Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
ÖBB-s desirok menetrendszerűen jártak át ide tavaly. Esténként 20:15 körül érkeztek, de csak hétköznap jártak át. Tavaly augusztusban pontosan 21.-én egy este egy barátommal lementünk és meg is lett örökítve közelebbről egy ilyen labancdezső:D
A331-es balesete idején más gép is volt a főmühelyben,és igy nem volt biztositva a gépfordulóhoz szükséges gépdarabszám. Ezért aztán a MÁV-tól kértek kölcsön /bérbe/ gépet,persze kaptak is Miskolc-ról. Közelebb nem volt,és mivel sürgőssen kellett ezért mentünk érte.
Idézek magamtól: "ez az Asea/Electroputere Craiova gép" :-) Az Asea az svéd. Az első 10 db készült svédországban, ha jól tudom. A többi már Craiova-i. De fél európába exportálták, ellentétben a VM 14-gyel...
Hát, hozzátartozik a dologhoz hogy ezt is, mint sok minden mást, licencben gyártották. Szóval olyan sokat azé nem tudtak ők... A terveket a svédek csinálták asszem.
De a mozdony tényleg király. Remélem, a libi után átjárnak majd állami társai hozzánk.
(innen kimenni csak vizummal lehet - USA tranzitok többsége, ezért is kerülik az USÁ-t a külföldiek, pl. nem mehetsz pl. Mexikoba az USA-n keresztül USA vizum nélkül)
Most akkor az a "normális tranzit", ahová csak vízummal mehetek? Nem pont ennek az ellentettje, amikor vízum nélkül lehetek ott?
Nem - az igazi tranzitban papirok nélkül tartozkodhatsz, baj ott szokott lenni mostanság, hogy Europában már 3 féle tranzit van:
a schengeni - az gyakorlatilag nem is tranzit mert ott nincs elzárás vám- és határellenörzés
a EUs tranzit - könnyitett, a be- és kimenethez utlevél kell de vizum nem
A normális tranzit.
(innen kimenni csak vizummal lehet - USA tranzitok többsége, ezért is kerülik az USÁ-t a külföldiek, pl. nem mehetsz pl. Mexikoba az USA-n keresztül USA vizum nélkül)
Ha már itt tartunk. Mi a helyzet a reptéri tranzitvárókkal? Ha valaki el akar jutni A-ból C-be B-n keresztül, de B-ben csak a tranzitvárótermet veszi igénybe, akkor kelle-e az adott országba valamilyen vízum, vagy hasonló? Vagy ez teljesen semleges terület ebből a szempontból?
Èn eddig a passage kifelyezést ebben az értelemben nem hallottam, de lehet hogy igazad van - szerintem itt is arrol van szo, hogy a GySEV meg az ÖBB is ugyanazt a szakaszt használja
Akkor mit továbbított? Én egy időben a rendezőben, vonalon minden nap láttam, és egy kivétellel (segélygép) kifejezetten tehervonatokat továbbított. Majd pár hétig csak nyomta a sínt Sopron IX.-en. Aztán eltűnt. Zavaros ez az egész.
Ez a passage forgalom. A péage forgalom egy pályaszakasz közös használata két, az adott országban honos vasút által. (pl. a győri Rába-híd). Bár igazából ennek a megkülönböztetésnek manapság nincs nagyon értelme.
Többnyire 1 mindig van benne! Nézzük például a 9915-öst. Na itt hol így, hol úgy van. Tegnap még egy IC kocsi is belefért. Persze a BDh is kötelező jószág a végére.:)
A Softrans gép sosem dolgozott a GySEV-nek. Vitt Sopronba/ból vonatot, Sopronban is tárolták egy ideig, ha nem volt vonata.
Igen, ez az Asea/Electroputere Craiova gép nagyon üt. Annyi idős, mint a szili, és sokkal erősebb, mint a Gigant. Sokan lefikázták látatlanban, holott egy ilyen többet ér, mint az egész szilipark... Nemhiába vette anno a fél világ. Bizony a románok ilyet is tudtak, nem csak kisdácsiát...
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ erre ne adjál. A bobóknál is az van a mai napig, hogy van amelyikben még Ganz/Jendrassik motor van. Szóval a Labancok egy kissé levannak maradva az adatokkal.
