Keresés

Részletes keresés

wulfin Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38023
Hat szerintem ez volt az eredeti elkepzeles, de ha ezt usa-nak sikerul vegigcsinalni akkor kina is lepni fog valamit ra.
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (38020)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38022
Jut eszembe: kockakövön bicajozni borzalmas, macskakövön meg borzalmas és életveszélyes, főként, ha esik. Egy ideje már nem tekerek, de egy időben feltűnően sokat cangáztam, és élénken emlékszem rá, hogy a macskakő az halálos. A földút elmegy.
Előzmény: nájcki (38021)
nájcki Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38021
Ahhoz tán népirtás kellene. Gondolom, az ellenérdekelt felek (oroszok? Irán biztosan) szállítanák a fegyvert, a kiképzést a "terroristáknak" bőven.
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (38020)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38020

Mennyiben változtat szerintetek a Peak Oil-on és az USA helyzetén az, ha sikerül bekebelezniük Irakot, létrehozva egy protektorátust, és nagyjából 2-5 dolláros kitermelés költséggel jutnak hozzá a legfrankóbb édes olajhoz, amelyből állítólag több mint 100 milliárd hordó van tartalékban?

 

Most mintha lett volna a napokban egy megállapodás, amit a korántsem teljesen legitim iraki parlament ugyan még nem ratifikált, de a még kevésbé legitim iraki miniszterelnök már aláírt... Demokrácia... :-D

 

Szóval mi van akkor, ha felskálázzák a kitermelést mondjuk 5 év alatt 5 millió hordóra (most 2 körül van), és az egészet megtartják saját maguknak (eladva a belső piacon). Az amerikai népnek sem sok szava nincsen ebben a protekturátus kérdésben (hogy ugyanis tényleg demokráciát vagy birodalmat akar-e), sem sok választása nincs, ha tankolni akar rendesen és nem 10 dolcsiért gallonját...

 

Érdekes, de arra sosem gondoltam, hogy a végén még akár az USA szempontjából jól is elsülhet az iraki invázió (elnézést: béketeremtés, demokratizálási folyamat).

nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38017
Na jó, mea culpa, tudom, hogy fehér ember is lop. Vedd úgy, hogy a "cigányt" itt (megengedhetetlenül) olyanformán használtam, mint a falusiak a "zsidót": vettem a "zsidónál" (értsd: boltosnál) ezt meg azt. És ki tehet róla, ha az embernek a lopásról ők ugranak be? Nincs nekem elvi bajom velük, csak borítékolom, hogy a Peak által okozandó közbiztonságromlásban komoly részük lesz , ha elfogy a segélyek fedezete.
Rosz lesz az átmenet, míg valahogy melóra szoknak. (azok közülük, akik még nem tették meg eddig, a kivételt tiszteljük)
Nem bőrszín, vagy rasszkérdés, kulturális kérdés. Meg van bocsátva?
Előzmény: Törölt nick (38015)
jee_c Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38016
Ez nem gumitégla, hanem gumiörleményes útburkolat, hasonló az aszfalthoz, csak éppen ez a gumiörlemény van benne. Valami hasonló lehet (talán merevebb), mint a futósáv a Margit szigeten.
Előzmény: Törölt nick (38014)
jee_c Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38013

Nem, még olyanon biztosan nem mentem, amiket az USAban építenek.

Kicsit nekem bizonytalannak tűnik az, hogy a kövek nincsenek egymáshoz rögzítve.

 

Megjegyzem, hogy van olyan módszer is, hogy használt gumiabroncsokat őrölnek papróra, és abból készítik a bringásút burkolatát. Ez a módszer egyben megoldást nyújt a használt abroncsok felhasználására is.

Előzmény: nájckingdom (38012)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38012
Szóval még nem bicikliztél kőŐRLEMÉNNYEL borított kerékpárúton? Én igen, megbízható, lehet rajta gyorsan tekerni,. Nem "zúzalék", nem tudom, definíció szerint milyen méretig nevezik annak, ez a portól ugyan nagyobb szemcséjű, de a zúzaléktól kisebb. USA államok DNR (Department of Natural Resources) hivatalainak szájtján meg lehet találni a kerékpárutak fejezetnél még a szemcsenagyságot is. Nem igényel akkora alapozást se, ha valahol megsüllyed, vagy ilyesmi, belehengerelnek még egy kicsit az anyagból, karbantartása is egyszerűbb, olcsóbb. Nem csúszós, de rugalmasabb, esésnél nem ütöd meg, nem horzsolod le magad annyira, mint aszfaltnál.
Előzmény: jee_c (38010)
jee_c Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38011
javítás: munkábajárás céljából
Előzmény: jee_c (38010)
jee_c Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38010

Idén kb. 2500 km-t bringáztam munkábajrárs céjából (napi 38 km). Ha lehet választani útburkolatot, akkor az aszfaltra szavazok. Ha feletszed ugyanezt a kérdést a bringás topikokon, mindenki ezt fogja neked mondani.

