A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Egy kerdesem lenne: szelep hezagolo " korongot"csak eredetit lehet venni vagy letezik utangyartott is K 1200 RS/LT/GT -hez. Az eredeti a BMW tol eleg draga( kb.30 euro darabja).
Töltést használok, de külső mikrofont nem. Szerintem - legalábbis számomra - felesleges. A töltést egy DIN csatis USB töltőről oldom meg, a töltőkábel fixen rögzítve van, azt nem veszem le, van másik a számítógépes kapcsolatra. Így az általad linkelt kábeleket nem használom. A BMW Navi VI tudja vezérelni, bár én azt sem használom, mert van hozzá külön remote kapcsolóm, az sokkal jobb erre a célra, vissza is jelzi az állapotát és nem kell a navit taperálni hozzá. Az V-ös BMW navit nem ismerem, esélyes, hogy tudja vezérelni, de nem tudom, hogy tényleg tudja-e, nekem VI van.
Ami a bosszantó, hogy ha ugyanez a hiba egy öt évvel idösebb motoron jelentkezik, akkor a tulaj megússza 25-30ezer Ft-ból. Mert ahhoz még van alkatrész.
Ha valakit esetleg érdekel oldaldoboz 1100rt/850rt -re ill. Gyári tanktáska eladó!
Oldaldoboz: 65000 ft/pár ( piros lemezfül egyik eltört , 11 e ft az új hozzá) 1 kulcs van hozzá
Tanktáska: 15000 ft alig használt ,újszerű állapot , de az alsó cipzáros ellendarab nincs hozzá, és sajnos nem is lehet újat rendelni , de legyártható.
Ha lenne itt valaki, aki nincs ott a túramotorosban: ki jön hétvégén összekoszolni a motorját Kassa mellé? Lesz egy teljesen legális amatőr offroad verseny.
itt látod, hogyan van. Nyilvánvaló, ha a kúpos nincs előfeszítve tengely irányban, akkor a tengelynek az a vége radiálisan is mozog. És ha tágul a ház a melegtől, a két oldala távolodik, gyak. nő a kúpos hézaga.
Valójában pont az ellenkezője történt - mozgott tengely irányban pár tizedet, és a kúpcsapágy ilyenkor "támolyog" ide-oda, és kiverődtek a görgők - és ugye a nagy mélyhornyú is fokozott terhelést kapott.
Nekem gyanús itt, hogy nem a 0,05 mm előfeszítéssel van a gond, hanem a bázissal. Mihez képest 0,05 mm... Inkább kottyanjon, mint túl legyen húzva, és bemelegedve tönkremenjen.
Pont múltheti történet. Vezérlés feszítő csapágy. Szétszedem, kotyog a görgő... viszem vissza gariban, és mondják, hogy ez hibátlan. Üzemmelegen pont jó... Mondom... na ne. Aztán bevágtam a sütőbe 120 fokra, 20 percre. és tényleg nem kotyogott kézzel érezhetően. Na most itt egy kb. 50 mm átmérőjű, két soros csapágyról van szó, ami tengely irányba bő fél mm-t mozog. Hidegen.
A két kúpgörgős csapágyaknál, ahol csavarral van előfeszítve, a legfőbb hibaforrás az előfeszítés mértéke. Ezt az előfeszítést bizony üzemmeleg állapotra kell méretezni.
Ilyen méretű csapágynak, mint amiket az 11xx-ben alkalmaznak, megfelelő szerelés esetén ekkora terhelésnél soha nem szabadna tönkremennie.
Innentől értelmetlen cseréről beszélni. Persze, ha már verődés nyomok vannak rajta, cserélni kell.
Egyébként nem nagy munka szétszedni (megfelelő eszközökkel, képzettséggel)
Összerakni pontosan, na az már nehezebb, nekem van mélységmérő mikrométerem is, mágnestalpas órám is, de még ezekkel sem mertem volna garantálni a -0,05-0,1 mm előfeszítést.
A megoldás (ha valaki ragaszkodik a gyári technológiához) hogy már a legkisebb érzékelhető holtjátéknál szétszedetni, és kihézagolni a gyári előírásnak megfelelően és pontosan - nem megvárni, hogy határértékig verődjön :(
A kis kúpcsapágy helyett mélyhornyú c3 golyós lett betéve, ettől módosult az összeszerelési sorrend is. Persze a megváltozott kosár szélesség miatt más hézagolók is kellettek, de több változtatás nincs.
A golyósnak nem kell tengely irányú előfeszítés, mint a kúposnak, ennyi a lényeg.
... egyébként még annyit, hogy tulajdonképp az enyém is működött! Kotyogta azt a majd 1 mm-ét, zajosan futott, és termelte a fémrészeket az olajba - de ettől még elment volna 10 ezreket is...
Dehogy vettem, csak általában (mint most is) kicsit bosszant, mikor szerecsent mosdatnak... ez a hátsó hajtás köztudottan nem jó, és nem az a megoldás, hogy ezt tudjuk, és cseréljük tervezetten előtte :(
Az enyém ezek szerint még az átlagnál is rosszabbul sikerült Hans-nak (illetve Juszuf-nak) :D
"csak azt ne mondd, hogy megfelelő az, amikor két (egy tengelyen lévő) csapágynak 0,5 mm kottyanása van..."
Talán egy siklócsapágynak van ekkora játéka egy mozdony feltöltöjében. Nem láttam még ilyen nagy csapágyhézagot 300mm alatti csapágynál. Honnan vetted ezt??
Akkor ezek szerint te sem vagy meggyőződve, hogy ez jó :) fura is lenne, hisz minden felhasználói fórumon panaszkodnak eme alkatrészre - talán többet, mint az összes többire együtt.
Igen, valszeg trehányul volt kihézagolva - mint szinte mindegyik :(
Nem tudom, meg lehet-e egyáltalán pontosan csinálni: szétszedett állapotban mérd ki úgy a hézagolókat, hogy összerakva -0,05 mm legyen (vagyis 5 század feszítés)
Magában a service manualban is talpas tolómérővel mérik :)) aminek ugye kb. ennyi a leolvasási pontossága, és a felfekvés bizonytalanságáról most ne is beszéljünk :))
Ezt most kötekedésnek érzem... itt nem 10k fordulatról meg mikronokról van szó, 300-at ha fordul a kerék, és 0,5-0,6 mm kotyogásokról beszéltek... az qrvára nem ugyanaz...
Ebben a felhasználásban igenis mondhatjuk, hogy "nem kotyog" és "nincs hangja" - ha jó.
A GS szövege már nekem is vad, bár én is szoktam baromságokat írni jócskán :DDD
A másik az számomra a vicc kategória. Kell a hely, de egy 1200RT még beférne, mert az olyan mütyűr :))) Ennek a hirdetési szövegében először azt írta, hogy csak az "építési" költség 1.5millió fölött volt, de a facsén olyan savazást kapott, hogy vegyvédelmi ruha hiányában kénytelen volt korrigálni a szöveget :))
"Egy megfelelően előfeszített olajban futó csapágy-párnak se zaja, se kotyogása" - olyan nincs, hogy nincs hézag egy csapágynál. Max nem érzed kézzel, vagy földszintes mérőeszközzel. Forgácsoló gépeknél használunk egészen szigorú illesztésű csapágyakat, de még azoknak is van hézaga, és ha kézzel nem is érezhető, de egy jobb órával mérhető kottyanása. A hangját is halljuk, amikor eléri a maga 2-5-10e rpm-es fordulatszámát. Tökéletes, hézag nélküli illesztés, mint ahogy két egyforma csapágy, vagy két egyformán előfeszített csapágy is csak elméletben létezik.
Sajnos nem tudom, hogy állnak ott melóval mostanában. Jól értelmezem, akkor otthagy motor majd rád telefonálnak ha lesz idejük? Ez ha így van,tényleg fura.
De. Simán bemegy a víz, ha direktben nyomatod oda. Az a nyomás nagyon nagy ám, 80-100 bar, így kimondva sokaknak nem mond semmit, de úgy, 100 kg nehezedik egy kisujjbegynyi területre?
Szerintem kizárt Nem tudom hogy lehet-e olyan közelről mosni, hogy bármennyi víz is bejusson a csodapasztával rögzített gumi védő gyűrűk (nem tudom mi a nevük) mellett.
Rejtély és szerintem marad is az. A javítás után érezhetően megváltozott (pozitív irányban) a jármű viselkedése, így nagyon úgy érzem, hogy ez a hajtáslánc első perctől nem volt tökéletes mióta nálam van a motor.
Tehát úgy fogom fel, hogy a legjobbkor (a garancia idő lejárta előtt pár hónappal) adta meg magát az egység :-)
A minap lemostam a szokott helyen és módon, de van rá egy kettes fagyim hogy kizárt, hogy a szokásos gőzborotvás mosással, bármennyi víz is bejuthatott volna valaha a kardánházba.
Viszont, hogy valami pozitívat is írjak: két hete felkerültek a K16-ra a Metzeler Roadtec 01-es gumik. Azóta mentem kb. 2000 km-t és csak jók a tapasztalataim. Ég és föld a Z8-hoz képest.
Komfortosabb futás, de ami a lényeg, hogy rögtön betapad a kanyarba, nem kell évekig melegíteni, mint a másikat.
Szerintem Kevinnek az a kifogása, hogy (ha jól veszem ki a szavaiból) azt akarták, hogy hagyja ott a motort 1 hétre és ők 1 héttel később megjavítva visszaadják ahelyett, hogy odarendelték volna őt 1 héttel későbbi fix időpontra és pár óra alatt megjavították volna a felnijét ott helyben. Amíg ő ott várakozott volna.
Én ezt csak azért tulajdonítottam a guminak, mert egyértelműen pont akkor kezdtem el hallani, mikor a Next gumik felkerültek, előtte anakee2-vel nem volt ilyen hangom.
