Ezek szerint még nem volt olajcsere a 3 éves gépben!!!! Ez elég nagy hiba. Az alján van a leeresztő csavar,de a legegyszerűbb kicsit bemelegíteni a motort majd a beöntőnyilláson kiönteni az olajat. Fotos hogy jól csurgasd ki. Vagy vedd le a motort és engedd ki az alján.
Re:Sziasztok!Robi 55 tirisztoros gyújtás bekötési rajzát le írná valaki!vagy ha valakinek van Robi55-e az nézze meg és írja le vagy ha tud akkor fényképezze le h mit hova!köszönöm!e-mail cimem: loli_@freemail.hu /nincs senkinek robi55?????
hu de jo h nem akartam olyat venni :-) A kis elektromossal most hetvegen akartam nagyobb munkat vegezni, de az esso betett neki. Allitolag egesz heten esni fog?!
Hello ! Bánhatod hogy nem vetted az MTD-50ért:)))))
Szupi kis kapa: a tolókar úgy kotyog-lötyög mint pap seg...ben a ló..asz. Indul korrekten többedik rántásra, hidegen, melegen egyaránt kell dúsítás ( légtorokban elzárni a súbert). A rántása olyan mint apósom kikopott 20 éves briggs fűnyírójának, semmi ellenállás,de a frissen felújított 4 Le Briggs kapát alig tudtam berántani ott érezni a kompressziót, de ez az MTD mintha nem is lenne kompresszió. A kapatagok forognak ha megbillentve behúzom a kupplungot, és úgy pörgetem a kapát teknős gázálláson. A gyertyát a tulaj szerint gyakran bekormolja. A tanksapka gumitömítése már szétment, ki kellett halászni a tankból. Nyúl álláson sem emeli a fordulatot a tenőstől feljebb. A tulaj 65 éves volt köjál ellenőr, csoda hogy beindítja. Mentem a kapa mellett ahogy vezette az öreg, és a regulátor kart húzva emeltem a fordulatot. Ez a fos vadiúj, 4. napja kínozza vele a kiskertjét, nem halad, nincs az előírva hogy mindenkinek gépésztechnikus legyen a szomszédja, és ismerje a ford. szabályzó működését (ua. mint a briggs-é) ventillátor fúj egy lapátot rugóterhelés ellenében ez zárja a légtorkot. Mondjuk itt is kotyog -lötyög minden mint ahogy fentebb írtam. A kupplung lemezházáról nem nyilatkoznék, elsőre annyi hogy nyílások vannak benne ahová bejuthat a szemét és a kapatagok által felvert föld.
HAJRÁ MTD!!!!! És gratula a pekingi csíkszemű motorjaikhoz!!!
ugyanez van 60-ért Briggs motorral, az legalább addig jó míg szét nem kopik.
Sziasztok!Robi 55 tirisztoros gyújtás bekötési rajzát le írná valaki!vagy ha valakinek van Robi55-e az nézze meg és írja le vagy ha tud akkor fényképezze le h mit hova!köszönöm!e-mail cimem: loli_@freemail.hu
ha komolyabb munkara tobbszor kellene hasznalnam, v kotottebb lene a talaj en is benzineset vettem volna, hisz 49-ert is volt mar MTD motor kapa. De en 5 hetvegen hasznalom max egy evben(viragoskertek), es mar nemegy benzines gepem (pl lancufresz, motorkerekpar) ment tonkre a hasznalat hianyaban, hiaba, h szakszeruen tettem el oket.
Hát nemtudom, de még az 1000w is karcsúnak tűnik számomra már csak azért is mert a 4 kapatagos 3,5Le Briggs is kéri a kenyeret normális kapálás mellett.
az 1000W-os Strauss bevallt nekem. Persze fugg, h milyen foldben akarod hasznalni, valamint mire : az eves leult barnafoldet futelepites elott szepen felszedi, valamint viragagyasokra is tokeletes.
Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Én is vettem egyet, nekem nem indult egyből, adni kellett neki egy kis kis benzint a hengerbe és már ment is... utána beállítottuk a pillangószelepet, hogy több benzint kapjon és azóta szépen beindul hidegen és melegen is. Már volt alkalmam dolgozni is vele: tökéletesen működik, nagyon keveset eszik, és erős!
Arra kérnélek, hogy írd le a tapasztalataidat ha sikerült kipróbálnod a gépet... amúgy én is hétvégén vettem... előre is köszönöm!
a kapagépnek valószinű kevés a 710 watt, de a gardena-nak is van ilyesmilye az talán még gyengébb, szóval azért ezt is lehet használni vmire, csak kevés dologra, épp ezért mégse olyan olcsó az olcsó, hisz korlátozza hogy mire tudod használni.
a lidlben én egyszer vettem egy pulzusmérős infrás karorát (kerékpározáshoz) mutattam is a havernak aki versenyszerüen kerekezik, hogy milyen olcsó, azt mondta hogy az egy szar.
akciókezdésnél én azért megvettem :), hazavittem, ha jól emlékszem nem próbáltam ki kb egy hétig, aztán mikor eljött az ideje hogy bekapcsoljam és kipróbáljam, nem kapcsolt be, a doboza hátulján volt egy vidéki telszám, felhívtam, modtam a hölgynek mi a baj, aztán jött a meglepetés! kédezte hogy jó-e ha holnapra küld egy újat, mondtam persze, így is lett kicsitt több mint24 óra múlva csengetett a futár, a szálítólevelen láttam hogy többe került a futárköltség mint az óra értéke, az óra azóta is működik.
erröl a lidl-ös kapáról vki írta már itt a forumon: bohrer írta:
"Kinek volt tapasztalata elektromos rotációs kapákkal. A Lidl-es 600W-os a szomszédban 2 napot bírt, igaz analfabéta az öreg, fel sem pörgött a motor és már terhelte, de a kapák is préselt lemezből voltak. Van Einhell is 650-700W-os 2 kapataggal, komolyabb kivitel, és Auchan-os Straus 1000W-os . Gargenát ne is írjatok, azért már benzines is kapható. Kérdéseim: milyen mélyen viszi a földet, ha közepes homokos. Kiskertbe gondoltam "
Mit ad isten, pont bedobtak hozzám is egy Lidl szórólapot, már látom miről is van itt szó! :) 3 év gari. Az ilyenekkel az szokott lenni, hogy megveszed, örülsz, hogy olcsón vettél gépet, és milyen jól jártál vele, hála az áruházláncnak, tök jót tett veled, mi is lenne velünk nélküle! Hazaviszed, majd nekikezdel másnap dolgozni vele. Ha szerencséd van, kibirja az első pár métert, enyhe égett szag kiséretében, majd legközelebb leveri a biztit, vagy kerreg, csörög csattog. Sebaj, van rá 3 év gari, hát nézzük, hol szervizelik. Nolám, micsoda szervízjegyzék! Mennyi szerviz, van itt is egy, a közelben, menjünk oda. Odaviszed, ott néznek rád, hogy miről beszélsz, életükben nem hallottak még arról a cégről, aki forgalmazta a gépet, nemhogy szerviz szerződésük lenne vele. Az elsőt még hülyének nézed te is, menjünk, vagy hivjuk fel a másik szervizt, de ott is ez a szitu, nem szervizelik. Akkor majd a központi szerviz! Ott ha szerencséje van az embernek él a szám, és valaki felveszi, aki megpróbál rávenni, hogy vidd fel pestre a gépet, és megnézik, vagy vidd vissza ahol vetted. Visszaviszi az ember fia, ahol megvette, ott első körben lehet elküldenék a szervizbe, majd rövid szóváltás után átveszik. Eltelik 1-2-3 hét, mikor megunja az ember a várakozást a csodára, és a nyakára jár a drága áruháznak, ahol előbb-utóbb kiharcol egy csereutalványt, mert addigra már elkapkodták a jó kis gépét, majd nekiáll meccselni az áruházzal, hogy adják vissza a pénzét, nem, nem akarja levásárolni az árát (amire nem is kötelezhetik), majd elballag az ember, és vesz egy gépet jóesetben szakkereskedésben, ahol még talán értenek is ahhoz, amit eladnak, és szervizelik is! :)
