Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

outpost Creative Commons License 2000.04.13 0 0 94
Kerestem egy képet...

Levike Creative Commons License 2000.04.13 0 0 93
Semmi gond.....

Volt abban az emberben valami, amit azok akik nem lattak, sohasem fognak megerezni...
Amit szamomra sugaroztak azok a szemek : Tisztasag, becsulet, elszantsag, erzelem, intelligencia es sebezhetoseg.
Fura elegy, plane elsportolonal.....

Levi

MathiasR Creative Commons License 2000.04.13 0 0 92
Helló Testvérek !
Csak szörfölök itt már jó ideje, azonban csak most leletem rá arra a lapra,amit kerestem.Ez az.
Végre olyan emberek közé kerültem, akiknek a legmélyebben bennem élő gondolatokat is elmondhatom, s mivel végigolvastam az eddigi beírásokat, TUDOM, hogy sokan itt értik, sőt érzik ugyanezt, amit én.
Mit jelent nekem Ayrton Senna ? (igen, jelen időben, mert bár sajnos fel kellett fognom, hogy nincs már velünk, mégis a mai napig érzem, hogy itt van velem, a mindennapokban, eccerűen él és segít. A borzasztó az volt számomra, hogy a halála után gondolkoztam el azon, hogy mit is jelentett nekem, hogy ki is volt ? Nagyon szépen leírták itt előttem, Alonso Mosley-re emlékezem hirtelen, hogy sokkal több volt, mint egy ügyes versenyző a sok közül, s az idő múlásával egyre inkább kiderül, hogy pótolhatatlan, egyszeri és megismételhetetlen.
1994.imola után én is elhatároztam, nem nézek többé Forma-1-et, nem törődök az egésszel ,hisz Nélküle ez az egész egy üres társasjátéknak tűnt, de aztán (és ezért is érzem hogy itt van velünk) úgy éreztem, Ő is azt akarná, hogy a cirkusz folytatódjon, hisz pártfogolta a fiatal versenyzőket, Neki az élete volt ez a száguldó cirkusz,tehát tovább nézem a versenyeket.
Viszont be kell vallanom, ez már nem az a dolog, ami vele volt, most szimpatikus sok pilóta, nézegetem az edzéseket meg a versenyeket, de nincs az a vallásos áhítat, az a csodavárás, amit akkor éreztem, míg Ayrton körözött előttem. Még a tv-n keresztül is átjött az Ő fantasztikus hite, akarása és varázsa, amit egy dologgal jellemezhetek leginkább: alább egy hölgy szurkoló írta : a szemei micsoda kifejezők voltak - nos, annak idején életem párja(akiről nem lehet állítani, hogy elvakult F-1 fan lett volna, csak elszenvedte a szombat vasárnapi képernyőhöz szegezéseimet), szóval ő is odaült, és ugyanezt mondta, hogy ennek az embernek a tekintete olyan érzelmeket és beszédességet ad, hogy meg sem kell szólalnia, már mindent lehet tudni Róla.
Mit jelent nekem Ayrton Senna?
Olvasgatok és írkálok néhány mostani F-1-es fórumba, főleg fiatalok vannak, az írásokból ítélve, néha be-be szólogatunk egymásnak, de így nem merném leírni, amit ide írtam, eccerűen nem értenék, nekik csak a sorrendről szól az egész, meg nagy részük nem láthatta Ayrtont, hát mitől értenék?Mostanra a cirkusz tisztán éles üzletté vált, az érzelmek háttérbe szorítva, jöjön a money....
A mostani sofőrök közül egyedül Jacques Villeneuve-ben érzem a LÉLEK jelenlétét, meg talán Hakkinenben, akiben (szerintem) sokan félreértik a fegyelmezett viselkedés álcája mögötti végtelenül eleven és érző embert, mikor itt volt tavalyelőtt magyarországon, olyan fantasztikus humort és emberi formát mutatott, ami teljesen levett a lábamról.
Bocs ,hogy hosszú lett.
MathiasR
Előzmény: MEG (91)
MEG Creative Commons License 2000.04.12 0 0 91
Én kb. 1985 óta nézem a F1-et. Akkor 5 éves voltam, de Senna azonnal magával ragadott. Nálunk az egész család nagy Forma1 rajongó volt, bár két táborra szakadt, mivel egyik fele Senna rajongó volt, a másik fele pedig Prostos. De az alig egy éves unokaöcsém először Senna nevét tanulta meg. Amikor bekövetkezett az imolai baleset csak arra tudtam gondoni, hogy neki a halállal vívott csatat is sikerul majd megnyerni. Sose felejtem el azt a pillanatot, amikor megtudtam, hogy meghalt. Napokig csak sírtam. Ő volt a legjobb versenyző akit valaha is ismertem. S hogy miért tudott olyan elképesztően jól versenyezni még esőben is?
Mert egy gokart versenyen szakadt az eső és ő kicsúszott. Attól fogva mindig, amikor esett az eső Ő ment a pályára és gyakorolt.

