A kulcsok eredetiségét szerintetek hogy lehetne ellenőrizni? (ez már tényleg az extrém kategória, de 1-2 hónap alatt utánrendelt kulcs is megjöhet a gyárból. Ha azzal adják át az autót, tehát az egyik eredeti nincs a tulajnál, és visszalopják még a casco sem fizet)
Jól írtad! "szolgáltatást" mert ugyebár a regadó egy adó, amiért ritkán szoktak szolgáltatni :((((
Persze ettől még elvárható, hogy odafigyeljenek, én viszont valamennyire megértem őket is. "Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik." tartja a mondás. Aki pedig számokat ütlegel be naphosszat, az igenis hibázhat és meg is értem, te is és én is hibáznék.
Na a kedves vámhivatal nekünk a motorszámot ütötte el egy OFF Nissanban, komolyan ha valakinek az a dolga, hogy egész nap ücsörög és alváz-motorszámokat irogat, miért nem tudja azt kétszer leellenőrizni? Totál gáz, hogy befizetem a többszázezres regadót és az azzal kapcsolatos "szolgáltatás", amit kapok nulla, mert még ilyenkor se az van, hogy azonnal küldjük a javított lapot, hanem 30 nap alatt átfut. Khm.
nézesd csak át alaposan, én a saját és feleségem új aujtóját is átnézettem, sőt mivel ez utóbbit még nem vettük át, azt még 1x átvétel előtt is átfogom (először a hitelszerződés aláírása előtt néztem át, mindenhol alaposan).
Nehogymá ő fintorogjon, ha már otthagysz pár milliót... Ha meg igen, menjen a búsba. Én mindig a tanksapka fedélen kezdem a mérést ilyenkor, bár nem tudom, hogy az új autóknál is csinálnak-e ott színpróbát gyári festék esetén, de használtnál mindig az az első, hiszen legtöbbször ott csinálnak a fényezők színpróbát a festékkel.
Szó sincs megkövezésről, jól tetted, hogy mindent leírtál! Elvégre a korrekt kép kialakításához a "negatívumok" is kellenek. Ámbár részemről sose legyen nagyobb bajom mint amiket felsoroltál!
Megosztanám veletek az első hét és 500 km tapasztalatát.
A verda nagyon jó most a fedélzeti szerint 7.3 az átlag fogy. szinte tiszta város.
Bejáratos létére jól húzna, ha hagynám neki. :) Pedig Civicből ültem át.
Ami furcsa vagy hiányos az a tükör mozgatót megvilágíthatták volna ha már minden világít. A fűtés, a ventillátor, a levegő elosztó a létező legjobban van összecserélve, minden pont máshol van mint ahol megszoktuk.
A fénykürt kar olyan mintha egy darabosan mozgó kart húznál.(gondolom egyedi eset)
A rádiónál egy 5-ös skálán tudod állítani a sebesség követő hangerőt, de ennek ellenére darabosan húzza a hangot.
Az elektromos sebességfüggő kormány egy bizonyos tempó alatt nagyon durván lesz könnyebb.(szokás kérdése)
A gumi probléma az csak az enyém volt....hogy 2.2 helyett 2.6 körül volt benne.
Ezek olyan nüansznyi hibák, hogy szinte elsuhansz felettük csak most mindent nagyon kivesézve írtam le!!!!
Ne kövezzetek meg érte, de sokan kértétek, hogy írjunk tapasztalatokat.
Közben eszembe jutottak a régi "MERKUROS" idők , mikor 5-8 évet vártunk az áhitott ZSIGULIRA, és hogy örültünk ha véletlenül sikerült szállítási sérült, értékcsökkent, autóhoz hozzájutni mondjuk egy éven belül.(és hivatalosan 2 vagy 3 évig, pontosan nem emlékszem, el sem lehetett adni)
Ha van használtautó beszámítás akkor elvileg kell lennie rétegmérőnek.
A Cee'd-nek ha jól tudom 90-110 mikron a fényvastagsága. Rám is elég ferdén néztek amikor át akrtam mérni. Egyébként ha valahol nagyobb eltérést talász azt fogják mondani, hogy benne van a gyári tűrésbe. (170 mkron)
Onnan vagyok informált mert nekem karcosan jött. Értékcsökkenést nem adnak mert azt fogják mondani, hogy gyári technológiával lett kijavítva.
Ha neked fontosabb az hogy hogyan néznek rád mikor elhozod az _autódat_ (amit így vagy úgy de _kifizettél_) akkor felesleges átnézned. Őszintén szólva tojnék rá hogyan néznek rám, engem ne akarjon átb....ni senki :) néha mégis sikerül sajnos. :-I persze nem kell minden mögött összeesküvést sejteni, de bizony nem árt résen lenni!
Ha szóba jött, meg tudná valaki mondani hol lehet szerezni venni, kérni, bérelni rétegvastagság mérőt? (vagy estleg kellene a szalonokban is lenni?) És ha már az ember mér, mik a jó értékek, mikor lehet esetleg gyanakodni? Nekem még messze van az autóátvétel de jobb előre felkészülni. Remélem nen nézik majd rossz szemmel, ha a vadi új kocsit az ember alaposan átnézi.
Akkor most már rendben lesz remélhetőleg. Alaposan nézz át mindent az átvételnél, autó, papírok, adatok, kulcsok, biztosítások élesítése, biztos Te is tudod ezeket...de ennyi várakozás után hajlamos az ember elhanyagolni fontos részleteket....szóval ne vakítson el az öröm!
A hitelt jóváhagyták, ma kaptam az első esedékes részletet, május 7 határidővel... lehet arébb taszajtom ezt is... mert autó csak holnap lesz... délutánra elkészült a vámhivatali papír... hát ezt még lenyelem, de ez már az utolsó... :(
A meganeklub.hu oldalon fent van az 1.6 16V nek a nyomatékgörbéje, az gyárilag gyönyörű, aztán nekünk sajnos el lett rontva egy nem túl jól sikerült csippel, de ez már más kérdés:)
Én is azt mondom, kitartás. Gondolj arra, ha most feladod, akkor az a 2,5 hónapnyi befeketett eneriga, feszkó, idegeskedés felesleges volt... Most már "csakazértis" végigcsinálnám, persze könnyű mondani:).
Hogyan tűnnek el? :) Legtöbbször "elfújja a szél"... ez is probléma persze, aki dolgozik hibázik, de a nagyobb gond, hogy soha nincs felelős! És ez maximálisan felb*sz agyilag, akár velem akár mással történik. :-I Kitartás KiberLovag!! ilyenkor szoktam csak azért is végigcsinálni :) motto: "mindenki más rohadjon meg, nekem akkor is Cee'd-em lesz", szorítok hogy sikerüljön neked!
Én tisztában vagyok vele, hogy nem egy csúcsteljesítményű motor van a mostani kocsimban. Éppen ezért nem értem, miért nem képesek (a KIA kivételével) normális , számomra megfelelő erőforrást gyártani.
Mondjuk általában a 16V motorok magasabb fordulaton jók, a 8V-sek meg alul nyomatékosabbak... viszont ha megnézed, hogy jelen ábrán egy 1.6-os mocinak mi a max nyomatéka, hát az nem túl sok... ergó, én is tudok vonalzóval húzott nyomatékgörbét kihozni, ha levágom a nyomatékcsúcs púpját... :))))
Ne vedd fikázódásnak, csak csípkelődös kedvemben vagyok... :)
Komolyan ott a pengeél... ha ma nem vehetem át a kocsit, nem lesz Cee'd-em... a tegnapra ígért papír a vámhivataltól természetesen nem készült el... ma délelőttre ígérik... de ígéretet már annyi hivataltól kaptam ezen 2,5 hónap várakozás alatt, hogy már nem hiszek benne... mindíg túl sok a "ha"... ha az elkészül, ha az nem baxa el, ha minden jól megy... hahahaha... :(
szóval estig várok... azután akármennyire tetszik az autó, és akármenynire nincs alternatívája, más megoldást keresek... már-már baleknak érzem magam, és elszakadt a cérna... csak azt remélem mindenki más szerencsésebb nálam, noha ez nem nagy kunszt...
Picit OFF de az Evo IX-esé is elég egyenesnek tűnik 2500-5000, és a teljesítmény!!!!Anyám...persze más a kategória tudom. ON szóval köszönöm, elég meggyőzőnek tűnik ez a nyomatékgörbe az elméletben, a gyakorlatban is meg kellene győződni erről személyesen (mostmár csak asszonyt kellene meggyőzni (vagy az építkezést elhalasztani. :-( ))
Szerintem is félreírták az adatlapot. Viszont megnyugtatlak, nem kell 5000-ig forgatni. Igaz, csak tesztvezettem az 1.4-est, de hála a változó szelepvezérlésű motornak, alacsonyabb fordulaton is használható. Najó, nem annyira, mint a mostani 8 szelepes Meganem, de sokkal jobban elindul, mint pl. a 100 lovas 1.6-os Ford Focus. Ezt úgy próbáltam, hogy elindulás után kevés húzatás után 2-be váltok (megyek ilyenkor vagy 10-el). Itt egy erőteljesebb gázadásra a ford elkezdett dízelesen kerregni, de mást nem igazán csinált. A KIA viszont normális autó módjára megindul. Ezen az ábrán látszik, hogy a 137Nm nyomatékból 120-125Nm már megvan 2500-as fordulattól. Ez nagyon nem mondható el egy sima 16 szelepestől. A jobb oldali kép a dízel. A piros vonalak az erősebb, a fekete a gyengébb (nálunk nem kapható) változatot mutatják. Egy angol prospektusból ollóztam ki.
NEm érdekes igazából a max nyomatékhoz tartozó fordulatszám. A görbe érdekes. Még lehet, hogy 3.000-nél így is magasabb, mint más motornál. Mi van akkor, ha nem esik le 4.000-nél, hanem emelkedik még kicsit?
Ha tényleg lesz itthon is kisebb dizel akkor várok egy kicsit a vásárlással hogy kiderüljön mennyivel lesz olcsóbb. Pénzügyileg vagy az 1.4 EX Limited vagy az 1.6 CRDI LX+ fér bele a keretbe, de az LX+ túl fapad, az 1.4 meg kissé gyenge. Az 1.6 CRDI EX limited-et meg nem engedhetem meg magamnak. Az járt jól aki még a kényelmi és komfort csomaggal meg tudta rendelni az 1.6 CRDI-t az tökéletes lett volna nekem is. :(
Azért valamit nem értek! Az áremeléssel ugye a felszereltség is változott! Gondolok itt arra, hogy nincs LX van LX+, ami ugye +aktív fejtámlák, deréktámasz, emelhető ülés, dohányzócsomag. Ezeket te mind megkaptad, vagy el van felejtve? Ha nem kaptad meg akkor ugye az lett volna a korrekt, hogy azon az áron kapd amin rendelted! Kíváncsi leszek a saját szitumra, mit akarnak majd velem lenyeletni??? Mert ugye én rendeltem hozzá a komfort csomagot, ami most az LX+, tehát már egyszer kifizettem!
