Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
öszintén szolva nem nagyon tudom értelmezni a kérdésed,mert én még nem hallottam soha,hogy Belga-Kongot Mike nyakába varrták volna...ez töle független dolog volt,nélküle is megtörténtek volna a dolgok..ö egy katona volt,egy zsoldos aki bizonyos feladatokra szerzödött.amire esetleg Te gondolsz vagy célzol az az,mikor 61-ben volt az operation dragon rouge,Stanleyvilleben,akkor az akkori sajto(emlékezz,akkoriban a hidegháboru alatt ami a nyugati blokkban pozitiv az a keletiben negativ,és forditva..)egy része arrol cikkezett,hogy a Vadludak tömegmészárlást rendezett Stanben,a másik fele meg arrol,hogy a vadludak ezrek életét mentették meg a vérszomjas simbáktol..ahogy von Rosen báro volt a biafrai Don Quijote is,meg volt náciszimpatizáns terrorbombázo is..dönts Te:)
Mad Mike nem kurt el semmit,egy rossz szokása volt.ha esetleg(ez azért néha elkerülhetetlen)bebukott pár dolog és biroság elé került,nem igen tartott lakatot a száján,néha többet mondott mint kellett volna.okozott a megbizoinak néha meleg perceket,föleg ha azok a megbizok pl valamelyik állam titkosszolgálata volt.:))
a korra kitérve,az ex 5.(a ludak) még életbe maradt tagjai az örnaggyal együtt még a nyolcvanas években is szerzödtek,pedig akkor Mike is tul volt már a hatvanon jocskán..
Hogy lehet szerzödni?nem tudom,a törvény tiltja a toborzást.....)p
láttál már háborut?tudod mi érdekel belöle?ha szakmailag akarod lemérni magad,juss ki Irakba,sokat tanulhatsz.ne az alapján dönts,hogy melyik ország neve hangzik egzotikusabban,a feladatot nézzd.ha esetleg groundhopper akarsz lenni,mindegy hova mész..Irak megfog változtatni..nagyon.
igazábol mellékes minek nevezi magát az ember,engem pl nem zavar a zsoldos szo sem,de manapság mikor minden agyon van marketingelve,lehetsz biztonsági ör,szaktanácsado,logisztikai támogato,stb..:)
inkább az a lényeg milyen jelzövel illetik ezeket.szerintem a zsoldos szo eléggé le van járatva,de aki átlátja az tud különbséget tenni..jelenleg a magyar haderö is zsoldos hadseregnek van beállitva,és zsoldosnak nevezik a mujahedineket akik pl Bosniaban harcoltak.pedig ugye ég és föld..
amikor beutazik az ember egy idegen országba,a megbizok nem akarják nagydobra verni a dolgaikat,ezért pl többször utazol ugymint geologus,vizmérnök,üzleti tanácsado,de volt már rá példa,hogy egy 40fös puccsra készülö alakulatot civil légijáraton utaztatva rögbicsapatnak adták ki:))
manapság mivel sokat változott a "zsoldosbiznisz" már nem akkora gond,hiszen a nagy cégek,nagy irodák profi szerzödésekkel birnak,igy a munkavállaloik is többnyire biztonsági szakemberek.
