Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
4 vagy 5 szerelvény mászkál a vonalon. Mert ugyebár van amelyik Bécsújhelyig megy. ezek közül egy vagy kettő megy 3 kocsival. A 4 kocsi meg ritka, ahogy említettem.
Sopron-Szombathely: Általában a vonatok kétkocsisak. De közben van háromkocsis is. Egy poggyászkocsi a 2 Bh(v) vagy Halberstadti után. Kb. 20%-a lehet ez a vonatoknak.
Pénteken, amikor sok diák utazik, volt már volt 4 kocsis vonat is, délután, de ez nem jellemző általánosságban.
Úgyhogy 2,25 kocsit számolj szerintem átlagos vonathossznak.
Találtam egy képet, amin egész tűrhetően látszódik az osztrák karosjelző. A kép egy modellvasút termékeket forgalmazó cég korábbi kiadványából való,szerintem valahol Sopron és Wiener Neustadt között készülhetett.
A GySEV vonalán az I.vh végéig magyar (MÁV) szabványos jelzőket használtak. (Voltak speciális egyedi jelzők is, mint pl. kosárjelző a 30-as évekig - útátjáró fedezésére -, de ez nem volt jellemző).
Az I vh után magyar vonalon a helyzet változatlan maradt, az osztrák vonalon szükség szerint cserélték osztrák szabványura, de legjobb tudomásom szerint a magyar jelzők jó sokáig meg voltak. A II vh-t követően a magyar vonalon továbbra is szabványos, MÁV jelzőket alkamaztak, tehát semmi különbség nem volt a MÁV-hoz képest. Az osztrák vonalon pedig az ÖBB jelzési utasítás lépett életbe ÖBB jelzőkkel. tehát a GySEV semmi extrát nem tud felmutatni e téren.
Az alábbi képek 30-as évek közepén készültek ls az ún. Haich-albumból (1937) származnak:
Sopron GySEV állomás, Ebenfurth felőli kijáratnál
GySEV-vonal, 48 sz. őrháznál
GySEV vonal, Balf és fertőboz között. Fertőboz bejárati jelzője
Sziasztok! Eddig a modellezős fórumon voltam benneteket csak olvasgattam. Lenne egy kérdésem hozzátok. Régi karos jelzőkről/előjelzőkről keresnék képeket,rajzokat amit GySev vonalon használtak.Valamint azt is kérdezném tőletek az Osztrák oldalon milyen karos jelzőket használtak a fényjelzők előtt? Ha linkeket vagy képeket tudnátok beszúrni megköszönném. Üdvözlettel:C.Joe
Ha már nevek. Sógoréknál a Liebenau stadiont, Grazban elnevezték Schwarzenegger stadionnak, majd nemrégiben, amikor nem kegyelmezett meg egy halálraítéltnek, akkor ezt visszvonták. Schwarzenegger erre úgy reagált, hogy ő nem is akarta, hogy róla nevezzék el a stadiont.
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ill. hasonlót írtam első e témájú hozzászólásomban is. (Willy = Wilhelm Lampel, akkori osztrák igazgató, Hansi = Hans Lampel, tesója, szinén magasabb beosztásban szenvedett, ill. szenved még most is). Utána kéne járni, úgy hiszem akkor (de talán most is), a magyar törvények a személyi kultusz elkerülése érdekében 5 évvel halála után engednek meg valakiről valamit (utcát, stadiont, vasúti járművet, stb.) elnevezni. Bizonyára ez is hozzá járult a nevek eltűnéséhez, nem csak a szlógen, "már megint besz@rt a Berényi".
Csatolva a "bizonyíték" 1996-ból: a pályaszám felett "Berényi János" szöveg áll.
Egy kis nyelvészkedés: "Blau Blitz" -> helyesen: "Blauer Blitz" = "kék villám"
Kolléga Úr idejében biztos. De ez mára ez eléggé lekopott. 502-est senki sem nevezi Siklós Csabának (10-ből 8-an már nem is tudják), a zöld motorokat Berényi, esetleg tücsök néven emlegetik. De ez is egyre ritkább. Motor, és kész. Ez maradt, ezt hozta a "nyelvi evolúció".
"Aki saját magáról nevezte el az egyik és Siklós Csaba akkori közlekedési miniszterről a másik motorkocsit"
Üdv!
Nem ő nevezte el,róla nevezték el.Nem akarom a nevezett személyt megvédeni,szerintem nem is tartana rá igényt,de azt tudni kell róla,hogy vasutas volt ugyan,de nem volt hülye.Biztos,hogy tisztában volt avval a fogalommal,hogy személyi kultusz.Márpedig ha valaki saját magáról nevez el valamit, jelen esetben járművet, az bőven kimeríti ezt a fogalmat.Namost Berényinek köztudott volt,hogy cégen belül legalább annyi ellenzője volt mint vele egyetértő.Nem hiszem, hogy egy ilyen dologgal feladja nekik a magas labdát.Hogy ez a motorkocsi elnevezősdi érthető legyen kicsit vissza kell ugrani az időben.Még az 5047-es motorok előtt volt a Gysev-nek két "BLAU BLITZ-nek" nevezett motorkocsija az5146-01 és 02.Ezeket valamilyen apropóból elnevezték"WILLY-nek és HANSI-nak, az osztrák üzletág két prominens vezetőjéről.Valószínüleg csak a túlzott buzgalom vezérelte a dolog kiagyalóit. Feltehetőleg ez történt az 5047-esetesetében is.Azt sajna tudomásul kell venni,hogy mindig voltak,vannak és lesznek olyanok akik az adott vezetőhöz fűződő elkötelezettségük következtében adott dolgokban nem tudják hol a határ. Azt csak hallomásból tudom,hogy a feliraton állítólag még Berényi is meglepődött a leleplezéskor.Végül is a feliratok nem voltak sokáig a járműveken, mert matrica lévén a sűrű járműmosások következtében a betük a nagynyomású gőzborotva áldásos tevékenységének következtében úgy repültek le a járművek oldaláról mint nagy szélben az ember fejéről a sapka.Ezt követöen pedig már a dombon ülő kutyát sem érdekelték a feliratok.
Hamarosan gyűjteményemben lesz Fertőendréd állomás néhány régi emléke többk között régi állomás és GYSEV bélyegző, régi fali hirdetményxy, íróeszköz, tintatartó. De beszéljenek a képek:
Kb. két hete valamelyik magyar adó (én Kolozsváron láttam) Membrán c. műsorában a GySEV-ről volt szó. Mutattak pár kockát is Sopron állomásról és az egyiken látszott a szíved csücske, amint kék-sárga szineiben pompázva ott áll a fűtőházban!