 

Viacolor (pl.) térkövek? Nagyon lehúzzák azok, akik járnak rajta. A probléma vele, hogy túl sima a felülete, így könnyebben megcsúszik rajta a bringa - fúleg esőben.

 

Kőzúzalék? Hát azon biztos nem tudnék olyan tempót menni, mint aszfalton, márpedig ez fontos a munkábajárásnál. Ráadásul csúszósabb is, ezért nem annyira biztonságos rajta közlekedni. Mondjuk ha a levelekkel borított vizes sima felületű aszfalton kell menni (alias levélkocsonán tekerni) akkor jobb a kőzúzalék, de különben biztos nem.

Előzmény: nájckingdom (38007)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38009
lelopnák a cigányok. Igaz, a térkövet is. Csak az aszfaltot nem viszik el és gondolom, a kőzetőrleményt se vinnék.
Előzmény: Törölt nick (38008)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38007
miért nem térkövezik a kerékpárutakat, vagy alföldön használhatnának útburkolótéglát, aminek ott hagyománya van, a hollandoknál is sok kerékpárúton van. Az aszfalt a legrosszabb megoldás. Ezzel a tetővel viccelsz.
Előzmény: Törölt nick (38006)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38005
Szerintem több km kerákpárút épülhetne ugyanannyi pénzből és minőségileg nem lnne rosszabb. De nálunk még műemléki belvárosokban is képesek járdát aszfaltozni (az úttestről már nem is beszélek), ez nyugatabbra, vagy akár Lengyelországban se fordulhat elő. "Asphalt Nation" ez egy amerikai könyvcím, de rólunk szólhatna.
Előzmény: hanyattesett (38004)
hanyattesett Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38004
konfliktuskerülés inkább
Előzmény: nájckingdom (38002)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38003
Azt nem kérded, hogy próbáltam-e már gyalogolni, vagy ilyesmi? A hülye is tudja, hogy földúton eső után sár van. Sok ilyenen biciklizek rendszeresen, többnyire csak egyes részein alakulnak ki pocsolyák, azt szokás kőzúzalékkal, téglatörmelékkel (eternitpala-törmelékkel :-( ) feltölteni. Az energiaszegény, elszegényedett jövőben nem leszünk olyan finnyásak, mint ma, a szegényebbek és "urban explorer" beálljtottságúak (mint én is) pedig ma se vetik meg a vadabb, félvadabb, elhanyagolt környékeket. Biciklizni rengeteg helyen lehet jól, ahol az aszfalthoz szokottak nem gondolnák. Néha át kell emelni kézben egy árok felett, ilyesmi.
A birkalegelő azért jó, mer a birka rövidre nyjrja a gyepet, a birkaszar nem vészes bicajoscsapda, olyanon is sokat kerekeztem. A tehénlegelő rosszabb.
Előzmény: xcoder (38001)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38002
aszfaltlobbi?
Előzmény: hanyattesett (38000)
xcoder Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38001
Minél keményebb az útbukolat annál kisebb a kerékpár gördülési ellenállása. Azaz a kavicsos burkolat, fű, stb. kimondottan rossz biciklizni. Vizes földúton pedig úgy beragadsz a bicikliddel a sárba mint a csótány a csótánycsapdába. Ezért kérdeztem hogy próbáltál-e már ilyesmit csinálni.
Előzmény: nájckingdom (37997)
hanyattesett Creative Commons License 2007.11.28 0 0 38000
gyakorlatilag makadámút - hallottak róla, csak nem csinálják
Előzmény: nájckingdom (37999)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37999
A kerékpárutakon leőrölt mészkövet, vagy egyéb követ használnak. A lényeg a szemcsenagyság, már nem olyan kicsi, hogy a szél porként fújja, de nem is olyan nagy, hogy durva legyen. Be van lőve. Esőben kiváló, vízmentes, szerintem ideális. Kár, hogy nálunk nem hallottak róla. A biciklisnnek olcsóbb esőkabátot venni, mint kerékpárutat tetővel ellátni.
Előzmény: Törölt nick (37998)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37997
"Mondd, bicikliztél te már macskakövön vagy réten ? Vagy földúton ha leesik egy pici eső ?"