Pedig alig kotyogott, szinte az érzékelhetőség határán. Mégis ilyen csúnyán kiverődött, hiszen a kúpcsapágy biztos halála, ha nincs rajta axiális erő, csak radiális :(
Ha az egy hetet pontosan be tudja tartani, akkor pont jól működik a rendszer, mert remekül mérte fel, hogy mennyi munkája van és ahhoz képest mit mennyi idő alatt tud elvégezni.
Nekem is várnom kellett anno napokat, de a K1200S felnije sem volt olcsó újonnan, pár nap várakozás vs. több százezer forint közül az előbbit választottam. Ha valakinek sürgős, ott a második opció. :)
Na! Ugyanezt csinálja az új next nekem is, egyenesben ikarusz hang ha döntök jobbra vagy balra elhallgat!
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Annyi azért akkor mégiscsak kiderült a szöghajtás csere-bere próbán, hogy amit feltettem azzal talán csendesebb volt, igaz lakott területen próbálgattam szűk utcákban! Inkább arra kellet koncentrálni nehogy valaki elém jöjjön! :)
Az EXP-nek kopottan egyértelműen szar volt nálam is a hangja, stimmel, egyenesben úgy 70 fölött, olyan volt mintha a difi szétment volna, lüktető hangot produkált (1200 Gs). Ha új a Next, akkor annak nem lehet szerintem hangja, nem akarok a kardánhoz csak annyit hozzátenni, hogy ahhoz elég hamar hozzá lehet szokni (kottyanás), a láncosnál én a csapkodást hangját ne tudtam megszokni. Azért a kotyogást, lógást vizsgáltasd meg, hogy megnyugodjál.
Persze nem azt várom, hogy neten keresztül valaki megmondja a tutit! :) (pedig jó lenne, még egy sörre is meghívnám)
Láncos motorjaim voltak eddig de ott is nagyobb a zaj ha a végét járja a lánc, újszerű állapotban is van minimális hangja de egyáltalán nem mondanám zavarónak!
Csak gondoltam hátha van vagy volt valakinek hasonló "élménye" mostanában vagy akár régebben!
Az utolsó kérdésem: :)) ! hogy az új (vagy felújított) nem lóg a keréken érzékelhetően?
Egy vizesét megnéztem az meg sem mozdult!
Nincs mese! Ki kell próbáljak egy másik Gs-t.
Ja! Most jut eszembe hátha ez jelent valamit! Az ominózus zaj elhallgat ha jobbra vagy balra döbtök a motorral!
Köszi, jól vizsgázott a dobozrendszer, és nem kevés súlyt is kapott még a hengerzsákokkal! Komplett camping felszerelésünk volt, amit ki is használtunk egy-egy szebb helyen táborozással. Azért elértük a határterhelést, amit elsősorban a hátsó rugó jelzett, a kanyarokban érdekes ennek nem volt jele, és a motor is rezzenéstelenül tűrte a megpróbáltatást, szóval le a kalappal az 1150 Adventure előtt, ezt az 1200-as, a könnyű elejével nem így viselte volna.
A csörgésre elfelejtettem reagálni. Ritkán használom nagy fordulaton a motort, de egy-két előzésnél elkerülhetetlen, és ott nekem is előfordult, hogy becsörgött (hirtelen nagy gázadásnál). A Wallisnál kérdeztem, azt mondták, ezek ilyenek, nem lehet velük mit kezdeni. Én is tankoltam bele prémium benzint, és azzal nem csörgött. Nincs igazság, ha beválik a tisztító, lehet, hogy kipróbálom én is.
És hangja, zaja is van ezeknek vagy nincs? Vagy ami zaja van az a hajtás jellegzetessége? Nekem 70km/h-nál a legzavaróbb utána csendesedik vagy csak nem hallom a menetszél miatt!
Nos! A kerékcsere nem jött össze egyéb okok miatt, de feltettem az új gumikat. Amúgy is csereérett volt ami fenn volt.
Hát az eredmény nem nyugtatott meg! A zaj nem múlt el!
Aztán találtam egy szöghajtást, elmentem, feltettem, kipróbáltam, halkabb volt de annak is volt hangja, illetve kottyant is a kereket alul felül megfogva! Igaz kisebbet mint az enyém! Én vagyok csak ráizgulva túlzottan a zajra vagy eleve van minimális zaja a hajtásnak? A jónak mondható, illetve új szöghajtásnak van a keréken érzékelhető kottyanása???
Szia. Mi a mùlt hèten voltunk. 4 nap kb. 1400 km. A gumim nekem is elkopott. Mondjuk különben is cserèlnèm ezek utàn, 2 napot esőben mentünk, meg sem tudom mondani, h hànyszor csùszott meg, ilyent előtte mèg sohasem tapasztaltam. Felettèbb kellemetlen èrzès.
Akkor volt 1,5 éves mikor megvetted a motort, Eko mester segedelmével vásároltam (korrekt áron, köszi ez úton is;)
Ha a 3-4 év fáradással kalkulálunk, lehet közeleg a vég:/
Bár volt gyári BMW csepptöltőm amit használtam havonta legalább 1x de volt, hogy több napon keresztül is fent volt (most az F800-at is fent felejtettem 3 napra) gondolom a karbantartás meghosszabbítja az élettartamot.
Az égéstér tisztítót én is meglépem - majd kinézem, mikor "tiszta" az M6, és meghúzom a bajszát.
Ez a 100 oktános történet azért mégsem normális... 95-ösre tervezett, szükségből akár 91-re átállítható aggregátnak nem kellene hepciáskodnia. Arról nem beszélve, hogy nyilván fillérbaszás, de a nagyjából +50Ft/liter sem üldözi az embert ebbe az irányba.
Ja a csörgésre, én most a túra előtt szinte üres tankba csurgattam 28 liter 400Ft-os Shell 100-as V-Powert és egész út alatt egy csörrenést sem hallottam, pedig direkt figyeltem. Az égéstér tisztitót megrendeltem, de nem jött meg, majd még azt is beleöntöm, de mondjuk igy is jónak tűnik most...
Igen, hallottam tegnap is, hogy mondtad. Nekem azt mondták, hogy ez márkától függetlenül a gondozásmentes akksik "remek" tulajdonsága, hogy nem gyengülnek, hanem minden előzmény nélkül képesek így egyik pillanatról a másikra elhalálozni.
Mindenesetre valamit vennem kell, a geszti által ajánlott srác három márkát ajánlott, a Bannert, az Exide-ot, és a Yuasa-t, amiről igazából kicsit lebeszélt. De a Bannert meg én nem erőltetném, a Fazerbe amit kollégám vett meg tőlem az enyém előtt raktunk Bannert, az már nyár közben elhalálozott. Lehet pont csak kifogtuk, de most másfelé akarok próbálkozni.
Stenmark: Sajnos nem volt igény a sztrapacskára rajtam kivül, ezért nem is álltunk meg kajálni, csak két kisebb pihenőt tettünk. Nagyon szép még mindig a gép, az oldalsók is nagyon jól állnak neki! ;)
Most az olasz-osztrák határ mellől kellene pötyögnöm, de az időjárás miatt nem érte meg elindulni :-((
Milyen gumi lesz a folytatás?
Nekem a Michelin PilotRoad 4 nem akar beválni; 2000 km van benne, és hátul már többször megcsúszott szólóban és felpakolva egyaránt - ma legalább 3-4 alkalommal -, és nem csak a "fehér" aszfalton... Sem a Conti RoadAttack-al, sem a Bridgestone BT-23 Bt-30-al nem volt ilyesmi (a BT-30 a legvégén kezdett el néha csúszni).
Hogy osszezavarjalak: tobben irtak itt regebben, h az exide-ok elojel nelkul, egyik pillanatrol a masikra meg tudnak halni. Mondjuk ezt a banner is tudja, mint az tegnap kiderult. :)
Átneztem anno többször is, nem volt semmi gond, eddig. Jo lenne a 3-6 év, ez a mostani viszont azért ért váratlanul, mert most megneztem, még két éves sem volt az akksi, 2 szezont se birt ki, pedig csak hosszabb túrákra volt használva, nem nyúztam városi használattal..
Mindenesetre beszéltem az ajánlott akksis sraccal, itt vannak a melóhelyemtöl nem messze, egy exide ot fogok venni nála, tudna yuasát is adni, de azt mondja felesleges, mert az sem feltétlen tud többet...
Előbb-utóbb mindegyik így döglik meg. Nincs ebben semmi rendkívüli, és okot se feltétlen kell keresni. Átnézed a főkábeleket, mérsz egy töltőfeszültséget, és ha ezek rendben vannak, akkor mehet bele az új akksi. 3-6 év múlva meg a következő.
Bevittem az akksimat a Lesti-hez, azt mondták nem cella-zárlatos, mert feszültség még volt benne valamenyi (12.35V) de indítóárama az nuku. Nem tudom mitől halhatott meg így, lehet h a generátor nem vagy csak keveset töltött rá..?
Igen, nagyon korrekt az eljárás, ráadásul most tudtam meg, hogy folytatólagosan lehet hosszabbítani garanciát a jármű 7 éves koráig, igaz 50km felett 10 ezrenként 10%-kal nő a saját költség, de még úgy is megérheti.
Szerintem gurulj el egy hozzáértő szerelőhöz, ha választ szeretnél. Én az első kardános motoromnál paráztam ez miatt, mint kiderült teljesen üzemszerűen működött. Így, a szubjektív érzésedre alapozva senki sem tudja megállapítani, hogy van-e rendellenesség.
Volt 2005-ös gyári (amivel kijött a szalonból) Yuasa MF AGM+SLA akksim ami 10 évesen kezdett el gyengülni, a másik (2004-es 750-es) gépben a gyári (nem SLA csak AGM) akksi idén lett csere érett. (a tulajjal együtt csodálkoztunk rá)
A hagyományos savas 14Ah-s Varta a másik ezresben megdöglött 2 évesen. A nagy robogóban a kínai hagyományos savas JP Moto 12Ah-s szintén 2 évesen nyekkent meg. (az első elvesztette a kapacitását, a másik meg cellazárlatos lett)
"...ami az indításnál való kopogás néha... van amikor nincs Ez beröffenést követően 1-2 fordulat után megszűnik."
