Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Redrum Creative Commons License 2006.02.23 0 0 896

Sziasztok!

Octaviaba szeretnék tempomatot (2002 1,6 benzin  AVU motorkód)megvan az indexkar,kábel ,csak bekötési rajzot nem találok sehol hozzá,ebben segítsen valaki szakértő!Előre is köszönöm!

üdv:R

Baliszoft Creative Commons License 2006.02.23 0 0 895
Szia! Opto csatolossal szerintem nem erdemes mar foglalkozni, sok ujabb auton nem mukodik. A Ross-Tech interfesz kapcsolasat a megadott linken nem talaltam (nem is kerestem nagyon), de az mikrokontroller-es, kelleni fog hozza a software is (nem tudom, hogy az rendelkezesre all-e). Egy biztos, aki komolyan akar ezzel a temaval foglalkozni, ne nagyon vacilaljon, vegye meg az eredetit. Megeri! Eddig nem volt meg olyan VAG auto amivel nem kommunikalt volna, es joparat "megszondaztam" mar.
Előzmény: HondaForeman500 (894)
HondaForeman500 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 894

A következőkben komolyabban is szeretnék foglalkozni autó diagnosztikával. Ezért kérem azok segítségét akik régebb óta foglalkoznak a témával.

Építettem egy egyszerű optocsatolós hibakiolvasót, de sajnos nem működik, vagyis nem mertem rádugni a computerre mert, a k és az L vonalon is 12V van :-(

Itt van a kapcs rajz, meg minden leírás:

http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/

Ez egy nagyon egyszerű kapcsolás, most találtam egy másikat amibe soros port meghajtó ic meg hexa inverter van, ebbenvan védelem, jelző ledek, szűrés is. most ezt szeretném megépíteni csak nem tudom, hogy működik-e. Itt található a kapcsolási rajz:

www.dieselschrauber.de/ VAG-COM%20Interface%20(Schematic).pdf

Ez elvileg a vag-com interfész amit 125eFt-ért árulnak a lent említett linken.

Van aki már megépítette ezt a kapcsolást? Vagy valakinek van működő kapcsolási rajza?

Köszi előre is a segítséget.

ssanci Creative Commons License 2006.02.22 0 0 893

pm-ben szolj majd rám hogy ne felejtsem el.

Előzmény: Redrum (892)
Redrum Creative Commons License 2006.02.22 0 0 892

Hali Ssanci!

Bocs hogy nem válaszoltam,de sok volt a meló.

Átjöttek a képek,érdekel a szárny,csak egy kicsit messze vagyok(Győr).

Nem tudom hogy postán el tudnád-e küldeni?

Az okti 2002-es sedan 1,6 benzin AVU motorkód

Ehhez kellene a tempomat bekötési rajz

R. 

 

 

Előzmény: ssanci (890)
ssanci Creative Commons License 2006.02.22 0 0 890

Szeva Redrum!

 

Segitek szivesen van rajzom hozzá csak milyen az octid?

Átment már a kép a szárnyrol????

 

Sanyi

 

Előzmény: Redrum (886)
409 Creative Commons License 2006.02.22 0 0 889
Ilyen a Tied?
Egy gombost csak 2003-tól találtam

Előzmény: Törölt nick (880)
C20NE Creative Commons License 2006.02.22 0 0 888

Szerintem semilyet :-)

 

Ha több teljesítményt akarsz, akkor építsd át a motort, majd ha ez megvan akkor adaptáld hozzá a programot, csak a vezérlőt programozva (TDI-t kivéve) nemigen lesz kielégítő eredményed, márha nem a motorélettartam csökkentése a cél, mert az könnyen összejöhet. A kábel szinte mindegy, mert kell egy működő új vezérlő program és egy másik amivel ezt feltöltöd.

 

Szerintem bízd ezt hozzáértőkre.

 

Zoli

Előzmény: Csaba+ (887)
Csaba+ Creative Commons License 2006.02.22 0 0 887

Üdv mindenki

 

Lehet, hogy nem jó helyen kérdezősködöm, segítsetek ha tudtok, 

 

milyen interface, kábelt vegyek és hol?, ha Chip-tuningolnék :)))) hóóót amatőr vagyok :))) jól körbe szeretném járni e kérdéskört.

Redrum Creative Commons License 2006.02.22 0 0 886

Sziasztok!

Octaviaba szeretnék tempomatot ,megvan a kar,kábel ,csak bekötési rajzot nem találok sehol hozzá,ebben segítsen valaki szakértő!Előre is köszönöm!

