raadasul piros!
Viszont azt szeretnem kerdezni, hogy nektek biztonsag teren (tolvajokra gondolok, nem utkozesre) mi a tapasztalatotok vele? Ha minden jol megy, holnap delutan riaszto is kerul bele (este csak talalunk orzott parkolot). Eleg ennyi? Esetleg valtozarra gondoltam, de az nem megy hirtelen. Bekasmegyeren, a haz elott fogjuk tartani, az orzott parkolo hosszu tavon nagyon soknak tunik.

Andras

HT Creative Commons License 2001.12.17 0 0 485
Kösz, ez azért kicsit megnyugtat.

***HT***

Előzmény: Wégé (484)
Wégé Creative Commons License 2001.12.17 0 0 484
Azért a gyári átlagot sem a mínuszfokokra lötték be. Én a nyáron leteszteltem és bejött a 6,8 (mert persze néha nyomtam neki). Városban viszont, főleg így télen megeszi a 9 lityót.
Előzmény: HT (483)
HT Creative Commons License 2001.12.17 0 0 483
Én 185 vagyok, mostam is (két hetes ugye...), de azért a korábban megajánlott sörösláda, vagy sámli valszeg jó lesz. Felérem, de kényelmetlen. Ha meg nekihasalok, én bizony lepancsolom magam:-))
Más. A rendetlenkedő zár az enyhüléssel gyógyul: tegnap -6 fokban működött, ma -9-ben is.
Viszont ma reggel a kútnál görbült a szám, 380km-re 35 litert sikerült tankolnom. Azt sejtettem, hogy sok lesz, de ennyire... Igaz, hogy jó hidegek járnak, meg autópálya 130 + 4 (és fél) személlyel is volt, meg melegítés meg város is egy kicsit, de azért ezt soknak találom. Kb. 1800 km-t mentem vele, meg mondták, hogy eleinte azért többet fogyaszt, de azért én a gyári 6,5-öt vegyesben lőttem be magamnak. Eddig minden autómnál sikerült a gyári értéket tartani. Kezdhetek elkeskenyedni?

***HT***

Előzmény: frankie13 (482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!