Persze. Kérdezhetnél más kellemetlen dolgokat is, az élet tele van ilyenekkel.
Csúszós úton óvatosan kell vezetni, autózni, bicajozni, gyalogolni. Sáros földutak vannak, ha tetszik, ha nem. A birkalegelő azért ideális kerékpárút, mert esőben se sáros és a birkaszar elég kemény, nem olyan probléma belebicajozni, mint a tehénlepénybe. Tapasztalatból írtam. Az amerikai kerékpárutakat mészkőőrleménnyel burkolják, esőben se sárosodik, átereszti a vizet, nem rákkeltő, mint az aszfalt. Nem a kerítés a bunkó magyar szokás, hanem a kerékpárútaszfaltozás! Kőőrleménnyel olcsóbb, környezetbarátabb lenne, eséskor nem olyan durva a sérülés, mint a kemény aszfalton. Ideális felület biciklizéshez. Ezt nem tanuljuk el usákiától, csak a disznóságokat.
Előzmény: xcoder (37994)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37996
ha nem hiszed, olvass szakirodalmat. A macskakövet a kockakőfaragásra alkalmatlan, kisebb, töredék darabokból csinálták, bedobták egy forgódobba, attól lett gömbölyű. Olcsóbban adták, mert nem volt vele annyi meló. A félreesőbb helyeken alkalmazták, főutcára, vasútállomáshoz a drágább, simább kockakő dukált.
A mai tudatlan utókor lemacskakövezi a kockakövet.
Előzmény: erbe (37991)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37995
A kerítés hiánya tippem szerint eredetileg skandináv szokás, az ottani alacsony népsűrűség és halvérű, polgárosodott népség erkölcseinek, szokásainak megfelelt. Ahol a vendég együtt szaunázik a családdal és illedelmesen nem néz oda túlzottan a háziasszonyra stb - ez nem a mi kultúrkörünk. A svédeknél szokásjog,hogy a környék lakói bemehetnek más birtokára, de a házat nem illik x métermél jobban megközeljteni, szedhetnek a más gyümölcsfájáról, amennyit megsznek, de kosárral elvinni nem illik, stb. Ez ott bevált, nálunk nem válna be. Az USÁban csak a háború után terjedt el a kerítésnélküliség, nézd meg a régi képeslapokat. Ott találták fel a szögesdrótot, alkalmazták is farmokon, főleg a legelőkön.
A mai nyugati általános kerítésmentesség az energiabőség kora bolgdog békeidejének köszönhető. Ha durván leromlik a közbiztonság, akkor lesz megint kerítés, függöny az ablakon, stb. Én a kerítéssel kombinált élősövény híve vagyok, az nagyon környezetbarát is. Nem barom a magyar, csak realista. A szüleimnek is vannak cigány szomszédai, nagy baj nincs, de van is kerítés és kutya.
Előzmény: erbe (37990)
xcoder Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37994
Mondd, bicikliztél te már macskakövön vagy réten ? Vagy földúton ha leesik egy pici eső ?
Előzmény: nájckingdom (37989)
erbe Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37991
A macskakő is sima felületű volt egykor, a közlekedés koptatta gömbölyűre. Ha a sínt megnézed a toldásnál, az is legömbölyödik az áthaladó kerekek ütésétől. A nagyobb darabos kockakő valamivel tartósabb, de annak a szélei is gömbölyödnek idővel.
Előzmény: nájckingdom (37989)
erbe Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37990
Kerítés? Nem magyar csökevény véletlen?
Sok helyen jártam külföldön, a tyúkudvart (karám...) kivéve jóformán semmi nem volt kerítve, legfeljebb néhány díszsövény. Ha mégis, lehet, hogy távolba szakadt hazánkfia. Ez az őrület, hogy egész telkemet bekerítem többmillióba kerülő kovácsoltvas ráccsal, 2,5 m magas betonfallal..., szerintem jellegzetes magyar jelenség.
Előzmény: nájckingdom (37985)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37989
"Viszont ha már Armageddon+rakásradöglés, akkor már nem mindegy?"

