Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27399

Köszi! :-)

 

Előzmény: rvf400 (27396)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27398

Egyre jobb :-)

 

Előzmény: Törölt nick (27395)
Toxic11 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27397

FSO Papa megirta a vàlaszt. Az EFTA az europai szabadkereskedelmi tàrsulàs, melynek jelenleg négy tagja van (Svàjc, Norvégia, Izland, Lichtenstein), és szabadkereskedelmi megàllapodàsuk van az EU tagorszàgokkal, tehàt élvezik az EU szabadkereskedelem nyujtotta elonyoket.

 

A németek pedig elfogadjàk a szàmlàt, ha azon nem lehetetlen osszeg, pl. 1 dollàr szerepel. Ha a vàmos ugy itéli meg, hogy nem valos az osszeg, akkor segitségul hivja az Eurotax katalogust és az alapjàn szabja meg a vàmosszeget.

Előzmény: Sprinter CDI (27394)
rvf400 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27396

Az "amerikaiautösok" azt mondják, hogy a németek elfogadják a számlát, és ezért, meg a 19%-ért vámolnak Hamburgban.

Előzmény: Sprinter CDI (27394)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27395
nem kell eur1, 6000 euróig, ha az eladó nyilatkozik , hogy az áru európai származású

de a nyilatkozat fix szövegezésü, valahol a neten megvan minden eu nyelven ez a szabvány szöveg

Előzmény: Sprinter CDI (27389)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27394

Az a Pifta, de nem ifik muftot! :-)

 

Holnap telefonálok egy kört.

Végülis ha elfogadják a számlát a (tényleges) vételárról, akkor nem bánom a 10%-ot, csak félek felülbírálják.

Előzmény: FSO Papa (27392)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27393

Mert, kb. minden ügyben köt egy egyezményt, ami miatt úgy kell eljárni, mintha tag lenne :-)

Kivéve, ha az neki valamiért hátrányos ...

Előzmény: Sprinter CDI (27391)
FSO Papa Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27392

EFTA :)

Előzmény: Sprinter CDI (27391)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27391

Svájc miért más ebből a szempontból?

Ez se, az se EU.

Előzmény: Toxic11 (27390)
Toxic11 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27390

Zoli,

 

Irrelevàns, hogy hol gyàrtottàk az autot, ha az Amerikàban forgalomba lett helyezve. Ebben az esetben vàmot kell fizetni.

 

Előzmény: Sprinter CDI (27389)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27389

Köszi!

Az EUR1-ről próbáltam guglizni, de semmi használhatót nem találtam. Ki állítja azt ki, vagy honnan lehet beszerezni?

 

ÁFÁt biztos nem fizetek 27%-ot, Németben 19%, Hollandiában 18%, nem itthon lesz vámolva.

Regadót nem fizetek, OT lesz az autó.

29393-at nem találtam, a 26326-ban nincs szó vámolásról.

Előzmény: Törölt nick (27388)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 27388

Svájcból ... vele van egyezmény!

EUR1 származási bizonyítvánnyal a vám 0%

Ha, nincs származási igazolás, akkor a vám 10%

A vámkezeléskor a 27% ÁFA és a vámkezelési díj is ki lesz szabva.

A forgalomba helyezéskor regisztrációs adót kell fizetni.

 

Vélhetően az USA-ra is ez igaz, ha van egyezmény.

 

Egyébként pl. a 29393 és a 26326 hozzászólás ad még kapaszkodót...

Előzmény: Sprinter CDI (27387)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27387

Köszi! Nem lesz regadó. 3 év szépítgetés után OT rendszámot szeretnék rá.

 

A vám részéről valakinek infó?

Előzmény: rvf400 (27386)
rvf400 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27386

Úgy hallottam (hangsúlyozom, hallottam), hogy alacsony számlával a németeknél vámolják be az EU-ba, az ÁFA is kevesebb, és itthon csak regdíj.

Előzmény: Sprinter CDI (27385)
Sprinter CDI Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27385

Urak!

Németországban gyártott 27 éves Mercedest szeretnék az Usából behozni. Úgy hallottam, hogy ezesetben nem kell vámot fizetni, illetve nekem van egy ex-svájcim, amire konkrétan nem kellett. Hogy működik ez? Illetve mi az ÁFA fizetés alapja, ha alacsony összegű a számla?

stage2 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27384

szia

 

két hete még elég volt a személyi.. :)

Előzmény: kofy (27377)
csabe00 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27383

Akkor meg lehet így is csinálni :D

Köszi a választ.

Előzmény: Törölt nick (27382)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27382

Hozza be ő,együtt elmentek az nkh-hoz,le műszakiztatod,és mehettek a vámosokhoz.

Itthon írtok egy kétnyelvűt,és hajrá.

Mindent a te nevedre csináltok,ő csak vezeti az autót.

Előzmény: csabe00 (27381)
csabe00 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 27381

Látva gabocsiga írását.

 

Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek azt meglehet-e csinálni, hogy nekem a tulaj behozza sajátrendszámával a kocsit az országba, és hogy ha őt megkérem hogy menjen el az NKH-hoz én a regadót intézem és utána megyek a kocsival okmányirodába, azért szólnak? Vagy ez nem kivitelzhető?

 

Uncsim kinnt dolgozik és az ő kocsiját szeretném át venni tőlle, mivel 100szor jobb állapotban van, mint az itthoni ugyan olyan típusok.

gabocsiga Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27380

Én saját rendszámával hoztam be, azzal voltam műszaki vizsgán:) Utána a rendszámot leadtam az okmányirodán, és kaptam a magyart. Az okmányiroda kivonatja  németországban.