Tanácsado lehet az is akit pl a francia hadsereg küld mondjuk Gabonba,hogy az elnök biztonságárol ,annak megszervezéséröl gondoskodjon,és tanácsado lehet az aki ex-SAS volt és "tanácsot ad"a horvát félreguláris eröknek,hogy kell mozogni az ellenség közelében.kiképzö lehet aki egy pmc-n keresztül,annak szerzödése szerint egy afrikai állam haderejének kiképzését vállalja.ez egyértelmü.de lehet kiképzö az is,aki magánmunkavállaloként jo pénzért volt utászként megtanitja a megbizo embereit aknafektetésre.az elöbbire jo példa manapság az uj formálodo haderö Libériában,ahova már szerzödtek SA cégek ilyen feladatra,a másodikra meg pl a volt UNITA Angolában,akiket amcsi meg SA utászok "oktattak".nagyjábol érted mire célzok?nincs jelentösége az elnevezésnek,a lényeg,hogy átláss a dolgokon:)
mabel zsoldos Irakban vagy szállitmányozási területen dolgozo biztonsági szakember?na?:) (bocs mab nem személyeskedni akartam)
Mióta megy a topic olvasó vagyok (igaz ez az idegenlégiüs meg katonai topikokra is), de ha szabad, most hozzá is szólnék ill. kérdeznék. 1. Mike Hoare-vel kapcsolatban, sokat olvastam róla de nem eleget hogy megitéljem de állitolag sokan az ő számlájára irják belga kongot. Azt tudom hogy az elején (még a simba felkelésénél) komoly szerepe volt a felkelés leverésében, de mi az amit utána elkefélt? 2.Of hozzászólásának a végére odabiggyesztenék még egy kérdést? Hogy a túróba lehet szerződéshez jutni? Közel keletet nem szeretem, inkább fekete afrikába mennék, de nincs ismeretségem arrafelé. Mindenki iraqot ajánlgat.
1993 ota ott mindig feszült a helyzet de,hogy mi várhato azt csak tippelni lehet..akár naponta:)mindenesetre Eritrea kidobta a területéröl az Ensz alkalmazottakat akiket igy egyelöre Etiopiaba evakuáltak.emlékeim szerint 2001ben Algirban aláirtak egy békeszerzödést de pár honappal ezelött ugy nézett ki ujrakezdik..
igen,alkalmaznak tanácsadokat szárazföldi feladatokra,ez föleg a kilencvenes években volt,ahogy az elözö hsz fotoján látod,kb igy állt fel az eritreai véderö,azért ezeket az embereket megfelelöen ki kellett képezni,megtanitani öket bizonyos fegyverek kezelésére,és biztos voltak speciális tudást igénylö feladatok amikhez igénybe vettek külföldi szaktanácsadokat:)
A legutobbi etiop-eritreai håborunak mi lett a vege? Most vårhato komolyabb összetuzes, ugyanis eritrea egyre inkåbb követeli a bekefenntartok kivonåsåt? A szårazföldi harcokban is alkalmaznak zsoldosokat?
igen,ez klasszikus posztszovjet magatartás volt..a Szovjetunio a hetvenes évektöl partnere volt Etiopiának,igy maradt rá Oroszországra az addis-abebai kapcsolat.rengeteg fegyvert,technikát szállitottak oda,söt kubai piloták rendszeresen Etiopiában gyakoroltak orosz instruktorokkal.aztán az eitreai függetlenségi harcok,majd késöbb a 98-2000-es háboru során,eritreai diplomaták utaztak Oroszországba egy fegyverüzlet okán..az oroszoknak meg persze semmi kifogásuk nem volt,közel 200millio dollár értékben adtak hadieszközöket Eritreanak..igy kiszolgálták minden vevöjük..az,hogy ök pont egymás ellen fegyverkeztek,cseppet sem zavarta az oroszokat..
többek közt igy kerültek orosz piloták Etiopiaba vagy százan.kisebb botrány lett mikor az eritreaiak kiadták egy faxra hivatkozva az etiop légierönél szolgálo orosz piloták,technikusok névsorát..akkor egy ex EO tiszt segitett elsimitani a témát mielött az ENSZ vagy valaki nagyon rákapott volna a feszegetésére.a gordiuszi csomot ugy oldották meg,hogy az EO egyik orosz kapcsolata leszállitott 15 ukrán pilotát Eritreanak.késöbb egy orosz vezette vadászgép le is lött egy ukrán vezette eritreai helikoptert.