Van remény, hogy "csak" egy napot csúszunk a vámhivatal hibája miatt... leginkább a vámhivatalon múlik ez most... ha ma délután a megfelelő irat a lagermax-ba ér, akkor tán holnap délután csoda történik... hát hiszem, ha látom, ennyi szkepszist azt hiszem megengedhetek magamnak a korábbiak fényében...
"Szagsajtó"... a cikk tele van ellentmondásokkal, már a címe is fura, hát láttam már tehetségesebb cikkírót is, vagy másképp mondom, kevés tehetségtelenebbet láttam... ez az én véleményem...
amit az autóról ír, az ilyenisolyanis... a design semmitmondó, de ez tarolhat... a futómű nem sportos, de kemény és kényelmetlen... az elektromos szervó (amit más cikkekben nagyon dícsértek) az meg fura... és milyen már hogy kia? Presztizskérdést akar csinálni egy épp márkaarculatot építő márkából? De minek?
szerintem vagy a tesztelt modell volt fura, vagy aki tesztelte, volt fura, de aki leírta az biztosan fura... :))) (a "vagy"-okat tetszés szerint "és"-re lehet cserélni...)
Na szóval, hogy miért nincs még ma se kocsim? Mert tököl rajta az okmányiroda... miért tököl? Mert a vámhivatal elütötte az alvázszámot, így a BM-rendszerben érvénytelen a vámpapírom... (friss infó)
mindez azok után, hogy színkódkavarás volt... április 12 óta áll a kocsi a kereskedésben... mert elveszett a felügyelet kísérőlapja... majd újra kiállították KIA-góré közbenjárásra...
hogy lesz-e valaha is autóm? Kezdek kételkedni benne... ha ennyire nem akar engem a KIA, akkor nem lesz... ez már-már sorsszerű ellenállás...
április 11-i szóbeli átadási határidő... árpilis bevállalva, aláírva papíron... hol van az már...
és hol hibáztassam mindebben a kereskedést? Nincs elég embere, hogy minden hivatalban üsse a megfelelő bürökratát... :((((((((((((((((((((((((((((((
Noja, bár én első körben villámgyorsan rákötök egy aktív csövet, összehangolom a cuccot amennyire lehet, és járatom egy hónapot a hangszórókat, hogy érjenek, és utána mndok véleményt a gyári cuccról...
Addig pedig tuti, hogy lusta leszek bontani, de ha mondjuk kütyük miatt az ajtókárpit leugrik, akkor azért befotózok oda is, és ha nem macerás, egy beépítési mélységet, és egy burkolási felmérést is csinálok...
Az hogy miért várok ilyen régóta, abból regényt lehetne írni... nem teszem, rossz ómen volna...
már rég elvittem a fődíját a legtürelmesebb vevő vetélkedőnek, és csak azért nem érzem magam baleknak, mert sajna nincs racionális alternatíva számomra a piacon, és nem fél évre tervezem az autót...
így hát várok a cérnák már rég elszakadtak, csak az eszem miatt nem borult még asztal...
viszont mostmár finisben van a dolog, momentán ma szeretnék beleülni...
A kefét én eszem a legjobban most, az tuti... csak lesem a telefont, hogy mehetek-e ma délután, vagy mit tököl már az okmányiroda... :) Arról nem is beszélve, hogy január vége óta várom már... :(
Nem lepett meg előtte is ennyit kapott a crdi :) De ez nagyon jól jött épp az Auris teszt után, uffff, csappp nagyot odavágott neki, de meg is érdemli, a szavazatok is szépen alakulnak.
És ezek után aki mégis Auris melett dönt!? -> HÁÁT!!? -nem merem kimondani, mondátok meg TI :-)
az adatlap szerint a TX felszereltséget tesztelték. Ehhez képest az 1.4-es benzinesről áradozik a cikkíró...nekem még mindig marha sok az 5000-es fordulat mellett leadott max. nyomaték, más autóknál 4000 körül szokott ez jönni. "Sportos" vezetés mellett mit fogyaszthat ez az autó?
No ezt örömmel hallom!!! Igy úgy érzem egyre nagyobb az esélyem, hogy én is kéttónusúval kapom! Nekem meg az tetszik jobban!:-P /Bár már ott tartanánk/
A tárolás idejére a normál nyomás 1,3-1,5 szeresére kell fújni. Ez azért van mert ha eladás előtt sokáig áll az autó akkor kitökösödne. Az már viszont a kereskedést minősíti hogy átadás előtt a nullreviziókor nem állítják be.
A gumiköpeny felszerelése után, az abroncs nyomását a névleges (gyári) érték feletti értékre kell fújni (~0.5-0.8bar), hogy a gumi a keréktárcsán megfelelően eligazodjon. Így lehet elérni a megfelelő tömítetséget. Viszont utána le kéne engedni az előírt értékre. Nekem megfelelően volt beállítva a keréknyomás, de szerintem az autó alját nem nézték át. (0-revizió) Én a benzinkúton levő nyomásmérőt nem venném hitelesnek, nagyon pontatlanok ezért elég nagy a szórás. Állítólag nem sokára bevezetésre kerül, hogy a kutakon levő nyomásmérőt majd x idő után hitelesíteni kell.
Hihi, ugyanígy jártam a mostani kocsimmal amikor átvettem és jöttem hazafelé furcsállottam, hogy pattog- mondjuk annak hangja nem volt-, begurultam egy benzinkúthoz és leellenőriztem a keréknyomást . Annak a gyári 2 helyett 2.8 !!! volt .Rákérdeztem ezután a szervízbe hogy ez mi célból van , de ők sem tudták .
Gondolom a gyárba jól megnyomatják a gumikat, ha van valami bajuk még ott adja ki, vagy amíg elér a kereskedőig.
A benzines CEED-nél a blokk és a hengerfej is aluminium, a dieselnél csak a hengerfej! Ezért a diesel motorral szerelt változat nehezebb is több, mint 100 kilóval!
1,4 benzin saját tömeg:1263 kg. 1,6 crdi saját tömeg:1367 kg.
Nekem furcsa volt az előszeri 5-ös pontja. Valami olyasmit írnak le, hogy a Kia átháríthatja a vevőre az idöközi áremelést. Én 20 ezret kaptam meg belőle.
Na ez az én problémám is! Néztem az előszerződést, és nálam is a standard szerepel! Ezért érdeklődöm olyan buzgón mindenkinél, mert én is úgy tudtam, hogy az tiszta fekete! Mostmár teljes a káosz /nálam/! No mindegy, majd ha megjön meglátom! Addig marad a kefe :-)
Nekem a rendelés úgy volt, hogy bementünk a szalonba ki volt állítva egy LX. Megkérdeztem ez milyen pontosan , kiderült LX.....de kéttónusu m.fal + könyöklővel.
Emberke kérdezte milyen belsővel-kérdeztem a szalonautó milyen?...Standard mondta, akkor ilyen.
Utána olvastam, hogy a standard az tiszta fekete. Ettem a kefét amig nem jött meg.
Majd megjött könyöklő nélkül, de mondta a srác, hogy már megrendelte a héten jön az ezüst középkonzlal együtt (konzol privát).
No erre kíváncsi leszek! Ha hinni lehet az én kereskedőmnek ő is kb. akkor rendelt elő 5 db-ot amikor te! Én is kéttónusút szeretnék, de amilyen mákom van biztosan nem olyan lesz :-((( Pedig még a színe is olyan mint a tied, csak a moci más!
Egyébként kezdem egyre jobban "útálni" ezt a fórumot!!!!!!! Agyba-főbe jönnek az autók engem meg csak esz a nyavaja! :-PPP ; :-)))))))))
Ma megcsörgetett a kereskedőm 18 órakor!! és közölte ha van időm ugorjak be holnap mert mutatni akar valamit. Pont arra jártam és beugrottam ma . Erre fogott egy kulcsot az udvarra mutatott majd megnyomta a távirányítót és mondta hogy megjött a kocsim !!! Nekem állam esett le és majdnem elkezdtem ugrálni örömömben( pedig az már nekem elég hülyén állna ) Holnap papírozás, hitel stb meg ilyenek aztán nemtom mikor lesz belőlevalami , talán majd jövőhét eleje , de most kezdem majd el a türelmetlenkedést. Ez az első EX Limited ami hozzájuk érkezett , ja és fekete dizel.
Nemtom miért de olyan érzésem van mintha az első autómra várnék pedig már volt egy, kettő ,sok :):)
Szóval LX az, de kényelmi és komfort csomaggal. Emelhető, deréktámaszos vez. ülés, aktív fejtámlák, hamutál, kétrekeszes könyöklő, elektromos, fűtött színrefújt tükrök, aszférikus bal tükör, 2 db magassugárzó, ülésfűtés, fűtött szélvédő, ködlámpa. Ezzel a felszereltséggel és ráadásul a dízel motorral nagyon ütős a szerkezet. Valszeg pénteken veszem át:)
Ez nem logika hanem matematika. Ha csak annyi a különbség hogy nem VGT a turbó akkor max egy 50-80 ezerrel lehetne olcsobb, ha még kell a szürő akkor meg kb ugyanannyiba kerülhetne.
A teljesítmény adó 300Ft/KW/év. A 115LE az 82KW, a 90LE az 66KW. A különbség 16KW szorozva 300 forintjával évi 4800Ft. Ha van olyan sült bolond aki évi 4800Ft-ért kisebb teljesítményüt kér hát leke rajta. Nekem biztos nem jutna eszembe. Ezért nem is hinném, hogy behozzák.
Igazándiból nem volt időm szaporítani a távolsági kilométereket, csak helyben döcögök. Még motorozni sem volt időm sajnos. De lesz még Budán kutyavásár!:D A múlthéten kapott a kocsim egy riasztót, egy légterelőt és a héten jön meg a csomagtér tálca, a jövő héten pedig az alufelni. Most inkább alapozok. :) Még nem bántam meg, de szerintem nem is fogom!
" De ami nagyon határozott különbség, a gázpedálra a reakció. Sokkal spontánabb a cee'd."
Ez azért lehet mert a cee'd bowdenes, a Toyota meg tuti biztos elektronikus gázpedállal van megáldva. Ez nagy előny a cee'd részéről, mind működésileg, mind fentarthatóság szempontjából.:)
Ejnye-bejnye, hát nem figyeltek? Deras kényelem csomaggal rendelte, abban meg benne van a ködlámpa, meg a színre fújt tükör is! Az igaz, hogy rezlevi nem írta, hogy ő is csomaggal rendelte!
Esetleg a T. tulajdonosok kisegíthetnek némi infóval:), hiszen ezek tényleg nem részei az LX szintnek, gondolom ajándék volt, v. külön rendelés, v. ilyesmi.
1,6-os Aurist nem akartam üvegelni 135 kilóméterével :) Az 1,4 cee'd meglepően csendes volt 160-nál, már motor-ügyileg. (Azért a bazi nagy tükör kevert egy kis turbulenciát.)