üdv:R

Zoli29 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 884
Köszönöm a gyors választ, az a probléma,hogy mindent úgy csináltam ahogy te is írtad de amikor a "Do it" feliratra lépek a program vissza ugrik a kezdö oldalra.Mitöl lehet ez?
C20NE Creative Commons License 2006.02.21 0 0 883

Zoli

 

Ennyit találtam a neten

 

 


Activating Cruise Control on a new ECU (DBW):

Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated.

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]

 

Üdv.

 

Előzmény: Zoli29 (882)
Zoli29 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 882
Üdv mindenkinek.Passat(B6)-ba szeretnék tempomatot aktiválni,valamimiatt nem sikerül.A program 311 (regisztrált) az illesztő házi gyártmány,de eddig nem volt vele gondom.Igaz csak hibakód kiolvasásra használtam,tudja valaki,hogy mi lehet a gond. Vagy aki csinált már ilyet leírhatná,hogyan kell. Csak,hogy egyáltalán jól csinálom ezt az egészet? Köszönöm Zoli.
C20NE Creative Commons License 2006.02.21 0 0 881

Én egy HEX-COM-CAN kábellel, ami "majdnem" megegyezik a KKL interfészekkel vígan diagnosztizálom a V40 -es volvomat a VOL-FCR programmal. Amúgy a standard OBD II - es autókat is lehet vele, akár a VAG-COM OBD -s részét használva, bár néhány CAN buszos autóval nem megy (pl. V50)

 

A nem ISO autókat pl Ford, mazda nem lehet azok másmilyen jeleket (impulzusszélesség-moduláció) használnak a kommunikációhoz, és más diagort kiosztást használnak.

 

Találsz neten millió táblázatot, amiben le van írva, hogy milyen protokollt használ, ha ott ISO van feltüntetve, akkor valószínűleg menni fog.

 

Zoli

Előzmény: ALC_A6 (876)
e.z Creative Commons License 2006.02.21 0 0 879
koszi, akkor még én is elszorakozok vele :-)))
Előzmény: tarejos (877)
Safee Creative Commons License 2006.02.20 0 0 878
Srácok, megpróbálom itthon komolyra fordítani a dolgot. (vezetékgyártatás)
Köszi a múltkori segítségeket! :-)
tarejos Creative Commons License 2006.02.20 0 0 877
e.z:

Próbáltam 311-2-vel és 409-1 -el is, mindkettővel ugyanazt írta ki. A pontos üzenetre nem emlékszem, azóta nem volt időm foglalkozni vele.
Akkor kiváncsiságból a rádióvezérlőre másztam rá, de mivel nem volt pin-kódom hozzá, fel is hagytam a nézelődéssel.
Előzmény: e.z (872)
ALC_A6 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 876

Ja bocs. Az előző egy kérdés volt nem kijelentés...

 

Tehát tudok más márkákat is diagnosztizálni?

ALC_A6 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 875

Sziasztok!

 

KK/L interfésszel és VAG-COMmal tudok nem VW csoportos autót is diagnosztizálni. Vannak olyan autók amihez 16 tűs OBD csati van, szintén ISO szabványúak. Ezekkel megy a VAG-COM és a csatim?

 

Üdv

409 Creative Commons License 2006.02.19 0 0 874
Előzmény: liderces (871)
wvilike Creative Commons License 2006.02.18 0 0 873
sziasztok  az lenne a kérdésem ,hogy a 2001 -utáni autokat nem tudom vizsgálni a vag-programommal mi lehet a hiba,kábelem régi fejlesztésü? elöre is löszönöm
e.z Creative Commons License 2006.02.18 0 0 872

tarejos

 

"A program kommunikációs tesztjén valami nem volt gömbölyű (szerintem az USB-átalaktós soros port nem tetszik neki teljesen), de működött a dolog." - valami ilyesmi van nalam is, lehet az atalakito miatt, nem tudom en egy hibakod olvasast szerettem volna de nem nagyon ment!

 

Melyik verzioval probalkoztal????

kell azt crackkelni vagy valami???

 

koszi

Előzmény: tarejos (848)
liderces Creative Commons License 2006.02.18 0 0 871

   Szia! Elég régi a téma nekem most aktuális. Segítenél? Köszönöm! Érdekelne, hogyan kell a müszerfal gombjait nyomkodni a nullázáshoz. 4-es golfon is müködik? Mi az az autodata?

Mégegyszer köszi a válaszodat!!!!!