persze naivság lenne azt hinni,hogy ezek a dolgok mehetnének egy erös titkosszolgálati háttér nélkül..mikor az oroszok ott vannak valahol Afrikában,akkor a hetvenes években kivivott pozicioikat örzik elég keményen:)
karácsonykor pl közel 200 orosz pilota,technikus,logisztikus érkezett Szudánba,hogy átvegye az Ensz misszio légi feladatainak ellátását,mindezt "kék sisakban".(véleményem szerint ezekbol jo pár tucat marad majd a kontinensen,dollárban folyositott fizetésért..és hogy azt Eritreaban,Csádban,Etiopiában vagy akárhol máshol bérszámfejtik..nekik totál mindegy:))
A pilótás témához szólnék hozzá.Tény és való,nincs az a hatalmas rálátásom ezekre a dolgokra,de mivel érdekel így megpróbálok minél többet tudni róla.2000 második felében Djiboutiban töltöttem 5 hónapot,és itt töbször befogtunk a rádionkon orosz beszélgetést.Elösször azt hittük az Ádeni-öbölben közlekedő orosz teherhajókról jön,de mint késöbb kiderült a "felszabadítóink" a levegőben vannak.A szakaszunkban lévő litván rádióamatör(elég komoly cuccát elhozva Nimesből)felvette velük a kapcsolatot.Ukránok és oroszok voltak,csak egymással szemben.Egyiküket Etiópia fizette,míg a másikukat Eritrea.Gondolom nem lehettek azok a hatalmas légierők,de hát a levegőt is uralni kell...Erre meg pont jók a keleti"testvéreink"szolgáltatásaik.
nos,Afrika és a gyarmati,függetlenségi harcok egyik legérdekesebb epizodja a repülés,légierö témában mindenképp egy svéd arisztokratához füzödik akit
Carl Gustav von Rosen-nak hivtak.ö repült az elsö,második világháboruban,a kenyai függetlenségi harcok idején,Katangában,a svéd flottánál aztán a biafrai elszakadási kisérletnél lett a leghiresebb,mert szabadsága ideje alatt öt társával(két svéd-Gunnar Haglund,és egy Lang nevü plussz két másik akiket nem ismerek)nem csak gyogyszert,kaját vitt vöröskeresztes gépeken segélyszállitmány cimszo alatt,hanem fegyvereket,utánpotlást szállitottak a biafrai körülzárt csapatoknak,hanem kicsit legéppuskázták a nigériai kormánycsapatok állásait is:)ez volt 1967-68-ban.a gépek alig száz loerös,alig 370 kg sulyu kis egy motoros gépek voltak.
Haglund,Lang meg egy brit pilota.Lang lezuhant gépe a biafrai bokorban:)
mailezni még senkinek nem volt idöm azota,de majd összejön ez is.
ne csak infokért gyere,biztos turnéztál hasonlo kaliberü országokban,ha hallottal láttál valamit ami passzol ide picit is,csak bátran:)ki nem mondott cél megszolaltatni azokat akik láttak a posztgyarmati világbol olyat amit kevesen)
of még annyit,hogy az afrikai helyzet még annak is átláthatatlan gyakran aki foglalkozik vele..
a médiáknak nem téma Afrika sötétebbik része mert a médiát kezükben tarto nemzetközi tökének sem érdeke ráfokuszálni a helyre..ha értitek..
