Szia! Opto csatolossal szerintem nem erdemes mar foglalkozni, sok ujabb auton nem mukodik. A Ross-Tech interfesz kapcsolasat a megadott linken nem talaltam (nem is kerestem nagyon), de az mikrokontroller-es, kelleni fog hozza a software is (nem tudom, hogy az rendelkezesre all-e). Egy biztos, aki komolyan akar ezzel a temaval foglalkozni, ne nagyon vacilaljon, vegye meg az eredetit. Megeri! Eddig nem volt meg olyan VAG auto amivel nem kommunikalt volna, es joparat "megszondaztam" mar.
A következőkben komolyabban is szeretnék foglalkozni autó diagnosztikával. Ezért kérem azok segítségét akik régebb óta foglalkoznak a témával.
Építettem egy egyszerű optocsatolós hibakiolvasót, de sajnos nem működik, vagyis nem mertem rádugni a computerre mert, a k és az L vonalon is 12V van :-(
Ez egy nagyon egyszerű kapcsolás, most találtam egy másikat amibe soros port meghajtó ic meg hexa inverter van, ebbenvan védelem, jelző ledek, szűrés is. most ezt szeretném megépíteni csak nem tudom, hogy működik-e. Itt található a kapcsolási rajz:
Ha több teljesítményt akarsz, akkor építsd át a motort, majd ha ez megvan akkor adaptáld hozzá a programot, csak a vezérlőt programozva (TDI-t kivéve) nemigen lesz kielégítő eredményed, márha nem a motorélettartam csökkentése a cél, mert az könnyen összejöhet. A kábel szinte mindegy, mert kell egy működő új vezérlő program és egy másik amivel ezt feltöltöd.
Köszönöm a gyors választ, az a probléma,hogy mindent úgy csináltam ahogy te is írtad de amikor a "Do it" feliratra lépek a program vissza ugrik a kezdö oldalra.Mitöl lehet ez?
Activating Cruise Control on a new ECU (DBW):
Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated. [Select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!]Üdv.
Üdv mindenkinek.Passat(B6)-ba szeretnék tempomatot aktiválni,valamimiatt nem sikerül.A program 311 (regisztrált) az illesztő házi gyártmány,de eddig nem volt vele gondom.Igaz csak hibakód kiolvasásra használtam,tudja valaki,hogy mi lehet a gond. Vagy aki csinált már ilyet leírhatná,hogyan kell. Csak,hogy egyáltalán jól csinálom ezt az egészet? Köszönöm Zoli.
Én egy HEX-COM-CAN kábellel, ami "majdnem" megegyezik a KKL interfészekkel vígan diagnosztizálom a V40 -es volvomat a VOL-FCR programmal. Amúgy a standard OBD II - es autókat is lehet vele, akár a VAG-COM OBD -s részét használva, bár néhány CAN buszos autóval nem megy (pl. V50)
A nem ISO autókat pl Ford, mazda nem lehet azok másmilyen jeleket (impulzusszélesség-moduláció) használnak a kommunikációhoz, és más diagort kiosztást használnak.
Találsz neten millió táblázatot, amiben le van írva, hogy milyen protokollt használ, ha ott ISO van feltüntetve, akkor valószínűleg menni fog.
Próbáltam 311-2-vel és 409-1 -el is, mindkettővel ugyanazt írta ki. A pontos üzenetre nem emlékszem, azóta nem volt időm foglalkozni vele. Akkor kiváncsiságból a rádióvezérlőre másztam rá, de mivel nem volt pin-kódom hozzá, fel is hagytam a nézelődéssel.
KK/L interfésszel és VAG-COMmal tudok nem VW csoportos autót is diagnosztizálni. Vannak olyan autók amihez 16 tűs OBD csati van, szintén ISO szabványúak. Ezekkel megy a VAG-COM és a csatim?
sziasztok az lenne a kérdésem ,hogy a 2001 -utáni autokat nem tudom vizsgálni a vag-programommal mi lehet a hiba,kábelem régi fejlesztésü? elöre is löszönöm
"A program kommunikációs tesztjén valami nem volt gömbölyű (szerintem az USB-átalaktós soros port nem tetszik neki teljesen), de működött a dolog." - valami ilyesmi van nalam is, lehet az atalakito miatt, nem tudom en egy hibakod olvasast szerettem volna de nem nagyon ment!
