Keresés

Részletes keresés

VT22 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 1542
Sajnos nem érek rá. Szombaton nyelvvizsgázok, aztán indulnom kell haza, családi ünnepség lesz.
Előzmény: Rbatka (1525)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1541
Szintúgy, majd lesznek HB-s túra képek is idővel.
Rbatka Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1540

Kellemes húsvéti ünnepeket!

 

(KILÉPTEM!)

Rbatka Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1539

Hűha! Ilyen rossz a helyzet?! Hát mennyi van ezekből, és hol? :))))

És AGMU-ból mennyi és hol? :)

.. és AGMUm-ből? :)

 

( Azt sok választ az ONtopikba kérem:) )

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1537)
M62-194 Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1538
Köszönöm szépen!Az a baj hogy egy héten 2-szer, kedden és csütörtökön van szokásos teherforgalom.Ezen kívül hetente érkezik Nyékládházáról sóderes szerelvény és mostanában Ózdról Vésztőre salakot hoznak.
Előzmény: Törölt nick (1531)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1537
Sikeresen feltámasztották a Kiskunhalasiak második gépét. Most már kettő UDJ jut Dél-Alföldnek, a Békéscsabára állomásított 029-es és a Kiskunhalas UDJ 003-ja.
Előzmény: Törölt nick (1536)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1535
Megleltem.
Előzmény: Törölt nick (1530)
sínbohóc Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1534
Ha pld lóvasút volt, nem is nagyon hiányzott a váltó.
Előzmény: Törölt nick (1528)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1533
Jó lenne hasonló pozitív dolgokat hallani utasoktól.
(de nem feltétlenül itt a fórumon, mert sokan olvassák, és van köztük gumikerekű is)
Előzmény: Rbatka (1526)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1532
Ja, és amit VT22 kérdezett, de én is kíváncsi lennék rá: az 54-es pálya hézagnélküli lett?
Előzmény: Törölt nick (1524)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1531
Köszi, nagyon jó képek.
Nem is gondoltam, hogy Gyulán ekkora és ilyen változatos tehervonatok vannak.
Előzmény: M62-194 (1512)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1530
Elkéstem a válasszal, mert 3 napig nem neteztem.
Megtaláltad végül?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1511)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1529
A képen látható sínt elkezdték elvágni gyorsvágóval, de hamar rájöttek, hogy nem ott kell elvágni. (Gádoros III vág-ban még ennél is durvább van ugyanilyen okból).
Előzmény: VT22 (1510)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1528
Találós kérdés: Hogyan jártak körbe a Montágh-kisvasút végállomásán, amikor nincs is váltó?
(Törzsgyökeres és VT22 nem játszik)
Előzmény: Törölt nick (1527)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 1527
Kengyeli kisvasutak térképei:





Előzmény: VT22 (1505)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.21 0 0 1526

Pár napja beszélgettem egy Nyárlőrinc-Kecskemét törzsutassal, csak elfelejtettem beírni.

 

Iskolába jár még, ezért előfordul, hogy negyed kettőkor, vagy kettőkor "szabadul", illetve előfordul, hogy nincs első órája, tehát háromnegyed nyolc helyett fél kilencre kell bemennie.

 

Elmondta, hogy minden nap vonattal utazik, mert kényelmes, tud tanulni, és jó időpontban megy.

(Végülis jobban belegondolva a busz 14.15-kor megy, ez egyben hamar és későn is van, reggel meg hét után pár perccel ér be a busz, a vonat meg negyed órával később. Különben nevetséges, hogy tanszünetben van busz Nyárlőrincről 8-kor, iskolaidőben nincs, de nem is baj.)

Rbatka Creative Commons License 2008.03.21 0 0 1525
Jövő hétvégére tervezem, hogy lemegyek begyalogolni a Lakitelek-Tiszaalpár vasútvonalat. Valakinek áll szándékában hasonló művelet?
Rbatka Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1523

Túra Homokbányára

 

Nehezen sikerült elérnem a 14.20-as buszt, amivel mentem. Előtte 25 perccel még az állomáson lógtam, mert egy Papagájos különvonat volt itt. Szóval 5 percem volt ebédre. :-)

 

Na mindegy, mivel az órám siet(...), elértem a buszt. Vártam a többieket is, de kiderült, hogy csak ketten leszünk. Egy közbenső megállóban szállt fel A-dani, én meg alig ismertem meg. Kiértünk, és elindultunk. Először a vasútvonalhoz siettünk, hogy tájékozódjunk. Utána egy nyíltvonali válthóhoz mentünk. Ez a kiágazás. Először "a kanyarig" mentünk, kb. 500 métert, bár nem vagyok benne biztos. Nyitott szemmel mentünk, megállapítottuk, hogy a sín kis cé, és a negyvenes évekből származik. A váltó környékén 48-as sinek voltak '76-ból. Az ágyazat végig zúzottköves. A talpfák '80 körüliek voltak. Leerősítés: nyíltlemezes, és GEO.