Ez többnyire a vezérműlánc-feszítő miatt hallható, leginkább a bal oldalról. A láncfeszítőt a motorolaj-nyomása működteti. A bal oldalon ez a patron fejjel lefelé áll, és amíg az olajnyomás nem épül fel, a kiszivárgó olaj hiányában "csak" a benne lévő rugó dolgozik.
Ez általában nem probléma, de ha nehezebben hallgat el, érdemes megnézetni, hogy rendben van-e.
Az 1100/1150-es szériáknál még többször volt gond, de az 1200-nél már módosítottak a patronon.
Nekem 3 éve szolgál rendületlenül, speciálisan motorokhoz készít aksit, és ez a példány az ABS-es 1150 típushoz, mert igen nagy az indítóárama. Nem olcsó, de eddig minden Ok, és direkt ezt a típust ajánlotta az ismerősöm. Keress rá itthon, sajnos ahol vettem az már nem működik.
Egy kisebb készlete (néhány kamionnyi) mindig van polcon. Azért ajánlottam, mert a gyártókra is van rálátása. Tudja, hogy ki, kivel, mit, miért, hogyan csereberél matricát. Dél-kelet Pest. M0-tól 5 percre.
Köszi az infót, felhívom majd és rákérdezek. Valamit lehet tudni róla, van-e neki készlete, helyileg merre?
Horpa: Tényleg megvenném a Yuasa-t, vagy akár a gyári Exide-ot is ha biztosra vehetném, hogy ilyen sokáig elmegy, hiszen így megérheti akár a dupla árat is, de hát ugye akksi fronton semmit nem lehet biztosra venni.
Pár helyről amúgy pont azt hallottam, hogy nagy reményekkel megvették a Yuasa-t, és csalódtak benne, mert manapság 2-4 év között hazai használati viszonyok mellett azok is elhaláloznak. Ez nem tudom mennyire lehet igaz. Nekem az a tapasztalatom, hogy amit a gyárban beletesznek először az autókba/motorokba az elmegy akár 7-10 évet is gond nélkül, de valahogy az ugyanolyan márkájú/tipusú akksijaim amit ezután veszek meg már sosem értek el a gyárilag beszerelt aksik élettartamának a közelébe sem. Lehet csak összeesküvés elmélet, de talán ez is a fogyasztói társadalom csodálatos vívmánya..
Akksival kapcsolatban keresd Őt. Hivatkozz rám, és olyan akksit fog adni, ami jó. Függetlenül, attól, hogy mi van ráírva. Sajnos a Yuasa bizonyos szériái is kínai cellákkal készülnek, az se tuti már teljesen. Nem mellesleg, ha van régi akksid, akkor azt is értelmes áron átveszi, nem csak "itthagyhatja" típusú bolt.
Sziasztok! Ugye új vagyok itt, meg a bmw r 1200 GS is új nekem (2005-ös) . A kardán hajtással való tapasztalatotok érdekelne. Az előző motorom is kardános volt, ahhoz képest a gs-nél mintha késne a hajtás picit lágyan helyezem rá a terhelést, hogy ne (durva kifejezéssel) csattanjon..... Mintha kottyanna... nem tudom mennyire kell, vagy mennyire lehet egyáltalán kottyanni. Esetleg ha csapágy, vagy valamilyen kopás jele ez, hogy ellenőrizhetem.
A másik kérdésem, ami az indításnál való kopogás néha... van amikor nincs Ez beröffenést követően 1-2 fordulat után megszűnik.
Az előző 2010-es 1200 ADV-ban a gyári Yuasa volt még és azzal is adtam el tavaly Decemberben!
Az AT-be is azt vettem anno, mert Barna barátom is 12 évig azzal használta, majd egy barátjának ajándékozta, aki horgászlámpának használta/használja ma is. Elmondása szerint néha már nehezebben indított és inkább vett bele egy újat:D
Nem a legolcsóbb, de azt hiszem máson nem lehet elcsúszni egy Boxer esetében, te is írtad, ha egy henger leáll, a másik még hazahoz és az ABS is igényli. Ezért sem preferálom a riasztót motorban, ha leszívja az akkut vagy csak meghibásodik, lőttek a túrának, jöhet a tréler.
Bár csak ott lehettem volna... talán majd legközelebb.
Köszönöm a képeket! Sajnos ez van mindennel, lezárják, belépőt szednek...hol marad a szabadság...hol van az már mikor fél napot bohóckodtunk a siroki várban?
Egy nagyon szuper szlovák karika után megtörtént az első haza-nem-érésem a motorral, a túra végén az elköszönési ponton a 2-3 éves Banner akksim minden komolyabb előzmény nélkül bemondta az unalmast... Öröm az ürömben, hogy igy Kupec-ékkel is összefutottunk, és az is jól jött ki, hogy az eset nem a világvégén, hanem már majdnem itthon történt.
Viszont most vennem kell majd egy újat és itt kicsit gondban vagyok. Milyet ajánlanátok? Ha jól emlékszem valaki itt korábban ezt a Bannert ajánlotta boxerbe, de nekem meg pont a legutóbbi 3 bannerem (előző motorjaimban is ezt használtam) mind idő előtt, igen korán meghaltak. Van értelme egy valami drágábbat venni? Mert arra is azt hallottam, hogy teljesen felesleges, az is ugyanúgy meghal.
Nem szoktam sokat ide írni, nem az erősségem, de ma gondoltam egy merészet...
2008-as évjáratu 1200Gs-m be tennék gyári ESA-s Adv rugóstagot a benne lévő helyett, hogy magasabb legyen... Kérdésem, hogy lehetséges-e, és, hogy nem szeretne valaki gyári Adv-t "leültetni"?!
Köszönöm a segítséget, és az építő jellegű hozzászólásokat!
Nemrégiben egy 1995. évi R1100R boldog tulajdonosa lettem. szuper kis gép, nagyon szeretek vele utazgatni, a Honda VT után zseniális az úttartása, a fékei, a kényelme, meg kellemesen is megy. szeretném kicsit sokkal jobban megismerni a gépet és eszért elkezdtem keresni user és service manuált hozzá, de csak fizetős letöltéséket találok. Nem mintha sajnálnék 5-10 $-t az anyagra, de nem szívesen fizetek a bizonytalan tartalomért.
Esetleg vki tudna segíteni a leírások megszerzésében?
Képzeld azon a motoron meg is tudok (szinte) mindent csinálni amit, és ahogy kell. (Hogy értsd: Ahogy a gyári utasításban szerepel)
Mivel azokat a csavarokat a motor élettartama alatt sosem kell állítani, ezért nem is foglalkozom velük. (hiszen nem kell)
Ha van eltérés az alapjárati szinkronban arra is van elöírás, de nem azok a csavarok.
Már megint elöször állítasz valamit nagy biztonsággal, aztán amikor valaki rávilágít, hogy az úgy hülyeség akkor fel vagy háborodva.
Az "elállítódik", és az "elfelejti az alapbeállítást" egészen mást jelent. Az egyik esetben a megoldás a beállítás (azt itt nem lehet) a másik esetben a fel-, vagy újratanítás.
Most minden személyeskedés nélkül, és a legnagyobb jóindulatom mellett, de mikor jössz már végre rá, hogy az az eljárás amit követsz nem vezet sehová?
Mikor esik le, hogy sokkal nagyobb szívás a kármentés, mint az elöre tájékozódás.
Az még a jobbik eset volt, hogy teljesen feleslegesen szétszedted a váltót. (bár ott is azt mondtad, hogy maradtak ki alkatrészek, amitöl égnek állt a hajam)
De láthatod, hogy nagyon könnyü helyrehozhatatlan, vagy csak nagyon nehezen helyrehozható kárt csinálni.
Nem látok itt olyan bejegyzést töled, amiben arra panaszkodsz, hogy nagyobb az alapjárati eltérés, mint 25mbar. Ehelyett nekiestél annak aminek nagyon nem lett volna szabad, majd utólag kérsz segítséget mindenhonnan.
Látod, hogy itt (is) segítettek a helyesírás ellenörzövel is. A szinkronnal sem lett volna ez másképp.
Félre kell tenni a büszkeséget, és még azelött segítséget kérni, hogy nekiállnál. Lehetöleg olyantól akiben megbízol.
Bár én abból amit eddig megtudtam nekem még mindig az jön le, hogy annak a motornak nem volt semmi baja. (Volt ugye Veresnél is. Nem mondom, hogy tévedhetetlen, de sok BMW-t látott már. Azt biztosan érzi, hogy a többihez képest milyen.) Mindenesetre ha nem felel meg a kapott diagnozis, akkor vidd el máshova, de ne ess neki ennyire hiányos ismeretekkel, mert a végeredmény nem egy BMW lesz.
Miért minösít az engem, hogy nem tudom helyrehozni 100%-os precizitással amit elrontottál?! Természetesen a szakmai kíváncsiság engem is hajtott, ezért tudom, hogy hogyan állítják be beszerelés elött, de mi indokolná, hogy legyen célszerszámom a visszaállításhoz?
De azt is el tudom kepzelni, h hezag nelkul nullara allitjak a tps-t es egy megfelelo erteknel lekontrazzak. Ezt az erteket meg lehet talan nezni, ha egy gyari folytoszelephazon elkezdjuk kicsavarni a beallito csavart es kozben nezzuk a tps-t.
Hát arról engem lehetetlen is meggyőzni, hogy ami egyébként jól működik és a javítási utasitasban az van leírva 3 féle módon, hogy ne piszkáld ahhoz hozzányuljak.
Mondjuk azt itt sem tudjuk még, hogy ezt ebben az esetben mi indokolta.
Mi köze ennek a váltóhoz? Nagyon eltértél a tárgytól.
Ennek semmi köze sincs a gazdasagossaghoz. Itt adott volt egy jó motor, amit valaki szándékosan elrontott. Ez nem baleset, vagy tipushiba. Innentől kit érdekel vajon a gazdaságosság?