Én sajnos nem láttam a megemlékezést. Milyen volt, azon kívül, hogy megható?

Előzmény: Levike (48)
kabala Creative Commons License 2000.04.10 0 0 90
Ki látta a 7-én a boxutcát?
A végén volt egy beszélgetés Ónody Péter autóversenyzővel.
Sennáról beszélt,és teljesen megható volt.Valószínüleg mi összesen nem vagyunk akkora Senna-fanok mint Ő egyedül!!!
gijjon Creative Commons License 2000.04.07 0 0 89
Jó napot mindenkinek !
Kezdem : Senna forever ! Ez a póló sokszor volt már rajtam a halála előtti és utáni Hungaroringi versenyeken, és remélem még soxor lesz is. Azóta is zöld-sárga arccal megyek ki, csak mostanra van másik brazil élversenyző is. De ez nem baj. Barichello is jól vezet.
Bár sosem szerettem Mansellt, de csak az ő rámenősségét tudnám Sennáéhoz hasonlítani. A mostani futamokon nincs semmi élvezhető. Emlékeztek olyan versenyre ahol Senna nem az első helyen autózott, és ne akart volna előre kerülni. Ma meg beállnak egymás mögé a sofőrök, és vonatoznak amíg le nem intik őket.
Senna még a szarabb autóval is le tudta gyalázni a mezőnyt. Ezt hívják tudásnak !
Arról tudtok valamit hogy létezik-e itthon megemlékezés ? Egyszer voltam az Orczi parkban, de nem tudok semmit róla. Állítólag van valami baráti társaság, tud valaki közelebbit róla ?
Végül : Senna the Best ! Forever !
outpost Creative Commons License 2000.04.07 0 0 88
Mi így emlékszünk rá:

outpost Creative Commons License 2000.04.07 0 0 87
Valóban bizonyítani akart, mert neki Juan Manuel Fangio rekordjának a beérése/megdöntése volt a célja.
Előzmény: Levike (86)
Levike Creative Commons License 2000.04.07 0 0 86
Hali !

Erdekes modon, en sohasem tudtam ugy tekinteni Sennara, mint magabitos profira.
Szamomra valahogy mindig megmaradt ugyanannak a sracnak, akit 86ban lattam eloszor.
Valahogy nem erzodott rajta az a nyugodtsag. Mindig ugy versenyzett, vegig az evek folymaman, mint akkor ott, a Hungaroringen. Mintha mindig ugy erezte volna, hogy bizonyitania kell. Ha nem is masnak, hat maganak. Vegulis ebbe halt bele. A szart is kihajtotta abbol a fos Williamsbol.

Levi

outpost Creative Commons License 2000.04.07 0 0 85
Ma indul a 2000. évi San Marino-i nagydíj Imolából...

Asszem Creative Commons License 2000.04.01 0 0 84
Csak annyit szeretnék elmondani, hogy Senna halála után több évig nem voltam hajlandó F1-et nézni.

Hozzá fogható versenyző az Én életemben nemigen volt és lesz.

A régi nagyok közül J. Stewart autózása töltött el csodálattal, ahogyan a Cortinát kergette.

Mostanában keztem újra F1-t nézni MS jóvoltából. Tehát Én vagyok a kivétel aki Senna rajongóból Sumi drukker lett. Sumi szemtelen vehemenciája fogott meg.

Senna nagyságát mi sem jellemezhetné jobban, mint az, hogy min 50 LE-vel gyengébb motorral, mechanikus váltóval, rosszabb futóművel, sokszor kanyarokban keresztbe-kasul, de ott volt az élen, nagyon ott. Ez olyasmi, mintha valaki trabival szorongatna egy zsigát.

Irvine pedig egy nagyképű f@sz, aki ráadásul csak egy kicsit vezet rosszabbul, mint anyám.

Hogy Sumi meg tudta volna állítani? Szerintem ez a csata lett volna minden idők legnagyobbja. A fiatal kirobbanó tehetség, és a magabiztos profi.
Nagyon kár érte.

