Valamelyik Forgalom-ban volt téma az állomásköz átépítése évekkel ezelőtt.
Valami olyasmi volt a lényeg, hogy a ha a térköz (hamis?) foglalt, akkor még az állomásról* jelzőkezelés mellett (hívónál némileg magasabb sebességgel), ki lehessen járatni vonatot.
*Az állomások területe mindkét irányból a híd környékéig tartana, így egyetlen térköz lenne a kettő között.
F.1. sz. jelzési utasítás egy korábbi változatából:
"2.2.4. A térközjelző lehet biztosított és nem biztosított. Térközi közlekedésre kiépített pályán minden térköz elején térközjelzőt kell alkalmazni. A szolgálati felsőbbség engedélye alapján, egyes vonalakon átmeneti időre (pl. átépítés idejére) külön előjelzővel rendelkező, nem biztosított fény térközjelző is alkalmazható. Térközi közlekedésre berendezett pályán alkalmazott bejárati, kijárati és fedezőjelzők betölthetik a térközjelző szerepét is. Önműködő térközi közlekedésre berendezett pályán kezdő térközjelzőt kell alkalmazni az utolsó kijárati váltó után abban az esetben, ha a szolgálati helynek nincs kijárati jelzője, vagy ha van, de az nem ad előjelzést az első önműködő térközjelzőre."
jelenleg érvényes F.1. sz. jelzési utasításból:
"2.2.4. Térközi közlekedésre kiépített pályán a térközök elején általában térközjelzőt kell alkalmazni, de a bejárati, kijárati és fedezőjelzők betölthetik a térközjelző szerepét is. A térközjelző lehet biztosított vagy nem biztosított."
A "kezdő térközjelző" okkal tűnt el belőle, vagy csak fogalmazás kérdése?
Akinek van hozzáférése, meg tudná nézni nekem, hogy D70 Jelző egységben lévő szelektív (mágneses erősítő) kártyát milyen cikkszámon tudnék rendeltetni?
"Sok-sok évtizeddel ezelőtt az UVATERV alkotott olyan iparvasúti állomási berendezéseket, ahol a váltókörzetben külsőtéri kulcsszekrények vannak (Dunaújváros-Hullámvertikum, Várpalota mellett Cseri)."
Duna-PIV-nél egy állomási berendezés van a forgalmi irodában, nem? Vagy "eggyel beljebb" mondod?
Iparvágány-kiágazásoknál elég sok ilyesmi van. Megálló-rakodóhelyeken is.
Ha már külsőtéri kulcsszekrények: esetleg megemlékezhetünk a külsőtéri vasszekrényes jelzőállítóbakokról, és a mindenféle iparvasúti kulcskarika-szerű főkulcsszekrényekről is (amikor már jelző sincs: pl. Uzsabánya, Adony-Kikötő).
Sok-sok évtizeddel ezelőtt az UVATERV alkotott olyan iparvasúti állomási berendezéseket, ahol a váltókörzetben külsőtéri kulcsszekrények vannak (Dunaújváros-Hullámvertikum, Várpalota mellett Cseri).
Székesfehérváron nem valami ilyesmi van valahol a rendező kezdőponti kijáratánál?
Akkor tudsz kijárni Lovasberény felé jelzővel, ha a főkulcs a szekrényben van, jelzőállítás után a kulcsot ki lehet venni (a jelző ekkor még nem esik vissza), aztán a kulccsal fel tudsz oldani valami kiágazási berendezést valahol a vonalon?
Ha már segélyvonókészülék felhozta Ausztriát. Bécsből elindulva annak földrajzi határát elhagyva első állomás Himberg. Na ott van belőlük egy pár példány
Dunántúlon elterjedt kulcsazonosítóknál egy kis szekrényben vannak a kulcsok, ez kültérre és épületbe is tehető. Itt kapcsológomb helyett egy vágányválasztó tolókar és egy zárókallantyú van, zárás-oldás az irodából.
Tab, Osztopán (egyik vége, a másik épületben volt, majd motorossá alakították az ottani váltót), Somogyvár (egyik vége), Kaposfüred, Vízvár, Decs, a berendezés cseréjéig Babócsa (a linkeken ez utóbbi).
E mellett van pl. Lenti későbbi, tudtommal jelfogós alapú (nyomógombos irodai készülék, fényjelzős, részben motoros, nagyobbrészt helyszíni állítású váltók) a helyszíni váltók kulcsai kültéri szekrényben vannak.
A 94-es vonal egyes állomásain a jelzőállítás az irodából megy, a váltókat részben egy kinti szekrényből, vonóvezetékkel állítják és reteszelik, a kinti és irodai berendezés között közvetítőkulcsos függőséggel: http://www.benbe.hu/gallery/bodva-volgyi_tolatos/pic17_noframe_hun.php