Amint visszaértünk az első céltól, a Homokbánya felé indultunk vasútnézésre. A nyíltvonali kirétőt követően egy ellopott kitérő is volt. Lehet még látni ott a biztonsági határjelzőkövet, és műanyagbetétes és műanyaglemezes betonaljat! Az egyik vágány az oroszok olajkútjához vezetett. 4 kocsit tudtak itt egyidőben lefejteni. A térkép egyébként szivattyútelepnek írja. A vágány meglehetősen foghíjas volt, megélhetési gyűjtés, és véleményünk szerint rajtaütés nyoma látszik. Itt vasbeton ágyazat van, és GEO sínleerősítés. A másik vágányból semmi nem maradt, csak a nyomát fedeztük fel a földben. Egy oldalrakodó mellett haladt el, majd egy homlokrakodóval ért véget. A homlokrakodó vasbetonból készült, és sínnel szegélyezték: ÓZD 97 IIII MA. Visszatérve a nyíltvonalhoz, elhatároztuk, hogy elmegyünk az M5 felüljáróig. A 2 kilóméteres túrán sok érdekes dolgot láttunk: új síncsavarok(a régiekmeg eldobálva a pálya mentén), hagyományos szelvényoszlop, új hevederek, új talpfák. Mellette a talpfák legalább 30%-a meg van jelölve cserére.

 

Felmerült még, hogy esetleg Helvéciáig vagy Kecskemét alsóig el kellene menni, de siettünk, hogy elérjük a buszt. Közben elbúcsúztam társamtól, ő leszállt, majd néhány megálló múlva én is. A Szil-Coopig mentem, majd vonatra szálltam. Azzal jöttem be Kecskemétre.

Előtte azonban még Máriavárosban néztem körül, próbáltam megkeresni a Dextrose ipvk.-t, de még nem sikerült, nem tudom hol lehet. Az idő szorított, ezért csak benézni bírtam az ívbe. Mit ad Isten, egy kölök épp ott fújja össze a falat... Úgy gondoltam, jobb ha visszafordulok, amúgy sem tudnák mit csinálni. Ez volt a szerencsém. Ha még 1 percig nézelődök, biztosan nem érek vissza a peronra, és csak nézhetek a Bz után... Persze egy kis futás nem árt, ezt soha nem hagyom ki...

A 384-es Bz-re(már jóideje ez van) felszállva meglepő "tömeg" fogadott. Kecskemét Alsónál is volt egy felszálló, legnagyobb meglepetésemre. Igaz, csak a takarítónéni :-)

Kecskeméten leszállva úgy gondoltam, csinálok még két búcsúképet. Úgy vettem észre más is fényképezett, és nem feltétlenül engem, hanem a Bz-t. Kíváncsi vagyok, itt van-e a fórumon. Gondolom igen.

VT22 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1522
Az állomásnak a déli oldalánál (=amerre a 130-as kikanyarodik, asszem a felvételi épülettel átellenes oldal) megy egy kövesút a sínek mellett, azt keresztezte a kisvasút. A munkagépek elég sok földet felvittek rá. Nem kell messzire menni, talán 100 méterre van az átjáró a perontól vagy annyira se. Az út mellett elbontott raktárak helyei látszódnak.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1520)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1521

Igen, és erősen sajnálhatod, hogy nem voltál ott! Sőt! Sajnálhatja mindenki, aki "itt" lakik, különösen a potenciális résztvevők: suexID, Bélamajor.

 

Ebből ki is derült, hogy csak ketten voltunk A-danival.

 

Őrült jó volt, képeket is fogok feltenni, de most rossz a gépem.

Előzmény: VT22 (1518)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1520
Tiszatenyőn hol van a hajdani kisvasútnak az a darbja amit anno fotóztál?
Holnap megnézném én is.
Előzmény: VT22 (1517)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1519
Utolsó infóm szerint Mezőtúron vannak. Holnap reggel 6:30-kor megyek Tiszatenyőre a KICSÉ-t fotózni, majd megpróbálom a forgalmistával kideríteni, hogy ott vannak-e Mezőtúron a gépek. Elvileg egy kék szergej, egy púpos, egy nagybobó, illetve egy cseh mozdony van ott.
Előzmény: M62-194 (1514)
VT22 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1518
Volt HB túra?
VT22 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1517
Ez csak ilyen ad hoc biciklizés volt, a vízműdombra akartunk menni de Hetényegyházára sikerült... Aztán össze is szedtük az összes királydinnyét, én 3, haverom 1 helyen kapott defektet. Visszafele félúton toltuk a bicajt.
Előzmény: Rbatka (1513)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1516

Illetve a fene se tudja, elfelejtettem felírni. Erre emlékszek.

Előzmény: Rbatka (1515)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1515

Ezt a baromságot most visszavonom. Mert akkor cipővel mértem, most meg vonalzóval.

Amit kivettek, az 142 mm magas volt, amit betettek az 148 mm.

Előzmény: Rbatka (1467)
M62-194 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1514

Hello!Ha a nagybobot vagy szergejt akarok fotózni akkor Mezőtúr és Gyoma közé menjek?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1511)
Rbatka Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1513

'Zmeg engem itthon felejtettél. :(

:-)

Előzmény: VT22 (1510)
M62-194 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1512

Egy kis teher gyüjtögetés a 128-ason,Gyulán.Ezt a fordát régebben az 513-as vitte!

 

 

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1511
Bedeandras!

Le tudnád írni, hogy Tiszatenyőn hol keressem a kisvasút maradványát az útban? Ha lesz időm rá holnap lefotóznám az utókornak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!