Hozzánk is betéved szezonban 1-2 ember havonta mindenféle garanciajeggyel, amire összeválogattak szervizeket, hogy el tudják adni a vackukat az ilyen 1-2konténer szemétre alapitott cégek. Az a szép az egészben, hogy ezt megtehetik, hiszen van itt minden, unió, meg fogyasztóvédelem is, csak éppen az áruházak felette álnak mindennek, rájuk nem vonatkozik semmi! :)
Erős túlzás az elektromos árampocsékolókat kapálógépnek nevezni. Az ilyen gép max. cserépbe való, felkavarni a földet, de nem kapálásra! 700 watt? Ez ám a teljesítmény, még egy elektromos fűnyíró szintjét sem üti meg! Gratulálok a tervezőjének, biztosan a praktikusság vezette tollát, mikor ilyen rémálma volt, hogy elektromos kapálógépet tervezzen! :)
Én a múlt héten vettem egy ilyen gépet. Részletes szerelési útmutatót mellékeltek hozzá. Összeszerelés után szinte az első rántásra indult. Mivel az idő nem túl kedvező, így csak egy próba kört mentem vele a kertben, probléma mentesen működött. Könnyen lehet vele navigálni és a forgatási mélység is elegendőnek tűnik. Hétvégén -ha az időjárás engedi- lesz a főpróbája, utána többet tudok róla írni.
A gyújtásbeállítás menete: gyertya kivesz, tank ,berántó,ventillátor levesz, tekered a lendkereket felső holtpontra, tolómérő a gyartyanyílásba ( indikátoróra) ilyened úgysincs, visszafelé forgatod a landkereket, majd elölre tolómérőt +1,5 mm-rel többre állítod mint az előbb ha koppan a dugattyú a tolómérőn a lendkerék jele egybe kell essen az alaplap jelével, ha nem fordítasz az állórészen.
Remélem érthető volt. Talán Gépdoki ügyesebben leírja.
Szerintem tulszivattad a motort. A következőkáppen járj el, benzincsapot zárd el, adjál teljes gázt, gyertyát vedd ki és tisztítsd meg, rángasd meg vagy 20 szor gyertya nélkül, utánna gyertya be és próbáld meg berántani. Ha nem indul be gyertya ki,tisztítás vagy másik gyertya be és indítás. Ha töbszöri próbálkozásra sem indul akkor máshol van a gubanc.
Szia! Szerintem a gyújáson nem lehet állítani, lehet, hogy a gyertyát kiszedve adja a szikrát, de kompresszió alatt már nem. Előfordulhat karburátor gond is, vagy gyújtás még mindig nem az igazi.
Igen benzines most már csinál olyant hogy egyet kettőt pöffen de utánna semmi. A gyujtást hogyan lehet beállítani? Szikra van de lehet hogy nem jókor adja le? Vagy nem tudom.
Nekünk még mindig működik a huszonéves Robi-52 is, nem üzembiztos, de jó a kompresszió, pedig régebben rengeteget ment, mikor még nem voltak nagyobb gépek. Zöldségesben sorközművelésre ezt használjuk, mert keskeny, és a kemény agyagon nem pattog bele a sorba, mint egy könnyebb gép.
Tudna nekem valaki segíteni abban hogy miért nem indul el az átok robi-55 ös kapálógépem? Ahenger meg van fúrva,új a tirisztor,gyújtótekercs,főtengelyszimmeringek,karbi kipucolva
Katasztrófa, dög nehéz elássa magát, a szomszéd elöl hátul támasztókerékkel kapált. 50kg körüli ugyanannyi kapatagra mint az 55-ös csak az 37 kg. Motoron fix gyújtás alaplap, gumi O gyűrűs rögzítések a porlasztóban, üzembiztonsága az 55-el egyenlő. Szomszéd amióta vett egy Tecumseh motorosat , nem járok szerelni, ő pedig 10 évet fiatalodott, ez mindig "gerjed".