Sok francia "tanítványa" van csak a Deux a Mathematiques Modernes mellett a legismertebb. Ajánlom a pár éve feltúrt soha nem létező "cold wave" műfaj válogatásait, ahol gyöngyszemeket találni, ha maga a "műfaj" szinte csak harmad rendű, fél lemezes előadókat is produkált. Sőt, van, amit maga Henning Schmitz kevert a Computer world alatt: Moderne. A legkraftwerkesebb francia valaha. Még kicsit rá is játszanak. Kicsit száraz, kicsit üres de 1981, és ez volt az new wave áttörése...
Pont a személyeskedésre nem kíváncsi senki. Akkor inkább a kellemetlen, de igaz addendumok. Ha valakinek nem tetszik, ne olvassa! Magánügy ellenére elárulom: minden Kraftwerk koncert élmény csak (beavatom:) fájdalmas az elönkritikátlanodásukat látni, ezért e panasz. Aki tökéletesnek hírdené magát, az nem engedheti meg azt, ami nem a véletlen, hanem tisztán butaság műve. Végigröhögheti a szakmai tudósításom de soha nem fog tudni ténylegesen ellene mondani, tehát a tartalma a tetszési indextől függetlenül igaz és mindig az is lesz.
Köszönöm a jó ötletet! Egyezzünk meg: amennyiben ön elintézi nekem az álláshírdetést, én vállalni fogom a nyilvános kiröhögtetést ezennel kijelentem, hogy jelentkezni fogok! Remélem ezzel korrektül testesítem meg az elveim. A hangerőről: ha ön volt szíves oly szerencsésnek lenni, hogy elégnek tartotta a hangerőt, akkor legyen kedves felkeresni az egyéb fórumokat, ahol számát sem tudni, hogy hány vérbeli rajongó kifogásolta, sőt sok egyéb hasonlót is.
Ne haragudj a következőkért, de ez kikívánkozik belőlem.
Végigröhögtem a szakmai tudósításod, már az első mondatnál kezdtem!
A hozzászólásod hosszát látva, szerintem ennyi energiát elfecsérelni a billentyűzet ütögetésére tökéletesen felesleges volt. Pláne, hogy majdnem az egész egy panaszáradat, a kákán is csomót keresésnek is beillik. El tudom képzelni, amikor ahelyett, hogy élvezted volna az együttes zenéjét és a vetítést, végig ezek a gondolatok voltak a fejedben és a kritizált pontoknál magadban sokat káromkodtál, hogy "miért is jöttem én el erre a sz...ra?"
Ami a többieknek élmény volt, az neked kínzás. Tanulság: ne menj el máskor Kraftwerk koncertre.
Keresetlen jó tanács: ha ennyire értesz a zenéhez és jól látod a vélt hibákat vagy hiányosságokat, ha te magad tudnád náluk jobban csinálni, miért nem írsz magának a zenekarnak? Biztosan van panaszkönyvük, esetleg álláshirdetésük, amire te jelentkezhetnél, mint kiváló szakmai tudással rendelkező, bizonyára jobban megfelelnél valamelyik jelenlegi tag helyett.
Bocs, de egy kötözködés jellegű is a végére: ha ez a koncert végig halk volt, akkor azzal a fülészeten kell valamit kezdeni, nem az erősítőknél.
A első 4-5 számig várni kellett, hogy megtalálják a helyes hangerőt... de utána mikor éreztem, hogy a basszus a mellkasomban dübörög akkor megnyugodtam!
EZ AZ AMIT VÁROK EGY KRAFTWERKTŐL!!! (és ez a hangerő hiányzik a mai dM-ből.... )
Innentől élmény volt minden másodperc!!!
Nekem is a koncert egyik csúcspontja az Electric Cafe volt.
A 3D nagyon komoly bár néhány nótánál nem igazán működött a látvány (pl. Computerlove) viszont a The Robots-nál meg kicsúcsosodott az egész!!!
Az 1-2 hanghibát és ének késést tudjuk be az idős kornak de kijelenthetjük, hogy egy hibátlan koncertet láthatott a nagyérdemű!!!!
nem csoda, hogy sosem írtak számot direktben az internetről, mert az szerintem minden képzeletüket felülmúlhatta.
Másik műfaj, de Borges Bábeli könyvtár c. novelláját szokták egyesek prófétai megsejtésnek érteni, pedig az argentin író meg sem érte az internethasználat elterjedését.
Szerintem a Kraftwerk a transzhumanizmussal folytathatta volna a robotokkal megkezdett vonalat. Mint ahogy a cikkíró céloz is rá a végén:
És ha már a világ egy porhüvely lesz, és a tudatunk egy nanocsipben fog tovább létezni, a Kraftwerk akkor is azt az érzést fogja megtestesíteni, amikor úgy tekintünk a jövőre, hogy az mindenképpen jobb lesz.
Viszont szerintem nemcsak optimizmus és jövőbe vágyódás van a Kraftwerk-számokban, hanem ugyanannyi adag melankólia is.
Érdekes ez...azt hinné az ember itt annyira össze van hangolva a cuccos hogy nem lehet semmi gixer, de a THE ROBOTS végénél (1:48:08) elcsúszik a dobgép... Ez nem baj, ezért is jó "élőben" látni/hallani őket.