Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Köszönöm szépen!Az a baj hogy egy héten 2-szer, kedden és csütörtökön van szokásos teherforgalom.Ezen kívül hetente érkezik Nyékládházáról sóderes szerelvény és mostanában Ózdról Vésztőre salakot hoznak.
Sikeresen feltámasztották a Kiskunhalasiak második gépét. Most már kettő UDJ jut Dél-Alföldnek, a Békéscsabára állomásított 029-es és a Kiskunhalas UDJ 003-ja.
A képen látható sínt elkezdték elvágni gyorsvágóval, de hamar rájöttek, hogy nem ott kell elvágni. (Gádoros III vág-ban még ennél is durvább van ugyanilyen okból).
Pár napja beszélgettem egy Nyárlőrinc-Kecskemét törzsutassal, csak elfelejtettem beírni.
Iskolába jár még, ezért előfordul, hogy negyed kettőkor, vagy kettőkor "szabadul", illetve előfordul, hogy nincs első órája, tehát háromnegyed nyolc helyett fél kilencre kell bemennie.
Elmondta, hogy minden nap vonattal utazik, mert kényelmes, tud tanulni, és jó időpontban megy.
(Végülis jobban belegondolva a busz 14.15-kor megy, ez egyben hamar és későn is van, reggel meg hét után pár perccel ér be a busz, a vonat meg negyed órával később. Különben nevetséges, hogy tanszünetben van busz Nyárlőrincről 8-kor, iskolaidőben nincs, de nem is baj.)
Nehezen sikerült elérnem a 14.20-as buszt, amivel mentem. Előtte 25 perccel még az állomáson lógtam, mert egy Papagájos különvonat volt itt. Szóval 5 percem volt ebédre. :-)
Na mindegy, mivel az órám siet(...), elértem a buszt. Vártam a többieket is, de kiderült, hogy csak ketten leszünk. Egy közbenső megállóban szállt fel A-dani, én meg alig ismertem meg. Kiértünk, és elindultunk. Először a vasútvonalhoz siettünk, hogy tájékozódjunk. Utána egy nyíltvonali válthóhoz mentünk. Ez a kiágazás. Először "a kanyarig" mentünk, kb. 500 métert, bár nem vagyok benne biztos. Nyitott szemmel mentünk, megállapítottuk, hogy a sín kis cé, és a negyvenes évekből származik. A váltó környékén 48-as sinek voltak '76-ból. Az ágyazat végig zúzottköves. A talpfák '80 körüliek voltak. Leerősítés: nyíltlemezes, és GEO.
Amint visszaértünk az első céltól, a Homokbánya felé indultunk vasútnézésre. A nyíltvonali kirétőt követően egy ellopott kitérő is volt. Lehet még látni ott a biztonsági határjelzőkövet, és műanyagbetétes és műanyaglemezes betonaljat! Az egyik vágány az oroszok olajkútjához vezetett. 4 kocsit tudtak itt egyidőben lefejteni. A térkép egyébként szivattyútelepnek írja. A vágány meglehetősen foghíjas volt, megélhetési gyűjtés, és véleményünk szerint rajtaütés nyoma látszik. Itt vasbeton ágyazat van, és GEO sínleerősítés. A másik vágányból semmi nem maradt, csak a nyomát fedeztük fel a földben. Egy oldalrakodó mellett haladt el, majd egy homlokrakodóval ért véget. A homlokrakodó vasbetonból készült, és sínnel szegélyezték: ÓZD 97 IIII MA. Visszatérve a nyíltvonalhoz, elhatároztuk, hogy elmegyünk az M5 felüljáróig. A 2 kilóméteres túrán sok érdekes dolgot láttunk: új síncsavarok(a régiekmeg eldobálva a pálya mentén), hagyományos szelvényoszlop, új hevederek, új talpfák. Mellette a talpfák legalább 30%-a meg van jelölve cserére.
Felmerült még, hogy esetleg Helvéciáig vagy Kecskemét alsóig el kellene menni, de siettünk, hogy elérjük a buszt. Közben elbúcsúztam társamtól, ő leszállt, majd néhány megálló múlva én is. A Szil-Coopig mentem, majd vonatra szálltam. Azzal jöttem be Kecskemétre.
Előtte azonban még Máriavárosban néztem körül, próbáltam megkeresni a Dextrose ipvk.-t, de még nem sikerült, nem tudom hol lehet. Az idő szorított, ezért csak benézni bírtam az ívbe. Mit ad Isten, egy kölök épp ott fújja össze a falat... Úgy gondoltam, jobb ha visszafordulok, amúgy sem tudnák mit csinálni. Ez volt a szerencsém. Ha még 1 percig nézelődök, biztosan nem érek vissza a peronra, és csak nézhetek a Bz után... Persze egy kis futás nem árt, ezt soha nem hagyom ki...
A 384-es Bz-re(már jóideje ez van) felszállva meglepő "tömeg" fogadott. Kecskemét Alsónál is volt egy felszálló, legnagyobb meglepetésemre. Igaz, csak a takarítónéni :-)
Kecskeméten leszállva úgy gondoltam, csinálok még két búcsúképet. Úgy vettem észre más is fényképezett, és nem feltétlenül engem, hanem a Bz-t. Kíváncsi vagyok, itt van-e a fórumon. Gondolom igen.
Az állomásnak a déli oldalánál (=amerre a 130-as kikanyarodik, asszem a felvételi épülettel átellenes oldal) megy egy kövesút a sínek mellett, azt keresztezte a kisvasút. A munkagépek elég sok földet felvittek rá. Nem kell messzire menni, talán 100 méterre van az átjáró a perontól vagy annyira se. Az út mellett elbontott raktárak helyei látszódnak.
Utolsó infóm szerint Mezőtúron vannak. Holnap reggel 6:30-kor megyek Tiszatenyőre a KICSÉ-t fotózni, majd megpróbálom a forgalmistával kideríteni, hogy ott vannak-e Mezőtúron a gépek. Elvileg egy kék szergej, egy púpos, egy nagybobó, illetve egy cseh mozdony van ott.
Ez csak ilyen ad hoc biciklizés volt, a vízműdombra akartunk menni de Hetényegyházára sikerült... Aztán össze is szedtük az összes királydinnyét, én 3, haverom 1 helyen kapott defektet. Visszafele félúton toltuk a bicajt.