Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13458

"mea maxima culpa" igazatok van én tévedek. ezekben a "szibériai" mínuszokban valóban le kell takarni mindent. véletlenül sem a hűtőrendszerben ment valami gallyra tizenvalahány év alatt.  B.Ú.É.K. mindannyiótoknak ;-)

DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13457

Esetleg a kopás lehet nagyobb, ha nem tud megfelelő hőfok kialakulni a motorban.

Előzmény: DelSonar (13456)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13456

Ártani nem árt, de amíg késő tavasztól kora őszig 7.2 - 7.7 l a fogyasztás, a téli időszakban 8.4-8.9 körül alakul. Gondolom a központi vezérlés több üzemanyagot adagol mivel azt az információt kapja, még nem üzem meleg a rendszer. De majd kiderül. Egyenlőre tavaly a téli időszakban 8.4 - 8.9 között autóztam, most amióta kísérletezek, 8.2 l-nél jár a gép de rövid távokat megyek, 15 km max egy menetre, így majd tavasszal kiderül mennyire változik a helyzet.

Előzmény: zorko (13455)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13455

És mennyire árt a motornak, ha csak 78-80 °C-os vízhőmérséklettel üzemel?

(Lehet én is nekiállok mindjárt szigetelni....?? :)

Előzmény: DelSonar (13453)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13454

Rákerestem neten, tényleg van készen is, ezer-kétezer forint körül. Mondjuk van itthon minden, ami kellene hozzá, úgyhogy inkább majd építek egyet, de asszem megvárom vele a tavaszt... :)

Előzmény: kalos1 (13449)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13453

Ha az első vonás pont fedésben van, az 70°C-nak felel meg. Ha alulról érinti a középvonalat az 78-80 °C. Ha teljesen fedi a középvonalat, az 92-95 fok körüli érték. És 95 foknál még mindig csak félig van nyitva a termosztát.

Előzmény: zorko (13451)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13452

Ennek a hűtési rendszernek +50 fokban is teljesíteni kell. Így +10 fok alatt nem csoda, ha nem tud felmelegedni a rendszer.

Előzmény: zorko (13451)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13451

Na hát ez gáz.... Nem gondoltam volna. Így akkor marad a csomagolás.

Eddig nem figyeltem, de most direkt megnéztem, kb. 6 perc alatt felment a mutató az alsó negyedig (3 °C induló hőmérsékletről), és aztán gondoltam majd jelzem neked, hogy mikor érte el a középértéket. Persze jól elfelejtettem később nézegetni, aztán mikor eszembe jutott, némileg meghökkenve láttam, hogy nem érte el a középső osztást igazán, csak alulról érintette. Úgy látszik ez valami Kalos betegség, talán a hazájában azon az ázsiai éghajlaton nem volt tervezési szempont... :)

Előzmény: DelSonar (13446)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13450

Mellesleg úgy olvasgattam a témában bogarászva, hogy a Ford Focus vagy a BMW is alkalmazza a hűtőrács takarást, igaz, ott már gyárilag, központilag vezérelve.

Előzmény: DelSonar (13448)
kalos1 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13449

Belső világítás késleltetőt lehet kapni normálisabb autósboltokba vagy rendelni az internetről csak az a baj vele,hogy nem szó szerint de filléres árú ezért nem éri meg rendelni de ha jól emlékszem talán a Homasita is árul csak az a baj ,hogy talán valami 500 ft és drágább a szállítás mint a késleltető.

DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13448

Ez frankó, de ha egyszer el sem éri az üzemi hőfokot a hűtőfolyadék akkor hogyan bolondul meg a hőháztartás? Mert ugye itt az a probléma, hogy a termosztátnak még esélye sincs kinyitni ősztől tavaszig. Ahhoz ugyanis 87 fokra lenne szükség. Nálam így letakarva kinyit 87 foknál de nem melegszik fel jobban 92-94 foknál ami az üzemi hőmérséklet még a beépített mérő szerint is. Tehát a hűtés még így, letakart állapotban is működik. Viszont legalább annyit elérek vele, hogy kb 12 km után kvázi üzemi hőfokon tud járni a motor.

