Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21798

Vörös kezdőtérköz esetén nem tudsz a kijárati jelzőre továbbhaladást engedélyező jelzést kirakni, legalábbis egyik ma létező helyen sem.

Előzmény: Fizolti (21794)
r1232 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21797

Balatonszemes-elágazásnál is az van Balatonszemes felé.

Előzmény: Vendégsín (21793)
korpi41 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21796

"Az általad említett megoldás esetében ki lehetne járni az első térközjelzőig jelzőkezeléssel, akkor is ha az nem szabad."

 

Feltéve, ha megvan a szükséges távolság.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21795)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21795

Szerintem az egy sima, bejárati jelzővel egyvonalban lévő első térközjelző.

 

A kezdő térközjelző jellemzője, hogy a kijárati jelzőt nem tudod szabadra állítani amíg a kezdő térközjelző nem szabad.

A déli parti kijárati jelzőknek nincs is sárga1 fénye ugye.

 

Az általad említett megoldás esetében ki lehetne járni az első térközjelzőig jelzőkezeléssel, akkor is ha az nem szabad.

Előzmény: Fizolti (21794)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21794

Valamelyik Forgalom-ban volt téma az állomásköz átépítése évekkel ezelőtt. 

Valami olyasmi volt a lényeg, hogy a ha a térköz (hamis?) foglalt, akkor még az állomásról* jelzőkezelés mellett (hívónál némileg magasabb sebességgel), ki lehessen járatni vonatot. 

 

*Az állomások területe mindkét irányból a híd környékéig tartana, így egyetlen térköz lenne a kettő között. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (21792)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21793

Nyílt vonalon kezdőtérköz?

Előzmény: Grgabácsi (21789)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21792

Oda miért kell kezdő térközjelző? 

Előzmény: Fizolti (21791)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21791

A továbbiakban is terveznek kezdő térközjelzős megoldást, elvileg ilyenek lennének majd a Ferencváros-Kelenföld állomásköz elején. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (21786)
r1232 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21790

De, azok.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21788)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.02.19 0 0 21789

Vagy 2pó forg. kitérőnél.

Előzmény: Vendégsín (21787)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.02.18 0 0 21788

Mi a helyzet a Balaton déli partján lévő "kezdő" térközjelzőkkel? Vagy azok nem azok?

Előzmény: Vendégsín (21787)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.18 0 0 21787

vagy csak fogalmazás kérdése?

 

Csak az. Pl. Hajmáskéren, Veszprémben a helyzet változatlan.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21786)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.18 0 0 21786

Nem tudok jobb helyet a kérdezésre, így:

 

F.1. sz. jelzési utasítás egy korábbi változatából:

"2.2.4. A térközjelző lehet biztosított és nem biztosított. Térközi közlekedésre kiépített pályán minden térköz elején térközjelzőt kell alkalmazni. A szolgálati felsőbbség engedélye alapján, egyes vonalakon átmeneti időre (pl. átépítés idejére) külön előjelzővel rendelkező, nem biztosított fény térközjelző is alkalmazható. Térközi közlekedésre berendezett pályán alkalmazott bejárati, kijárati és fedezőjelzők betölthetik a térközjelző szerepét is. Önműködő térközi közlekedésre berendezett pályán kezdő térközjelzőt kell alkalmazni az utolsó kijárati váltó után abban az esetben, ha a szolgálati helynek nincs kijárati jelzője, vagy ha van, de az nem ad előjelzést az első önműködő térközjelzőre."

 

jelenleg érvényes F.1. sz. jelzési utasításból:

 

"2.2.4. Térközi közlekedésre kiépített pályán a térközök elején általában térközjelzőt kell alkalmazni, de a bejárati, kijárati és fedezőjelzők betölthetik a térközjelző szerepét is. A térközjelző lehet biztosított vagy nem biztosított."

 

A "kezdő térközjelző" okkal tűnt el belőle, vagy csak fogalmazás kérdése?

_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.31 0 1 21785

Szerintem ez kell bele:

MÁGNESES ERŐSÍTŐ SZELEKTÍV KÁRTYA 70-13.060-801

MÁV-os SAP cikkszám:

..680 a vége.

Előzmény: Vrad (21784)
Vrad Creative Commons License 2024.01.31 0 0 21784

Sziasztok!

 

Akinek van hozzáférése, meg tudná nézni nekem, hogy D70 Jelző egységben lévő szelektív (mágneses erősítő) kártyát milyen cikkszámon tudnék rendeltetni?

 

Válaszokat előre is köszönöm!

H_CS Creative Commons License 2024.01.19 -1 1 21783

Ezekre gondoltam!

 

Köszönöm szépen mindenkinek.

Divrotcé Creative Commons License 2024.01.18 0 0 21782

Az átadó-átvevőre (vagy mi az) gondoltam. Lehet, másik tervváltozatot láttam belőle.

Előzmény: _Nyuszi (21781)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.17 0 1 21781

"Sok-sok évtizeddel ezelőtt az UVATERV alkotott olyan iparvasúti állomási berendezéseket, ahol a váltókörzetben külsőtéri kulcsszekrények vannak (Dunaújváros-Hullámvertikum, Várpalota mellett Cseri)."

