Keresés

Részletes keresés

Nandesz2 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1080
Kösz, már értem.
Egyébként az Indóházban van egy fotó az új hídról a Gysev vonalán. Ott egy szili megy egyetlen darab IC kocsival. Az menetrendszerinti vonat vagy valamiféle test run volt?
Előzmény: Distván (1078)
Distván Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1079
Hát az mi fán terem? Olyan mint lejjebb van ide beszúrva Cheew hozzászólásában?
Előzmény: Operator (1073)
Distván Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1078

Na a kocsitípusokkal mindig meg voltam áldva. Bp IC nagyon ritkán van benne legtöbbször azt a büki személyben láttam. Az Ap-re pl 50 43 19-05 226 és társaira gondoltam. Inkább By, Byz is vannak e személy illetve gyorsvonatokban vegyessen.

 

Előzmény: Nandesz2 (1076)
Distván Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1077

Hááát fogjuk rá. Talán elég lenne, ha lesz motorvonat. Mert az nem biztos, hogy lesz. (Mármint a közeljövőben.) Talental sok a gond, az kérdéses a GYSEV-nél. Talán dezsiró.

De az utasszám is fokozatossan csökken. Ha jól hallottam kb. 5%-al megint az előző évhez képest. Vagy a 9926-osra egyre többet panaszkodnak, hogy így is késve indul valamint minden vonat elmegy már előbb, legutóljára menesztik mindig ezt a "szerencsétlent". Többnyire azért mennek evvel mert kényelmesen el lehet férni, míg az ez időpontban induló buszok mind tömve vannak mint a heringes dobozok.

 

Előzmény: Törölt nick (1075)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1076
Itt az Ap, Bp IC kocsinak értendő?
Előzmény: Distván (1074)
Distván Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1074

Üdv!

 

Sopron Győr között eléggé változó. A 9919-es gyakran megy 2 kocsival AByz + Bp, By, BDy van benne. Az utóbbi három eléggé változó de van mikor AByz helyet is valamilyen Bx-es kocsi jön, de még ritkán előfordul 2 db Bh-s összeállítás is. Néha hétvégenként többnyire szombaton láttam Bh+Ap-t is.

9917-es 3-4 vagy 5 kocsival egy AByz van benne, ha nincs akkor Bp és egy Ap a többi Bh és egy szokásos BDh. 9905-ös szlovák kocsikkal megy átlagban 4db.

9915 6 kocsi AByz vagy Ap és vagy négy By By van még benne vagy négy Bh de többnyire 2-2 mindenből van egy kicsi és az elmaradhatatlan BDh, ritkán +BDy.

9913. Többnyire Bh kocsikkal jön (4 db) egy Ap sem ritka benne és BDh mindig a végén van.

9920 2 kocsi Bp BDy többnyire.

9912 AByz+Bh+BDh.

9904 AByz+Bh+Bh. AByz helyett Ap is lehet.

9926 Bh+Bh+BDy vagy AByz vagy By.

 

9926-ban átlagban négy ülésenként 2-en biztos ülnek többnyire. A 9917-esen is főleg hétfőn Csornán sokan szállnak fel a Szombathely felől jövő személyről.

9912 1-2 utas egy flakban.

9915 többnyire győrig jól meg tellik 2-3 utas.

 

Többet én sem tudok segíteni. Átlagban ha a 9917-est nézzük Győr előtt, ha csak a Bh-nak az egyik felét jó 870%-os a kihasználás hétfőn, nagy ritkán ha nagyon sokan utaznak vagy megy egy iskoláscsoport akkor még állnak is. Egyébként 70% körüli biztos a kihasználtság.

 

Teljesen változó, van mikor személyvonatba még IC 2. o. kocsi is belekerül.

 

  "Nincs valamilyen rendszer." - Passz. Szerintem van, a GYSEV-nél dolgozók illetve aki tudja az megírja. Ez csak tapasztalat volt.

 

Előzmény: Törölt nick (1069)
Operator Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1073
Ha topikbannert szeretnétek, akkor prezentáljatok egyet, pontosan 30 pixel magas és legfeljebb 300 hosszú lehet.
v_peti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1072

Most tekintsünk el a Sopron-Balatonfüred útvonal tavalyi vonataitól!

 

 

 

Előzmény: v_peti (1071)
v_peti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1071

4 vagy 5 szerelvény mászkál a vonalon. Mert ugyebár van amelyik Bécsújhelyig megy. ezek közül egy vagy kettő megy 3 kocsival. A 4 kocsi meg ritka, ahogy említettem.

 

Előzmény: v_peti (1070)
v_peti Creative Commons License 2006.03.15 0 0 1070

Sopron-Szombathely: Általában a vonatok kétkocsisak. De közben van háromkocsis is. Egy poggyászkocsi a 2 Bh(v) vagy Halberstadti után. Kb. 20%-a lehet ez a vonatoknak.

Pénteken, amikor sok diák utazik, volt már volt 4 kocsis vonat is, délután, de ez nem jellemző általánosságban.

Úgyhogy 2,25 kocsit számolj szerintem átlagos vonathossznak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (1069)
bárány Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1068
OK, akkor csak a festés, mert azt láttam :)
Előzmény: Nydqist (1067)
Nydqist Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1067
Nézd meg jobban a képeket. Rá fogsz jönni.
Előzmény: bárány (1066)
bárány Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1066
Miért olyan nevezetes?
Előzmény: Nydqist (1064)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1065

Igen.

 

Van közelebbi is.

 

 

Előzmény: Nydqist (1064)
Nydqist Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1064
Itt járt a 260-as? Szép fogás. Közelebbi képesetleg? -:)
Előzmény: Szili_V43 330 (1063)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1063

Hali!