Hiányzik Senna!

kabala Creative Commons License 2000.04.01 0 0 83
Dr.dent!
Ezt sajnos már nem tudhattuk meg!=;-(((
Előzmény: dr.dent (82)
dr.dent Creative Commons License 2000.03.29 0 0 82
A LEGJOBB volt,csak Schumacher állithatta volna meg ŐT.
maul Creative Commons License 2000.03.28 0 0 81
Én a tavalyi futamon jártam körbe kívül-belül. Ez még akkor is igaz volt...
Előzmény: kabala (80)
kabala Creative Commons License 2000.03.27 0 0 80
Én három éve végigjártam/kivül/ körbe a kerités mellett a Hungaroringet.Akkor is még Senna volt a legnépszerübb!
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.03.27 0 0 79
Oké, a gesztuszért valóban jár a 10 pont...
Előzmény: kabala (78)
kabala Creative Commons License 2000.03.27 0 0 78
A gesztus volt fontos!Én nem hallottam,hogy máshol lett volna valami hasonló.
Előzmény: Alonso Mosley (77)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.03.27 0 0 77
Nem akarok örök elégedetlennek tűnni, de ez egy régi anyag felmelegítése volt. Illetve egy hosszabb műsor megvágása.
Előzmény: outpost (76)
outpost Creative Commons License 2000.03.27 0 0 76
Valóban kellemes meglepetés volt. A korábbi braziliai futamok során nem találkoztunk ilyen megemlékezéssel. (És még csak most következik Imola ill. május 1. Milyen meglepetést tartogatnak még a TS munkatársa?)
kabala Creative Commons License 2000.03.27 0 0 75
10 pont az MTV-nek!
Brazil Nagydij utáni megemlékezés miatt.
Kataca Creative Commons License 2000.03.20 0 0 74
gyönyörű
Előzmény: Alonso Mosley (72)
outpost Creative Commons License 2000.03.20 0 0 73
Pedig a 21 elvileg szerencse szám ...
Előzmény: Alonso Mosley (72)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.03.20 0 0 72
Ha akkor, ott 1994-ben, Imolában egy picikét szerencsésebben alakultak volna a dolgok, akkor a kilencedik világbajnoksága felé menetelő Ayrton Senna holnap ünnepelhetné negyvenedik születésnapját. :o(
Levike Creative Commons License 2000.03.16 0 0 71
Helter Skelter !

Az vagyok, az hat.. :)

Levi

kajta Creative Commons License 2000.03.15 0 0 70
Nezzetek at a forma 1 2000 re.
Habar ne is inkabb ide is leirom.
Szovaln emetorszagban tanulok ugyhogy itt olbvastam egy autosujsagban.
Az evszazad auto sport pilotaja: Ugye konnyu kitalallni kit valasztottak. Ja es meg valami ez nemzetkozi vbolt.
tehat nem nemzeti sport adat.
Nem emlekszem mindenkire de ha kell leirom, annyit tudok hogy N. Lauda pl negyedik.
Es van par rally sportolo is koztuk.

Szoval hogy ki is az evszazad motorsportembere ez nemzetkozileg mar teny .
Azert csak osszehasonlitaskeppen kivancsi lennek ki lesz a nemzeti sportban.Irjatok le legysz mert kulonben az nekem elerhetetlen.

Helter Skelter Creative Commons License 2000.03.14 0 0 69
Levi!

A régi drávanetes Levi vagy? Vagy nem?

Ciao

Előzmény: Levike (68)
Levike Creative Commons License 2000.03.13 0 0 68
Helter Skelter !

Szivembol szoltal, nincs mit hozzatenni !

Levi

outpost Creative Commons License 2000.03.07 0 0 67
Mikor elindítottam a topicot, nem akartam statisztikával kezdeni, de most az NS jóvoltából
bemásoltam ide - a mai számban megjelent - pályafutását.

Ayrton Senna Da Silva március 21-én lenne negyvenéves. A brazil, aki 65 pole pozíciójával megközelíthetetlen magasságokba emelkedett, 41futamgyőzelménél pedig csak nagy riválisa, Alain Prost diadalmaskodott többször (51). Rekordnak számít az is, hogy hat alkalommal nyert Monacóban, és az első idényét kivéve az összes teljes szezonjában legalább kétszer a
dobogó tetejére állhatott.

Senna apja tehetős ember volt, ő vásárolta fia első gokartját. A kis Ayrton többszörös brazil és dél-amerikai bajnok lett, a feljebb lépéshez viszont Nagy-Britanniába kellett utaznia. Ott 20 évesen a Formula--Ford 1600, majd az FF2000 sorozat győztese lett. A számok mindent elmondanak a kétliteresek közötti szerepléséről: 27 futamból 21-et megnyerve vette el a kortársak kedvét a további versenyzéstől. Az F1-es csapatok már ekkor előszerződésekkel
kecsegtették, de ő senkinek sem írt alá. Célja már ekkor sem az volt, hogy bekerüljön a királykategóriába, hanem hogy a legjobbja legyen annak.
A brit Formula--3-as bajnokságban Martin Brundle-lal vívott nagy csatákat, és bár többször kiesett, megnyerte a pontvadászatot.