Mind a Corolla 1,4, mind az Auris 1,6 motorja nekem alapjáraton hangosabbnak tűnt kissé és enyhe vibrációval a kormányon, ami a cee'd-ben sehol. De ami nagyon határozott különbség, a gázpedálra a reakció. Sokkal spontánabb a cee'd. De ahogy írtam, a kocsi futása sokkal könnyedebb, légiesebb ( váltó fokozatvétel, gyorsulás, szlalom), mint ha könnyebb lenne több mázsával, alacsonyabb súlyponttal.
Hozzánk azért hozták kapásból az erőssebbet, mert nem érintette költségeket, most azonban már nem súly, hanem teljesítmény adó van, így várható a megjelenése.
Többen nyüszögtek, hogy miért nincs részecske-szűrője a dízelnek, na állítólag a 90 lovasnak lesz, mert az anélkül nem teljesítené az előírásokat. Szerintem nem csak a feltöltést, akkor már gyanítom a befecskendezést is változtatták a kicsiben. Kevesebb fogyasztást nem nagyon várnék tőle, mivel a fajlagos hatásfoka szerintem az erősebbnek jobb és valószínű a váltó is hosszabb lesz benne.
A cee'd gyökeresen formálja át a márka megítélését. Már a Sorento is jó volt, de nem húzó kategória a kontinensen a SUV, úgy, mint odaát. A Rio is állat jó, de gyenge médiatámogatás és marketing volt mögötte. Mai napig rácsodálkoznak a miénkre. :)
megfelelő csökkenéssel 1,9 ezer kocsit értékesített az első negyedben, míg a Kia 46 százalékkal 700 darab közelébe növelte eladásait. Mindez elmaradt a (hobbi)terepjáróiról ismert Ssangyong teljesítményétől: a 49 kocsi közel négyszer több az egy évvel korábbinál.
Már régebben teszteltem a Corollát, szép, igényes, de túl "steril" nekem. Részletmegoldások nem tetszenek az autón (pl lámpák).
Ha a fordulat 100-nál 3.000, akkor természetesen arányosan fel kell szorozni. 130-nél durván 4.000, 160-nál közel 5.000. A Meglepő, hogy nem volt tolakodó 5 ezernél sem. :)
Veszprém a támaszpont. Formációs Magyar Bajnokságra mentem fel Miskolcra a 7végén, támogatom az táncegyesültetet. Így volt mindjárt az autópálya teszt :).
Bocs, de mint volt Megane II tulaj ezzel nem értek egyet. Pénteken adtam el a 1,6 benzin kombit. Ha hosszabb lenne az 5., akkor kevésbé lenne rugalmas autópályán. A Megane 130-nál (óra szerint) 4000-et pörgött. A nyomatékcsúcsa meg 4200-nál van, így is jártam vele, ami óra szerint 140 feletti tempót jelent. Bármilyen emelkedőre fel tudtam vele menni, úgy, hogy nem kellett 4.-be visszaváltani, hogy szétbőgje magát.
Az új Scenic már a szalonban is 6. sebességes váltóval volt szerelve, nem tudom, hogy a Megane is ezzel jön-e, mert Automata váltóval rendeltem (Újból Megane II 1.6 benzin).
Bocs, ha kicsit off volt a hozzászólás, de eredetileg én is Cee'd-et akartam venni, de végül nem vártam meg a kombit.
Én ezzel a maradványértékes konstrukcióval veszem meg, és alaposan átszámoltam rengeteg ajánlatot, nem gondolom, hogy rosszul járnék vele.
Tökéletesen egyetértek ezzel! Én is valami hasonló hitel összeggel számolva (2.4 milla), hasonló THM-el és ugyanennyi hóra (120), kb 800E forinttal kellett volna többet fizetnem. Ha ezt lebontjuk 10 évre, akkor szerintem nem rossz ajánlat, főleg ha megnézzük 10 év múlva mit fog érni 800E forint... A 0% kezdőbefizetést mint már említettem, én is helytelennek tartom.
Ma egy német palival beszélgettem, aki mesélt a cee'd kinti igen pozitív szaksajtójáról és fogadtatásáról. Szerinte a német elég racionális ahhoz, hogy az embléma helyett ésszerű érvek alapján döntsön. Ő is odavan a cee'd-ért.
De a márka mindegy is, mert minden finanszírozónál meg lehet csinálni ezt. Én is magamnak kutattam fel és a kereskedőnél meghallgattam, hogy mi a legjobb, amit ajánlani tud, aztán elővettem a táskámból a lízingcég kész finanszírozási tervét. Az kereskedőénél a cascot is beleszámolva a havi fizetendő 12-13%-kal volt kevesebb a lízingcég ajánlatában. Ennyi.
Meglepően jól!!! Erölködés és hangzavar nélkül szépen tartottam az M3-ason a 160-at, pedig itt már 5 ezret forgott. És nem panaszkodok a rugalmasságra, 120-ról szépen nyújtozkodott a kocsi, magam is meglepődtem. Most először éreztem 1,4-es belépő modellnél, hogy nincs alulmotorizálva. Nagyon megszerettem a cee'd-et, egyre inkább hívő vagyok. :)
Pillanatnyi fogyasztás adatok: 150: 7,9-8 130: 6,5 körül 70: 4-4,5
Kellett a 6-7 ezer neki, hogy szépen beálljon, 2.500 kilométernél még nyersebb, hangosabb és kevésbé rugalmas illetve pörgős volt!
Ja még valamit: Auris 1,6 ugyanez az áttétel, 130-nál ötödikben 4.000-et olvastam le!
Na igen a casco az amit sokan nem szeretnek fizetni. Inkább bevállalják a havi 2-3 ezer Ft-tal kisebb törlesztőért a rizikót. Na pont ez lehet a legnagyobb bukta. Kavics verte off vasam szélvédőjét 95 ezerért cserélték. Mivel van biztosításom megúsztam az összeg 10%-val.
Először is gratula minden új cee'd-birtokosnak! :)
1. A váltó azonos az 1,4 és 1,6 esetében, a kétezres váltója hosszabb: Áttételek: I. 3,615; II. 1,950; III. 1,370; IV. 1,031; V. 0,837; H: 3,583.
2. cee'd 1,4 LX, már 7 ezer kilométerrel. Lényegesen csendesebb autópálya tempónál és jóval rugalmasabb a motor. Nagyon nem hiteles a "nyers" szalon-teszt autó.
Fogyasztás: Veszprém - Bp - Miskolc (150-160 és város) 7.8 liter Miskolc - Bp - Veszprém (óvatosabban, 120-130 és város) 6,7 liter Nagyon elégedett vagyok.
3. Ma elhoztam 1-1 órára az Aurisokat:
2.2 Dízel (170 le, 400 Nm) Megy mint a vadbarom, 130-nál 6.-ban 2.200 ford. :D Na de 6 milláért ekkora autót? Elhúzhatja nekem az ötös ekét, de mi a töknek? Akkor már egy középkategóriás dízel.
1.6 benzines Igaz, csak 135 km volt benne, de lomhább volt az 1,4-es cee'd-nél. Azt már tudtam, hogy szűkebb, kopogós a műszerfal, iszonyú hangon csukódik a kesztyűtartó,... stb. de menet közben kíváncsi voltam milyen, így a cee'ből közvetlenül átülve teszteltem.
A Toyota nem csöndesebb, alapjáraton a kormányon halvány rezonancia is van.
A váltó menet közben is olyan, mint ha dermedt szurokban tologatnám a kart, sokkal könnyebb, pontosabb, élvezetesbb a cee'd váltó, szinte beugrik félúton a fokozatokba. A gázreakciója a cee'd-nek sokkal jobb, és az egész autó az Aurishoz képest könnyedebb, légiesebb. Kormányt megrángatva a cee'd azonnal fordul, a japán kormánya nehezebb, testesebbnek hat a kocsi, kelletlenebbül követi a kormány rángatását. Mint ha az Auris egy egyterű lenne, vagy mint ha a cee'd lenne hozzá képest egy gokart, szinte azonnal fordul, könnyedén.
Elhívtam a toyotás munkafelevőt egy kőrre, a cee'dben neki ugyanez volt az érzése. (Könnyebb, szárazabb érzés :D )
Ami feltűnt, hogy pár dolog elvérzett a szépség oltárán. A cee'd tekerőgombjai jó fogásúak, különösen a rádió gumírozott kezelői. Az Auris rádiójának fém tekerőgombjai csúsznak az ujjak között. A széles középkonzol nem csak a teret szűkíti, a térdemet pont a térdkalácsnál, csontnál nyomja ha nekitámasztom a jobb lábamat a kemény műanyag borításnak.
A hátsó könyöklő csak papíron az, a cee'd-é tényleg kényelmes magasságban van, az Aurisé csak pohártartónak jó, lehajtva alacsonyan, az ülőlapon fexik.
Menet közben zavaróan vastagnak tűnik az "Y" kialakítású A oszlop.
Ami jó az Aurisban: Hosszabbak az ülőlapok, látványos a középkonzol, igényesebb ajtóborítás, de ami hiányozna is, - persze valamit valamiért - lágyabb, komfortosabb valamivel a rugózása.
Ma voltam a Toyota nyilt hétvégén Aurist taperászni. Hát nekem nem jött be a bennücsörgés, taperászás után sem és ezekután már tesztvezetni se volt kedvem:
Előre oldalra a kilátás elég gáz a kis oldalablalkok miatt, hátulra meg a nagyon vastag C oszlopok és az emelkedő övvonal miatt. A középkonzol tényleg egyedi, de én menet közben a jobbkezem a váltógombon szoktam pihentetni, itt meg mivel jóval feljebb van a váltó emiatt nem lehet. Haumtartó nem találtam, de lehet hogy csak én voltam béna. A könyöktámasz annyira hátul van, hogy nem tudtam kényelmesen rárakni a könyökem. Az ajtó kartámasz része meg lejt befelé, mindig lecsúszott róla a karom, és elég keskeny is. Ráadásul a megfelelő üléspozició esetén még túl lent is van. Hátul jó ötlet a sik padló. Ami tetszett az a kétrekeszes kesztyűtartó. A műszerfal borítása szemre kellemes, de amúgy kemény műanyag.
Összegezve inkább a Cee'd-et választanám, abban ilyen problémáim nem voltak, minden kézreállt és kényelmes is volt. Ráadásul még a ki-be szállás előre is elég kényelmetlennek tűnt az Aurisba.
Benben neked is igazad van, csak mint írtam sokan a törlesztés mellet már tankolni és használni sem bírják az autójukat. Ha véletlenül beüt egy káresemény, akkor fucs az egésznek. (induló töke, befizetett törleszés, autó) A bank az úr. Sokan még a casco önrészt sem bírják megfinanszírozni. Ezért mondom sokan nem tudják hogy mit válalnak.
Nejemnek kellett a munkájához kisautó kizárólag városi használatra. Kp zsebben max 300e, ha van kocsija keres havi 100e körül munka mellett, ha nincs, akkor nem keres. Használt 5 éves Twingo: 250e befiz, majd havi 25e körül 5 évre. Új twingo, minden létező twingo extrával (klíma, 4 légzsák, kormányról vez. cd rádio stb) 250e befiz 25e havi 10 évre. Nos az 5 éves teljesen hülye választás lett volna, hiszen mire lejár a hitel lehet keresni másik kocsit, azt is hitelre, lehet fizetni tovább a részleteket, ugyanúgy, mintha zsír újba gondolkodunk. Most legalább van egy nagyon finom kis városi futkosója, a havi 25-öt meg könnyedén kifizeti. Jahh, lehetett volna még venni valami vackot a 300e-ért, amibe nincs klíma, rendszeresen lehet szerelőhöz hordani, nincs semmi öröm benn.
Kíváncsiságból dolgoztattam a kereskedőt. Potenciális vevőként az 1.4 benyást választom 3.5 milláért. A kezdő: 20% a thm: 6 % a hitel: 2.8 milla, a futamidő 120 hó.
A kinyomott törlesztési terv szerint:
Dátum: Tőke törl.: Kamat fiz.: Maradék tőke:
---- 16.800,- 14.000,- 2.783.200
Ez volna az első befiz. Tíz évre a kamat 896.000,- ft.
Szal a 2.8 millát inkább a családi vállalkozásba fektetem. Persze még az is jobban jár aki simán a bankba teszi a tőkét.
Azt is +értem aki tőke híján összerakja a 20 %-ot és 120-ra veszi fel a hitelt. Lehet, hogy így kényelmesen tudja fizetni, jelen esetben pl. a 30.000,-Ft-ot, de mondjuk a 60 hónapos futamidővel fizetendő 55.000,-et már nem.
Viszont a pl. 0%-os indulás tényleg nagyon nagy felelőtlenség.
Én új autó ellenes vagyok alapból és ezért ez az első új kocsim. Általában 2-3éves kevéskilométert futott autókat vettem idáig. Ugyan így gondolkodva szerettem volna venni egy Corollát, de íreálisan soknak tartom a 2-4éves kocsik árát.(2.7-2.8m) A cee'd-et novemberben láttam előszőr és beleszerettem. A januári teszvezetés pedig megyőzött. Azt a 600000ft plusz megéri és új autóban ülök. De lényegében fogtam is 600000ft-ot mert a kocsim 1.1m forintért akarták beszámolni, de másnap eladtam 1.41m forintért és majdnem 300000ft-ot tudtam leküzdeni az árból. Így már szimpatikusabb volt a csere. :)
Én sem értem, sokan hogy mernek 10éves futamidőre autót venni, főleg 10-20%-os kezdő befizetéssel. Ügye kb 2-4 évig az ember csak a kamatokat fizeti és utána az autó árát, aminek értékvesztése 2-4 éves korban már a vételárnak az 1/3-át is meghaladja. És sokan akik így veszik az új autót 1000ft-ért tankolnak a kúton, vagy évi 2-3000km mennek a kocsival. Bátrak az biztos. Ha a pénztárcám nem bírja, akkor inkább egy olcsóbb használt autót vennék, mint hogy eladósodjak egy jó pár évre.
Igen jól tudod. Az 1.4-es G Astra is ennyit forgot száznál. Én úgy érzem 4000-es rpm felet jön meg a hangja, de még mindig halkabb az Astránál. (kb 140-145km/h) Pl egy Swift, Liana, SX4 mérföldekkel zajosabb.
Én is gondolkodtam ezen a lízing kérdésen. Alapvetően azt nem értem, hogy hol éri meg 6-10 évre hitelt felvenni egy autóra. Ennyi idő alatt sokkal többet fizet vissza az ember, ráadásul lehet már rég kihullott alóla az autó, de még mindig fizeti. Sajnos ez a mai gépeknél erősen valószínű. És ezt márkafüggetlenül mondom.
Lehet rövidebb futamidőnél magasabb a törlesztő részlet és a THM, de hamarabb lesz az enyém az autó és hamarabb szabadulok meg egy havi fix költségtől...
Ja tegnap láttam egy beige cee'd-et Szigetszentmiklóson a csepeli kivezetőn...kövezzetek meg, de első ránézésre én sem tudtam eldönteni, hogy jól látom-e. Először azt hittem előző Corolla pedig erősen cee'd fan vagyok! :))))) Tudom eretnekség! Égessetek meg! :))))
"Közben megjelentek a maradványértékes konstrukciók is: Alacsony törlesztőrészlet, de futamidő végén marad x összeg, ami valamivel kisebb, mint az autó lejáratkori értéke. Lejáratkor befizeted az x-et a banknak. Na ez egy vicc, ezt is be kéne tiltani."
Itt nagyon OFF, de el szeretném mondani, hátha más is hajlik rá. Bár autóhitelt nem pusztán fórum alapján választanék, akkor se, ha bankos írja:
Nem feltétlen kell betiltani, csak okosan kell csinálni. Mi most cseréltük barátnőm autóját: régi autója beszámítása lett az új autó kezdőrészlete (kb 40%), még befizettünk egy kicsit, a lehető legminimálisabb maradványérték (igen, van maximuma és minimuma, nálunk 30%) választása, a maradék rövid futamidejű (aki tanult pénzügyet, annak középtávú, mert 36 hónap, jelenleg a piacon ez inkább rövid... És itt az igazi sajnos!!!) és a lízingcég által megengedett legminimálisabb összegű lízing. Igaz, a rövid futamidő miatt kicsit magasabb a THM. DE! 3 év múlva az autó még éri kb az újkori ára 50-55%-át, ergo leadjuk, 30% lemegy a maradványérték kifizetésére, máris van megint egy kis kezdőnk, hozzáteszünk még 20-30%-ot és megint a fele befizetve egy újnak, 30% maradványérték, 36 hó hitel/lízing. Higgye el mindenki, átgondoltuk, jobban ki fogunk jönni belőle, mintha nem létezne a maradványérték. És 3 évente lehet új autónk. Igazából olyan, mintha bérautóval mászkálnánk és a lízingcég fizetné nekünk kauciót (ez a maradványérték, amit a zsebünkben hagy a futamidő végéig).
Mi az, hogy "már"? Mutass nekem mai korszerű kis hengerűrtartalmú benzinest, ami kevesebbet pörög száznál, és megy is valamennyire... (igen a sokda 3 hengeres HTP-je a fábiában nem pörög, cserébe nem is megy.... :) )
Nem tudom én semmi rendelenest nem hallok. Én nap mint nap megyek több féle autóval (nem egy tipus), és a cee'd nagyon halk. Pont ma ecseteltem a feleségemnek, hogy furcsa ez a csend! A G Astrám se volt hangos, de ez jobban le van szigetelve nála. (motor, futómű zajok stb) Én még majd esőben leszek rá kíváncsi. Mikor hoztam haza lazán jöttem vele 130-al, fel sem tünt a sebesség, csak mikor ránéztem a kilométerórára. :)
Ha jól emlékszem, akkor a gumi pontos tipusa Michelin Energy E3A.
Én is nagyon jó fogyasztást mértem. 248km-re (~70km országút, a többi város) 15.x liter benzint tankoltam a computer 6.7L-es fogyasztást kalkulált, én 6.1L fogyit számoltam. :)
Megnéztem az enyémen Energy van, 2006 40. héten gyártódott.
Ma autópályáztam egy kicsit, semmi különös, csend van csak még nem akarhatom nyomni egy kicsit, de így bejáratosan 110-nél 7.1-et mutatott a pill. fogy. mérés.
Az EX-ről tudtam, a többiről max sejtettem... na és akkor most jön, hogy azon belül miféle? az LX kisebb méretűje valami régebbi/olcsóbb minta, vagy ugyanaz, csak kisebb?
Szép lassan megegyezik a véleményük, kivéve a vonóhorgt. Ha gyári horgot rendelsz az új autódhoz akkor a vizsgát vonóhorogra is adják. Én is igy rendeltem.
A kérdésedre a válasz a Michelin, mivel a futóművet együtt fejleszteték a KIA- val, de az árlistában is benne van a gumi gyártója. Tehát, mindegyik cee'd-nek Michelin gumiabronccsal kellene érkeznie.
A miénk Michelin-nel van szerelve, de borzasztóan válogatja az aszfalt minősége a hangját. Bent Pesten alig volt hallható.
A miénk is 2színű belsővel jött.
Régebben volt "vita" az LX első könyöklőjén, könyöklő nélkül adták volna át, szóltam rendelték, kapom ingyé. (mivel amikor rendeltem akkor a szalonban álló LX-ben volt.
Valamennyire látszik, de itt van nagyobban. A szöveges rész azt írja, az LX-hez választható a kéttónusú belső, ez a "basic" kinézet, valamint a rainbow, de az tökfekete. Nem értem, bézs belső miért nincs? Múltkor láttam a szalonban egy RIO-t, teljesen bézs volt a belseje, igaz nem bőr, csak szövet, de még a kézifékkar és a váltó is bézs volt. Szerintem sokkal nagyobban néz ki tőle egy autó belül, ráadásul a fekete beltér szerintem kicsit nyomasztó. Főnököm szürke audija tökfekete belül, engem nagyon zavart, hiába full bőr. Egyébként az
Én LX-et tesztvezettem, annak is kéttónusú volt a beltere. A felső fele fekete, de az alsó rész világos szürke. Az üléskárpit pedig valami sötétszürke, de nem egyértelműen nem fekete. Az angol KIA brossúrában találtam választható belső színeket, persze kérdés, hogy még aktuális-e?
A bal felső kép az, nem tudom az index mennyire kicsinyíti le.
Hello Deras! Én is gratulálok, sok szerencsét hozzá! Reméljük, a kezdeti problémák után annál több örömed lesz benne! Aztán nyomd az infókat, az enyém is 1,4-es lesz, úgyhogy minden érdekel!!!
"Lagermax telephelyén még ott egy szabad 1,6 CRDi, EX + Elektromos csomag, Piston Gray. Rendelje már meg valaki, akarom látni ezt a színt, mielőtt rendelek! :)"
-Tudom.
Engem felhívtak miatta Karácsony-Nagy-ék ( minden elismerésem:)
De nem köllött, mert fekete a kárpittya. :-) A fene a válogatós fajtámat.
No azt nem tudom, én nem is láttam, állíólag faxán néz ki... :) Ha valakinek az ízlésvilága ilyet szeretne, akkor jó... én csak leírtam a tényeket.... :)
Miért is jó az nekünk? :) De jó is lenne, ha lenne jó kis Rio-hoz hasonló bézs belső. :( Akkor nem kellene bőrt rendelni. Elég silányok ezek a kárpitok.