Kifejtettem a 37981-ben, hogy akkor mindegy, de ha nincs armageddon, akkor már nem. És azon vagyok, hogy ne legyen.

Kockakő és macskakkő nem ugyanaz, ezt ma már kevesen tudják. A kockakő kb. kocka formájúra van faragva, felső lapja sima. A macskakő szabálytalan alakú, felszíne domború, mint a macska háta. Olcsóbb volt, mellékutcákban alkalmazták.
Közlekedési szempontból tökéletes lesz újra, az energiaszegény jövőben. Tömeges autózás esélytelen.

Biciklizni legjobb egy száraz, sima földúton. De kockakövön is teljesen OK. Birkalegelőn is egész jó.
Előzmény: erbe (37986)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37987
Valódi kő kockakőre gondolok. Sok országút volt kockaköves, ma is ott van sok helyen az aszfalt alatt régi vidéki utakon.
Előzmény: Törölt nick (37984)
erbe Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37986
Nem panelban lakok, de van ilyen rokonom. Viszont ha már Armageddon+rakásradöglés, akkor már nem mindegy?
Macskakő Budapesten is van még bőven, nemcsak vidéki városainkban v. Lengyelországban. Közlekedés szempontjából nem az a leányálom. Ha meg át kell szállni biciklire, hát inkább aszfalton tekernék!
Előzmény: nájckingdom (37979)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37985
Szóval itt két téma van.

Az egyik a panel létrejötte: nem volt szükségszerű, nem "hely hiányában találták ki". Azelőtt is mindenki lakott valahol, a panel igazából a modernizációs ideológia dogmái érvényesítéséből született, nyugaton is (először ott!) és a szoci országokban is. Nálunk egyrészt a ma, a Peak fényében és pl. a lengyel tapasztalat fényében értelmetlen TSZ-esítés falun tette feleslegessé az ifjúság nagy részét (nyugaton meg az energiabőségnek köszönhető gépesítés) és persze valóban volt népszaporulat is a korábbinál jobb egészségügyi ellátás miatt is. A városokban pedig esztelenül romboltak le régi, jó állapotú, stabil házakat, utcákat, egész lakónegyedeket. Egyrészt hivatalosan, hogy helyet csináljanak a panelnak, másrészt, mert "korszerűtlennek" nevezték ki a régigyűlölő modernista elvtársak (Nyugaton is!), pedig mai szemmel ezek sokkal időtállóbb dolgok, mint a modernista építmények, tákolmányok. Évezredek alatt felhalmozott építészeti, urbanisztikai tudást testesítettek meg. Tehát nem is lett volna akkora lakáshiány, ha nem teremtik mesterségesen, az ESZME nevében. (a nyugatot is eluraló modernizációs eszméről van szó, az egypártrendszeres szocizmus ennek egy még deviánsabb alesete)

A másik témánk, hogy akárhogy is jött létre, gazdaságosabb-.e fenntartani a panelt, javítgatni, vagy lecserélni. A legnagyobb baj nem a hőszigetelés, hanem hogy nem hagyja hasznosulni az emberi energiákat, nem jó fizikai keret egy fenntartható életformához és devianciára hajlamosító közeg. Mivel a modernisták tudatlanul, szektaeszmétől elvakulva kidobták a történelem során felhalmozott urbanisztikai tudást, falanszter született. A hagyományos településsszerkezet, háztípusok, utcatípusok egyszeróen hatékony keretet nyújtanak a különféle életformákhoz, a panekle ettől hitványabb közbiztonságilag, pszihikailag, praktikusan.
Egy kertes házban lehet helyben kertészkedni, a kerítés és kutya révén nem lopják le, magam őrzöm, lehet műhelyem a lakással egy helyen, stb. A panel mindezt csak sokkal silámnnmyabban teszi lehetővé.

Deviánsok, rabló elemek fognak benne felhalmozódni, a jobbja fokozatosan menekül majd, emberi szemétlerakó lesz. A társadalom önvédelemből kémnyszerül majd a felrobbantására. A jövő munkalehetőségeinek zöme nem a nagyvárosokban lesz, hanem a falvakban, kisvárosokban, Kertmagyarországon, tehát annyi városi lakás nem kell majd, ezért is rossz a panel, rossz helyen van nagy mennyiségben.

Robbantani kell.
Előzmény: erbe (37982)
nájckingdom Creative Commons License 2007.11.28 0 0 37983
Panelban laksz?
Előzmény: erbe (37982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!