 

Mit láttam ma?

 

 

M62-902 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1062

Szia!

Találtam egy képet, amin egész tűrhetően látszódik az osztrák karosjelző. A kép egy modellvasút termékeket forgalmazó cég korábbi kiadványából való,szerintem valahol Sopron és Wiener Neustadt között készülhetett.

 

Előzmény: C.Joe (1059)
C.Joe Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1061
Köszönöm szépen a felvilágosítást. Nagyon jó képek!!
Előzmény: wrn3060 (1060)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1060

A GySEV vonalán az I.vh végéig magyar (MÁV) szabványos jelzőket használtak. (Voltak speciális egyedi jelzők is, mint pl. kosárjelző a 30-as évekig - útátjáró fedezésére -, de ez nem volt jellemző).

Az I vh után magyar vonalon a helyzet változatlan maradt, az osztrák vonalon szükség szerint cserélték osztrák szabványura, de legjobb tudomásom szerint a magyar jelzők jó sokáig meg voltak. A II vh-t követően a magyar vonalon továbbra is szabványos, MÁV jelzőket alkamaztak, tehát semmi különbség nem volt a MÁV-hoz képest. Az osztrák vonalon pedig az ÖBB jelzési utasítás lépett életbe ÖBB jelzőkkel. tehát a GySEV semmi extrát nem tud felmutatni e téren.

Az alábbi képek 30-as évek közepén készültek ls az ún. Haich-albumból (1937) származnak:

 

H204a.jpgSopron GySEV állomás, Ebenfurth felőli kijáratnál

 

H432a.jpgGySEV-vonal, 48 sz. őrháznál

 

H433a.jpgGySEV vonal, Balf és fertőboz között. Fertőboz bejárati jelzője

 

H503a.jpgGySEV vonal, Sopron előtt/után ?
C.Joe Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1059
Sziasztok! Eddig a modellezős fórumon voltam benneteket csak olvasgattam. Lenne egy kérdésem hozzátok. Régi karos jelzőkről/előjelzőkről keresnék képeket,rajzokat amit GySev vonalon használtak.Valamint azt is kérdezném tőletek az Osztrák oldalon milyen karos jelzőket használtak a fényjelzők előtt? Ha linkeket vagy képeket tudnátok beszúrni megköszönném. Üdvözlettel:C.Joe
v_peti Creative Commons License 2006.03.12 0 0 1058

Ha már nevek. Sógoréknál a Liebenau stadiont, Grazban elnevezték Schwarzenegger stadionnak, majd nemrégiben, amikor nem kegyelmezett meg egy halálraítéltnek, akkor ezt visszvonták. Schwarzenegger erre úgy reagált, hogy ő nem is akarta, hogy róla nevezzék el a stadiont.

 

Előzmény: wrn3060 (1052)
v_peti Creative Commons License 2006.03.12 0 0 1057

Az IC-kocsikat Dunakeszi újította fel ugyebár, így ezekre az  EU-s vám dolog nem vonatkozhat.

 

Előzmény: cs1014 (1048)
M62-902 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1056

"Kis w!"

Bocs, majd legközelebb jobban figyelek.

"Maga az okfejtés pedig erősen sántikál"

Meglehet,nem azt mondtam,hogy ez a tuti,de akkor kérlek vezess rá a helyes útra!!

Előzmény: Vendégsín (1051)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1055
és ebből kifolyólag Wulkapordányi állomásítást

Kis w!


Nem! :-)))))))
Ez így ebben a formában nem... :-))

Vulkapordány - vulkapordányi

Wulkaprodersdorf - ...

De ez már VW reklám...
Előzmény: Vendégsín (1051)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1054
A járművek "háramló" járműnek számítanak, azért van rajtuk a Wp honállomás.
Előzmény: Vendégsín (1051)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1053
Csatlakozom az előttem szólóhoz: M62.902 kolléga
Előzmény: wrn3060 (1052)
wrn3060 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1052

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ill. hasonlót írtam első e témájú hozzászólásomban is. (Willy = Wilhelm Lampel, akkori osztrák igazgató, Hansi = Hans Lampel, tesója, szinén magasabb beosztásban szenvedett, ill. szenved még most is). Utána kéne járni, úgy hiszem akkor (de talán most is), a magyar törvények a személyi kultusz elkerülése érdekében 5 évvel halála után engednek meg valakiről valamit (utcát, stadiont, vasúti járművet, stb.) elnevezni. Bizonyára ez is hozzá járult a nevek eltűnéséhez, nem csak a szlógen, "már megint besz@rt a Berényi".

Csatolva a "bizonyíték" 1996-ból: a pályaszám felett "Berényi János" szöveg áll.

12616a.jpg

Egy kis nyelvészkedés: "Blau Blitz" -> helyesen: "Blauer Blitz" = "kék villám"

Vendégsín Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1051
és ebből kifolyólag Wulkapordányi állomásítást

Kis w!

Maga az okfejtés pedig erősen sántikál.
Előzmény: M62-902 (1040)
bárány Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1050
Sok igazság vagyon ebben! Személyi kultuszhoz leginkább olyan talpnyalók kellenek, akikben megvan a bizonyos "túlzott buzgalom"...
Előzmény: M62-902 (1047)
cs1014 Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1049
Kolléga Úr idejében biztos.
De ez mára ez eléggé lekopott. 502-est senki sem nevezi Siklós Csabának (10-ből 8-an már nem is tudják), a zöld motorokat Berényi, esetleg tücsök néven emlegetik. De ez is egyre ritkább. Motor, és kész. Ez maradt, ezt hozta a "nyelvi evolúció".
Előzmény: M41.2208 aliasM41-001. (1044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!