Lagermax telephelyén még ott egy szabad 1,6 CRDi, EX + Elektromos csomag, Piston Gray. Rendelje már meg valaki, akarom látni ezt a színt, mielőtt rendelek! :)
Tegnap szereltem riasztót a kocsimba és figyelgettem az alkatrészek gyártási idejét, a legfrissebb dátum február 28 volt. :) Már gondolkoztam azon, hogy ugyan ki milyen alvázszámu kocsit vett át . Én már túl vagyok a 20000-ren.:)
Már nem emléxem, neked milyen felszereltésg volt? Mekkora a gumma rajta? Bár lehet, azért zajos a gumi, mert mást nem is hallani? Tudod, minden relatív :))))))))))))))
Hát lehetne írni egy jó kis bestsellert a dologból, az biztos... :)
Kezdőrészlet nélkül ne osztogassák, OK, de aki fel tud mutatni 20%-ot, az minden bizonnyal képes megtakarításra, ergo valszleg törlesztőt is tud fizetni. A hosszú lejárat viszont azért szükséges lehet, hogy megfelelő/vállalható legyen a havi teher - ne kényszerítsék az embert olyan havi kiadásba, ami tényleg necces. Tehát nem mindegy, hogy 6, v. 10 évre veszel fel hitelt... (igaz, erre sokan jogosan(?) azt mondják, akkor nem kell annyiért autót venni...)
"De honnan tudod hogy tudod e majd fizetni 10 év mulva a törlesztőt??"
Ez nem jó érv, ilyen alapon honnan tudod, hogy mi lesz 1 év múlva?
Szerinttek mennyi idő míg ez megvalósulhat? Hetek, hónapok? Csak mert én év végére terveztem az autóvásárlást, viszonylag nagy önrésszel de hosszú futamidőre és nem szeretném emiatt megszívni... :(
Akkor forditsam le angolra? Itt a kia ceed-es rész: --------------------------------- A Korean, so correctly after of Europe taste Complicated, only the name is with the Kia. Cee'd (spoken: sid) is so correct a roomy and solid compact - after of Europe taste. The Kia is built in the Slowakei. Its Design slips behaviour-free by the eye doing V. The quality strengthens the confidence into the promised five years warranty. Only lack: In our test car stank plastics. With available space and all-round visibility is the Kia top. Only: The times of eastern equipment miracles are past. In the basis model (for unequalled favorable 17,785 euro) are missing fog headlight, air conditioning system and electrical window lifters in the back.
Ahol én érdeklődtem, ott fiz havidíj lett volna... A végén pedig elszámolják hogy mennyivel fizettél többet vagy kevesebbet, így lehet azt mondják van még 2-3 hónapnyi, de lehet azt hogy 2-3 hónappal korábban már nem kell fizetned tovább.
Imho a maradványértékes dolog akkor lenne jó ha választhacc hogy befizeted és tiéd az autó, vagy aztmondod hogy kösz nem, én beülök egy új autóba, a havidíjjak pedig bérleti díj lenne.
De gondolom ha nem fizeted ki akkor eljárás meg satöbbi.
Mert eladni egy autót macera, szerintem megérné tartósbérletbe adni az autókat, aztán majd kezd a bank vele amit akar.
Az évek ilyen mértékű bekorlátozásával nem értek egyet, de az előleg nélküli indulást én sem tartom jó 5letnek! Nem véletlen vesznek az emberek hosszú futamidőre autót...
Nekem meg előkerült az is, ami nem is kerülhetett elő, a részleteket hagyjuk, így mégis beige lesz, és jövő hét közepén kapom... mondjuk csak akkor hiszem, ha már benne ülök... :)))
sajna angolos vagyok, helyesbítek, ez nem sajna, de a német mindenesetre nem az erősségem, de ha nem nagy kérés, a pont-tábla sorait lefordítaná valaki?
Hmm... Mikor voltam tesztvezetésen, kérdeztem hogy milyen konstrukcióval vesznek fel az emberek hitelt. A válasz elég megdöbbentő volt, bár érthető: a vásárlók több mint 90%-a 120 hónapra veszi fel a hitelt!
Eddig se volt könnyű autót venni, főleg a mai gazdasági helyzetben, most adnak még 1 pofont a vásárlóknak...
Nem tudom hova fog még süllyedni az autóeladás év végére...
Közben megjelentek a maradványértékes konstrukciók is: Alacsony törlesztőrészlet, de futamidő végén marad x összeg, ami valamivel kisebb, mint az autó lejáratkori értéke. Lejáratkor befizeted az x-et a banknak. Na ez egy vicc, ezt is be kéne tiltani.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szerint a hosszú lejáratú, önrész nélküli autólízing esetén a cégek egyre nagyobb kockázatot vállalnak.
A lízingcégeknek küldött úgynevezett vezetői körlevélben szakmailag elfogadható mértékű kockázatnak a 20 százalékos, ténylegesen befizetett önrészt, és a legfeljebb hat éves futamidőt ítéli a felügyelet. A PSZÁF az új gépjárművek esetén a hat évet meghaladó futamidejű megállapodásokat kockázatosnak, a nyolc évet meghaladókat indokolatlanul nagy kockázatúnak tartja - írja a Napi Gazdaság.
A PSZAF ezért 20 százalékos tényleges befizetést és maximum 6 éves futamidőt javasol. Ezt komolyan kell venniük a lízingcégeknek, a felügyelet ugyanis folyamatosan figyelemmel kíséri az ajánlás megvalósulását.
A lap szerint emiatt jól teszik az emberek, ha nem halogatják a vásárlást, ha önrész nélkül, és hat évnél hosszabb futamidőre akarnak autót venni."
Igaz egy kukkot sem értek belőle, de ebben a tesztben legalább szerepel majdnem az összes potenciális - nem prémium és nem gagyi kategóriás -, alsó középes autó. Mondjuk a pug307 nekem nem is hiányzik:)
Persze itt a csúcsmodellek versenyeznek, ami itthon azért nem realitás.
Gratula hozzá :) Reméljük minél előbb megosztod velünk az első benyomásaidat . Ez az a felszerelés amit én is rendeltem volna de sajna lecsúsztam róla így most várhatom a Limited-et . A 46 nap nem is volt olyan vészesen sok .
Megjött az autóm! 46 nap telt el a rendelés óta. Ma végre jó napom van:) 1.6 crdi LX kényelem+komfort cs., pewter beige. Remélem most már begyorsulnak és egyre több forumózó válik várakozóból tulajjá.
Nem komentálom nézzétek meg! erre már nem lehet azt mondani, hogy elfogultak a VW vagy Opel iránt :) ami meglepő amit a toyota kapott, hát igen ez várható volt.
Gyerekek a kia honlapján változott az extralista. Az árlistát kétfelé bontották cee'd extra árlistára és kiegészítőkre. Több cuccnak is lett ára és új dolgok is kerültek bele. Mindjárt hivtam is a kereskedőt, hogy lehet-e ezeket rendelni. Megkérdezte a KIA-t, de választ még nem kapott. Érd: Bluetooth-os telefon kihangósitó, ablak feltekerő modul a riasztóhóz, stb.
Egyfejűek! :) Nem pont a vele egyidőben megjelenő konstrukciókkal kellene összehasonlítani? Miért a sokéves modellekkel vetik össze? :) A Média maga pozícionálja így a márkát és ez rossz!
Rosszul tudod. Az EU harmonizációnak köszönhetően már tavaly sem kellett vizsgára vinni az autót, a gyári vizsga alapján az importőr kinyomtat egy vizsgalapot. Ez pedig a forgalombahelyezésig érvényes, nem jár le. Ha gyári vonóhorgot veszel akkor a vizsga már tartalmazza a vonóhorgot is.
Ezt én is így tudom... ergo a suzukinál sem lehet megkerülni a felügyeletet, az más kérdés, hogy jó esetben ezzel nem megy el egy nap, mert kihelyezve megoldják, de akkor is a felügyelet a hatóság...
Az új autókat (import) mindig vizsgáztatni kell, kivéve a "gyári" műszakival rendelkező autókat. Én egyetlen egy autóról tudok, ami gyárilag vizsgáztatva érkezik a kereskedésekbe. (Suzuki) A gyárban kihelyezet közlekedési felügyelet működik, és ott helyben vizsgáztatják az autókat. A vizsga kb 2hónapig érvényes, de ha ennyi idő alatt az autót nem sikerül értékesíteni, vagy esetleg vonóhorog kerül a gépkocsira azt újra kell vizsgáztatni.
persze az okfejtés logikus, és tulképp igazuk is lenne, de a mostani helyzetben szerintem télleg indokolt lett volna a ceed-et betenni, mert új, valamelyest felkapott és reflektor fénybe került modellről van szó, amely sok potenciális toyota vásárló látóterébe bekerülhet.
Tévedsz mert többé-kevésbé középen a legszélesebbek. Ha megnézed láthatod, hogy domborúra van préselve az idom/jó, persze van 1-2 kivétel/. Én a múltkor direkt leellenőríztem. A díszléc meg hidd el nagyon hasznos tud lenni, no meg esztétikus is! Persze egy normális méretű és alakú.
Válaszolt a vezess.hu, hogy miért maradt ki az Auris teszt végéről a Cee'd:
"A kompakt kategóriában körülbelül 23 autó versenyez a vásárlókért, ezért a konkurensek megadásánál szelektálnunk kell. Az Auris a nagyobb tekintélyűek közé tartozik, amelyért viszonylag magasabb árat is megad a piac, ezért nem az öregedő francia vagy az olcsóként pozícionált koreai autók a legközelibb konkurensei. A Ceed amúgy szerintem is remek autó, de márkaértékben az Opel, a VW, a Mazda vagy a Honda jóval előrébb tart, ezért szerepelnek ők a táblázatban. Pl. az A3 Sportback vagy az 1-es BMW megint egy szinttel feljebb van (nem használati értékben, hanem a piac ítélete, az értük elkérhető összeg szerint)."
Ha hozzáteszem, hogy itt Mo-n, akkor van benne ráció...
Nem tudom, szerintem egyik díszléc sem vég igazán, mert nem az ajtó legszélesebb részén vannak. Ahhoz a kilincs magasságában kellene lenni, mert ott a legszélesebbek az ajtók, de akkor meg hülyén néz ki.
Enyhén szólva nem az igazi, tényleg elég bénán néz ki! Kialkudtam még egy oldalvédő díszlécet is a kereskedésből, remélem nem ilyet akarnak feltenni, mert azt nem hagyom! Pancelos! Ha úgy is ügyfeled a Rider autó is szólhatnál nekik, hogy csináljanak már valami normális cuccot, mert ez így nem nyerő! :-)
Ügyfelem a Rider Autó is, ott voltam, amikor feltették és fotózták ezt a szalon EX-et. A bibi, hogy szerintem rövid a csík, így elég hurkán néz ki és nem is véd rendesen. :(
Nekem azért az gyanús, hogy te azt mondod, hogy ez a gyári TX felszereltség hűtőmaszkja, ezt pedig sem a KIA ügyfélszolgálata, sem az Óbuda Autó szervíze (őket javasolta az ügyfélszolg, hogy ők nagyon tudnak mindent) nem tudta.
Én telefonon beszéltem velük, 10000 ft a díszléc /a gyári 24000/. A csomagtér tálcát is ennyiért adják! Ma voltam a kereskedésben a bemutató autóban volt egy Cee'd logós csomagtértálca hát mit mondjak elég gyenge eresztés. Igaz az sem sokkal drágább ha jól emlékszem 10600-700 ft.
Akkor én nem szólok egy szót sem a március 14-ével! Ma voltam a cégnél de semmi hír az enyémről sem. Nagyon kíváncsi leszek hogyan zárul majd a történet!
