Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Hááát fogjuk rá. Talán elég lenne, ha lesz motorvonat. Mert az nem biztos, hogy lesz. (Mármint a közeljövőben.) Talental sok a gond, az kérdéses a GYSEV-nél. Talán dezsiró.
De az utasszám is fokozatossan csökken. Ha jól hallottam kb. 5%-al megint az előző évhez képest. Vagy a 9926-osra egyre többet panaszkodnak, hogy így is késve indul valamint minden vonat elmegy már előbb, legutóljára menesztik mindig ezt a "szerencsétlent". Többnyire azért mennek evvel mert kényelmesen el lehet férni, míg az ez időpontban induló buszok mind tömve vannak mint a heringes dobozok.
Sopron Győr között eléggé változó. A 9919-es gyakran megy 2 kocsival AByz + Bp, By, BDy van benne. Az utóbbi három eléggé változó de van mikor AByz helyet is valamilyen Bx-es kocsi jön, de még ritkán előfordul 2 db Bh-s összeállítás is. Néha hétvégenként többnyire szombaton láttam Bh+Ap-t is.
9917-es 3-4 vagy 5 kocsival egy AByz van benne, ha nincs akkor Bp és egy Ap a többi Bh és egy szokásos BDh. 9905-ös szlovák kocsikkal megy átlagban 4db.
9915 6 kocsi AByz vagy Ap és vagy négy By By van még benne vagy négy Bh de többnyire 2-2 mindenből van egy kicsi és az elmaradhatatlan BDh, ritkán +BDy.
9913. Többnyire Bh kocsikkal jön (4 db) egy Ap sem ritka benne és BDh mindig a végén van.
9920 2 kocsi Bp BDy többnyire.
9912 AByz+Bh+BDh.
9904 AByz+Bh+Bh. AByz helyett Ap is lehet.
9926 Bh+Bh+BDy vagy AByz vagy By.
9926-ban átlagban négy ülésenként 2-en biztos ülnek többnyire. A 9917-esen is főleg hétfőn Csornán sokan szállnak fel a Szombathely felől jövő személyről.
9912 1-2 utas egy flakban.
9915 többnyire győrig jól meg tellik 2-3 utas.
Többet én sem tudok segíteni. Átlagban ha a 9917-est nézzük Győr előtt, ha csak a Bh-nak az egyik felét jó 870%-os a kihasználás hétfőn, nagy ritkán ha nagyon sokan utaznak vagy megy egy iskoláscsoport akkor még állnak is. Egyébként 70% körüli biztos a kihasználtság.
Teljesen változó, van mikor személyvonatba még IC 2. o. kocsi is belekerül.
"Nincs valamilyen rendszer." - Passz. Szerintem van, a GYSEV-nél dolgozók illetve aki tudja az megírja. Ez csak tapasztalat volt.
4 vagy 5 szerelvény mászkál a vonalon. Mert ugyebár van amelyik Bécsújhelyig megy. ezek közül egy vagy kettő megy 3 kocsival. A 4 kocsi meg ritka, ahogy említettem.
Sopron-Szombathely: Általában a vonatok kétkocsisak. De közben van háromkocsis is. Egy poggyászkocsi a 2 Bh(v) vagy Halberstadti után. Kb. 20%-a lehet ez a vonatoknak.
Pénteken, amikor sok diák utazik, volt már volt 4 kocsis vonat is, délután, de ez nem jellemző általánosságban.
Úgyhogy 2,25 kocsit számolj szerintem átlagos vonathossznak.
Találtam egy képet, amin egész tűrhetően látszódik az osztrák karosjelző. A kép egy modellvasút termékeket forgalmazó cég korábbi kiadványából való,szerintem valahol Sopron és Wiener Neustadt között készülhetett.
A GySEV vonalán az I.vh végéig magyar (MÁV) szabványos jelzőket használtak. (Voltak speciális egyedi jelzők is, mint pl. kosárjelző a 30-as évekig - útátjáró fedezésére -, de ez nem volt jellemző).
Az I vh után magyar vonalon a helyzet változatlan maradt, az osztrák vonalon szükség szerint cserélték osztrák szabványura, de legjobb tudomásom szerint a magyar jelzők jó sokáig meg voltak. A II vh-t követően a magyar vonalon továbbra is szabványos, MÁV jelzőket alkamaztak, tehát semmi különbség nem volt a MÁV-hoz képest. Az osztrák vonalon pedig az ÖBB jelzési utasítás lépett életbe ÖBB jelzőkkel. tehát a GySEV semmi extrát nem tud felmutatni e téren.
