Sziasztok! Nagyon kérem, hogy aki tud segítsen! Valamikor hajdanában az OETL motorgyár által gyártott kerti kistrakesz OM 220 tipusú motorjához keresek gyújtást. Minden lehetőség érdekel. Köszönöm.
Először is a kerék szerintem fordítva van feltéve, de lehet, hogy ez a legkisebb probléma. Az eke is könnyen elképzelhető, hogy töltögető, vagy nyitó és töltögető egyben, azért átfordítható. A válvaforgató eke szimmetrikus felépítésű. Továbbá az ilyen gépek ekéin szerintem mindíg van egy késes csoroszlya, ami a függőleges barázdaszelvényt vágja ki.
Figyi ha az utánfutót rakom rá akkor az én trakeszomnak is ilyen a kereke csak az enyém új, egyébként meg ezen minden gyári,az eke is ami jobbra balra fordít és a vaskerék is hozzá,1987es a gép nem kell csodát várni aerodinamika terén,de azért régen tudtak valamit,a mai 120ezres gépek szarok,meghallnak egy kis kemény földtöl,az enyém nem áll le soha ebben biztos lehetsz. Az ekézés meg nem azért nem ment mert a gép szar,hanem mert városi gyerek révén ezt még meg kell tanulnom. A burkolat is gyári és nem melegszik,ez csak a tetején van,oldalt és alul nyitott,de hangsúlyozom ez így gyári.Ha ráraknám a gumi kerekeket és az utánfutót,ami szintén gyári,akkor olyan lenne mint a tied a képen csak kicsit erősebb változatban!
nekem légyszives kűldmár el 151 Robi robbantott ábráját mert most hoztak mégeggyet kosárba hogy rakjam már össze csináltam már egy párat de vannak kiesö részletek,
Itt a gépezet!:-)Jól néz ki mi?Viszont ekézni nem tudtam,valaki elmondhatná a technikát!!!Először is elkapart a bal oldala állandóan.Ha végre beindultam,akkor meg az eke nem ment le a föld alá...Valamit tuti szarul csináltam,pedig még az eke szögét is állítottam,hogy lejjebb kerüljön...de hiába...Talán majd egyszer ha több időm lesz és valaki leírja mire figyeljek ujra megpróbálom. A kapát visszaszereltem és királyul ment azt már volt időm gyakorolni,meg ahhoz sok technika nem kell...
Megtaláltam a ROBI 151 teljes üzemeltetési dokumentációját. Benne van minden, robbantott ábrák, alkatrészlista. Megpróbálom majd beszkennelni, ha sikerül szívesen elküldöm emilben akit érdekel.
Nincs súlyom,de olyan vaskerekek vannak hozzá lapáttal, hogy a homokos talajomban nem hiszem, hogy el fog kaparni, főleg, hogy most kicsit vizes a föld.Majd kiderül...
Sok sikert hozzá. Szerintem az eke után ne tegyél boronát, mert balesetveszélyes lesz, meg ügyetlenebb az egész. Ott lóg, meg himbálódzik majd. Külön műveletben már lehet, hogy jobb. Sikerült súlyokat szerezni, vagy úgy gondolod, megy majd nélküle?
Na ez igaz, az enyém vinné 7 LE-val.Amúgy most hazamegyek megnézem az enyémnek olyan 80-90 között van a szélessége...Ma fogom kipróbálni az ekét srácok,készítek képeket!:-)Még soha nem csináltam ilyet!:-)
Azért nem csinálja meg a kapa, mert az befele kéredzkedik a talajba. A gyakori 85 cm fogásszélesség már nagynak számít rendes kapában, (szerintem gyári magyar nincs is annál nagyobb,) és ahhoz kell legalább 6 lovacska. Ez meg 4 -gyel visz 107 cm -t, és csak a felső pár cm -ben dolgozik.
Ezt is kipróbáltuk kemény földön, de nem harapta, csak bukdácsolt rajta. Ahová készítettük, az viszont igazi jó futóhomok. A Tiéd házi készítésű, vagy gyári?
Az ötlet jó, nekem már 10 éve van ilyen szerkezetem. Viszonylag kemény földön is használható, ahol a hagyományos rota kapával nem lehet dolgozni. Gyomírtásra kitűnő.