(sajnos ha inkorrekt lesz akkor a következő gazdáját)
Azt még elfelejtetted hozzátenni, hogy ezt is emberek rakták össze .
Ezzel szokták magukat nyugtatgatni akik kalapács + pajszer módszerrel esnek neki mindennek.
ha annyira azt akarná csinálni a bmw (kisbetűvel szigorúan) hogy többé ne lehessen tekergetni akkor úgy kell csinálni mint a Bosch az adagolók füstcsavarjánál, a menetes hüvelyt rápréseli a csavarra fixre mikor beállította...
Hidd el nem lehet. Ha erre lesz megoldás, akkor jön a következö baromság. Mindennél van lejjebb.
Nem csodálkozom azokon akik ebbe az utcába nem akarnak behajtani.
Ha felkészülünk a bolondokra, mindent bolondbiztosra csinálunk, akkor a bolondok is használni fogják. Szerintem nem ez a jó irány. Rengeteg felesleges eröforrás pazarlása csak mert valaki nem tud megálljt parancsolni magának?
Basszus mit nem értesz azon, hogy vannak dolgok amelyekre nincs leírás, mert nem kell. Gondolkodó emberek terveztek valamit gondolkodó embereknek. Ha valaki kívül esik ezen halmazon azt csókoltatom.
Ilyen alapon arra is készülhetne leírás, hogy mi van akkor ha apró üveggyöngyöket öntesz a a motorba. De ilyen leírás sincs, mert nem feltételezik, hogy valaki ezt meg teszi. Ha valakit nem állít meg a saját tudatlansága, akkor legalább a festékbiztosítást látva el kéne gondolkodnia. "Vajon miért tették azt oda?"
Ha ez sem merül fel benne, akkor még mindig a gyár a hülye, mert nem ad ki rá utasítást?
Egyébként biztosan be lehet állítani, csak nem tudjuk hogyan. Nem ismerjük a metódust, és az alapértékeket. Kell írni egy levelet a gyárba, hogy itt Magyarország egy kis falujában felmerült egy ilyen igény, legyenek szívesek elárulni a megoldást. :-)
Mindig el szoktam mondani, hogy egy BMW-nek soha, és semmi nem tud annyi kárt okozni, mint a saját gazdája. Ennél eklatánsabb példa erre nem is kell.
Erre mondják, hogy egye meg amit főzött? Kíváncsi vagyok miként lesznek beleírva a hirdetésbe ezek a dolgok. Szép lassan kiderül ám, hogy mégsem volt annak a motornak semmi baja. :/
Az is le van írva, hogy ne lopj, ne ölj, ne paráználkodj... és mégis megteszik... az emberiség fel van erre készülve.
De egy fojtószelepet utólag beállítani - lehetetlen.
értem, na :)
ui: amerikában a mikró használati utasításában is le volt írva, hogy ne száríts benne macskát - ennyit az user manualok értelméről.
utó-ui: Természetesen 1etértek veled abban, hogy nem kell elbaxni, de a gyártó álláspontját sem fogadom el, hogy akkor így jártál, nincs mit tenni... valamivel csak beállították eredetileg... kérjenek sok pénzt, de hogy egy Vallis azt mondja nem lehet - na ez a vicc.
"Einstellung der Drosselklappenanschläge nicht mehr möglich. Grundeinstellung der Drosselklappenanschläge nicht verändern. Sicherungslack der Drosselklappenanschlagschrauben muss unbeschädigt sein. "
Ez a következőt jelenti:
A fojtószelep ütközök beállítása utólag nem lehetséges! Ne változtassa meg a fojtószelep szelep alapbeállításait! A fojtószelep ütközőcsavarjainak biztonsági festése nem sérülhet!
Szerinted lehet ezt még jobban körülírni?
Normális ember egy mondatból is értene, de azért leírták ugyanazt három féle módon, hátha vannak olyanok is akiknek egy nem elég.
Nos, mivel úgy vannak vele, hogy ennyiböl csak sikerül felfogni valamit, ezért ezzel lezártnak is tekintik a kérdést.
Mivel ott van, hogy ne piszkáld, ezért nem is készül arra leírás, hogy mi van ha mégis piszkálod.
Ebböl adódóan nem ismert számomra sem, hogy hogyan kell azt beállítani. Ebben az esetben valóban az a megoldás, hogy venni kell két olyan fojtószelepházat amit még nem tettek tönkre. Lehet, hogy vicces, de ez van ha valaki nekiesik valami olyannak aminek nagyon nem kéne. Sajnos tényleg nem lesz jó. Furán indul, hullámozhat az alapjárat, és alacsony fordulaton sem szépen megy ha az ott el van tekergetve.
Igen, igen. Rájöttem én is miután elküldtem a kommentem. Javaslom használj másik nicknevet, hogy elejét vegyed a további helytelen irassal kapcsolatos kommenteknek: jelentkezz be Török Szultánként ;-)
Muszáj megkérdeznem, hogy minek piszkáltál hozzá? Azt vártad, hogy te jobban tudod, mint a gyárban? Szegény motornak lassan nincs olyan része ami még jó lenne.
Nálam aláhúzza a Linuxon lévő Firefox, a Win10-en lévő Edge és Firefox, viszont a Google Chromium alapból egyiken sem :( (de biztos arra is fel lehet telepíteni, mondom, hívjál infóst, de elég a szomszéd gyerek is)
Udv sracok! Motor revunel nyertem ezt a kis fujit. Vkinek odaadnam 30 penzert. Gyakorlatilag vatta uj, van benne vagy 40 expo. Allja a vizet, hideget, utest. Filmez, fotoz, zoomol, van wifije. (nekem hobbim a fotozas, van mar par gepem, erre semmi szuks)
Azt hittem az enyém azért volt barnás, mert folyamatosan kapta a vizet és a sarat terepen és keveset takarítottam, de akkor csak nem húztam neki eléggé :).
Sziasztok! Kéthete vettem egy R 1200 GS-t (2005) Barátkozunk! Vásárlás előtt béreltem egyet, 1 napra (nem akartam beleugrani ismeretlen típusba. Előtte évekig chopperem volt.) Valójában , nem voltam elájulva tőle, de valamiért mégiscsak hajtott a vágy a típus felé. Mondhatom nem bántam meg. Két hete hajtom és minnél többet ülök a nyergében annál jobban érzem hogy jó döntés volt! Ami viszont zavar, esztétikailag pl a kipufogó könyökök elszíneződése. Itt kérdezném, ha valaki csináltatott már ilyet, láttam egy motoron valamivel lekezekve, egységes homogén színű volt valójában arany színre hasonlított. Milyen eljárással lehet ezt elérni?
Akkor üdv a BMW motor tulajok közt és gratula a döntéshez!
Amúgy terepre is szeretnéd használni a motort majd?! Ez esetben egyértelműen az F800-as a nyerő, az 1200-es inkább aszfalton tud többet. Én is pont a 800-as és a nagyobb 1150GS közt vaciláltam anno, de nekem egyébként pont fordítva volt, az F800-at én kissé gyengének éreztem alul a boxerhez képest, kicsit hamarabb kezdett fájni a seggem az ülésben, a szélvédelme is gyengébb volt alapból, stb. De az is egy jó motor, valóban pillesúlyú és az is nagyon jól eloszlik, csak az én 110kg-omhoz a nagytesó valahogy jobban passzolt..
Mentem sokat 1200GS-el, sokkal, de sokkal többet vártam tőle, majd kipróbáltam egy F800GS-t... Hát másnap meg is vettem. Sokkal jobb motor mint a nagytesó. Könnyebb, a manőverező képessége kb mint a sportmotoroknak, fogyasztása nevetséges 4.6 és 5-6000 felett akkorát robbant még, hogy az hihetetlen. Eddig ez a legjobb motorom, úgy hogy volt már előtte vagy 10db japán 600tól 1250ccm-ig
Az iránt érdeklődnék, milyen tapasztalatotok van a neten rendelt olajakkal kapcsolatban? Van olyan hely, ahonnan bizalommal lehet rendelni, esetleg olyan is ahonnan véletlenül sem? Járt már valaki pórul ilyen módon beszerzett kenőanyaggal?
Defektet már javítottam Ukrajnában út szélén, de mást én nem vállalok. Aki ért hozzá és meg tudja csinálni, csinálja - vészhelyzetben. A többire ott a szervíz.
De ugye azok is motorozhatnak, akik egy apró műszaki hiba miatt -amit felkészültségük miatt és néhány tartalék alkatrész segítségével az út szélén elhárítanak- nem tréler után telefonálgatnak, órákig várakozva, sűrűn az ég felé nézve. Csak kérdezem:-))
Elég érdekes kategóriákat állítottál fel. Szerintem nem kell ahhoz mérnöknek vagy szerelőnek lenni, hogy normális motoros legyél. Engem speciel kurvára nem érdekel a technika, a kompresszió meg a szelepek. Leszarom. Elviszem szervízbe amikor kell és működjön. Egy percet se vegyen el a motorozásból az, hogy csavarokat tekergetek meg olajat töltögetek. Nekem erre nincs időm. És érteni sem értek hozzá.
A szezon végére kb. 30e km lesz az idei kétkeréken gurulás. Divatból :-)
TaylorGumi, friss tapasztalat, most értem haza: meggyőzött, hogy munka után el tudok menni, korán van időpont és nem nekem kell leszerelnem a kereket. Csak sajnos nem lett belőle semmi.
1. szerelnek motorgumikat, kivéve ha épp olyan kereked van mint nekem - tömlőnélküli, egy gumiszalaggal középen ami a küllőket takarja. Akkor vagy elmehetsz, vagy aláírod, hogy ha kárt tesznek benne, akkor te fizeted a cserét. Egyszer kifizetteték velük, hogy megsértették, így oldották meg.
2. hátulra E12 ment volna fel, a gyártó weboldala szerint tömlőnélküli, a gumin levő felirat szerint TT, egész télen használtam tömlő nélkül, 1,5-1,8-as nyomáson, terepen. Kapott eleget de bírta.