Szia! Elég régi a téma nekem most aktuális. Segítenél? Köszönöm! Érdekelne, hogyan kell a müszerfal gombjait nyomkodni a nullázáshoz. 4-es golfon is müködik? Mi az az autodata?
Én egy értelmeset találtam ami megfizethető a Vezérdiagnosztika készíti és forgalmazza: www.vezerdiagnosztika.hu
A másik amiről jókat mondanak a DEC-SUPERSCAN ez aranyárban van, de rengeteg típussal nagyon mélyen kommunikál (nem csak a motorvezérlővel) www.intent.hu
Azt írják a support oldalon, hogy ez a jelenség amit írtál, vannak vezérlők amiket megtalál és kezel vannak amiket megtalál de állandóan szétbont és vannak amiket meg sem talál, elvileg lehet szerencséd is:-). Nagyon sok különböző átalakítót teszteltem de nekem egyik sem működött minden vezérlővel. AZ FTDI chipessel tapasztaltam a legjobb eredményt. Persze ha lesz rá igény talán csinálnak majd korrekt átalakítót is, bár lehet, hogy aranyárban lesz.
Safee
Eredeti kábelem van.
Én egy OXPROM OX950 - es chippel szerelt PCMCIA soros portot használok és nincs semmi gondom vele.
A 16 - pólusú csatlakozó kiosztása:
2
J1850 Bus+
4
Chassis Ground
5
Signal Ground
6
CAN High (J-2284)
7
ISO 9141-2 K Line and ISO/DIS 14230-4
10
J1850 Bus
14
CAN Low (J-2284)
15
ISO 9141-2 L Line and ISO/DIS 14230-4
16
Battery power
A VW a régebbi autókon minden vezérlőt a 7 - es K - buszra (vonal) kötött, és az L (ha jól tudom lamp) vonalon ki lehetett villogtatni a hibákat és ezt használták az ECU diagnosztikai módba kapcsolásához, bár a legtöbb régi VW-n nincs bekötve.
Később erre is kötöttek vezérlőket, ekkor "második K - vonalként kezdték nevezni)
B6/8E Audi A6 - on van dupla K vonal ha jól tudom.
Érdekességként van olyan autó, ahol vannak CAN - buszra kötött vezérlők és vannak a régi K - vonalra kötött vezérlők is keverve :-) és van olyan vezérlő, ami elérhető mind CAN buszon mind K vonalon.
Szerintem érdemes a Ross-Tech oldalait olvasgatni.
Esetleg tud vk vm progit az OPEL-ekhez, illetve azt, hogy milyen kábel szükséges ezekhez? Tudniilik a kábel ami össze lett barkácsolva csak a vw konszern autóival hajlandó működni és a VW-tool ill 311.2-es vagcom-mal (mondjuk a váltó beállításaiba itt sem sikerült beleszólni - tapasztalatlanság is lehet, de ...).
Igen, erről olvastam még a topic eleje felé. De mi a K és mi az L vonal? Magyar progit is tudok hozzá letölteni, nem?
Mostanában állandóan tele vagyunk 2000-2001 körüli PDTDI Passatokkal meg egy rakás hasonló korú benzines géppel, gondolom az ilyenekhez jó ez a kábel. Ti magatoknak építettétek a kábelt, vagy Gumoval csináltattátok?
"Ugyanígy nem támogatják az USB-RS232 átalakítókat sem."
Nekem az a tapasztalatom, hogy a Gumo féle kábel megy soros-usb átalakítóval régebbi VW-knél (pl. GIII, 94körüli Passat), az újabbakat '99-es Bora Skodák, viszont nem látja, 409-es VAG-COM és VWTools esetében sem.
Az jutott még eszembe, hogy vigyázz, mert van olyan autó, ami a K és az L vonalat is használja és van dupla K vonalat használó is. Ehhez hirdetik KKL interfészként a csatolót.