Az a baj ezekkel, hogy európai épületek... én nem tenném amcsi asztalra. Biztosan vannak olyanok amik elhelyezhetőek, de én maradok a Walthers épületeinél.
Én H0-ban néztem ki ezt az épületet a cementgyáramhoz, mint mészkő kitermelő rész. Innen egyrészt egy szalag viszi a kitermelt mészkövet a cementgyárba, másrészt vagonokba és teherautókba is rakodnak, így máshova is elszállíthatják a mészkövet.
(persze ez csak akkor ha a cementgyárat cementgyárnak fogom alkalmazni)
Kösz mindenkinek a hozzászólást. Összefoglalom tömören mire jutottam, mi lehet a végeredmény.
Nem tudok már hurkot építeni, ezért csak is olyan komplexum jöhet szóba ami csonkán áll, vagy áthaladó vágányon amit be is rajzoltam. Nem ragaszkodom valóban a hű modellezéshez. Ahhoz úgy kellett volna hozzákezdenem a terepasztal építéséhezt, hogy az ipari létesítményekhez igazítottam volna a pályatervet. Én épp a visszájárol futottam neki, sajnos ezt a részét picit sem gondoltam át annyira elvette a figyelmem a jól játszható és látványos asztal tervezése. Van még lehetőség apró módosításokra, de nagyon már nem akarok a páylába belenyúlni. A három "új" csonkából egy teljesen fix, ahhoz már az épület is be van illesztve a betonozott résszel. Valamelyik fotón látni. A másik kettőben sincs már túl nagy átépítési potenciál, de majd azokhoz találok ki valami olyan dolgot ami beleillik a képbe. Nem tudom az angol nevét, tuti említve volt, de nekem egy sima kőrakodó megfelelne. Ez a környezetbe beleillik, van belőle bőven. Mármint kőből, sziklából. Ehhez keresek olyan épületet ami akár egy csonkán álló vagy áthaladó vágányon álló vagonokat megtölt és halad tovább a szerelvény. Az alábbi fotón van ilyen. Ez a vasútépítéshez használt ballasztot adagolja a kocsikba. Nekem ez abszolut jónak tűnik. Véleményetek??
Még egy. Nem akartam olyan bányász épületet sem, ami a szikla oldalából futószalagon szállítja a bányászott anyagot, mert már azt sem tudom olyan helyre tenni, ahol mondjuk a mások oldalon ne lenne szerepe annak a sziklánam amiből bányászik. Ez persze csak a látvány miatt érdekes, milyen az ha elfogyna a hegy ahonnan bányásznak? :) Látok sok ilyet terepasztalon de szerintem ez béna hogy egy pár centis heyből bányásznak ami az asztal közepén áll.
Nekem a szélén lévő magas szikla lehetett volna erre alkalmas, de akkor meg a futószallag áthaladt volna a fővonal felett. Ebbe sem haltam volna bele de valamiért nem tudtam megbarátkozni ezzel (sem).
Gondolom erről beszéltetek , halad és töltik . Szerintem a terepadottságokhoz alkalmazkodnak , én még nem találtam Altona környékén . Azt szoktam kukucsgálni néha . :)
Azt hittem, hogy azért flood loader, mert csak beleömlik az anyag a kocsikba.
De ha a flood loader egy speciális, hurkot igénylő épület, és ugyanúgy néz ki a másik, modern rakodó is, akkor a food loader épület felhasználható arra a célra is.
Én erre a "csomó ilyesmire" gondoltam, de nem jut eszembe, hogy mik lehetnek azok a kis ipari épületek a Sziklás hegység egy Isten háta mögötti hegytetőjén.
Szerintem ott nem flood loader van, csak hasonló felépítésű modern töltő. Nem pont attól "flood", hogy megállás nélkül halad át a szerelvény - ami csak hurokban lehetséges -, közben meg feltöltik?
Bocs, hülyeséget írtam, tényleg nem csak városi. :-) Most ugrik be, hogy egy csomó ilyesmi van kis állomásokon is, ahol a végig húzódó iparvágány mellett vannak a mindenfélék, egymástól kissé távolabb, közük akár gabonasilók is...
Az lehet, hogy tipikusan nem hegyvidéki a flood loader, de már láttam képeken az Appalache-ben olyan szénfeladót, ahol a tipple ki volt herélve és már nem osztályozott, csak mint flood loader töltötte a kocsikat, és mellette egy újabb vágányon a bővített termelés miatt építettek egy flood loadert. Aztán persze a tipplet már nem használták, de az másik történet :-)
Hurokvágány eleve nem jöhet azon az asztalon szóba, mert már "kész" a vágányzata.
Motorhead nem annyira a "valós" modellezésére hegyezi ki a dolgot, inkább, az "ami tetszik"-re. (legalábbis bennem ez maradt meg a régebbi ötletelésekből)
Mindkettő szénrakodó. Ezek szerintem akár egy cégé is lehetnek.
Akár mehetnek egymás után is.
Szerintem meg nem. A flood loader az tipikusan nem hegyvidéki és általában hurokvágányon töltik a megállás nélkül áthaladószerelvényt.
Szintén szólva én a tipplet is a flood loadert is tipikus szénrakodó épületnek hittem, de a Walthersnek is van valami kőrakodója, ami teljesen tipple-szerű.
Sőt, még a sóbánya is teljesen tipple-szerű, néha még függőleges totony is van, mint a shaft mine-nál.
Igen, az olajdíler sem. :-) Az egyik MR-es Layout-ot füzetben van fotó külső tartály lefejtésről (vegyi üzem), de az pont bakban végződik. Ettől még lehetne akár középen is.
Szerintem az ilyen természet lágy ölén lévő ipari izéknek külön vágánya van.
Ez az egy csonkán több rakodás inkább kisebb, egy két kocsit pakoló olajdealer, fatelep, és társai esetén életszerűbb.
Szerintem fatelepnél éppen hogy nem. A kerítéssel körbezárt iparhoz bemegy a vágány - a fatelep is ilyen -, és szerintem nem megy tovább egy másikhoz. Épp azért van elkerített terület, hogy ne járkáljanak be/keresztül.
Szóval ez z egymás mögötti rakodók leginkább egymás mellett álló épületek (raktár, kisebb üzem) előtt fekvő rakodóvágány, épületenként 1-2-3 rakodó ajtóval - mást nemigen láttam még. Nekem a Morning Sun-os Trackside around Atlanta-ban van ilyen jó fotón, ami most eszembe jut és elő is tudtam túrni.
Na szóval az előző hsz-emben a *-os megjegyzéshez: tehát az a szitu a sűrűn beépített városi ipari környezetben fordul elő, az ilyenek meg ettől igencsak távol. Ebben az esetben mindenhez külön vágány megy, nem fűzik fel őket egymásra. Na és persze a megrakott kocsik mennyisége miatt sem lenne megoldható.
Az első képen lévő rakodó éppen hogy nem csonkán szokott állni, hanem hurokvágányon.
Amcsiban gyakori az ilyen, akár több is lehet. Speciális rakodást igénylők, mint amiket később mantával megvitattál, nyilván nincsenek a sor elején/közepén, de a végén már lehet*. Leginkább boxcar-os rakodásnál fordul elő, és nyilván nem lehet elöl nagyon nagy forgalmú valami, akkor másképp építik ki a vágányokat.