3. Hogy ez nem fog menni, mert a gumi tömlős a kerék nem. Mondom oké, aláírom ezt is... Nem elég, mert a gumi tömlős a kerék nem. Mondom oké, veszek bele itt most nálatok egy tömlőt... De nem elég, mert a kerék nem tömlős. Mondom mi van?? Mióta nem lehet TL felnire TT gumit tenni?
Szóval visszakerült az aszfaltos ami volt rajta, kifizettem a szerelést, holnap meg ha sikerül viszem oda, ahová eddig. Nagyon profin csinálja, jó fej, nem kérdez.
Lusta voltam szerelni, így jártam.
Jah, bocs, off volt. Merthogy a kereket jobban megoldotta a BMW, ott nincs ilyen gond, oldalra mennek a küllők, a gumin kívüli részre.
Simán benne van, hogy E2 néven így adnak ki valamit, hiszen gyakorlatilag az E1 is csak egy shield-es C3 nagyobb szellőzővel..
Nem akartam elvenni a kedved, de őszintén szólva a C4 féle megoldás nekem is sokkal jobban tetszik. Várjuk meg a tavaszt, hátha hoz valami újdonságot, esetleg némi árcsökkenést! ;)
Na, most vetted el a kedvem, ez galléros kommunikációval van, nem te mondtad, hogy be van építve, egy akku a hátuljába, nincs mikrofon, mert az is integrált:(
Stenmark-al beszélj majd, ő most vett egy ilyet. Amugy ez egy C3 shield-el és kicsit nagyobb első szellőzővel, halk egy sisak az biztos! Viszont gyári kommunikációból sajnos a nyakgalléros megy bele, az nekem nem jött be, esetleg más gyártóét is bele lehet tenni ha ebbe is szeretnél.
Nekem volt R850R-em, habozás nélkül bevállalnám bármiben azt a motort. Most NC700X-el járok, kevesebb LE/Nm, nekem ez is bőven elég. De van aki a Hayabusa-t is tuningolja és úgy sem elég neki.
Az 1100 RT nagyobb, erősebb, nehezebb. Szerintem kevéssé fogod fürgének érezni egy R után. Jól pakolható, ha nincs rádió, van nagy kesztyűtartó + a két alaptartozék doboz, amelyeknél nem zavar a kipufogó, így az űrtartalmuk kb. egyforma. És nem kell rajta támasztani a szelet.
Az 1150RT-s tapasztalataim alapján a 850-es motor szerintem kevés lehet egy ekkora testhez.
A GS esetében a műszaki adatok egyeznek (csak 8 kg-val nehezebb az R-nél), így ott szerintem a futómű, és a megjelenése miatt feeling lehet más - no meg a magas nyereg...
Eladtam az 1100Roadstert, és most van az, hogy hogyan tovább?
Alig mentem vele, 3-4000 km-t egy évben, de nagyon hiányzik - valami. Mármint valami motor.
Akinek van tapasztalata, kérem segítsen ki néhány gondolattal!
Ezek foglalkoztatnak:
- mozgás közben milyen lehet az 1100 RT és a GS az R-hez képest? (182 cím és kb. 80 kg vagyok)
- ha ezek közül választok, akkor el kell felejteni a 850-et, vagy normál használat mellett (egyedül használom, nem rohanok sehova, kényelmes, nézelődős tempóban túrázom - nem túl sokat) kb. tökmindegy?
Tegnap egy rendezvényen voltam , ahol mint általában ott volt Bálint Matyi bácsi (szerinte nem bácsi, csak Mátyás) a Ducati-jával.
4-5 éve vette újonnan, de már akkor belerendelte a verseny elektronikát és egy komoly kipufogó rendszert, nehogy gyenge legyen úgy gyárilag. Most kb. 215 LE. 0-200 Km/h 7,9 mp.
Egy hete ünnepelte a 90. szülinapját. Isten éltesse még sokáig!
...ha a motorosok szokási és szocializálódási viselkedési szokásaira gondolsz, akkor igazad van, Kedves Eko, ezt csak személyes meglátás alapján írtam, a különböző embertípusokra, mivel nem kutattam ebben a témában, és nem vagyok sem pszichiáter, sem szociológus, sem néprajzkutató! :)
...viszont gondolom nem a lehetséges műszaki problémák általam történő felvetése kapcsán írtad hozzászólásod, mert gondolom azzal kapcsolatban nem lehet vitatkozni, lásd lentebb, ha falsot szív a motor, vagy tűrésen kívül van a kompressziós nyomáskülönbség a két henger között, akkor hasztalan lesz a szinkronizálás, ergo soha nem lesz jó.
...az persze igaz, hogy tárgybéli motorunk esetében csak kizárólag találgatásba bocsátkozhatok én is - jobban mondva ötleteket adva a tulajnak - mivel sem nem láttam, sem nem hallottam bővebben a szóban forgó gépről.
"...Én az alapjárati motoroknak a beállítására tudok gondolni !? Egyébként fogalmam nincsen , hogy azokat kell-é , vagy ha igen , akkor hogyan és mikor beállítani . De az tény , hogy ha beállítom a szinkront , JÓL JÁR a motor ! "
Sommás önvallomás...
Tényleg vidd el egy specialistához, hogy állítsa be neked! Már rég túl lennél a dolgon, ha rászánod magad - kelljen bármennyit is várni az időpontra. Ráadásul egy szinkronállítás nem kerül vagyonokba (főleg, ha nem a Wallisba viszed - de lehet, hogy ott sem), és végül megnyugodhatsz; ha jó lesz, akkor széles mosoly, ha ismét elmászik, akkor meg igazad van, és hibás gép, és menjen a háztól. Ennyi.
...lehet neked felesleges szófosás amit írtam, lehet másnak - akit az is érdekel, hogyan működik a motorja - annak pedig gondolatébresztő lehet!
...kétfajta motoros létezik sz.tem...
...az egyik aki kezdte amivel kezdte és van amije van, de érdekli a technika és nem épp csak azért motorozik mert az a menő,
...a másik aki szedte ahonnan szedte a pénzét, és vette a motorját, nem is magának, "hanem másnak", mert épp az a menő, na őt soha nem fogja érdekelni mi van a motorral, csak húzza neki ész nélkül a gázt, míg meg nem öli magát vagy másokat,
...én az első csoportot preferálom! ...ha úgy tetszik nekik fosom a szót!
...lesz ott valami más probléma is, lehet érdemes lenne - ha lehetőséged van rá - két másik fojtószelepet felszerelned és azzal lepróbálni a motort szinkronizálás után.
...most csak ötletelek, de ha például valahol falsot szív, lehet pillanatnyilag be tudod állítani a szinkront, de az el fog mászni, mivel folyamatosan változnak a keverési értékek egy fals szívás miatt.
...de számtalan hasonló pitiáner dolog is okozhatja, vagy épp komolyabb probléma is!
...kompresszió mérésen túl vagy? ...meg van adva gyárilag, hogy hány százalék lehet az eltérés a két henger között! ...nem is a kopottság a lényeges, ha egyformán kopott a két henger, hanem az egymáshoz való eltérés, ami még fontosabb.
Ha a százalékos tűrésen kívül van a két henger közötti kompresszió, soha nem lesz jó a szinkronizálás.
...például.
...ha meg a bowdenekkel van gond, mert fellazulnak, stb., mint korábban írtad, akkor azon valami házi praktika is segíthet.
...egyébként ez a csörgés dolog a léghűtéses boxer motoroknál általában az üzemanyaggal van összefüggésben! ...gondoljunk csak bele, egy léghűtéses motor üzemi körülményei nagyon szélsőséges határok között változnak, mind az időjárás, mind a terhelés és használat tekintetében! Nekem az a tapasztalatom, hogy érdemes kitapasztalni melyik típusú üzemanyagot szereti a legjobban, mert általában minden forgalmazó más - más adalékokkal keveri az üzemanyagait.
Legjobb tapasztalatom eddig az OMV-vel volt, sajnos pont nem tudom ezt a típust tankolni sem dízelben sem benzinben, mert nincs a környékemen, de még nagyon jó a Shell is szerintem!
Autók és vizes motorok nem érzékenyek annyira koránt sem az üzemanyagra, mint a léghűtéses motorok, szerintem ez tény.
Arról nem is beszélve, hogy egy levegős motor illesztései teljesen más tűréssel vannak, mint a folyadékhűtésű motorok, pont a nagyon szélsőséges üzemállapotok miatt, ami szintén eredményezhet becsörgést bizonyos fordulatszámon egyfajta vagy többfajta terhelés mellett és különböző üzemi körülmények között.
Sziasztok. Idàig villogott a sàrga hàromszög a kijelzőn. Nem működik az üzemanyag szintjelző azèrt. Foglalkozik vele a f*om ìgy szezonban gondoltam. Ma elkezdett àllandòan vilàgìtani. Màst nem ìr ki. Idegeskedni kellene? Boszniàban vok, a tervek szerint csak szerdàn èrek haza legalàbb tovàbbi 1000 km motorozàs van tervben.
R80 RT 1991 - nem csörgött soha (8,25 kompresszióviszonnyal)
ugyanez az R80 RT 1000-es hengerszettel (2x500 vadi-új eredeti nicasil-os) csörgött mint a csörgőkígyó 9,75-ös kompresszióviszonnyal, de amint "aládúcoltam" a hengertalpnál egy saját fejlesztésű excel-es kompresszióviszony számoló eredményeként így visszakerült a kompresszióviszony 8,24-re és NEM CSÖRGÖTT (szelephang volt)
Egyébként nekem is ez az észrevétel fogalmazódott meg a fejemben, a végén még sokszámnév topiktársunknak lesz igaza, és kiderül, h tényleg szar az összes "béjemvé"! :)
Mindamellett én már korábban is azt mondtam, hogy - habár a GS még sosem hagyott ott sehol, de - a japán gépeimmel személy szerint nekem kevesebb gondom volt, viszont a motorozást ezzel sokkal jobban élvezem. A motorozás eleve drága hobbi, úgyhogy ez a legkevésbé fontos szempont nekem, ezért nekem eddig a jelenlegi a legkedvesebb motorom.