Előzmény: csabe00 (27371)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27379

mi van akkor ha beszerzem a kocsi adatait és elindítom a honosítási folyamatot a neten (ügyfélkapu).

 

Jó kérdés, elvben nyerőben vagy... mert elíndult.

 

Ugyanakkor, az elindítás jogszabályi feltétele az EREDETI

- számla/adásvételi

- forgalmi

LÉTEZÉSE és BIRTOKLÁSA.....

 

Azaz az elindítás ezek birtoklása nélkül, érvénytelen, ha sarkosan nézzük.

A dátumokra tehát minimum ügyelni kell !

Azok legkésőbb az ügy indításakoriak legyenek.

 

Szerintem...

Előzmény: levaipeter (27376)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27378

A rendsámhoz nemzeti adó ebvételek kötödnek, ezért nemzeti hatáskör a használat szabályozása.

 

Minden EU tagországban az a szabály, hogy a belföldön nem lehet tartósan

külföldi rendszámmal járni, csak a TÜRELMI idők térnek el, így nem támadható.

 

Magyarországon jelenleg NULLA nap a türelmi idő, a sok szlovák rendszámos adócsaló okán.

Köszönd az ügyeskedőknek, akiket a társadalom nem ítélt el erkölcsileg, sőt ...

Előzmény: levaipeter (27376)
kofy Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27377

 

Urak!

Német gépjárművásárláshoz, pirosszélű ügyintézéshez mindenképpen kell útlevél? Személyi, jogsi, ilyesmi nem elég?

levaipeter Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27376

Olvasgatva látom, h ez a jogi nonszensz, h nem vezethetem a saját külföldi rendszámos autómat kicsiny hazánkban még mindig aktuális.

Létezik, h ez tényleg nem támadható ez EUban?

 

más

 

mi van akkor ha beszerzem a kocsi adatait és elindítom a honosítási folyamatot a neten (ügyfélkapu). Kapok időpontot, meg kérik a hiánypótlást is, de elvileg a folyamat elindul. Eről elvileg tudok igazolást nyomtatni is. Ez működhet? Van tapasztalat?

köszi

napoli008 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27375

Szia!

Én NEM ismerem őket, de senkinek nem adnék a kezébe 15 ezer eurót, még ismerősnek sem, mert mi van ha valami történik!

Mindig a legrosszabbra kell készülni és annál csak jobb jöhet!

Előzmény: Stelios (27373)
csabe00 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27374

Köszönöm a választ.

Szóval akkor érdemesebb külföldön csinálni az adás vételit, és akkor elméletileg nem kell fizetni tulajdonjog váltást xD

Előzmény: Törölt nick (27372)
Stelios Creative Commons License 2013.03.02 0 0 27373
Sziasztok,

Németországból hoznék be autót, de nincs időm / energiám a procedúrát végigcsinálni.

A neten találtam egy siteot ( autobehozatal.hu ), ahol ezzel foglalkoznak. Beszéltem velük, előre kell odaadnom a pénzt és mindent elintéznek. 15 ezer euronal nekem ez egy kicsit meredeknek tűnik. Kinek mi a tapasztalata velük?
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 27372

Akár két magyar lakcímű között sem feltétlenül van illeték, ha

 

- az autó még/már nem magyar rendszámos!

ÉS

- külföldön történik a tulaj váltása...

 

A külföldön vette eset az sem azonos a külfölditől vette esettel!

 

Ha, két magyar kimegy Bécsbe és OTT készül el köztük az adásvételi

az is kívűl esik a hazai illeték rendszer hatáskörén, szeritem.

(persze kérdés, hogy ettől nem kerül-e az osztrák illeték hatálya alá)

 

--------

 

(2) A ... visszterhes vagyonátruházási illetékre vonatkozó rendelkezéseket ....

a belföldön nyilvántartásba vett gépjármű és pótkocsi, illetve

az e vagyontárgyakhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok, ...

tekintetében kell alkalmazni, kivéve,

ha nemzetközi szerződés másként rendelkezik.

 

(3) Ingónak vagy ingóhoz kapcsolódó vagyoni értékű jognak jogügyleten alapuló szerzése esetében

- a belföldön már nyilvántartásba vett gépjármű és pótkocsi,

illetve az ezekhez kapcsolódó vagyoni értékű jogok,... kivételével -

e törvényt akkor kell alkalmazni, ha az ingó átadása, illetve a vagyoni értékű jog

megszerzése belföldön történt.

 

------------

 

Szóval, illeték szempontból ingót adni-venni-ajándékozni

(és pénzt ajándékozni is) a határon túl(i datálással) érdemes :-)

Előzmény: csabe00 (27371)
csabe00 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 27371

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne. Lehet hogy sokan kérdezték már, de én nem találtam.

 

-ha belföldön történt az adásvétel, adásvételi szerződés két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva, ilyenkor tulajdonjog-változás miatt átírási illetéket kell fizetni, mely csekken fizetendő az okmányirodában

 

Az lenne a kérdésem hogy ha a kocsi talpon jönn be németből a tulaj hozza, és úgy írjuk az adásvételit meg, ugye magyar és német nyelven. Akkor is kell fizetni a tulajdonjog-változási illetéket?

Meg a kérdésem még az lenne hogy ugye a kocsiról le kerül a rendszám, mivel még németben is ki kell vonatni.

Tudtok olyan céget vagy kereskedőt akit ha megbízok elintéz a regadót az nkh-t meg mindent.

 

Válaszokat előre is várom!!

Köszi mindenkinek

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 27370

Ezért fejlődök vissza,veszek egy új trélert.

Előzmény: rvf400 (27366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!