Duna-PIV-nél egy állomási berendezés van a forgalmi irodában, nem? Vagy "eggyel beljebb" mondod?

Előzmény: Divrotcé (21777)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.17 0 1 21780

Az állomás másik végén is van egy ilyen bodega - V. és IV. őrhely néven futnak, a III, és IV. őrhelyek dolgozói járnak ki ide. 

Előzmény: benbe (21779)
benbe Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 21779

Maga Dunaújváros MÁV állomás is tartalmaz határeset érdekességet: https://www.benbe.hu/gallery/dunantuli-maradekok-3/pic101_noframe_hun.php (a fűtőház mellett áll a bodega)

Előzmény: Divrotcé (21777)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21778

Iparvágány-kiágazásoknál elég sok ilyesmi van. Megálló-rakodóhelyeken is.

Ha már külsőtéri kulcsszekrények: esetleg megemlékezhetünk a külsőtéri vasszekrényes jelzőállítóbakokról, és a mindenféle iparvasúti kulcskarika-szerű főkulcsszekrényekről is (amikor már jelző sincs: pl. Uzsabánya, Adony-Kikötő).

Előzmény: H_CS (21771)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.17 0 2 21777

Sok-sok évtizeddel ezelőtt az UVATERV alkotott olyan iparvasúti állomási berendezéseket, ahol a váltókörzetben külsőtéri kulcsszekrények vannak (Dunaújváros-Hullámvertikum, Várpalota mellett Cseri). 

Előzmény: Fizolti (21773)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21776

Székesfehérváron nem valami ilyesmi van valahol a rendező kezdőponti kijáratánál?

 

Akkor tudsz kijárni Lovasberény felé jelzővel, ha a főkulcs a szekrényben van, jelzőállítás után a kulcsot ki lehet venni (a jelző ekkor még nem esik vissza), aztán a kulccsal fel tudsz oldani valami kiágazási berendezést valahol a vonalon?

Előzmény: H_CS (21771)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21775

Ha már segélyvonókészülék felhozta Ausztriát. Bécsből elindulva annak földrajzi határát elhagyva első állomás Himberg. Na ott van belőlük egy pár példány

Előzmény: H_CS (21767)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21774

Piszke, de nincs kapcsológombja. Főkulcsos.

Előzmény: H_CS (21767)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.17 0 1 21773

Dunántúlon elterjedt kulcsazonosítóknál egy kis szekrényben vannak a kulcsok, ez kültérre és épületbe is tehető. Itt kapcsológomb helyett egy vágányválasztó tolókar és egy zárókallantyú van, zárás-oldás az irodából. 

 

Tab, Osztopán (egyik vége, a másik épületben volt, majd motorossá alakították az ottani váltót), Somogyvár (egyik vége), Kaposfüred, Vízvár, Decs, a berendezés cseréjéig Babócsa (a linkeken ez utóbbi). 

 

https://scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/172444560_3876846859057888_6501144092893533499_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=3ba11c&_nc_ohc=F3FKgILMjtAAX-hW6cr&_nc_ht=scontent.fbud5-1.fna&oh=00_AfCI-ZGoyGmNTBWy7ERyWYRtf7bqfPxuXw2uNxgP2jT6wg&oe=65CF1AEB

 

https://scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/171541616_3876847069057867_5046161714567516634_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=3ba11c&_nc_ohc=NEFXVb096GYAX_s6lw3&_nc_ht=scontent.fbud5-1.fna&oh=00_AfD2bPFKsWbCKRb2pgCWZ_aJ4QoYfDg1JDwiNSUCKqrWrA&oe=65CF0B14

 

E mellett van pl. Lenti későbbi, tudtommal jelfogós alapú (nyomógombos irodai készülék, fényjelzős, részben motoros, nagyobbrészt helyszíni állítású váltók) a helyszíni váltók kulcsai kültéri szekrényben vannak. 

 

https://vasutallomasok.hu/kepek/p0028/p0028906.jpg (a felvételi épülettől balra, az oszlop és a kerékpár között.)

 

 

- - - -

 

 

Nem egészen a kérdésre válaszol: 

 

A 94-es vonal egyes állomásain a jelzőállítás az irodából megy, a váltókat részben egy kinti szekrényből, vonóvezetékkel állítják és reteszelik, a kinti és irodai berendezés között közvetítőkulcsos függőséggel: http://www.benbe.hu/gallery/bodva-volgyi_tolatos/pic17_noframe_hun.php 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: H_CS (21767)
jog.aszok Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21772

Nem vagyok benne biztos, de talán Füzesgyarmatnál a MOL kiágazás.

Előzmény: H_CS (21771)
H_CS Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21771

Iparvágány-kiágazásoknál esetleg nincs ilyen, ahol főkulccsal oldhatók fel a váltózárkulcsok?

Előzmény: jog.aszok (21768)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21770

Egyszerűsítettre berendezett távkezeltek Ausztriában most is ilyenek, csak nem kulcsosan, hanem elektronikusan (gombnyomkodós), szükségüzemre.

Előzmény: segélyvonókészülék (21769)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21769

Az FHÉV osztrák szakaszán ilyenek voltak.

Előzmény: H_CS (21767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!