Nincs ebben semmi erdekes! Ha egy japan elkezd csorogni, akkor az gyorsan felkerul a hahura, de ha egy bmw, akkor a megoldast keresik. Mert a bmw annyira jo motor, h meg csorges sem veszi el tole a az ember kedvet.
Annyi fotód van, és olyan faja képeket csinálsz, miért nem teszel fel több fotót a hirdetéshez? Egyszem fotó mellett a szöveget már sokan el som olvassák, már nyomják is a "visszalépés" gombot...
Véleményem szerint amúgy elég sok motor csöröghet, csak nem jön ki, mert a tulajok nem használják rendeltetés szerűen :))/olvasható gyakran, hogy 4500 fölé soha nem pörgették/
Az hozzátartozik a csörgés-témához, hogy - az elindulást leszámítva - minél magasabb fokozatban van a gép, annál hamarabb csörög be egy gázadáskor; tehát 6.-ban lényegesen kevesebb ráhúzásnál, míg pl. 4.ben először megindul, felpörög, és mikor az ember már úgy érzi, hogy minden ok, megy ez, akkor egyszercsak. Ilyenkor kicsit visszaengedve a gázt elhallgat, és újabb gázadásnál megint csak elkezd pörögni, majd ismét becsörög.
Ez a "viselkedés" továbbra is a felizzott lerakódás számlájára írható? Ha így van, miért nem kezd el a gázadást követően azonnal csörögni? Esetleg a beáramló nagyobb mennyiségű elegy visszahűti, vagy nem képest azt begyújtani? De ha így van, akkor pl. 6.-ban miért kezd el szinte azonnal csörömpölni? A csörgés - eddigi tapasztalataimat összegezve - erősen függ attól, hogy a motor mennyire terhelhető, mennyire az adott fokozathoz mérten használható fordulatszám-tartományban van.
Egy kivétel ez alól az elindulás; ott a kuplung "fogásától" kezd csörögni, és kuplung-csúsztatással és további gázadás mellőzésével tudom elhallgattatni.
Közelítsünk statisztikai alapon, bár valószínűleg több dolog okozza, de ha pl. kiderül, hogy a kogásérzékelősök nem csörögnek, máris tisztul a kép. Nekem R850R volt és nem csörgött.
Írjátok ti is ide, hogy milyen volt/van és csörgött-e vagy sem?
Típus - csörög/nem csörög - mikor(pl. gázadáskor) - (nicknév)
Eddig sok évig az ment, hogy a bömössel nem ér fel semmi (ezzel részben magam is egyetértek :)), most meg valaki comming out-olt, majd kiderült, hogy mindenkinek csörög a motorja és senki nem tudja mitől.
Ha már csörgés, nekem alapjáraton hirtelen egymásutáni gázadáskor produkálja, menetközben nem jelentkezik ez mi lehet? :) 2006-os r1200 gs de csak a 80e-es nagyszervíz óta...
Mivel Magyarorszagon sikeresen beszuntettek a 98-as forgalmazasat, vagy tankolod a meregdraga premiumot, vagy megprobalkozhatsz egy oktanszamnovelo adalekkal.
a kopogásszenzor nem tudja kezelni a kokszodás miatti csörgést, ilyenkor az izzó koromrészecskék miatt van öngyulladás nem a szegénykeverékes üzemmód miatt,
amit egyszerűen dúsítással tud kompenzálni amíg a lamdaszonda nem parancsol megálljt a folyamatnak.
nem tudjuk hogy volt e és hányszor síkolva a hengerfej, de ez csökkenti az égőtér térfogatot és ha nincs kompenzálva a tömítés vastagságával akkor bizony lehet alacsony az oktánszám az adott motorhoz.
olajfogyasztás a gyűrűhibára utal de a szelepeknél sem mindig elég a szimmering csere, van hogy a vezető kopása miatt tud olajat szipákolni nem sok idő múltán a szimmering csere ellenére
Bocsánat, hogy vitába szállok, de az 1150 szériát (de szerintem az 1100 szériát is) 95-ösre tervezték - sőt! Ahogy korábban Eko mutatta, van lehetőség alacsonyabb oktánszámú benzinhez is igazítani -, amit a gyári könyv is igazol. Egyébként és ezt az oktánszámot az itthoni benzin hozza is.
Ezeket a motorokat alapvetoen 98-as benzinre tervezik, a 95-os a "vesz eseten" kategoria.
Mivel Magyarorszagon sikeresen beszuntettek a 98-as forgalmazasat, vagy tankolod a meregdraga premiumot, vagy megprobalkozhatsz egy oktanszamnovelo adalekkal.
Köszi a segítő szándékot, de a gyertyák rendben vannak; mind a 4 az előírásnak megfelelő - sőt! A balhé előtt mindkét főgyertya azonos a mostanival, a mellékgyertyák anno NGK-k voltak, most Bosch került beszerelésre, de mindegyik a gépkönyv szerinti, tehát a hőértékkel nem lehet gond.
Hogy a henger, és hengerfej közti hőelvezetéssel mi újság van, azt nem tudom, de mivel a műtétet vezető főorvos ragaszkodik a gyári protokollhoz, nem gondolom, hogy itt hiányosság ütné fel a fejét.
A tárgybani szerkezet 1150Rt, amiben még nincs kopogásérzékelő - szerintem megtévesztett, hogy 890312-István márkatárs gépe is szóba került, ami 1200Rt - ami rendelkezik kopogásérzékelővel.
Most félreteszem a "23 lehetségest", és kiemelném ezt, ami egyébként nem volt még eddig megemlítve. (54396-ig)
Ha a gyújtógyertya hőértéke nem megfelelő, illetve a gyertya és hengerfej felületei közt nem megfelelő a hőátvezetés, akkor a gyertya csúcsa izzásba kezdhet, és spontán gyulladást okozhat. Magyarán becsörög a motor. Mivel nálad inkább intenzívebb és meleg üzemállapotokban fordul elő a jelenség, akár ez is lehet.
Már rámszóltak, hogy ne találgassak itten, majd az oráculum mondja a tutit.... :) Remélem ez talán nem az a kategória.
Ajánlom megtekintésre és olvasásra a következő két anyagot:
Na, ma (egy másik notival) sikerült belenéznem a boxernél a bal pitvarba :))
Szinte semmi korom, több helyen a dugattyú tető esztergálási bordázata látszik, alu színben, fekete (korom?) foltok néhol, inkább a szélső harmadban.
Nekem az olaj szinte nem is fogy, a benya 95-ös, teljesen vegyes kúton tankolva. Igazából hajtva sincs, de arra is figyelek, hogy 2000 alatt sose tartsam.
Utólag ( az új tulaj érdeme), rájött, hogy a lambda szonda tönkrement benne. Előtte többször is volt gépen, de az 1150 nem jelzi, műszeren a lambda szonda hibát ://
Azóta tud a motor 80-nál 6.-ban gyorsulni, kevesebbet is eszik (lehet, hogy ez is közrejátszott nálam és akár bárkinél a csörgés lerakódás dologgal kapcsolatba).
Jelenleg 103K van a motorban és csak a legrosszabb kúton tankolt 95-össel csörög.
Amúgy hibátlan és imádja a mostani gazdája is és én is nagyon szerettem!!!
Azért írok bele ebbe az egészbe, mert nekem is volt ilyen gondom, ha valaki visszaolvas láthatja is, kérdeztem itt a fórumon is. Akkor nem kerekedett ekkora ügy az egészből, szinte csak LBX írt rá választ, illetve vele beszélgetem erről privát mail-ben és telefonon keresztül is.
Nem vagyok írogató, csak read only, de az rendszeresen.
Nem is vagyok szerelő sem, bár valamennyi rálátásom azért van. Küszködtem, aztán döntöttem, elkezdtem állítgatni a hall szenzoron, mert olvasgattam külföldi fórumokat is erről, (előtte természetesen összejelöltem a gyári pozit). Nem lett jobb. Aztán egy csendes délutánon nekiálltam, levettem magamnak mind a két hengerfejet. Volt nagy manuálom, vannak szerszámaim, nyomatékkulcs, minden ami kell. Felcsesztem magam szétszedtem. Ez kb. 75K nál történt. Olajfogyasztás 2,5-3 liter (Castrol) a hengerfej, szelepek minden tiszta koksz volt. Elvittem a helyi hengerfejeshez, mindent letisztított, szelepek becsiszol, szelepszár szimmeringek csere, és meg is síkolta természetesen. Összeraktam nulla csörgés.
Amit észrevettem, hiába tünteti fel a BMW, hogy 95-ös benzin is ok, a mai 'kevert" 95-ös benzinek nem alkalmasak ehhez a motorhoz ( máshoz sem) szerintem. Eltelt 25 ezer km azóta eladtam a motort (jelenleg 1200GS DOHC) és újra csörög néha ( kapcsolatban vagyok a motor jelenlegi tulajával). Igaz csak olcsó kutas 95-össel. Amikor a nagy lerakódás rajta volt nekem 100-assal akkor sem csinálta. Köze van szerintem a magyar 95-nek és a kompressziónak is amit az EKO írt. A jelenlegi DOHC-m is becsörög 95 benzinnel, persze abban van kopogásérzékelő és el is hallgat, de ha tehetem százassal járok, minden 2500km-en egyszer teszek bele égéstér tisztítót én az autochem-et használom. Ez persze csak megelőzésre és folyamatos használat esetén jó (szerintem). Azt a mennyiségű kokszot amit manuálisan leszedtünk tuti nem szedi le semmi.
Szóval a "sok km-es motoroknál lehet, hogy érdemes szétszedni, ha akkora a lerakódás és annyira zavaró a csörgés.
Jó olaj, amiből a legkevesebbet eszi, megelőzésként 100-as benzin vagy-és égésztér tisztítás. Én a mostani motoromat is így használom.
LBX-nél tényleg érdekes az eset, miért kezdte 10k múlva ennyire dúrván....