Várható volt, hogy előbb-utóbb kidobják a piacra, de az árat bezzeg nem írják a honlapjukra... mondjuk a rider cuccai a korábbi tapasztalataim alapján jók, de pl ennek a hátsó ajtóvédője nekem rövidnek tűnik, és a formavilága se nyűgöz le, főleg a sarokvédők esetén... :(
Persze szállítási gondnál nem. Én arra az esetre gondoltam, amikor a kereskedés udvarában áll az autó, de hetekig nem tudja átadni a kereskedő. Mondjuk azért, mert nem kapott meg minden papírt a központból esetleg mert nem fizette ki az autót. Ilyenkor mindenféle hivatalokra és elveszett papírokra hivatkozva lehet időt nyerni. Ezt esetleg presztízsveszteségnek éli meg a központ és rászól a kereskedőjére, hogy záros időn belül adja át az autót. Ekkor azt átadják és indul a játék mással. Szóval arra gondoltam, hogy alvázszám alapján utána tud nézni a központ, hogy tényleg az -e az ügy státusza amit a kereskedő állít.
A " műszaki adatlap" maga a vizsgalap amit az importőr állíthat ki de ehez a főhatóság a nemze.... rendszerét használja. Ugyanúgy mint a szervizek a zöldkártya vagy a vizsga alkalmából.
Hát nem tudom, az itthon gyártott Suzukikra gondolsz? Emlékeim szerint azok is keresztülmennek a felügyeleten... ha pedig igen, akkor meglepne, ha külföldön gyártott márkáknál ez működne...
Legalább elolvasnád amit írtam! Pontosan azt irtam, hogy nem kell vizsgára vinni. DEEEEEE A vizsgalapot az importőr csak a felügyelet online rendszeréből nyomtathatja. Ha pedig ez sz@r akkor bizony az.... Nem kell feltalálni a melegvizet!
Nem jól tudjátok, vannak márkák és kereskedések, ahol műszaki adatlappal (járműkisérő, adásvételi meg egyebek mellett) jön a gép, helyi felügyelethez, vizsgára nem kell vinni a gépeket. A vezérképviseleteknek kell valahogy megoldaniuk. Fejétől bűzlik a hal.
Aztán beleér a kezed a bilibe. Hatóságot kihagyni? Hol élsz te? Vizsgáztatni nem kell de a viszgalapot a k.. főhatóság programjából az ő nyomtatványukra lehet kell nyomtatni. Ja és mellékesen ki kell fizetni a vizsgadijat.
Forgalmbahelyezés: a vezérképviselet mért nem oldja meg, ahogy a nemzetiközlekedésihatóságot kihagyva olyan okmányokkal lássák el az autót, hogy irány az okmányiroda és kész. ?
Milyen felszereltségű az autód és milyen motor van benne? Én febr. 26-án rendeltem az 1.6 crdi LX-et kényelem+komfort csomaggal és még semmi hír róla :(
Amennyiben ennek ellenére sem rendelhető, akkor fogyasztóvédelem, mert olyan terméket (kiegészítőt) reklámoznak hirdetnek jó pénzért, ami nem is rendelhető és ezzel megtévesztik a vásárlót.
Ezzel kapcsolatban van egy bájos sztorim.
Tavaly amikor átvettük az új Riót EX cool felszereltséggel feltűnt, hogy a hivatalos kiamotors honlapon lévő felszereltségi listában szerepel egy tétel, amelyet sehogyan sem sikerült felfedezni az autón.Ez egy bagatell tétel volt egyébként nevesítve: figyelmeztető hangjelzés égve hagyott lápánál. Nos ez nem volt benne a Rióban annak ellenére hogy felszereltségi lista hozta. Mivel én egy olyan "utána néző" típus vagyok, nem pedig az off csak ne szóljunk semmit, kussoljunk, nehogy rosszabb legyen szocialista embertípus ethoszát érezem magaménak on, ezért írtam egy udvarias levelet a Kianak és rákérdeztem a dologra.Kaptam is választ tőlük, melyben megköszönték, hogy felhívtam a figyelmüket arra, hogy egy olyan felszereltségi elemet, szolgáltatást, tartozékot hírdetnek honlapjukon, ami NINCS a kocsiban, majd kifejtették, ezt a funkciót az akkumlátor őr látja el. A dologban az volt a pikáns, hogy ahogy levelüket kézhez, illetve "géphez" kaptam, rögtön megnéztem a hivatalos honlap vonatkozó felszereltség lista részét és lássatok csodát eltűnt belőle a vonatkozó figyelmeztető hangjelzés égve hagyott lámpánál felszereltségi elem. Na ennyire profik ezek és bár nem lennék objektív, ha nem ismerném el, hogy a CEED színrelépésével sokat fejlődtek, de még mindig nagyon-nagyon sokat van hova fejlődni.Én pl. még mindig nem kaptam kézhez - január 26-án vettem át az autót - az új garancialevelet, nekem a Ceedhez kapott garilevélben még mindig 3 ÉV VAGY 100.000 KM GARANCIAVÁLLALÁS SZEREPEL, ami még az új Rió 2005. szeptemberben(!!!!) kezdődött forgalmazása előtt nyújtott garanciafeltételeknek felel meg!!!!!!
Ui.:Amit meg ezekkel a felszereltségi csomagokkal csinálnak, az egyenesen röhej!Olvaslak benneteket, komfortcsomag, elektromos csomag, limited edition, valaki még tudja ezt követni.Új szomszédom egyébként szintén :)))))) (1,4 LX Ceed) tulaj.Ő is januárban vette át az autót és kérdőre vonta a múltkor a kereskedőt, hogy miért nem szólt neki a bevezetésre kerülő komfort csomagról, neki megérte volna azért a 100 egynéhány ezer Ft-ért várni pár hetet, hogy belekerüljenek a vonatkozó cuccok várva várt kocsijába.Végül utána néztek a kedvéért és KÜLÖN HAZAI KIA VEZÉRIGAZGATÓI ENGEDÉLLYEL lehetővé tették volna számára hogy 600 ezer Ft-ért(!!!!!!) utólag beépítik neki a komfort csomagot!Mondta is hogy köszi még jó hogy lehet kapni!
Nem tudom, hogy rajtam kívül mást is érdekelt-e, de az alábbi hűtő maszkra mindenhol azt mondták, hogy nincs, nem volt és nem is lesz. Pedig az xR megjelenése előtt az extra katalógusban is benne volt :(
Nekem sokkal jobban tesztik, mint a gyári és az xR...na mindegy. Megbarátkozom a gyárival...
a központ mindent tud, de maga a központ se túl segítőkész, már a tekintetben, hogy neki is volna tennivalója, hogy gyorsabban haladjon az ügy... úgy tűnik, a vevő le van xarva a központ által...
jelenleg úgy látom, a kereskedés minden megtesz, és kárpótlást is ígértek (remélek pl egy gyári oldal- és sarokvédő szettet, de ki tudja), de ettől még nem halad az ügy, most épp a hitelintézet köcsögöl az eszközmódosítás kérdésében, de megzörgettem felülről is a harasztot, hátha az segít, tekintve, hogy az eszközváltozás, semminemű értékváltozással nem jár...
a közlekedési felügyelet amúgy viszi a prímet a rugalmatlanságban... jelen esetben egy elkallódott papír újra kiállításának tekintetében... azt nem lehet kérem, csak ha az eredetit sztórnózzák... na az az, ami gyanítom sose fog előkerülni, ezért is lett végülis most másik autó az eredetiből...
őszintén szólva, ha azt mondom, tele van a tököm az egésszel, akkor finoman fogalmaztam... :(
Ha gyanúsan sok a tökölés esetleg érdemes megkérni a magyar KIA központot, hogy ugyan nézzenek már rá a kedves márkakereskedőjükre, hogy mi a bánatot csinál....hátha felgyorsulnak az események hirtelen...
Na ja! Így könnyű volna, csakhogy nekem kellett a komfort+kényelem csomag is! Illetve kellene mert 1 hónapja csináltuk a papírokat és a kereskedő állítása szerint akkor ő már kb. 3 hete előrendelt 5 autót. Ezek egyike lenne az enyém. Azóta semmi hír, igaz én sem zaklattam, de most már kezdek izgulni! Holnap meg is látogatom, hátha van valami POZITÍV hír!
Úgy van minden ahogy mondtam. (casco, gari stb.) A garnacia hivatalos része is úgy van ahogy mondtam, de azt szervize válogatja hogy alkalmazza. (sérült elem gari)
Én olyan kereskedést kerestem ahol van olyan autó készleten amilyet keresek. (1.4) Szerencsémre a közelben (50km) találtam egy kereskedést. A kiszemelt tipusból 4db volt készleten. (fekete,bézs,szürkéskék,és ezüst) Én alapból bézst vagy pirosat szerettem volna. Lényegében három nap alatt kézhezkaptam a kulcsot és a forgalmit. :) Nagyon korrekt és udvarias volt a kiszolgálás.
Én január végi nyíltnapon rendeltem, azóta is várok... mondjuk az én esetemben az összes létező elqúrásos történet beütött... már nem érdekel ki mikor hol hibázott, már csak egy vágyam van, ülni az autómban... úgy látszik, ez nehéz ügy... :(((
Az szerintem nem is rossz. Ha nem raktárról vásárolsz, mindegyik márkánál hónapokban kell számolni a várakozást. Más kérdés, hogyha van neked megfelelő raktáron, mert az gyorsabb. Namármost Ceedből nincs raktárkészlet.
Rámcsörgött a kereskedés, hogy Március 29.-én legyártották a rendelt autómat, majd múlt héten rámcsörögtek, hogy a raktárukban van, amit ha minden igaz Pancelos72 már látott is a hétvégén és ma meg rámcsörögtek, hogy már a náluk van és Pénteken vagy Szombaton már vihetem is.
Ami a casco szabályzatból konkrét esetben fontos lehet:
1. A kár bejelentési kötelezettsége 2 munkanap (12.pont)
2. Casco esetén a biztosító értékcsökkenést nem fizet (7.1.1.)
Ez általánosan igaz minden cascora.
Ilyenkor jogilag nem lép (elvileg nem léphetne fel) fel értékcsökkenés, hiszen a márkaszervízek kötelesek gyári technológiával javítani az autót.
Azért azt csak halkan megkérdezném, hogy miért jó ilyen önrészű cascot kötni? Pár ezer forintot spórol az ember, és egy kárnál csúnya pénzektől elesik.
Ez konkrét esetben elvileg 15 % díjkedvezményt jelentett. Az első kárnál a többszöröse elveszett.....
Gondoljátok meg, ha nem ilyen nagy összegű kár lenne, hanem mondjuk egy horzsolás, vagy egy lámpa. Ha a kár nem éri el a 200 e forintot, semmit sem tud bejelenteni. (kivéve üveg és zárcsere, ott csak a 10% önrész játszik)
Mindenképpen javaslom a Casco szerződés átolvasását, ha még nem tetted! A javíttatást elodázhatod hónapokkal is, de a káresemény bejelentését és a szemlét nem! A szerződésben kell lennie utalásnak erre. Nehogy elállás legyen a dologból a biztosító részéről!