 

Ide is irhatsz gyorsabb: liderces@freemail.hu 

Előzmény: M.Jocó (544)
C20NE Creative Commons License 2006.02.15 0 0 870

Én egy értelmeset találtam ami megfizethető a Vezérdiagnosztika készíti és forgalmazza: www.vezerdiagnosztika.hu

 

A másik amiről jókat mondanak a DEC-SUPERSCAN ez aranyárban van, de rengeteg típussal nagyon mélyen kommunikál (nem csak a motorvezérlővel) www.intent.hu

 

Sajnos olcsó barkács cuccról nemigen tudok.

 

Zoli

Előzmény: Supszi (868)
C20NE Creative Commons License 2006.02.15 0 0 869

Azt írják a support oldalon, hogy ez a jelenség amit írtál, vannak vezérlők amiket megtalál és kezel vannak amiket megtalál de állandóan szétbont és vannak amiket meg sem talál, elvileg lehet szerencséd is:-). Nagyon sok különböző átalakítót teszteltem de nekem egyik sem működött minden vezérlővel. AZ FTDI chipessel tapasztaltam a legjobb eredményt. Persze ha lesz rá igény talán csinálnak majd korrekt átalakítót is, bár lehet, hogy aranyárban lesz.

 

Safee

 

Eredeti kábelem van.

 

Én egy OXPROM OX950 - es chippel szerelt PCMCIA soros portot használok és nincs semmi gondom vele.

 

A 16 - pólusú csatlakozó kiosztása:

 

 

2

J1850 Bus+

4

Chassis Ground

5

Signal Ground

6

CAN High (J-2284)

7

ISO 9141-2 K Line and ISO/DIS 14230-4

10

J1850 Bus

14

CAN Low (J-2284)

15

ISO 9141-2 L Line and ISO/DIS 14230-4

16

Battery power

 

A VW a régebbi autókon minden vezérlőt a 7 - es K - buszra (vonal) kötött, és az L (ha jól tudom lamp) vonalon ki lehetett villogtatni a hibákat és ezt használták az ECU diagnosztikai módba kapcsolásához, bár a legtöbb régi VW-n nincs bekötve.

Később erre is kötöttek vezérlőket, ekkor "második K - vonalként kezdték nevezni)

B6/8E  Audi A6 - on van dupla K vonal ha jól tudom.

 

Érdekességként van olyan autó, ahol vannak CAN - buszra kötött vezérlők és vannak a régi K - vonalra kötött vezérlők is keverve :-) és van olyan vezérlő, ami elérhető mind CAN buszon mind K vonalon.

 

Szerintem érdemes a Ross-Tech oldalait olvasgatni.

 

 

 

Zoli

 

 

Előzmény: Safee (866)
Supszi Creative Commons License 2006.02.15 0 0 868

Hali!

 

Esetleg tud vk vm progit az OPEL-ekhez, illetve azt, hogy milyen kábel szükséges ezekhez? Tudniilik a kábel ami össze lett barkácsolva csak a vw konszern autóival hajlandó működni és a VW-tool ill 311.2-es vagcom-mal (mondjuk a váltó beállításaiba itt sem sikerült beleszólni - tapasztalatlanság is lehet, de ...).

 

Előre is köszönöm a válaszaitokat!

e.z Creative Commons License 2006.02.14 0 0 867
nekem Gumo fele van, de még nem probaltam nincs usb-soros atalakitom még :(
Előzmény: Safee (866)
Safee Creative Commons License 2006.02.14 0 0 866
Igen, erről olvastam még a topic eleje felé. De mi a K és mi az L vonal? Magyar progit is tudok hozzá letölteni, nem?

Mostanában állandóan tele vagyunk 2000-2001 körüli PDTDI Passatokkal meg egy rakás hasonló korú benzines géppel, gondolom az ilyenekhez jó ez a kábel. Ti magatoknak építettétek a kábelt, vagy Gumoval csináltattátok?
Zoleej Creative Commons License 2006.02.14 0 0 865

C20NE

"Ugyanígy nem támogatják az USB-RS232 átalakítókat sem."

Nekem az a tapasztalatom, hogy a Gumo féle kábel megy soros-usb átalakítóval régebbi VW-knél (pl. GIII, 94körüli Passat), az újabbakat '99-es Bora Skodák, viszont nem látja, 409-es VAG-COM és VWTools esetében sem.

 

ZOLEEJ

Előzmény: C20NE (863)
C20NE Creative Commons License 2006.02.14 0 0 864

Az jutott még eszembe, hogy vigyázz, mert van olyan autó, ami a K és az L vonalat is használja és van dupla K vonalat használó is. Ehhez hirdetik KKL interfészként a csatolót.

 

Zoli

Előzmény: C20NE (863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!