A fényszóró hátulján látsz egy fehér kallantyút, annak a közepén meg egy csavart. A csavar a finombeállító, a kallantyú a kétszemélyes állás, mint régen a Wartburgon.
figyu, próbáljunk ki valamit. ugye a motorok már régen kopogásérzékelőt kaptak. kivéve a miénk. :) ugye tök jó volt régen az ólomadalék, de már régóta nincs. rakjunk bele ilyet, próbáljuk ki: http://homasita.hu/product/3668
Még megpróbálom a magasabb oktánszámot, majd a "kiégetést" (bár ehhez nem sok reményt fűzök)... De valami akkor sincs rendben, ha felgyülemlik a mocsok (akár az olajfogyi miatt - de miért eszi???, mikor legutóbb minden OK-nak látszott), és nem bírja a 95-ös benyát - a hazai benzin oktánszáma tuti megfelelő, ezt bizton állítom, sőt "független" mérésről is olvastam nem is olyan rég, mely szerint az oktánszám rendben van.
A kopogásos égés leggyakrabban a benzin elégtelen kompressziótürése miatt alakul ki többnyire. Sajnos kb. 10 éve ebben (is) jelentös romlás figyelhetö meg. Azelött ez nem volt ilyen sarkalatos gond, az üzemanyag eltartatósága pedig szóba sem került.
Ami öngyulladást, kopogásos égést okoz még, az a kokszlerakódás felizzása az égéstérben. Ehhez megfelelö vastagságú kokszréteg kell az égéstér egy olyan részén ahol az gázok térfogatárama kisebb. Ez rendszerint valamelyik "sarokból", a dugattyú szélétöl indul el.
A szegény keverék, és a rossz gyújtásidöpont önmagában kopogást nem okoz, csupán a hajlamot erösíti hiszen mindkettö túlmelegedést okoz.
A keverék öngyulladásához tehát három dolog kell: Szar üzemanyag, nagy nyomás és hö. (pont mint egy Diesel motornál)
Ha bármelyiket kivesszük az egyenletböl, akkor az öngyulladás nem fog létrejönni.
Gondolom kompressziót senki sem akar csökkenteni, ezért a dupla hengerfejtömítés nem kerülhet szóba. :-)
Az égés során fellépö nyomást, ezzel egyfajta virtuális kopresszióviszony-csökkentést létre lehet hozni azzal is, ha a keveréket nem az ideális idöpontban, hanem késöbb gyújtjuk be. Ez csökkenti ugyan a hatásfokot, de legalább a csilingelés elmarad. Erre van lehetöség az R11xx-as motoroknál is, egy megfelelö codierstecker behelyezésével.
Van még két másik tényezö: Az egyik a hö. Valahogy el kell kerülni, hogy a motor ne érje el az öngyulladáshoz szükséges hömérsékletet.
Pl. csak télen használjuk. Vagy csak hidegen, rövid távokra. Esetleg ki kell piszkálni az égéstér sarkából azt az izzó kokszdarabot. (pl. a már tárgyalt tisztítóval, súlyosabb esetben mechanikusan)
De meg lehet oldani a motor hatékonyabb belsö hütését is. Bár erre több módszer is létezik (etanolos üzem, vízbefecskendezés, stb), de motorkerékpáron mindegyik elég problémás.
A másik lehetöség az üzemanyag. A szuper 95-ös helyett egy még ragyogóbb 98 vagy 100-as oktánszámút is lehet választani. Ezzel tisztább, puhább, lágyabb érzés lesz, és az erózió is elmarad.
Akkor bocs, kicsit ingerült vagyok a félórás WIn10 orál miatt :)) és majdnem lett egy hátrafelé kinyitott nótbukom (gyárilag ezt a szolgáltatást nem tudja :D)
Hát elég sok oka lehet, de nem akarnám Lbx kollégát megijeszteni. Először ki kéne zárni ezt a gyújtás dolgot, aztán jöhet a keverék (lambda) utána már csak mechanikus dolgok maradtak, hajtókar csapágy, gyűrű törés, dugóból letört darab - ezektől mindtől tud csörögni bizonyos fordulaton.
A főtengely csapágy nem gyanús, mert attól nem csörög, hanem morog :)
de kár találgatni. 3 eset lehetséges a megoldásra:
- elvinni hozzáértőhöz
- nem foglalkozni vele (és ha komoly baja van, 1x úgyis szétesik magától)
Nem jött össze a belső kamerás felvétel, mert a Win10 úgy döntött, hogy ezt az alkalmazást én most nem akarom használni :( pedig mikor 3 hete letettem, még jó volt.
Köszönöm a segítséget. Eddig a motorom katalizátor nélküli üzemmódban működött /elődöm kivette a dobot/, ma a biztosíték táblába bekerült a megfelelő "doboz" és újra katalizátoros lett. Nem megy jobban de könnyeben indul és kis fordulaton is lett ereje.
Ha hosszabbat megyek a géppel - mondjuk 1,5-2 órás folyamatos motorozás esetén - akkor a végén már az elinduláskor is be tud csörögni. A csörgés az elindulást leszámítva a magasabb fokozatokban, erős gyorsításnál jelentkezik - egyelőre.
Példa: múlt héten mentem egy Bp-Dobogókő-Esztergom-Visegrád-Pilisszentlászló-Szentendre-Bp karikát. Már dobogókő felé is be tudott csörögni az emelkedőn, de mire visszaértem a városba, a lámpás indulásnál simán csörgött. Van a közelünkben egy lámpa, ami felüljáró emelkedőjén lakik. Na annál induláskor már nem tudtam olyan kevés gázt adni, hogy ne tartsam fel a mögöttem indulót, és ne csörrenjen meg.
Nem tudnám számszerűsíteni. Inkább azt mondom, hogy jól átmelegedett motor mellett húzott kövér gáznál. A lengyel menet során pl. így adta elő: emelkedőn 120-nál 6.-ban gázadásra szinte azonnal, visszatolva 5.-be valamennyi gázt felvett, majd csörgött. Ha 120-nál visszapakolom 5.-be, az már bőven az a fordulatszám-tartomány, ami közel esik az 5ezer-párszáz körüli nyomatékcsúcshoz, tehát bírnia kellene. Szerintem.
Ha nem melegedik át a motor - pl. a mai menetnél -, akkor ez nem jelentkezik.
Ezért jobb a két hengeres motor mint az egy, az legalább az egyik leállása után is hazahoz valahogy...
Amugy nálad ennyire rossz a helyzet?! Nekem kb. ugy komolyabb kigyorsitásoknál olyan 10-ből egyszer lehet hallani, hogy becsörög és nem is olyan vészes a hangja. Ettől függetlenül tényleg jó lenne kideriteni az okot valóban!
"Ez ott hibázik, hogy a (görbe szerinti optimálisnál) nem 6.-ban fogyasztasz kevesebbet, hanem 5.-ben többet! És ez nem ugyanaz!!!"
Az attól függ, milyen sebességtartományt nézünk... Egy kb. 100- 120 közötti tartományban pl. mindkét fokozat esetén az optimális körüli tartományban dolgozik a motor.
És persze attól is függ, hogy mi a viszonyítási alap, az 5. fokozat, vagy a 6. fokozat fogyasztása.
Egyébként pedig ez a rész onnan indult, hogy azt állítottad, magasabb sebességhez több nyál kell....
De lényegében mindegy, részemről koncentrálok inkább arra, mi lesz a megoldás a csörgés ügyében - zenés országúti kocsma nélkül.
Elég zavaró, és kifejezetten megöli a motorozás élményét, hogy elinduláskor, vagy egy gyorsításnál görcsöl az ember, hogy vajon becsörög-e, megtorpan-e, uram bocsá, megint elmegy-e idővel az egyik henger :-(
Ja! És mi a helyzet elinduláskor? Ha nem óvatosan indulok, hanem egy kicsit dinamikusabban, akkor is becsörög - pl. egy emelkedőn, vagy utassal mögöttem.
"...rossz vezetési stílus (terhelten alacsony fordulattal használva)..."
Ennek ellentmond, hogy nem a gázadáskor jelentkezik azonnal, hanem először veszi a gázt, elkezd húzni, majd egyszer csak becsörög, majd ha sikerül tovább pörögnie, halkul, vagy elmarad a csörgés.
Ebben az esetben azonban a gépem kuka: kb. 2,5-3 liter olajat csipeget 10ezer alatt, miközben - ahogy írtam - az olajfogyasztás szempontjából lényegében generálozva lett a motor a hengerfúrást/hónolást leszámítva (utóbbi a javításkor problémamentesnek lett ítélve).
Egy tippet kaptam még: lambdaszonda. Talán rossz, talán el van koszolódva, nem tudom.
Ha az MZ csörgött anno, az általában nagy előgyújtástól volt... itt nálad ugye mindent kompúter intéz, elvileg jól... esetleg egy élőadatos diag elárulna pár dolgot.
Ha hibátlan a gyújtás-időzítés, még mindig lehet rossz benzin, rossz vezetési stílus (terhelten alacsony fordulattal használva) meg még 25 egyéb dolog.
Én meg írtam, hogy az én gépemen még több dolog rendbe lett téve 10ezer!!!! km-el ezelőtt, mégis csörög ismét.
Anno le lett szedve mindkét hengerfej és henger, mindkét hengerfej komplett felújítást kapott, új gyertyák, nyilván a dugattyú is le lett takarítva, vadi új gyűrűkészlet mindkettőre - mindez gyári alkatrészekkel.
A - nevezzük így - generál után más márkájú olajjal futott a gép.
Ábrus leírt egy esetet párral lejjebb, hogy miért csörgött-kopogott egy Yamaha... nálad is lehet hasonló ok.
Az enyémen nem vettem észre különleges csörgést (csak teljesen általános, BMW boxertől elvárható csörgést :D) de most felbuzdulva bele fogok nézni kamerával* a gyertya nyíláson, van-e koksz?
*USB vízálló kamera, fél cm vastag (mint a kivezetése) és ilyesmire való, bontás nélküli belső vizsgálatokra.