Értékcsökkenés: szintén szerződésfüggő. Általában az autó 2 éves koráig anyagi kompenzáció a tulajdonosnak! Az eredeti állapot elemcserével sem állítható vissza, ezért értékcsökkent az autó. Nem egy nagy összeg, de az önrész egy része esetleg visszajöhet. Biztosítója válogatja...
Értékcsökkenést csak felelőségi kárnál kérhetsz ha jól tudom, de holnap meg mondom tutira. Ha kapsz is max 20k körül kalkulálj. Mint írták a kárszakértő dönt, hogy a biztosító mit vesz cserére. Ha megbontás után derülki valami alkatrész igény, akkor alkalmazzák a pótszemlét. A te esetedben 1:1ben a javítási számla után fizet a biztosító, minusz casco önrész.
Ja és úgy tudom, cáfoljatok meg ha tévedek, hogy a biztosítónak új autónál a gépkocsi 6 hónapos koráig bekövetkezett sérülése esetén kötelező új árban téríteni!
Az Autó Óbudához viszem Budán ez tuti.Egyrészt náluk vettem az autót, másrészt olyan a cascóm (Uniqa), hogy 200 ezres az önrész, a casco díja havi 7800 Ft, viszont volt (van) egy olyan akciójuk, hogy ha rajtuk-velük kötöm meg a cascót akkor az önrészből - totálkárt és lopást kivéve - 50%-ot elengednek!Magyarul ha náluk csináltatatom az autót "csak" 100 ezer az önrész.Még nem látták az autót és szerintem még vagy 2 hétig nem is fogják látni, mert úgy szeretném ütemezni, hogy májusra essen a javítás ugyanis most költöztünk és erre baromira nincs most 100 ezer Ft-om. Az első ajtó, mint alább már írtam biztos hogy csere, mert bár a képen nem látszik a betonkocka sarka kapta el az oldalát és pont az első ajtónál az ajtóban lévő keresztmerevítő vonalában, alatta kb. 10-15 cm hosszan úgy bontotta ki a vékony toklemezt mint egy konzervesdobozt. Ezt javítani heggeszteni ugyan biztosan lehet, rá lehet kenni több kg glettet, de az olyan is lenne! A hátsó ajtó nem szakadt ki de annak sem kellet volna már sok.Ezért írtam tanulságként, hogy vigyázzatok, mert itt alul az ajtók alsó harmadánál rendkívül vékony az ajtó lemeze. Itt ugyan elég "nehéz" sérülést okozni, nekem sajna még is "sikerült"!
Az értékcsökkenéssel kapcsolatban szeretném ha kifejtenéd mire gondolsz, illetve kérek mindenkit adjon tanácsot, hogy ez hogy működik, mert nagyon jó lenne, ha a biztosítótól ilyen jogcímen lehet számítani valamilyen kártérítésre legalább az önrészt fedezhetné!
Minden attól függ, hogy a biztosító szakértője mit vesz fel cserére a szemlén. Látta már? Azért a küszöb csere húzós lehet...nem tudom hogy van felépítve az autó, de ha flex-el szétvágni-hegeszteni kell, nem biztos, hogy érdemes! Szemle előtt megmutatnám karosszériásnak! (ja úgy is lehet, hogy a szervíz intéz mindent....de nem biztos, hogy olyan elánnal fognak érvelni egy cseréért pl. mint Te tennéd. nem beszélve, hogy talán némi értékcsökkenés is járna, ezért végképp neked kell megküzdeni....aztán van az a szitu is, amikor a márkaszervíz igen jóban van a szemlét végzővel és érdemes rájukbízni, mert mindenki jól jár a végén, csak a biztosító nem)
Ha azt mondja csere, akkor meg kell próbálni kihajtani. Melyik biztosító? A nagyok nem nagyon szoktak akadékoskodni, pláne új autónál. Viszont nagyobb a rizikó szerintem, még nincs tapasztalat a típussal kapcsolatban a márkaszervízben sem. Ajtó csere, beállítás még csakcsak.....ja és a fényezés....próbálj olyan márkaszervízt keresni, ahol kamrában dolgoznak, v. dolgoztatnak, talán nem fújják bele a port. Tárt karokkal fognak várni mindenhol, jó biznisz a cascos javítás. Mondjuk foto alapján 2 ajtó csere+fényezés, küszöb javítás fél millára tippeltem, ha csere elképzelni sem tudom....
Szóval érdemes óvatosan nekiindulni. Én keresnék egy megbízható és a javításhoz megfelelő háttérrel rendelkező márkaszervízt, kipuhatolnám hogy állnak a cascos ügyek intézésével, aztán ez alapján vagy rájukbíznám az egészet, vagy magam intézném a szemle és "alkudozás" részt.
Én mint szakmabeli a küszöb cserét nem erőltetném. Persze látni kéne az autót. Általában mostanság a trend a gyártóknál, hogy olyan mint küszöb külön nincs csak oldalkeret, és lehet hogy ez alól a cee'd sem kivétel. Ha belegondolsz, akkor a tetőtől az alvázig szétvágnák az autódat és a korrózió megelőzés szempontjából nem biztos, hogy jó döntés lenne. Szerintem mutasd meg egy profi lakatosnak és vedd figyelembe amit mond. A hatályos szabályok szerint, ha cserélsz karosszéria elemeket, akkor a cserélt elemekre a gyári garancia megszűnik. A garanciát a javító cégnek kell vállalnia ami 1 év.
Ha tisztességes a szervíz a küszöbcsere nem lehetőség, hanem evidencia, hiszen megsérült, deformálódott, még ha csak 2-3 mm-t is! Természetesen cserélni kellene ezt is.A sérülés nagyon szerencsétlen helyen történt és a "lágy" részeken kívül sérültek az autó legkeményebb acélból készült elemei is, ugymint a B oszlop alja és a küszöb vonatkozó része!
Még sajnos nincs Magyarországon Piston Gray, amint befut az első a KIÁhoz, szólok! A jövő héten rendelem én is a nőnek, 1,4 + elektr. csomag + tetőablak + bőr. :)
Mikor majd viszem a gépet csináltatni a szakszervízbe én mindenképp látni akarom a javítás után a lecserélt alkatrészeket! Az első ajtót nem tudják "bugázni" mert az be van szakadva, de a hátsón megpróbálhatnak ugyeskedni úgy hogy kihúzatják stb. Annak idején amikor a volt Rióba belement egy kordélyos cigány - persze betétlapot nem hagyott - akkor egy kb. 2 tenyérnyi helyen nyomta be a kasztnit a jobb hátsó ajtó mögött és akkor is elemcseréről beszéltek, de nem vagyok benne biztos, hogy a 371.000 Ft-os számla valóban tartalmazta az elemcserét. Őszintén engem baromira nem érdekel, hogy mennyire húzzák le a biztosítót én így is úgy is "csak" 100 ezret fizetek, viszont akkor legyen elemcsere. Ez 2 ajtó és mivel a küszöb is sérült szerintem közelebb lesz a számla az 1 millához, mint az 500 ezerhez.
Én is nagyon sajnálom, sajnos én is tudom milyen mikor törik az autó :(
Vigasztaljon hogy van cascód, és hogy semmi komiolyabb nem lett.
Viszont egy tipp: a fényképeket rakd el, hogy eladásnál majd egyszer ha kérdzik hogy mi volt az autóval hogy cserélve volt 2 ajtó tudd mutatni hogy bnem rommá volt törve, csak meghúztad egy betonkockával.
Először is Andrew31-nek részvétem. Tudom mit érezhettél. Én 1000 km után dőltem el a motorommal majdnem álló helyzetben...:(((
Szombaton ismét voltam Cee'd-et tesztelni :) Az érzés változatlan. Kell ez az autó :))) Após jelöltet is elvittem, hátha talál valamit. Mégis csak megfordult 4000 autó a keze alatt...nem talált. Azt mondta meg tudná szokni. Ez jó jel! :)
Enyébként láttam KiberLovag "mindkét" autóját, a fekete szerintem jobb választás. A beige szín kívülre nekem kicsit öreges. Tetőkárpitként viszont nagyon szép.
A PistonGrey színt is láttam élőben. Nagyon király. Úgyhogy tartalék színként el tettem magamnak. Előtte még meg kell néznem egy OilBlue és egy SoRed színt.
Ha, valaki érti a Cseh nyelvet akkor itt egy másik teszt Kia Cee'D, Ford Focus, VW Golf, Toyota Auris www.kiamotors.cz/Portals/0/files/press/scan/ceed/070402-Svet_Motoru-II_05.jpg
Hú hallod nem is tudom mit írjak tényleg eggyüttérzésem, borzasztó lehetett!!! Senkinek nem kívánok ilyet! Egyébként ne hidd, hogy másik autón vastagabb a lemez meg a fényezés, hiszen mikronokról van szó! A beton csúnya munkát tud végezni!Legközelebb vigyázz!
16 éves jogosítványom első és remélem utolsó vezetéstechnikai hibája egy éjszakás műszak után! Tanulság: 1. győzött a parkoló betonkockája 2. kibontotta az ajtót mint egy konzervet rendkívűl vékony az ajtó külső lemeze 3. rendkívül vékony a fényezés 4. Mindig legyen a hiteles autóra cascód! (nekem van)
Én meg üdvözlöm annak a KPK(?)-404 rendszámú beige(?) CRDI Cee'd-nek a tulaját, aki ma 1/2 4 - 4 között Rákoskeresztúron az Elágazásnál balra fordult. :)
Akkor okulásként: ha valakinek változó geometriájú turbós autója van, és elmegy az ereje, nézesse át a vákuumcsöveket, mert ha nincs vezérlés, akkor nincs nyomaték... (sose tudjátok meg, milyen.. :)
Lényegében nevezhetjük változó térfogatú turbófeltöltőnek is. A felsőkép a kis (rész) teljesítményű állapotot, az alsó kép a magas fordulatszámu helyzetet mutatja. Alacsony fordulaton a turbina ház térfogatát csökkentik, így gyorsítva a kiáramló levegő sebességét, magas fordulatszámon, pedig mivel nő a turbó hatásfoka visszaáll az alaphelyzet. Lehet látni, hogy a képen vákumos vezérlés alkalmaznak. Egy acéltárcsa elfordításával idézik elő lapátok megfelelő mérvű nyitását és zárását, így növelve a turbó hatásfokát.
Köszönöm a megerősítéseket. Nekem is 3.99% -ot mondott az értékesítő de egy másik képlet szerint 4,6% . Végül is mindegy. A kereskedés a tatabányai Karácsonyi Nagy.
simán elhiszem :-))) amúgy érdekelne hol adják ilyen jó hitelre a kocsit!
Mondjuk a 3,5 hitelhez nekem még kb 800e kp kellene (akár beszámíthatnák annyiba a mostani kocsim) és épp meglenne egy 1,6 EX lim. Automata. Már csak a gázt kellene még berakatnom....... Álom, álom, édes álom......
