Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor a vegyeskazános fűtést ki kell váltani.
Kondenz kazán beépítését tervezem.
A feladat fűtés+melegvíz.
A kiszemelt egy Immergas Victrix 26kw.
A szerelő azt mondja, hogy nem érdemes a külső hőmérőt ráakasztani, mert több helyen leszereltették már vele, mivel a hűvös időben(amikor kint nincs igazán hideg, 18-20fok, de bent fáznak, mert ott is 19 van) nem fűtöt a kazán, mert a külső hőmérő letiltott.
Nem értek hozzá, de úgy tudom, hogy a külső hőmérő csak a kazán vízhőfokot piszkálja, a vezérlést (ki-be kapcsolás) a belső termosztát végzi.
A vízhőmérséklet állítgatását pedig aszerint csinálja a külső érzékelő adat alapján amit korlátok között be lehet állítani.
Én arra gyanakszom, hogy aki beállította a kazánt az nem értett hozzá.
Erősítsetek meg, hogy a kondenz kazán külső hőmérséklettel tud normálisan működni.
A ház 100m2, 30cm kisméretű tégla, 5cm polisztirol, régebbi szigetelt üveges műa. ablakok, fafödém.
Acél radiátorok, (még nincsenek túlméretezve - idővel cserések lesznek) rézcső+5rétegű kombináció.
Ha a mostani 15fokos külső hőmérsékletnél begyújtom a Totyát,és elszalad 40 fok fölé akkor kb 20 perc alatt túlfűt. Múlt télen sem járt 70 fok felett, mert akkor -15 esetén is túl meleg van bent.
Ezek alapján mit tudtok mondani?
Legyen Victrix vagy vegyek óccsóbbért egy sima turbóst? A külső hőmérő beállítható rendesen egy ilyen rendszeren is mint az enyém?
Mit gondoltok,megpróbáljam én is a biztosítónál a nyári villám,utóhatása,című műsort?Mert azt írtátok,hogy volt rá példa,hogy vizet melegít,de nem fűt.
A kazánnál ami probléma, hogy az nem csak az elektromos hálózatra van rákötve, hanem adott egy gázvezeték meg egy elég magasra kivezetett kémény is. Egy hatékony, többlépcsős rendszer kialakítása viszont őrült sok pénz.
Bár nem az én szakmám, de szerintem a szervizes egy túlfeszültség levezetőt ajánlhatott, ami feszültség-ingadozás esetén (is) előnyös.
Köszönöm hogy megkérdezed a szomszédot. Amit linkeltél oldalt bejön de olvashatatlan össze vissza vannak a betűk. Kb milyen árban vannak a túlfesz védők kazánhoz? Nekem 20-25 között mondta a szervizes . Abba dugom a kazánt és úgy be a konnektorba?
Délután összefutottam az egyik szomszédommal, aki biztosítós. Azt mondta, hogy a kazánoknál, és egyéb épületgépészeti eszközöknél nem követelik meg a túlfeszültség védelemmel ellátott dugaljat. Tehát inkább a drága szórakoztató elektronikai cikkeknél, számítógépeknél lehet szükséges, ha biztosítást akarunk rá kötni.
Némi info a túlfeszvédelemmel ellátott elosztókról, dugaljakról:
Amíg a lányod szobályából van hőigény a kazán dolgozik.Nálad már nem fog fűteni mert 20 fok után a q8 lezárja azt a radiátort.Hogy a görbéhez hozzá kell-e nyúlni az sok mindentől függ. Radiátor tejesítmény, szigetelés, ablak stb. Ha 40 foko vízzel nemtudja elérni a kívánt hőfokot meg kell emelni (görbe párhuzamos eltolás) de a többi helység csak a kívánt hőfokra van fűtve tehát nics túlfűtés jó a komfort és hát takrékoskodtál is.
Egyébként ezzel a megoldással az is mogoldhato, hogy pl. a lányom a szobájábam mondjuk feltekeri a hőfokot 23 fokra én viszont a szobában leveszem 20 fokra? Vagy ilyen esetben azt a bizonyos jelleggörbét át kell állítanom? Mert mondjuk az én 20 fokomat esetleg 40 fokos vízzel is megtuja csinálni, de a lány 23 fokához már lehet 50 fokos víz kell.
Hát ezt neked kell eldőntened hogy fűtesz-e minden helységet állandóan vagy pl a hálószbát nappal csak temperálod és éjszaka ha kell fűtöd és pl. egy nappalit pont fordítva.
Végül is nekem kell előszőr kitapasztalni és azt a bizonyos jelleggörbét béállítani, majd ez alapján már mmodulál.
Elég sokat olvasgattam már itt a fórumon és máshol is, és mindíg arról volt szó, hogy az a jó megoldás ha nem kikapcsolgat a kazán hanem leveszi a teljesítményt. Kikapcsolni csak akkor fog, ha már nem bírja lejjebb venninés elérte a beállított hőfokot.
De ha viszont ez így megy, akkor nincs értelme a Q8-al lezáratni a radiátor szelepeket! Vagy mégis?
A kazán a beállított görbe segítségével a külső hőmérséklethez tartozó előremenő hőfokot számolja ki. A kiszámolt előremenő és a visszatérő hőfokkülönbsége alapján pedig modulálja a teljesítményt. A lényeg, hogy enyhe időben és hideg időben is kb ugyanannyi idő legyen neki felfűteni egységnyi hőmérsékletet.
Amúgy vannak vezérlők, amik előremenő/visszatérő/külső hőmérséklet alapján tudnak fűteni pontos hőfokra helyiségtermosztát nélkül. Persze ez nem családiház méretben jellemző.
Ja. Igen. A q8 nem befolyásolja a modulációt . Úgy kell beállítani a jellemgörbét, hogy a lehető lagalacsonyabb előremenővel is elérd a kívánt hőfokot. Ehhez modulál a kazán.
Huha most meg én nem értem. A kazán a jellemgörbe szerint kiszámolja az előremenőt a külső hőmérséklet alapján. Ha elérte a kívánt hőfokot a lakás a thermosztát lekapcsol. Ha ez alá megy a hőfok bekapcsol . Mi a probléma ?
Bocsi az értetlenségem miatt, de egy kicsit pontosabban tudnál fogalmazni?
A kazán a külső hömérsékletből hogyan tudja kiszámolni a modulációt, ha nem tudja milyen hőfokot akarok a lakásban elérni? A Q8 csak ki és be tudja kapcsolni, nem? Hogyan lesz akkor folyamatos a fűtés mondjuk 40 fokos vízzel? Mert ha a lakás eléri a 40 fokos vízzel a kívánt hőfokot, akkor a Q8 lekapcsolja a kazánt és nem csak lemodulál.