1984 elején, miután tesztelt már a Williamsnek és a McLarennek is, a középmezőnyhöz tartozó Tolemanhez szerződött. A kiscsapatot az idény során az élboly közelébe emelte, a szezon során három dobogós helyezést ért el. A legemlékezetesebb az esős Monacói Nagydíjon mutatott versenyzése volt, amely során a rajtrács közepéről rajtolva feljött Prost mögé a második helyre, és amikor már majdnem utolérte (körönként négy másodpercet faragott a mclarenes előnyéből!), leintették a versenyt. Sennának emiatt egy évet kellett várnia első futamgyőzelmére.

A brazil számára a nagy pillanat az 1985-ös Portugál GP-n jött el, amikor -- ugyancsak szakadó esőben -- diadalmaskodott. Ekkor már a Lotus versenyzője volt, a fekete-arany JPS Lotus-Renault Senna sárga sisakjával máig élénken él az autósport szerelmeseinek emlékében. A brazil három lotusos éve alatt 16 pole pozíciót szerzett, de a törékeny autóval csak hat futamot nyert meg. Így is ez volt a Lotus-istálló utolsó eredményes korszaka az 1994-es megszűnése előtt.

1987-ben Ayrton belátta, hogy ha világbajnok akar lenni, akkor el kell hagynia a csapatot. A McLarennél végre elérte célját: 1988-ban 16 futamból tizenháromszor indult az első rajkockából, nyolcszor diadalmaskodott, és megnyerte a világbajnokságot. Prostnak összesen 105 pontja volt, Sennának 94, de csak a 11 legjobb eredmény számított -- így Senna nyert 90--87-re. 1989-ben újra a McLaren-Hondát kormányzó két sofőr uralta a sorozatot. Prost és Senna
rivalizálása a Japán Nagydíjon érte el csúcspontját: a számára nélkülözhetetlen győzelemre hajtó brazil a pálya utolsó hajlatában megpróbálta megelőzni a franciát, aki ,,becsukta a kaput". Mindketten kicsúsztak, ám Senna -- miután néhány pályabíró megtolta -- továbbment. Meg is nyerte a versenyt, de kizárták, így Prosté lett a trófea.

Az év végére teljesen megromlott az addig sem túl rózsás viszony kettejük között, Prost ezért (is) a Ferrarihoz igazolt. 1990-ben ismét Szuzukában dőlt el kettejük csatája: ekkor Senna lökött -- és lett világbajnok. A következő idényben a Ferrari már nem volt versenyképes, Senna viszont újra elképesztő évet produkált: hét futamgyőzelem, további öt dobogós helyezés és nyolc edzéselsőség fémjelezte harmadik világbajnokságát. A szezon végére felzárkózott mögé Nigel Mansell, és ez már előre jelezte a következő idény történéseit.

1992-ben a Williams duója (Mansell és Riccardo Patrese) utolérhetetlen volt, Sennának be kellett érnie három futamgyőzelemmel. A legszebb ezek közül a monte-carlói volt, amikor az utolsó körökben alig tudta maga mögött tartani Mansellt. A célbaérkezés után Ayrton önkívületi állapotban volt, az ájulás kerülgette -- akárcsak az 1991-es Brazil Nagydíjon aratott, első hazai diadala után.

A Honda visszavonulása után 1993-ban a McLaren-Forddal (szerződés nélkül, versenyenként 1 millió dollárért) az idény elején még tartani tudta a tempót a williamses Prosttal, és öt győzelmet aratva a vb második helyén zárta az évadot.

1994-ben végre ő is beülhetett a Williams-Renault-ba, de a nagy eredmények helyett jött Imola és a Tamburello-kanyar...

...5. Lauda, 4. Clark, 3. Prost, 2. Senna, 1. Fangio

Candle Creative Commons License 2000.03.05 0 0 66
Hai mindenki!

Az NS listájához annyit fuznék hozzá, hogy Senna-t Fangio-val nem lehet összehasonlítani, hiszen teljesen más világ volt. Akár a kort nézed, akár hogy akkor még elöl volt a motor, hátul a sofor. Prosttal viszont nagyon jól össze lehet hasonlítani Sennát, és hát a ketto közül egyértelmuen Senna a jobb, profibb.

Candle

maul Creative Commons License 2000.03.05 0 0 65
Azért ez érdekes! Először is én nem láttam Fangio-t versenyezni, így úgy gondolom, hogy nincs jogom véleményt formálni róla. De egy 4X-t VB-t mertek Senna mögé sorolni, egy 5X-t nem ? Nekem ez egy kicsit sántít...
Előzmény: outpost (64)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!