Valaki kérdezte, hol készítenek üléshuzatot oldal légzsákos ülésre. Pécsett a Győri Group KFT.-nél, Pécsváradi u.11. Lehet egyedit is kérni és szokot nekik lenni raktáron is választék.
Dílernek üzenem tegnap láttam élőben egy piston grey Cee'd-et, nagyon durván nézett ki. A kereskedőm meg ma látta és azt mondta kell neki egy ilyen színű tesztautó mert nagyon tuti
Szerintem a bajáratás után, közel azonos parméterekkel fog üzemelni az autó. Az Opel 4000 a see'd 5000rpm-nél adja le a max nyomatékot, de az utóbbi erősebb. Az Opel 2500-tól lódult meg.
1 évig diesel Rió tulaj voltam. A testvértopikban olvastam még ott, hogy egyszer egy disel Rió tulaj járt így, de neki a szervíz után "esett le" valahogy az a cső ami ezt vezérelte.A jelenség ugyan az volt: erőtlenül pörgő motor.
Más!
Nem vagyok egy műszaki antitalentum, ráadásul vizuális típus is vagyok de valaki próbálja már leírni nekem, hogy a változó geometriás (VGT) turbó hogy működik mert nem bírom elképzelni. Köszi!
Egyébként fura és ez tényleg szubjektív, de néha úgy érzem mintha a teljesítmény ugyan olyan fordszámon és gázpedálállásnál nem lenne (néha) ugyan az. Arra gondolok, hogy 98%-ban a telejsítmény brutál, tényleg nagyon megy a crdi vgt turbó, de néha úgy érzem, mitha mondjuk 3-ban egy padlónál nem ugyan azt produkálná, mint mondjuk előtte! Ez a vákumos turbóvezérlés pedig nagyon beleragadt a fülembe. Lehet, hangsúlyozom, lehet, hogy esetleg előfordulhat egy ilyen "vezérlési anomália" ami esetlegesen alig észrevehetően, de teljesítményingadozást okoz(hat)?
Én most 1 fekete vasból ülök át egy ezüstbe. Soha többé fekete! Rányitások nagyon látszanak rajta, piszok meg miegymás. Különben is leszek még eleget sötétben a föld alatt. :))
ügyes voltál! Ha 3,5 a felvett hitel, az általad említett törlesztővel, akkor egy 4%-os THM-ű hitelt vettél fel, ami az általam eddig hallot legjobb KIA esetén!!! Gratula! Tuti jól csináltad, a metál is jó kis ajándék volt ebben az esetben.
Szerintem ez a moci forgatósabb, nézd meg, hogy az előző autód, és a ceed milyen fordulaton hozza az adott értékeket... hamar kitalálható, melyik fordulat-számtartományban harap, és ide a bökőt, hogy opelnél alacsonyabb az az érték, ergó a ceed-et forgatni kell...
jah igen, és ne feledkezzünk el a két gép súlyáról se.... :)
Mindent a helyén kell kezelni! Tök felesleges egy 1,4-est egy 2,5-öshöz vagy pláne dízelhez hasonlítani! Ahhoz képest persze, hogy "nincs" nyomatéka! De 1,4-hez képest van! Én is ilyet rendeltem, és a próba során nem volt olyan vészesen rossz a dinamika! Mondjuk sosem voltam gigantomániás, nekem az autó közlekedési - és nem sport-eszköz!
Hát vannak autók, amiknek a papírjai sosem kerülnek elő, részleteket most hagyjuk... na így jártam én is... két hete ott áll a kereskedésben... már amit eredetileg gondoltunk... papír meg nyisto... így aztán erős váltás gondolata mászott ki az agyamból, nem várom meg amíg a felügyelet sztornózik egy kisérődoksit, mert az hónapok kérdése... :(
de áll ott egy fekete is, egy időben rendelték, arra nem vár senki, és annak a papírjai tán megjönnek... igazából a fekete dögös, asszonypajtinak nagyon bejön, nekem is, csak a meleg miatt vannak gátlásaim a szín kapcsán, de egy automata klíma melett lehet botorság... na hát így vagyon a dolog...
én is jövő hét közepével számolok, reméljük, mert csonka hét, de tán meghajtják mostmár az ügyet... az hogy a várakozásomnak mi lesz a jutalma, jó kérdés... azért kicsit neccesen egy hónapot csúszunk alsóhangon a szóbeli megállapodáshoz képest, és pár napja ügye már a papíron aláírt hónap is elcsúszott... :(
No de ne igyunk előre a mackó bőrire, akkor hiszem, ha a fenekem alatt lesz a gép...
Üdv:
KL
:)
Ps.: A virtuális centit én is vagdosom már egy ideje, de valahogy mindíg kiderül, hosszabb az a centi... hétről-hétre újabb 7cm-k "nőnek" rá...
Nem csak a korrózió miatt, ha nem sérülékenyebb is. Jó párszor találkoztam olyan esettel, hogy az úton heverő tárgy (kő, lemezdarab, kapubejáró stb...), sérülést majd szivárgást okozott. Műanyag tanknál még ilyet nem tapasztaltam, csak gyári hiba esetén.
No ez legalább megnyugtató! A fém tank meg nem akkora gáz igaz, hogy manapság a műanyag dívik! A korrózió meg a fém esetében megelőzhető azzal, hogy mindíg tele kell tankolni! :-)
Kösz. Tudom csak az első benyomásaimat írtam le, és a 2546-os hozzászólásra reagáltam. Én ~20 éve autókkal foglakozom és tisztában vagyok dolgokkal, csak az említett hozzászólás kicsit mellbe vágott.
Biztos lehetsz benne fog az változni! Még ha a gyárak szerint az új motorokat nem is kell járatni, kell 8-10 ezer km mire magára talál a gép! De ha az astrát is újonnan vetted akkor biztosan tapasztaltad!
Én sok 3.5 millió hitelt veszek fel 10 évre ezért elsősorban hitelre figyeltem. A havi törlesztésem 35.419 Ft. Az árból egy metált kaptam. Van itt valaki aki nagyon tudja a THM-et biztosan megmondja milyen ez a hitel. Nekem sokkal jobbra jön ki mint amit máshol kaptam.
Negatív.:) Én ma felemeltem a kocsimat és megnéztem alulról is, nagyon jó munkát végeztek. Minden illesztés letömítve, az alváz és üregvédelem példás. Ha negatívumról beszélhetek az a fém üzemanyag tank.
Hát nem is tudom.... de persze ízlések és pofonok. Nekem az i30 eleje még csak-csak, de hátulról dráma. A műszerfal viszont dögös lett, azt el kell ismerni! Biztosan jól mutatna egy Cee'd-ben, de a sajátja se rossz.
AZ XR műszakilag azonos a széria kivitellel. A futómű nincs leültetve. Az alsó szoknya lóg lejjebb ezért látszik alacsonyabbnak. Tegnap amikor rendeltem a gépet akkor azon vitatkoztak az értékesítők, hogy milyen színüt csináljanak.
Hahó! Cee'd tulajok! Régen kaptunk infót tőletek a tapasztalataitokról! Írhatnátok valamit pl. negatívumok már ha derült ki valami, fogyi, stb! Ne legyetek lusták :-)
Akármennyire közösek az alapok a Hyundai tervező mérnökei nem sok fantáziáról tesznek tanubizonyságot! Elnéztem az i30-at az se igazán tetszett de ez a FD Wagon még rosszabb! Egy semmi formavilágú múlt idéző autó. No de nem is akarunk Hyundai-t venni igaz!?
Pontosan.:) Ezért ís írtam, hogy érzésre. Egyébként vannak akik épp emiatt amortizálják le az új vasat. Úgy érzik, hogy nem megy úgy mint az előző szekér, pedig dehogynem. Aztán eccccer csak be kellene valahol pl. fordulni...
Azt tudja valaki, hogy az xR előtt lévő extra árlistán lévő optikai tuning cuccok hova lettek?
Gondolok itt arra, hogy a sport hűtőrács most az xR-en lévő "szunyoghálós". Nekem viszont jobban tetszett az, amelyik a KIA oldalán is látható a galériában. (Nem két króm csíkos normál van rajta).
Ezt én az új extra katalógusban nem láttam :((((
Pedig az sokkal szebb :)
Ja és holnap megyünk megint tesztelni a kiszemelt 1.6 cdri-t :)))
bocs, biztos csak az a bajom, hogy volt már pár 3000 ccm körüli kocsim. azoknak kezd lenni nyomatéka, de rövid ideig volt nálam egy Mercury Cougar 3800-as mocival, 157Le és foggalmam sincs mekkora nyomaték, de annál finomabban még nem húzott alattam verda. Alapjáratról mint a gőzmozdony. Szal még az 1,6-is alsó határérték, de azért érezhetően kellemesebb az már.
Csak az EX és TX létezik xR kivitelben, kukk rá az árlistára. Az xR kiegészítői nem azonosak az extra katalógusból rendelhető optikai elemekkel. És akkor még hol a futómű és kipufogó rendszer?
Van olyan info, amely szerint nem csak egyszerű optikai öltöztetés, ültetve van 3 cm-el a futómű is. A kereskedések így kapják meg. Látod a kéményt, gondolod, hogy a szalon csinálja? :) Az info szerint a belsőben is visszatér a piros, erre utaltam, hogy ez nincs, még a szőnyegben sem.
Nem tom miért lett ekkora az előző hozzászólásom. Biztos az ünnepélyes hangulatom ragadt át a gépre. Vagy beragadt az enter gomb. A megrendeléskor szóba került ez az Xr modell és ott hallottam, hogy ez itthon készül gyári tuningelemek felhasználásával. A megrendelt kicsikémre is feltennék ha szánnék rá 550 ezret. Biztos dögös lenne feketében! Nekem simán is csodálatos lesz. .....Remélem!
Megtörtént a dolog. Megrendeltem. 1.6CRDi EX limited és fekete és classic kárpit. Hármom hónapig tartott amíg eddig eljutottam, de ezt a két hónapot sokkal nehezebb lesz kivárni.
Megvan a kocsi király! Csendes, kényelmes tetszik!:) 77km-t mentem vele de még az éjszakai teszt hátravan, a G Astrának a fényszórója tökéletes volt remélem, ez is tud annyit. A nyomaték még hiányzik de még nyers. Színe nagyon bejön. Mindenki utánam fordult a városban, még a kocsikból is mutogattak. (melldagasztó smiley:))
"Ha minden igaz akkor ma megtörténik az aktus. Megrendelem a kicsikémet"
szurkolni fogunk, hogy az aktus celjara kivalasztott kia kereskedesnek pont ma ne fajjon a feje es egyeb szempontbol is alkalmas legyen neki az idopont:-) utana pedig majd egyutt szorongunk, hogy egeszseges legyen a kicsike... :-)
Reménykedhetssz. Csak túlzott elvárásaid ne legyenek. A tesztvezetésre a céges G kombival mentem. Szal közvetlen viszonyitási alap volt. Érzésre nem megy jobban, de összességében mégis sokkal jobb.