Az alábbi képek 30-as évek közepén készültek ls az ún. Haich-albumból (1937) származnak:
Sopron GySEV állomás, Ebenfurth felőli kijáratnál
GySEV-vonal, 48 sz. őrháznál
GySEV vonal, Balf és fertőboz között. Fertőboz bejárati jelzője
Sziasztok! Eddig a modellezős fórumon voltam benneteket csak olvasgattam. Lenne egy kérdésem hozzátok. Régi karos jelzőkről/előjelzőkről keresnék képeket,rajzokat amit GySev vonalon használtak.Valamint azt is kérdezném tőletek az Osztrák oldalon milyen karos jelzőket használtak a fényjelzők előtt? Ha linkeket vagy képeket tudnátok beszúrni megköszönném. Üdvözlettel:C.Joe
Ha már nevek. Sógoréknál a Liebenau stadiont, Grazban elnevezték Schwarzenegger stadionnak, majd nemrégiben, amikor nem kegyelmezett meg egy halálraítéltnek, akkor ezt visszvonták. Schwarzenegger erre úgy reagált, hogy ő nem is akarta, hogy róla nevezzék el a stadiont.
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ill. hasonlót írtam első e témájú hozzászólásomban is. (Willy = Wilhelm Lampel, akkori osztrák igazgató, Hansi = Hans Lampel, tesója, szinén magasabb beosztásban szenvedett, ill. szenved még most is). Utána kéne járni, úgy hiszem akkor (de talán most is), a magyar törvények a személyi kultusz elkerülése érdekében 5 évvel halála után engednek meg valakiről valamit (utcát, stadiont, vasúti járművet, stb.) elnevezni. Bizonyára ez is hozzá járult a nevek eltűnéséhez, nem csak a szlógen, "már megint besz@rt a Berényi".
Csatolva a "bizonyíték" 1996-ból: a pályaszám felett "Berényi János" szöveg áll.
Egy kis nyelvészkedés: "Blau Blitz" -> helyesen: "Blauer Blitz" = "kék villám"
Kolléga Úr idejében biztos. De ez mára ez eléggé lekopott. 502-est senki sem nevezi Siklós Csabának (10-ből 8-an már nem is tudják), a zöld motorokat Berényi, esetleg tücsök néven emlegetik. De ez is egyre ritkább. Motor, és kész. Ez maradt, ezt hozta a "nyelvi evolúció".
"Aki saját magáról nevezte el az egyik és Siklós Csaba akkori közlekedési miniszterről a másik motorkocsit"
Üdv!
Nem ő nevezte el,róla nevezték el.Nem akarom a nevezett személyt megvédeni,szerintem nem is tartana rá igényt,de azt tudni kell róla,hogy vasutas volt ugyan,de nem volt hülye.Biztos,hogy tisztában volt avval a fogalommal,hogy személyi kultusz.Márpedig ha valaki saját magáról nevez el valamit, jelen esetben járművet, az bőven kimeríti ezt a fogalmat.Namost Berényinek köztudott volt,hogy cégen belül legalább annyi ellenzője volt mint vele egyetértő.Nem hiszem, hogy egy ilyen dologgal feladja nekik a magas labdát.Hogy ez a motorkocsi elnevezősdi érthető legyen kicsit vissza kell ugrani az időben.Még az 5047-es motorok előtt volt a Gysev-nek két "BLAU BLITZ-nek" nevezett motorkocsija az5146-01 és 02.Ezeket valamilyen apropóból elnevezték"WILLY-nek és HANSI-nak, az osztrák üzletág két prominens vezetőjéről.Valószínüleg csak a túlzott buzgalom vezérelte a dolog kiagyalóit. Feltehetőleg ez történt az 5047-esetesetében is.Azt sajna tudomásul kell venni,hogy mindig voltak,vannak és lesznek olyanok akik az adott vezetőhöz fűződő elkötelezettségük következtében adott dolgokban nem tudják hol a határ. Azt csak hallomásból tudom,hogy a feliraton állítólag még Berényi is meglepődött a leleplezéskor.Végül is a feliratok nem voltak sokáig a járműveken, mert matrica lévén a sűrű járműmosások következtében a betük a nagynyomású gőzborotva áldásos tevékenységének következtében úgy repültek le a járművek oldaláról mint nagy szélben az ember fejéről a sapka.Ezt követöen pedig már a dombon ülő kutyát sem érdekelték a feliratok.
Hamarosan gyűjteményemben lesz Fertőendréd állomás néhány régi emléke többk között régi állomás és GYSEV bélyegző, régi fali hirdetményxy, íróeszköz, tintatartó. De beszéljenek a képek: