Szia! Nálam nics használva a hardveres zajzár,hiszen a progi ezt szoftveresen emulálja.A rádió zajzára működik.A bal csatornát használom,és ez a beállítás.
Szeretném majd megépíteni ezt az átjátszót csak úgy, kíváncsiságból sima simplex módban.
Egy összekötéssel nem vagyok tisztába, hogy a rádión hova kössem. Illetve hogy mikor kell bekötni. Ez az squelch és a rs232 6-os (vagy 5-ös) lába közötti.
Te bekötötted, vagy nem igazán szükséges? Köszönöm a segítséged.
Jó csövezni, mi? Az utánunk következő elsősök tananyagából már kimaradt...
Nálam sem állt meg az élet. Sikerült porráégetni egy marék diódát, csináltam egy Graetz-modult, ez már talán bírni fogja :-).
Meg egy duplexer. Ha már annyira SOS volt a kedves eladónak a pénz, hogy nem bírta kivárni a két napot, amikoris levonatoztam volna érte Karcagra - másnapra eladta. Ezen kellően eldurrant az agyam, elő a '9MCK-féle rajz meg a kibelezett ruszki csodák, ééééés...
Egy kis érdekesség, a lényeg belül lakozik. Game over, vége a hülyegyerekek szórakozásának a céges átjátszókkal. Filléres és egyszerű a megoldás, mint a faék, kókányolni csak pontosan, szépen :-).
Ünnepekre kicsit szünet, lesz majd még jövőre is pár eseménymentes éjszaka, remélem :-).
Nyunyuka kreáltam rendes gerjedésmentes, valamilyen szinten széles sávú bemenőkört. Mostmár hangolásmentesen faxán átfogja a 2méteres amatőrsávot....
Kimenete is jó, kicsit hátrébb toltam a közdaraba az anódkapacitást, így a nagyobb légrésnél ugyan az a felület kisebb pF lett....
Kimenő power mérő hitelesitve.
Most majd anódfesz és áram mérőt kell kalibrálni, meg megnézni rácsfeszt miért nem jelez ki, illetve kap egy vételerősítőt is majd, hisz kicsi füle meg nagy szája a krokokinak van, jó ha én is hallom a másik állomást :D
Van ilyen drótosbót gyerekek, csak én már az idén nem megyek haza, és nem tudom megnézni a jegyzetfüzet-vinyómat. Qqberci is tudja, hátha idekukkant még. Rémlik nekem egy Madzag-BT, meg egy másik cég, aki centire is ad a szegény amatőrnek.
Köszi a tippet, Tóni mestertől nincs is messze egy villanymotor-tekercselő, akinek sűrűn viszek melót. Biztos ad el drótot, ha még szeretné, ha sok tolókapu-motort tekerinthetne újra :-).
Olyasmi bolt kéne, mint anno a Villért, vittem kúpos orsót, kértem két kiló 0,8-ast, átfejtették, kifizettem.
Spéci trafó: jobban szeretem magam megtekerni. Most szerencsés helyzetben vagyok, mert lefelé tekerek, hogy a szükséges szekunder feszültséget megkapjam :-). Cég vagy nem vállalná némelyiket, vagy horror áron. Frászt is kapnak a másél kilovolttól :-).
Meg ugye az alkotás öröme. Ha a saját építésű berendezésben egy orosz rettenet szervizanyag-maradványa kerül, pl. egy ilyen cukorfalat:
Üdv! Alkalmasint lehet! Kérdés, hogy... Pölö, ha egy többször bifilláris tekercselésű kimenőtrafóhoz "köll a huzal", és látszik rajtad a több tíz éves amatőr gyakorlat, esetleg némi paramétert is elárúlsz a készülő "kütyüről, hogy az anódfeszültség a maga 1200 V.-jával..., és meghogy mennyi a garancia a trafóra, ha a cégnél készítteted...stb. Persze a cégtől függ leginkább, hogy miként támogat olyan "kiskalibereket", mint egy amatőrt. Mérlegelhet: Egy sok kilós orsón HULLADÉK-ként marad meg a huzal, avagy megveszed-e tóle "kilós" gyári áron? (Van a két ár között piciny "árrés"!)
Függ ez még persze attól is, hogy merre felé lakozol, stb! Példa okán: Én itt lakhelyemről jó pár tekercseléssel foglalkozó vállalkozót el tudok érni. Az, hogy némi felkészűltséggel "fa-spulnit" tudok művelni, és mielött menek a kedvenc kisiparosom valamelikéhez, kiszámolom, hogy a "spulnimra" hány MENETNYI huzalt tekerjenek, adott méretből. (persze némi ráhagyással!) Aztánd a fizetés elött mérés, némi számolás, és fizetés. Ennyire egyszerű! Ha huzalkereskedésbe van szerncséd: Hát ott ezidáig még én is csak orsónyi mennyiséggel találkoztam! Szerencse kérdése persze! Olyan szerencsém még nem volt, hogy egy ötkilós tekercsről, mondjuk 12 dkg mennyiséget megvehessek! De: NE ADD FEL!
Közben kutakodtam a neten és megtaláltam ha erre gondolsz: http://www.pollak.hu/elektro/hidak/hidak/8et_33b.htm Viszont nekem 15 wattot kellene mérnem, mert ott mértük a nagy visszaverődést ami lehet csak a kábel toldás miatt volt de lehet nem, ezért is kéne nekem egy jó műszer. Elég ha kicserélem olyan alkatrészekre a megadott értékeket amik elbírják a 15 wattot?
Érdekes ami a végfokban volt az is ott megy legjobban legkisebb kimeneti kondival de az nemtud annyit, amit vettem csövet, lehet ez mégdöglöttebb...
Viszont 2csőt vettem az egyik nem csinál semmit csak felvesz kis delejt,az már kuka....(Eladó mondta csak fütést mért rajtuk és 400/db volt, így lett 800ért egy jó cső)
Most belenéztem de a neten talált rajzokhoz köze nincs a belsejének....
Kimeneti körét fentebb hangolva se az igazi, kiderül a bemenete se megy fent....
Most azzal küzdök, hogy tökéletes legyen 144-146 közt...
Ezek szerint nem 144en használták, sajna előéletéről nemtudok semmit....
Ha függőleges polarizációs az antenna, a boom is csak jóval a reflektor mögött lehet függőleges csőre fogatva. Sajnos a H-155 NEM egy flexi kábel. 10 centis sugárnál jobban meghajlítani kényes. Nagyon kell nedvesség ellen szigetelni, mert a szigetelője szivacsos. Ha egyszer beszívta a vizet, örökre vége a dalnak.
Értem, sajnos RG58 kábeem nincs, H-155 van ez pedig elég hajlékony darab. Oda szigszalagoztam az antenna boomjához a végén pedig hagytam egy kis hurkot. Sajnos közvetlen nemtudom levezetni a kábelt a csövön amire rá van rakva az antenna, mivel függőleges pozicióba van, és úgytudom ekkor hátrafelé kell elvezetni a kábeleket még ráhagyva a reflektor után jó 1 méternyi pluszt és csak utána lehet levezetni. Vizszintes pozicióba lehet közvetlen az antenna tartó csövön levezetni a kábelt. Vagy rosszul tudom? :) Közbe amugy kész lettem mindennel, már csak felcsvarozom és teszt.
A reflektor elemhez ne rögzítsd. Inkább lógjon függőlegesen, a levezető kábelhez fogathatod a hurok "fejét".Ha hajlékony a balun kábele, akkor szorosan a boom mellé lehet fogatni egymás mellé fogott szárakkal.
A balunhoz jól megteszi a könnyen kezelhető RG58 a maga 0,66-os rövidülésével. Ott nem okoz veszteséget de sokkal barátságosabb, mint a fólia árnyékolással nyűglődni. 200W-ig megfelel.
Azzal nincs baj, hogy a hurkot odaszigetelőszalagoztad a bumhoz. Mivel Yagiról beszélünk, a bumnál van a feszültségminimuma. Szerintem nem fogja nagyon rontani az iránykarakterisztikát. Ideális eset természetesen nincs. :)
Akkor itt is elvolt szúrv eddig, ugyanis én az antenna boomjára felszigszalagoztam az illesztés kábelét nyíl egyenesen. íhurok formát akkor kikell találnom hogy tudom megvalósítani mert igazábol ez egy 3 elemes yagi antenna. Nem akarok belemenni milyen frekire. :) Hátsó reflektor elemnél esetleg lehet hurok hajlitást eszközölni? Úgy értem a reflektor elemére a hurok két pontját oda szigszalagozni hogy megtámassza és hurok formát adjon. Ellenkező esetben a hossz miatt leficcen a kábel a gravitáció miatt a föld felé és az sem lesz hurok, sőt talán akkor még az antenna karakteriszitkáját is elszúrná. Valami példa rajz is jólenne nekem 3 elemes yaginál hogy szokás a hurkot "elvezetni".
Nyákos műszert építeni nem könnyű. Tized, század milliméterre kell dolgozni. Sőt, a nyák alapanyaga is döntő. Fontos a dióda típusa, a max pár milliméteres lábakkal való építés. Utána biztosan jó műterheléssel kell leellenőrizni.
URH-ra nehéz jót csinálni.
Kezdőnek a koaxból csináltat javaslom, a Rothammel ad rá tippeket.
A hurok alakja bármi lehet elektromosan. De a habosított szigetelőjű kábelt, mint a H-155 nagyon nem illik kis sugáron hajlítani. 10 centinél kisebb SUGARÚ ívben! A tömör szigetelésűt lehet.
A légszigetelésűt meg fél méter (!!!) sugárnál élesebben meghajlítani tilos! H100, H500, stb.
A bekötéseknél max 1 cm lehet szabadon.
Utána valamivel lekenni, hogy nedvesség véletlenül se szivároghasson a koaxba be.