Jó ötlet,bár ezt a kapa is megcsinálja. Én most azon morfondírozok, hogy kellene csinálnom az eke után egy boronát.Egy profilcsőből gondoltam,ami mondjuk 1 méter széles, 20 cmenként lennének 5-10 cm fogak ráheggesztve és az eke meg a lábam közé még épp beférne egy ilyen kis szerkezet, és ekézés közben még el is simítaná,bár lehet külön kéne ekézés után...
A hét végén nagy munkába fogtunk a szomszédommal, és elkészítettük a rotációs kapára felhelyezthető Kelő Gyomok Réme nevű eszközt. Fogásszélessége 107 cm, célja friss telepítésű erdő (1,2 ill. 1,5 ha) gyommentesen tartása. A célunkat elértük, a technika bevált.
Azt jelenti a vetemedés, hogy sík lapra téve látszik, hogy nagyon homorú a felfogatási rész, nem sík, és itt szívhatott falsot. Ez annó a ladánál is gondot okozott, és megoldotta a síkolás. Nagyon köszönöm a tippeket, mindenkinek, megpróbálom működőképessé tenni a gépet. A mostani karbik közül biztos nem jó egyik sem, mert a motor típus is más. Nyíregyházán is szétnézek majd.
De,miután hazahozták egyből kipróbáltam mentem vele egy-két sort,meg az eper helyét megrotáltam,15 percet használtam,szépen megy,pöccre indul,bár egyszer felpörgött,de valószínű csak azért,mert feljöttek a kapák felülre és a föld fölött nem kellett erő,szabad utat kapott a motor...aztán után elmult mikor kicsit jobban visszafogtam és utána nem volt ilyen jel. Amúgy kell még vennem egy kis benzinszűrőt,mert a tankot belül nem tudta teljesen kipucolni,viszont már a benzin sem csöpög,nem tudom mit csinált,nincs nyoma,de nem csöpög.A gyújtókábel van egyenlőre "odamókolva",mert az is rossz volt,de nem volt neki,de megy,majd egyszer kicserélem,ha veszek,eljön és berakja,állítólag nem nagy cucc,fedél le, berántóra rászerelni és kész.Egyenlőre most jó,a múltkori képek után majd most milyen változás lesz....Kéne szereznem kettő kis lámpát,az is be van kötve,csak lámpáéja nem volt már,nincs ötleted,mit tegyek rá?Felfogatásnak is megvban a helye.Bazi erős lett különben!
Próbáld felvenni a kapcsolatot a gyártóval is (robix.hu) hátha meg tudják mondani jó-e rá másik karbi. Az a gyanúm, hogy nem, mert 88 -ban még francia motorral szerelték, ha jól gondolom. Lehet, hogy csak a tűszelepet kellene kicserélni, vagy beszabályozni valahogy. Mit jelent az, hogy el van vetemedve a karurátor?
az enyémet ma hozták meg a javításból, teljesen jó lett, az ember még a fedelet is lefestette, majd teszek fel képet valamelyik nap, lámpát is lehet rászerelni!:-)
Igen a kulcs a jó szerelő. Mondjuk minden szomszédomnak ROBI-ja volt, csak a kisebb 55-ös típus, és mindenkinek volt vele vmi gondja. Nálam a csap csöpög, mert közvetlenül ahol a csap nyitója van, ott folyik. Egy kis kerékkel lehet nyitni-zárni. Elhiszem, hogy a mai gépek sem bírnak többet, bár nekem a B&S motorral jó tapasztalataim vannak, mert van egy MTD NC 51 fűnyíróm is. Az 1999 óta üzemel hiba nélkül. Csak olajat, meg gyertyát cseréltem, ja meg a ronggyá ment légszűrő szivacsot. (és nem gyepet, hanem gyomos területet nyírok 3600 m2-en)Az igaz, hogy a robiban van anyag, meg tényleg van benne erő is. Csak nagyon jól el kell találni a beállításokat, meg a keverék arányt. Amúgy köszi a csapra a tippet, utána nézek. Nyíregyházán meg találtam egy céget, ahol van a 151-hez alkatrész, komplett tömítéskészletet is árulnak. http://www.agroforg.hu/ Én az autószerelőnek tanulókat egy ilyen robival kezdeném oktatni, itt látni lehet a részleteket, meg lehet tanulni mitől megy a motor. (vagy mitől nem).