"Mint pl. az én motoromban. Az 5. és a 6. fokozat között éppen 1000/perc-et esik a fordulatszám, így akár kisebb gázállással is tudok gyorsabban menni. Kisebb gázállás = kevesebb benzin/levegő elegy."
Ez ott hibázik, hogy a (görbe szerinti optimálisnál) nem 6.-ban fogyasztasz kevesebbet, hanem 5.-ben többet! És ez nem ugyanaz!!!
És miért csörög ezek szerint sok 1150-es, és 850-es, holott - ahogy elnézem, olvasom, hallgatom - megkapnak mindent, nem nyírják őket, rendszeresen szakember kezekben ápolják őket?
"Vagyis, ha 6-ban kisebb fogyasztással is uolyan sebességgel haladsz, mint 5.ben, az sem "csoda" hanem arról van szó, jobb hatásfokkal mész (mivel az adott sebességhez tartozó teljesítmény-igény uaz)"
Természetesen nem csoda.
Viszont az a tétel, miszerint nagyobb sebesség = nagyobb benzin igény így önmagában nem állja meg a helyét, kell hozzá egyéb kitétel is.
A járművet benzin hajcsa (eddig a paraszti ész :D)
Azt, gondolom, nem kell magyarázni, hogy minél gyorsabban mész, az annál több teljesítményt igényel. Mikor a menetellenállás eléri a hajtómű max. teljesítményét, nem tudsz tovább gyorsulni, ott a végsebesség.
Tehát áll a motor (0 teljesítmény) és végsebességgel halad (max. teljesítmény) ez egy görbe, ami folyamatosan növekvő. Nincs csoda, csak fizika.
Vagyis, ha 6-ban kisebb fogyasztással is uolyan sebességgel haladsz, mint 5.ben, az sem "csoda" hanem arról van szó, jobb hatásfokkal mész (mivel az adott sebességhez tartozó teljesítmény-igény uaz)
Én most teszek fel egy katalizátor nélküli teljes Akra rendszert, két lambdaszondával, szal. ez nem igazán mérvadó.
Szimplán, ha a csőben van egy vastagított rész, az jó eséllyel katalizátor.
Az egy dolog, hogy nagyobb sebességfokozatban nem pörög annyit a motor, de a nagyobb sebesség fenntartásához több üzemanyag is kell. Bár én csak egy hülye jogász vagyok:)
"...hogy "miné gyorsabban mék, anná több gáz* kell"
* itt benzin-levegő elegy :)"
Azért ez nem egészen így van - lásd fogyasztás-kímélő sebességfokozat... Mint pl. az én motoromban. Az 5. és a 6. fokozat között éppen 1000/perc-et esik a fordulatszám, így akár kisebb gázállással is tudok gyorsabban menni.
Kisebb gázállás = kevesebb benzin/levegő elegy. Vagy itt is hibázok?
Pályán egyértelmű, mert ott látni, melyik oldalra vannak beállva.
Országúton viszont a gép mindkét irányt méri egyszerre - úgy van elhelyezve, hogy a látószöge kb. 30-40 m-nél metszi az utat, és mind1 neki, jön vagy megy (mint egy infra-sorompó)
Automatán rögzít, kezelni sem kell.
A motorosok nyilván jobb helyzetben vannak, nekik el kell haladni a mérő mellett, hogy kép legyen róluk hátulról, és akkor észre kéne venniük... persze, ha el van bújva a mérő, nehéz.
Ui: a kocsimon elöl-hátul blokkoló van, minden mérésről értesülök! :DDD
Vizuálisan úgy (is) tudod megállapítani, hogy lambda szondát keresel a katalizátor ház "kezdete" előtt. Ha nem találsz lambda szondát, akkor biztosan nem katalizátoros.
Volna egy kérdésem, honnan lehet megtudni, hogy katalizátoros-e a motorom? Forgalmi, német adatbázisok megbuktak.
Kipufogón lehet látni valamit? Azért érdeke,l mert a computer most kat. nélküli üzemben megy, de 2000 ben már nem hiszem anélkül jött volna le a gyártósorról./R850/ HELP
Nem, azokon nem volt különösebb "ragacs", a hengerfej és a dugattyú teteje volt "csak" tele koksszal. (mind a négy nagyjából egyformán, még a gyári 30 éves sz.szár szimeringek voltak benne)
Nyilván nem az üresben, illetve a kis tempó melletti menetre gondoltam - írtam is, hogy erősebb tempóval és fordulaton. Azért egy 5.-ben hajszolt gép közelebb áll a 6.-ban hajszolthoz, mint üresben. Ettől függetlenül nem vitatom a motor terhelésére vonatkozó állításokat.
Szóval kockáztatni kell egy pályán - ok, VÉDA-ról, és akár a 3lábús napi mérséről is van lista (remélhetőleg nem "felejtenek" ki belőle semmit), de egy Octaviába is belefuthat az ember.
Ott résnyire nyitott pillangószeleppel, minimális befecskendezett üzemanyaggal, szinte terhelés nélkül tartja a gép a nagyobb fordulatszámot.
Menet közben, 6.-ban (pláne emelkedőn) viszont igencsak fel kell tépni a pillangószelepet és tolni be a benzint hogy elérje ugyanezt a fordulatot. ("apám hát ha azt akarod hogy meleg legyen akkor dobni kell a kazánra"--Fekete Laci)
Ali tevegel a sivatagban, szakad róla a víz. Hirtelen elsuhan mellette egy biciklista. Ali utána kiált: - Hé, barátom! Hogy tudsz ilyen rettenetes hőségben tekerni ? - Tudod, ha gyorsan megyek, hűt a menetszél. Ali elgondolkodik a dolgon, majd hajszolni kezdi a tevéjét. Rohan, rohan a teve, míg nem bírja tovább, összerogy és megdöglik. Ali leszáll és csalódottan rugdalja az élettelen állatot: - Na, mi van teve ? Megfagytál ?
"...Szokták mondani, hogy majd visszavált, és akkor nem megy olyan gyorsan, de akkor ugye csak nagy fordulat lesz, nagy gáz nem."
Ezt - bevallom - nem értem, miért?
Ha azonos fordulatszámon hajtom a motort, de különböző fokozatokban, akkor csak a sebesség a különbség. Vagy nem?. Ugyan akkora motorfordulatszámhoz ugyan akkora gázállás tartozik, ez független a sebességfokozattól, ha jól gondolom. Jelen esetben nyilván nem a tötymörgős" fordulatszámra gondolok, hanem mondjuk 6ezer felett. Ott már terhelve van a motor, dolgozik keményen, a belseje, mint a pokol, de mondjuk 4.-ben 100-al megy, 5.-ben 120-al, 6.-ban 150-el. Sőt! Alacsonyabb fokozatban az alacsonyabb sebesség miatt a hűtés is kevesebb.
léteznek normál és úgy nevezett "lassú" szondák szóval nem biztos hogy véletlen változott a cikkszám még akkor is ha ugyanúgy 3 vagy 4 vezetékes mindkettő
Cikkszám szerint nem - de gondolom ez még nem jelenti feltétlenül azt, hogy különböznek. Viszont az 1150-eknél 2002-ben is volt valami változás, ott vált a cikkszám.
Érdekes, hogy az 1150-esnél a korábbi, 12/2002-ig írt 11 78 1 341 022 BMW cikkszámra a Bosch kereső hoz szondát (0 258 003 854 / LSH25C), de a későbbiekhez írt 11 78 7 671 756 cikkszámra már nem talál semmit:
Na akkor lehet olyat kell csinálnom mint még soha, az autópályára felmegyek és 160as tempóval megyek majd hosszasan. (Talán a lánc is véletlenül rá kell h takarjon majd a rendszámra.) M6oson a leggyérebb a forgalom, majd arra próbalkozom sztem..
5L benzinhez kell 25ml-t rakni. Ha 7 literhez rakod már nem jó. :-)
És amit Magyarországon nehéz kivitelezni az az, hogy miután benne van legalább fél órán keresztül nagy fordulaton, és nagy gázon kell üzemeltetni. Ez sajnos tipikusan a 160+ -os sebességet jelenti. Szokták mondani, hogy majd visszavált, és akkor nem megy olyan gyorsan, de akkor ugye csak nagy fordulat lesz, nagy gáz nem.
Szóval sajnos ha valaki nem a fentiek szerint csinálja, akkor kidobott pénz az egész.
Amúgy jó visszajelzéseket szoktam kapni a szerröl. Nem csoda, hiszen nem ürtechnika, pont így müködnek a részecskeszürök is.
A "küld"-ra kattintasz jobb gombbal, "email cím másolása"-ra kattintasz ballal, megnyitod a gmailt, vagy ami levelezőt használsz, jobb gomb, beilleszt az email címhez, és már írhatsz is neki.
Ha esetleg "becsörgős" motorosoknak közérdekű a téma, akkor engem is belevehetnél a Kupec-nak szánt email-be, a gaborkronecker kukac gmail pont com címen, köszi!
Nálam egyébként még nem olyan vészes a hang mint ahogy Kupec leírta, de valóban nagyobb gázadásnál az enyémben is előjön néha a csörgőkígyó. Én rendeltem most az Eko által belinkelt gyári BMW égéstértisztítóból egyet, elsőre azzal fogok próbálkozni. Igaz azt nem tudom, hogy miként kell majd felhasználni, (mennyit kell tölteni egy tankhoz, menni kell-e vele vagy csak üresjáratban átmosni? stb.) ha valakinek van ezirányú infója azt szívesen venném!
...mert a számítógéped rosszul van beállítva, nincs társítva a böngészőben a használt levelező kliens. Kérd meg bármelyik 20 év alatti ismerősöd, beállítja 2 perc alatt :))
Addig jó Kupecünk nevére katt, megjelenik az adatlapja, egeret ráviszed a "küld"-re és alul a böngésződ kiírja a címét.
Ez megjegyzed, megnyitod a leveleződ, és beírod a címzetthez - legközelebb már nem kell, megjegyzi, ha elkezded beírni, feladja neked.