Annyit modositanék mab hozzászolásán,hogy SA-ban meg az északi államokban valoban komoly a légierö(Egyiptom pl anno mirageval repült amit francia tisztek oktattak.de ott voltak brit kiképzök is,Libia komoly vadászgépekkel rendelkezik,stb) de a többi csoro kis államnak is van légiereje max nem mindig a legmodernebb.általában ez ugy néz ki,hogy bizonyos konfliktusok idején vagy közvetlen elötte a tartományi vezetök vagy épp maga az állam "beleesik" a nemzetközi fegyverkereskedök hálojába akik rengeteg pénzért eladnak nekik pár éves,évtizedes gépeket.persze lehetnek ezek korrekt üzletek is,de gondoljuk át jozanul..vajon honnan szednek annyi pénzt ezek a kurva szegény államok,hogy harci gépeket vegyenek?vagy valoban van annyi pénzük-ami gyakorlatilag kizárt-mert inkább a vezetöknek van mint az államkasszának(nekik is azért mert ellopják és pénzzé teszik a segélyek nagy részét,vagy dollármilliokkal korrumpálja és tartja öket bábként valamelyik jo hátterü nemzetközi cég),vagy egy külföldi érdekeltségü cég "lizingeli"nekik pénz helyett koncesszios jogokban kérve a törlesztést,vagy egy konkrét bánya,cég,szolgáltatás,stb igényével.erre a legjobb példa pl anno az elsö katangai krizis ahol Csombénak elég komoly harci flottája volt,az Union-Miniere du Haut Katanga nevü gyarmati koncesszios cég állta számlát,sebtében összevásároltak 50 db vadászgépet.a nyolcvanas évek közepétöl aztán vagy államközi megállapodások(ahogy mab irta a volt francia gyarmatok többségének légterét francia gépek védik)vagy a modern,akkoriban kialakulo magáncégek fektettek be ebbe,vagy mára pl teljesen legálisan bejegyzett cargo cégek flottáját használják fel ezek a kis államok.a piloták zöme valoban keleti,föleg mert a gépek,technika nagy része is onnan érkezik.a komoly gépek beszerzése,müködtetése általában a nyugati szolgálatok hatékony segitségével történik.
amugy a téma nem rossz,elökeresek az archivumunkbol pár képet,kicsit szinesitendö..pill.
"hadiállapot ide vagy oda ,az afrikai helyzet nagyon bonyolult,összetett,gyakran és brutálisan változik,megspékelve még a természeti körülményekkel"
Ezert olyan fontos nekem ez a topic. Itthonra csak hirfoszlånyok erkeznek Afrikåbol vagy annyi se, szinte lehetetlen egy civilnek összefuggo kepet kapnia a helyzetrol.
A gazdagabb afrikai orszågok megengedhetik maguknak sajåt pilotåk kikepzeset? Vagy mindenhol oroszok ulnek a gepekben?
Utólag BUÉK minden topiclakónak. Olvaslak benneteket folyamatosan, de annyira nincs rálátásom ezekre a dolgokra, hogy infoért jövök ide. Nem egyszerű a kupleráj Afrikában, de legfőképpen nem keltenek olyan benyomsát sem a kis sem a nagyhatalmak mintha rendet akarnának tenni. Érdekes viszont, hogy a médiákban erről a konintinensről szinte hallani sem lehet. Mickey, még mindig semmi nem jött tőled.
jo tiz évvel ezelött Zaireban két orosz pilotát be is zártak mert belelandoltak a kinshasai piacba..több százan haltak meg,azt hiszem pár évvel meguszták mert müszaki hibát állapitottak meg..vagy volt egy Turcinovic nevü szerb srác aki addig addig akrobatikázott a levegöben részegen mig bele nem akadt a szárny valamibe és lezuhant.meg is halt.
sok ilyen volt,tudok ilyet az etiop légierönél orosz pilotákkal,az angolaiaknál egy orosz meg egy litván páros esett le,meg volt valami nagyobb ahol 6-8 fös belarus személyzet zuhant le.
ennek persze az leheta magyarázata,hogy a gépek többsége orosz vagy valamilyen keleti konstrukcio ahonnan a személyzettel,instructorokkal érkeznek együtt.meg ahogy Te is irod,a cargo cégek többsége az orosz mafia érdekeltsége..
igen,a poszt-szovjetek..többször meglettek emlitve ,ök aztán tényleg ott vannak mindenhol.nekem nem szimpik mert inkább bünözök már mint katonák,de tisztelet a kivételnek.a pilotáik viszont jok.ök aztán tényleg mindegy hol vannak,milyenek a körülmények.legyen vodka meg fizessenek többet mint az orosz nyugdij aztán kalap..nem tudtam nagyitani a képen,de amugy ivánék karján Bagdadban ott az orosz zászlo...khm.