Előzmény: almaata66 (13447)
almaata66 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13447

Lehet hülyeség de bontott régi opel vectraból nem lehet az elektronikát átcsempészni?

Én a hűtő elejét semmiképp nem takargatnám http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2009/12/20/kartonpapir_a_huto_ele/

Előzmény: zorko (13443)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13446

Az állófűtés max a motorindítási traumát csökkenti hidegben, de ahogy elindul a gép, olyan menetszél hűtést kap, hogy ugyanúgy nem fogja soha elérni az üzemi hőfokot. Mikor mértük a hőfokot, és 82 fok körül járt, kimentünk az M5-ösre hogy majd jól meghajtjuk, had melegedjen. Na, 130-nál vissza is hűlt a rendszer 77-78 fokra.

Előzmény: zorko (13444)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13445

Az a helyzet, hogy konkrétan meg lett nézve, hogyan alakul a hűtőfolyadék hőfoka menet közben. Gyári állapotban november elején 80-82 fok volt a max, bármilyen forgalmi helyzetben. A termosztát ugye 87 foknál kezd el nyitni is 102 foknál nyit ki teljesen. A műszerfalon ez úgy néz ki, hogy a hőfokmutató alulról érinti a középvonalat. Ebben a tartományban alig 1 mm elmozdulása a mutatónak 10-12 foknak felel meg, ugyanis 94 foknál éppen fedésbe kerül a mutató a középvonallal. Tehát az, hogy a mutató kb középen áll, annyit jelent, hogy a motor messze nincs még üzemi hőfokon. Ezekkel a takarásokkal sikerült 88-92 fok körüli értéket elérni kb 12 km út megtétele után.

Előzmény: zorko (13444)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13444

Hát úgy 30 évvel ezelőtt emlékszem, Barkas, Skoda, és hasonló autóknál még előregyártott "kabátkákat" is lehetett látni. A Wartburgon gyárilag volt egy bowden, amivel a hűtőrácson átjutó légáramlatot el lehetett zárni. Ugyanakkor a mai modern autóknál szerintem erre nincs már szükség.

Mondjuk leginkább autószerelőt kellene megkérdezni, de szerintem:

Mindenképpen lassabban melegszik be (= éri el az üzemi hőmérsékletet), mivel alacsonyabb hőfokról indul. Szerintem ez a fő ok, maga az üzem közbeni "hőelszívás" nem okos jelentős különbséget, hiszen ha elérte az üzemi hőfokot, marad a mutató szépen, ahol a helye van. :) Menet közben legfeljebb nem kapcsol be a hűtőventillátor, illetve ha kell a termosztát úgy vezérli a hűtőfolyadék keringését, hogy ne is menjen a hőcserélőbe, így mindenképp biztosítja a motor melegét.

Esetlegesen elektromos állófűtéssel segíthetsz a motornak, tehát egy külső fűtéssel felmelegítheted a motort indítás előtt...

Előzmény: DelSonar (13442)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13443

Nincs neki gyárilag, ezért akarnám házilag.... :)

 

(Ha LED-esre cserélném az izzót, akkor a 6 milliárd uF helyett már csak 1 milliárd is elég lenne, de még az is túl sok. :)

 

Ha jól gondolom, van ott neki fix 12V is (mivel állandó fényre is kapcsolható), így a kultúrált megoldás az lehetne, hogy egy tranyóval kapcsolom be az izzót, és a tranyó vezérlését késleltetem. Így - mivel a bázisáram max 1-2 mA nagyságrendbe esik -, értelmes méretű kondival lehetne késleltetni. Pláne, ha két tranyót alkalmaznék, vagy még plánébb :) valami teljesítmény FET-et (bár azt most hirtelen nem tudom, hogy a FET munkapontilag nem okozna-e némi nehézséget...)

 

Jobb megoldás magamtól eddig nem jutott eszembe....

