Keresés

Részletes keresés

Operator Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1073
Ha topikbannert szeretnétek, akkor prezentáljatok egyet, pontosan 30 pixel magas és legfeljebb 300 hosszú lehet.
v_peti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1072

Most tekintsünk el a Sopron-Balatonfüred útvonal tavalyi vonataitól!

 

 

 

Előzmény: v_peti (1071)
v_peti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1071

4 vagy 5 szerelvény mászkál a vonalon. Mert ugyebár van amelyik Bécsújhelyig megy. ezek közül egy vagy kettő megy 3 kocsival. A 4 kocsi meg ritka, ahogy említettem.

 

Előzmény: v_peti (1070)
v_peti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1070

Sopron-Szombathely: Általában a vonatok kétkocsisak. De közben van háromkocsis is. Egy poggyászkocsi a 2 Bh(v) vagy Halberstadti után. Kb. 20%-a lehet ez a vonatoknak.

Pénteken, amikor sok diák utazik, volt már volt 4 kocsis vonat is, délután, de ez nem jellemző általánosságban.

Úgyhogy 2,25 kocsit számolj szerintem átlagos vonathossznak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (1069)
bárány Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1068
OK, akkor csak a festés, mert azt láttam :)
Előzmény: Nydqist (1067)
Nydqist Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1067
Nézd meg jobban a képeket. Rá fogsz jönni.
Előzmény: bárány (1066)
bárány Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1066
Miért olyan nevezetes?
Előzmény: Nydqist (1064)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1065

Igen.

 

Van közelebbi is.

 

 

Előzmény: Nydqist (1064)
Nydqist Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1064
Itt járt a 260-as? Szép fogás. Közelebbi képesetleg? -:)
Előzmény: Szili_V43 330 (1063)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1063

Hali!

 

Mit láttam ma?

 

 

M62-902 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1062

Szia!

Találtam egy képet, amin egész tűrhetően látszódik az osztrák karosjelző. A kép egy modellvasút termékeket forgalmazó cég korábbi kiadványából való,szerintem valahol Sopron és Wiener Neustadt között készülhetett.

 

Előzmény: C.Joe (1059)
C.Joe Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1061
Köszönöm szépen a felvilágosítást. Nagyon jó képek!!
Előzmény: wrn3060 (1060)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1060

A GySEV vonalán az I.vh végéig magyar (MÁV) szabványos jelzőket használtak. (Voltak speciális egyedi jelzők is, mint pl. kosárjelző a 30-as évekig - útátjáró fedezésére -, de ez nem volt jellemző).

Az I vh után magyar vonalon a helyzet változatlan maradt, az osztrák vonalon szükség szerint cserélték osztrák szabványura, de legjobb tudomásom szerint a magyar jelzők jó sokáig meg voltak. A II vh-t követően a magyar vonalon továbbra is szabványos, MÁV jelzőket alkamaztak, tehát semmi különbség nem volt a MÁV-hoz képest. Az osztrák vonalon pedig az ÖBB jelzési utasítás lépett életbe ÖBB jelzőkkel. tehát a GySEV semmi extrát nem tud felmutatni e téren.

Az alábbi képek 30-as évek közepén készültek ls az ún. Haich-albumból (1937) származnak:

 

H204a.jpgSopron GySEV állomás, Ebenfurth felőli kijáratnál

 

H432a.jpgGySEV-vonal, 48 sz. őrháznál

 

H433a.jpgGySEV vonal, Balf és fertőboz között. Fertőboz bejárati jelzője

 

H503a.jpgGySEV vonal, Sopron előtt/után ?
C.Joe Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1059
Sziasztok! Eddig a modellezős fórumon voltam benneteket csak olvasgattam. Lenne egy kérdésem hozzátok. Régi karos jelzőkről/előjelzőkről keresnék képeket,rajzokat amit GySev vonalon használtak.Valamint azt is kérdezném tőletek az Osztrák oldalon milyen karos jelzőket használtak a fényjelzők előtt? Ha linkeket vagy képeket tudnátok beszúrni megköszönném. Üdvözlettel:C.Joe
v_peti Creative Commons License 2006.03.12 0 0 1058

Ha már nevek. Sógoréknál a Liebenau stadiont, Grazban elnevezték Schwarzenegger stadionnak, majd nemrégiben, amikor nem kegyelmezett meg egy halálraítéltnek, akkor ezt visszvonták. Schwarzenegger erre úgy reagált, hogy ő nem is akarta, hogy róla nevezzék el a stadiont.

 

Előzmény: wrn3060 (1052)
v_peti Creative Commons License 2006.03.12 0 0 1057

Az IC-kocsikat Dunakeszi újította fel ugyebár, így ezekre az  EU-s vám dolog nem vonatkozhat.

 

Előzmény: cs1014 (1048)
M62-902 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1056

"Kis w!"

Bocs, majd legközelebb jobban figyelek.

"Maga az okfejtés pedig erősen sántikál"

Meglehet,nem azt mondtam,hogy ez a tuti,de akkor kérlek vezess rá a helyes útra!!

Előzmény: Vendégsín (1051)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1055
és ebből kifolyólag Wulkapordányi állomásítást

Kis w!


Nem! :-)))))))
Ez így ebben a formában nem... :-))

Vulkapordány - vulkapordányi

Wulkaprodersdorf - ...