Mozambik gyönyörü ország,és hihetetlenül elmaradott.telekommunikácio gyakorlatilag nincs és az esözések sok problémához vezetnek,mindenesetre mindig is remek terep volt várakozni,kiugrani Zimböl,vagy épp egy jo nyaralásra:)
ez gondolom akkora üzlet,hogy erröl lényegi info nem sok fog kijönni..
ja es volt itt szo Zimbabwerol.... a dolog ugy nez ki (sokat hallottam,hogy majd ha Mugabe nem lesz stb)szoval az alelnok Joyce Mujuru egyre tobb kis hatalmat kap a ZANU-PF tol es a kormanytol is... kicsit ugy tunik, hogy Mugabeek elokeszitik neki a terepet a folytatashoz..ami azt jelenti, hogy semmi valtozas a lathataron..
most a del-afrikaiak nyuzsognek... hogy jok a kilatasaik mozambikban... xy ceg 50 evre megkapta 30000ha kizarolagos fakitermelesi jogat a kormanytol ... es egy jo nagy biztonsagi szolgalat epitesebe kezdett, hogy mukodjon is a dolog
a levego urai viszont szinte kizarolag oroszul beszelnek... legyen heliko , felhivatalos ,hivatalos cargo.....foldi szemelyzet. pilota meg az uccso rakodomunkas is orosz,(vagy feherorosz, vagy ukran) .jol van legyen szovjet:-))... nem elfelejtve a nagyvillaskulcsos szerjozsat .... az ezermestert.... aki ugy 10 perc utan általában elvesziti a turelmet a pocskoszoru arabokkal... és a legkozelebb állo irakit az 50es villaskulcsaval fejbekurja....
öszintén szolva nem hallottam.nem hiszem,hogy a csádi elnök szava olyan sokat nyomna..amugy meg érthetö ha ezt mondta hiszen mégiscsak közel 200 000 menekült került csádi területekre Szudánbol.azt tudni kell,hogy a szudáni kormány nagyon erösen támogatta az arab miliciákat fegyverrel,légitámogatással amikor azok válogatás nélkül kegyetlenkedtek a menekültekkel.lehet,hogy átcsusztak Csádba is..közel egy millio ember élete függ hajszálon,ha nem sikerül rendezni,a nagytöbbsége elpusztul..
hadiállapot ide vagy oda ,az afrikai helyzet nagyon bonyolult,összetett,gyakran és brutálisan változik,megspékelve még a természeti körülményekkel.nem kell nekik hadüzenet,hiszen évtizedek ota zajlik az afrikai világháboru,néha több ország támad egyet,néha a támadok is harcolnak egymással vagy épp a saját ellenzékükkel..a darfuri helyzet inkább indult belsö konfliktusnak,aztán lett belöle humanitárius katasztrofa.és nem kellett sok,hogy a helyzet elkezdjen bonyolodni mikor az eritreai kormány segitett kiképezni és felfegyverezni a szudáni lázadokat,a SLA-t,JEM-et.és hogy mégegyet csavarjunk a storin,tudod,Eritrea folyamatos harcban áll Etiopiával,hiába zárult le hivatalosan a polgárháboru,pár honapja is ugy nézett ki,hogy ujra kiélezödnek a harcok.
Ugy emlekszem december 27-en törtent. A csådi elnök hadiållapotban levönek tekintette orszågåt Szudånnal. Nem tudom, hogy ez ott mennyire szåmit haduzenetnek.
Ma milyen a zsoldosok, "biztonsågi szakemberek" nemzetisegi összetetele?