Előzmény: DelSonar (13441)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.27 0 0 13442

Próbálom kideríteni, hogyan lehetne ezekben a hűvösebb napokban gyorsabban elérni az üzemi hőfokot az autóval. Jelenleg a kocsi elejét szinte teljesen lezártam, és tettem fel egy takarólemezt a motortér alá, mintegy lezárva azt, na persze nem tökéletesen, de így is kell vagy 15-20 perc mire az üzemi hőfok közelében kezd el bohóckodni a motor. Ha így haladok és bejönnek a mínuszok, lezárhatom a teljes elejét is, akkor sem fogja elérni a hűtőfolyadék az üzemi hőmérsékletet.

DelSonar Creative Commons License 2015.12.27 0 0 13441

6 milliárd uF-os kondi és megvan a késleltetés :) Alapból nincs neki egyébként? Mondjuk én állandóan kikapcsolva tartom ezért így kapásból már nem rémlik hogy kellene működnie.

Előzmény: zorko (13440)
zorko Creative Commons License 2015.12.27 0 0 13440

Üdv!

 

Szeretnék készíteni valami olyan módosítást, ami az utastérvilágítás elalvását késleltetné az ajtó becsukását követően. Elektronikában szerencsére otthon vagyok, de gondoltam megkérdem, hátha vannak bevált módszerek, mielőtt nekiállok feltalálni a spanyolviaszt... :)

 

Köszönöm a segítséget!

Relaxvideo Creative Commons License 2015.12.20 0 0 13439

Annak olyan hangja lenne, mintha 1-2 mp-cel tovább fordítanám a kulcsot? Az igen csúnya hang, ez nem olyan volt.

 

Előzmény: kalos1 (13437)
almaata66 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 13438

hidegben néha nálam is beragad egy pillanatra./új korától/ 1-2 perc után szerintem annak már annyi lenne. 

kalos1 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 13437

Lehet,hogy az önindító motor ragadt be és csak később ugrott szét de ez csak egy ötlet.

Relaxvideo Creative Commons License 2015.12.18 0 0 13436

Tegnap reggel, önindítózás után, csúnya kerregő-csattogó, fémes hang jött alapjáraton vagy 2-3 percig (a motor ritmusában),

utána magától megszűnt és soha nem jött vissza.

Mi lehetett? Gondoltam olajszint, de középen áll.

Ken_Block Creative Commons License 2015.12.17 0 0 13435

Ha valakit érdekel esetleg, kisebb szervizeléseket vállalok emberi áron Gödöllő és környékén.

bazsikaxd Creative Commons License 2015.12.13 0 0 13434

Köszi a válaszokat srácok !

Előzmény: sebike05 (13433)
sebike05 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 13433

Kivezetékelve sosincs teljesen de a biztosítéktábláig mind kivan,elég onnan megcsinálni ha a gyári kapcsolót berakod(formailag kicsit más de jó bele a Lanos kapcsolója és van belőle ugy. 8000ftért) akkor még a visszajelzés is meglesz és nem szakszerűtlen és szabálytalan mint abban az esetben mint amikor a hátsóra van kötve. 

Előzmény: bazsikaxd (13430)
solak Creative Commons License 2015.12.13 0 0 13432

Üdv.Nekem utólag beszerelt ködlámpám van (nem gyári)és egy gombbal működik a gyárival gombbal.

Ken_Block Creative Commons License 2015.12.12 0 0 13431

Üdv.

 

Én úgy tudom, hogy ha nincs benne, a vezetékezése sincs kiépítve.

Nem, sosincs egy gombon a kettő. Jelen esetben kell egy kapcsoló is hozzá.

Előzmény: bazsikaxd (13430)
bazsikaxd Creative Commons License 2015.12.12 0 0 13430

Üdv! Aktuális kérdés a nagy ködre való tekintettel. Ha gyárilag nincs első ködlámpám, attól függetlenül lehet, hogy láthattam a vezetékét ? Mert még nyáron nézegettem a motor teret és találtam szabadon a ködlámpa körül 1 csatlakozót ( amit most nem találok mondjuk :D ) A másik kérdés, hogy a hátsó és az első alapesetben 1 gombra van kapcsolva ? 

stevegel Creative Commons License 2015.12.08 0 0 13429

Ja, bocs benéztem: "hűtő" nem pedig fűtő.

Előzmény: stevegel (13428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!