Nem tartom jó ötletnek, igaz én az elektronyos fűnyírót sem szeretem. Nekem első a szabadság, de a biztonság sem utolsó. Ezekkel egy elektromos rotátor nem büszkélkedhet. A hajtóművet meg kicsit sokallom annyiért, (persze lehet, hogy nem az). Akkor már inkább egy használt.
Régi MPM 10-el kapáltam kezes jószág , 250ccm kétütemű 10Le, mindenen átgázol. Sok a kapatag és 30 vagy45 fokonként nannak nem 90 fokonként egyenletesen megy nem ráz mint a 4le briggs motorosak, súlya végett nem dobálja a rögös föld. Két újjal lehet vezetni de ha félrekap pl szőlőben felmászik a karóra, és feltekeri a drótot, nem tudod lefogni. 4m-es pallón lehet feltolni a dobozos ducato 40cm magas platójára dögnehéz. Berántani sem leányálom, két kézzel kell húzni a zsinórt.
Egyel nagyobb testvérét láttam egy Csongrád megyei kisvárosban, de nem szeretnék neki reklámot csinálni, ezért nem írom ide. Ha véletlen a közelben laksz, egy mail-ban megmondom hol van. Ára: 376 eFt
Egyébként ez a márka az egykori híres MPM Ducati utódja. Szerintem Gépdoki is megerősíti, hogy jó gép - volt valamikor. Van benne 3 sebesség előre, egy hátra.
A DRAGON 55 hajtóműve valóban egy kicsit gyengébb, de az utóbbi időben nem sok gond volt velük.
A MARCI 55 H Honda 5,5 LE motorral és erős hajtóművel rendelkezik, és árban is elfogadható. (Én magam is ezzel kapálok.) Ugyan a csoroszlyatartóját itt-ott már hegeszteni kellett, de ennek ellenére nagyon jó, kezes kapáló gép.
A kétütemű motoroknak ma már csak a kézben tartott gépek esetében van létjogosultsága, főleg a könnyebb súly miatt. Kapáló gép esetében jobb a négyütemű motor, hisz a súly nem különösebben számít, illetve a nagyobb súly kemény talaj esetében kifejezetten előnyös.
Mi a baj a két ütemmel? Ugyanazt a teljesítményt könnyebb mociból ki lehet hozni, nem felejted el az olajcserét (vagyis elfelejtheted), domboldalon is rotálhatsz. Esetleg a környezetszennyezésre gondolsz?
Ennek a mikrobi is megfelel. Akkor az is megvehető? Mindegyik Robi ugyanolyan mélyen kapál, vagy a nagyobbak mélyebben? Nekem a munka szélesség mindegy.
Én a Robit ajánlanám néked Briggs vagy Honda motorral és legyen minél erősebb a motor 5,5-6 LE. Nékem is ez van 12 éve nyúzom egy Briggs motorral de semmi hiba nem volt vele. Pontosabban levegőszűrő és olajcsere kivételével. A rendszeres karbantartást meghálálja.
Elolvastam a topikot az elejétől és nem lettem okosabb. :(
Kérlek segítesettek abban, hogy milyen kapáló gépet vegyek kötött, 1000 nm kötött, agyagos talajra. Jó lenne, ha minél mélyebben tudna kapálni.
(Olvastam, hogy a Honda dragon jó lenne, de annak a hajtóműve rossz. Illetve a Robinak jó a hajtóműje, de gondok vannak a motornál; bár, ha ugyanazokból a motorokból építkezik, akkor ez irreleváns.)
A robi 151 kapatengelye 25mm a 250-esé 30mm. A tartozékokat Veszprémben az Agrobix kft-nél kérdezd meg, a telefonszámukat a tudakozó megmondja. Csomagküldéssel is foglalkoznak.
Üdv! Olyan kérdésem van, hogy szerintetek a robi 151-es kapatagjai passzolnak-e a robi 250-eshez? Tehát ha leszedem a 151-esről a kapákat akkor simán fel tudom-e tenni a 250-esre? Mind2 gép 199X évjáratú korban kb egyeznek. Valamint a 250-esre a sárvédőket és a támasztókereket, valamint a hátsó rúdját (ami a rotáláshoz kell) lehet-e kapni vhol? Ha igen mennyibe kerül?
a kuplungba volt 2 csavar ami a rugokat fogja es az egyik nem volt rendesen beletekerve az adta a kattogo hangot. visszatekertem, gep beindit. 2. rantasra indult is, de ero az nem volt benne, gazadasra lefulladt. legszivesebben szetvertem volna fejszevel. szetszedtem a blokkot, nem-e en csesztem el valamit amikor felpakoltam ra az uj gyuruket, de azok a helyukon voltak. blokkot osszeraktam, kipufogo meg nem volt fennt, mondom beinditom. lass csodat elso rantasra indult, gazadasra forog a kapa /jol el is asta magat/. kipufogo visszarak, ugyanugy erotlen a masina. kiegettem a kipufogot, kijott belole egy csomo szar,vizzel atmostam majd ujbol kiegettem, ekkor mar nem jott belole semmi trutyi. holnap osszeszerelem.
koszonom az eddigi segitseget! ugy nez ki mostmar megy a masina. a csiszolopapir segitett. de viszont hallok valami kattogast ami eddig nem volt. alapjaraton nem jelentkezik a hang, gazadasnal viszont elegge aggaszto letezik, hogy meg mindig a kuplung szorakozik velem?
igen! errol van szo:) ha felemelem a kapat akkor forog, ha lerakom akkor meg nem. megprobalom megcsiszolni hatha mennifog. a benzinem meg elfogyott sajnos. a gyuruket meg nem probaltam bele elotte sajnos. orultem, hogy a 3 bol csak 1et tortem el
Na most akkor megy az a gép vagy nem megy? Elvesztettem a fonalat.
Ha forgatja kézzel, akkor forognak a kapatagok. Ha csak a motort indítja akkor az berreg rendesen. Ha összekapcsolja, akkor a motor berreg, de a kaptag nem forog. Erről van szó? Mert akkor kuplung a gondja. Csiszold meg és írd be mi lett az eredmény. Terhelés nélkül, felemelve forognak a kapák? Mert akkor tuti kuplung.