De ez már VW reklám...
Előzmény: Vendégsín (1051)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1054
A járművek "háramló" járműnek számítanak, azért van rajtuk a Wp honállomás.
Előzmény: Vendégsín (1051)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1053
Csatlakozom az előttem szólóhoz: M62.902 kolléga
Előzmény: wrn3060 (1052)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1052

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ill. hasonlót írtam első e témájú hozzászólásomban is. (Willy = Wilhelm Lampel, akkori osztrák igazgató, Hansi = Hans Lampel, tesója, szinén magasabb beosztásban szenvedett, ill. szenved még most is). Utána kéne járni, úgy hiszem akkor (de talán most is), a magyar törvények a személyi kultusz elkerülése érdekében 5 évvel halála után engednek meg valakiről valamit (utcát, stadiont, vasúti járművet, stb.) elnevezni. Bizonyára ez is hozzá járult a nevek eltűnéséhez, nem csak a szlógen, "már megint besz@rt a Berényi".

Csatolva a "bizonyíték" 1996-ból: a pályaszám felett "Berényi János" szöveg áll.

12616a.jpg

Egy kis nyelvészkedés: "Blau Blitz" -> helyesen: "Blauer Blitz" = "kék villám"

Vendégsín Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1051
és ebből kifolyólag Wulkapordányi állomásítást

Kis w!

Maga az okfejtés pedig erősen sántikál.
Előzmény: M62-902 (1040)
bárány Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1050
Sok igazság vagyon ebben! Személyi kultuszhoz leginkább olyan talpnyalók kellenek, akikben megvan a bizonyos "túlzott buzgalom"...
Előzmény: M62-902 (1047)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1049
Kolléga Úr idejében biztos.
De ez mára ez eléggé lekopott. 502-est senki sem nevezi Siklós Csabának (10-ből 8-an már nem is tudják), a zöld motorokat Berényi, esetleg tücsök néven emlegetik. De ez is egyre ritkább. Motor, és kész. Ez maradt, ezt hozta a "nyelvi evolúció".
Előzmény: M41.2208 aliasM41-001. (1044)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1048
Mert mikor vették, még nem voltunk EU. Vám, adminisztráció ilyenek. Érthető, és meglehetőst prózai :-))
Előzmény: v_peti (1036)
M62-902 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1047

"Aki saját magáról nevezte el az egyik és Siklós Csaba akkori közlekedési miniszterről a másik motorkocsit"

Üdv!

Nem ő nevezte el,róla nevezték el.Nem akarom a nevezett személyt megvédeni,szerintem nem is tartana rá igényt,de azt tudni kell róla,hogy vasutas volt ugyan,de nem volt hülye.Biztos,hogy tisztában volt avval a fogalommal,hogy személyi kultusz.Márpedig ha valaki saját magáról nevez el valamit, jelen esetben járművet, az bőven kimeríti ezt a fogalmat.Namost Berényinek köztudott volt,hogy cégen belül legalább annyi ellenzője volt mint vele egyetértő.Nem hiszem, hogy egy ilyen dologgal feladja nekik a magas labdát.Hogy ez a motorkocsi elnevezősdi érthető legyen kicsit vissza kell ugrani az időben.Még az 5047-es motorok előtt volt a Gysev-nek két "BLAU BLITZ-nek" nevezett motorkocsija az5146-01 és 02.Ezeket valamilyen apropóból elnevezték"WILLY-nek és HANSI-nak, az osztrák üzletág két prominens vezetőjéről.Valószínüleg csak a túlzott buzgalom vezérelte a dolog kiagyalóit. Feltehetőleg ez történt az 5047-esetesetében is.Azt sajna tudomásul kell venni,hogy mindig voltak,vannak és lesznek olyanok akik az adott vezetőhöz fűződő elkötelezettségük következtében adott dolgokban nem tudják hol a határ. Azt csak hallomásból tudom,hogy a feliraton állítólag még Berényi is meglepődött a leleplezéskor.Végül is a feliratok nem voltak sokáig a járműveken, mert matrica lévén a sűrű járműmosások következtében a betük a nagynyomású gőzborotva áldásos tevékenységének következtében úgy repültek le a járművek oldaláról mint nagy szélben az ember fejéről a sapka.Ezt követöen pedig már a dombon ülő kutyát sem érdekelték a feliratok.

Előzmény: Bárdos Imre (1041)
hkv Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1046

Hamarosan gyűjteményemben lesz Fertőendréd állomás néhány régi emléke többk között régi állomás és GYSEV bélyegző, régi fali hirdetményxy, íróeszköz, tintatartó. De beszéljenek a képek:

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1045
Nincs szerencséd, visszajöttem! :)))

Kb. két hete valamelyik magyar adó (én Kolozsváron láttam) Membrán c. műsorában a GySEV-ről volt szó. Mutattak pár kockát is Sopron állomásról és az egyiken látszott a szíved csücske, amint kék-sárga szineiben pompázva ott áll a fűtőházban!
Előzmény: M41.2208 aliasM41-001. (1044)
M41.2208 aliasM41-001. Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1044
Na előkerültél,nem ettek meg a medvék?
Az egyrészes motorok:Berényi János.
Siklós Csaba.
A kétrészes pedig: Berényi ikrek.
Erre mérget vehetsz.
Előzmény: Bárdos Imre (1043)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1043
Ezt viszont én nem hallottam!, de ötletes :)

Azért elképesztő, hogy az emberek saját önimádatukban mire képesek! :(
Előzmény: rm40 (1042)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!