Nem teljesen vág az aktuális témához,de örömmel tapsztalom,hogy kezdenek visszatérni a győri személyvonatokba a Bh-k helyett a halberstadti kocsik.Ideje volt már!
Közben megtudtam, hogy a 1267-es 1992.11.09.-én Ferihegyi úti átjáróban Amoretto likőrt szállító orosz kamiont gázolt az átjárón. 1 súlyos, 3 könnyű sérültje volt a balesetnek. És akkor úgy jött a képbe a 1319-es, hogy a one from two kompoziciót alkalmazták. és így lett aztán későb ebből a frigyből a V43-334.
Ja, amúgy a 333-as eredetileg: V43-333-->V43-1130-ex Szeged
1970.07.12.-én gördült ki a gyárból,mint 1130 1970/258-as gyári számon. aztán '96.06.01-én került GySEV állományba.
És ha már itt tartunk, akkor a 334-es gép is ilyen átépítkezésből lett, mert
őt meg a 1267-ből +a 1319-ből lett összebarkácsolva.
A 1319-es 1992.07.09.-én BDV 011+BDV 005 összeállítású 2111 sz. vonatba hátulról beleütközött a nagy sebességgel körüljáró V43 1319-es.
A 1319-es mozdonyvezetője állítólag a forgalmista orra alá akart porolni. A for-galmista mutatta, hogy foglalton jár körbe. Forrás: Bárdos Imre.
A 1267-es 1976.05.28 1976/397 És 1997.10.21.-től van GySEV állományba.A 1319-es nemtudom,hogy hogy jött a képbe, valószínűleg úgy, hogy az Északi járműjavítóban volt, aztán kapóra jött, amikor kellettek belőle a cuccok. Szerintem, de aztán lehet, hogy másképpen volt. Aki tudja pontosan elmondhatná.Üdv.
Az úgy volt, hogy a 333-as 2002.11.28.-án Herceghalomnál leégett a próbafutáson. Utána haza került Sopronba, itt állt a fűtőház mellett egy darabig (képem van róla)
Aztán a 331-es alkatrészeit használták fel a 333-as helyrehozásához, mivel a 331-esnek elég sok alkatrésze maradt éppen, mert az egyik vége tört csak ropira.
Amúgy érdekes, mert most, hogy szóba került a 1055-ös. Éppen most olvastam egy pár perce, hogy neki is volt egy balesete 1992.01.07-én
Hort-Csány : V43 1024 gyv. V43 1055 tv.
14,10-kor az Atkár-Csány közötti úton, a vasút 825. sz. szelvényében lévő átjáróban az 50171 sz. ré-pavonat elgázolta a Volán - Gyöngyösre tartó - BV 26-96 forgalmi rendszámú autóbuszát és kisiklott. 14,11-kor a tehervonat mozdonyvezetője mozdonyrádión jelentette a balesetet a miskolci irányítónak. 14,15-kor a Sopron – Miskolc között közlekedő 594 sz. gyorsvonat beleszaladt a tehervonat keresztbe fordult, űrszelvénybe érő első kocsijába. A mozdony a szerelvényről leszakadva elhagyta a pályát, hossztengelyén átfordulva visszacsapódott az önállóan haladó személykocsikba alaposan összeroncsolva azok oldalfolyosó-ját, majd a pálya mellett az oldalára borult. A szerelvény tíz kocsijából hét kisiklott. 14,16-kor a gyorsvonat sérült mozdonyvezetője a roncsok közül kimászva pályatelefonon jelentette az esetet. 5 ember a helyszínen a 6.- az autóbusz vezetője – röviddel a hatvani kórházba szállítása után halt meg. 3 fő súlyos, 8 könnyebb sérülést szenvedett.
V43 1024 selejtezve 1992.06.19. A V43 1055 psz. gépet Ms VF. helyreállította.
A baleseti anyag leírása Bárdos Imre barátom anyagából való.
Szóval érdekes történet. Aztán gondolom a Kristóf azért hozta a 1055-öst, hogy pótolja a 331-est a fordában. Vagy miért is hoztad?
Üdv.