Lehet hogy Denso volt. Már nem emlékszem pedig pár hónapja volt. Vagy Valeo vagy Denso, de nagyjából egy húszas volt az öcsém műhelyének a kedvezményével.
Nekünk is a két kocsira kb. 20-22 ekm az éves futás, és itt már a Bravoba megy a kevesebb, 10e alatt, a többi a Duster. A robogó kb 3e km-t fut a szezonban.
És nekünk a melóhely 16,5 km-re van Bp-en belül, tehát napi kb.35 km, mindezt két járművel, mert hiába egy helyre megyünk, de nem ugyanakkor.
Mondjuk az utóbbi 2 évben nem volt nagyobb (1500km+) autós nyaralás, mert repülőztünk, de idén bepótoljuk, mert Makarska alá megyünk. És, mivel szeretjük a kihívásokat, lehet, hogy nem a Bravoval. :-)
mai foto, csak ide az idojaras is 100 eves kesessel er ide. :)
en ritkan megyek napi 100 km alatt, erre jon ra minden mas, hetvegente sokszor kirandulgatunk az orszag masik felere, vagy csaladlatogatas, egyeb. de sokszor van hogy bp egyik pontjarol a masikra kell menni mondjuk ebedelni, vagy mitingelni, az sem segit.
neha kicsit sok, de nem veszes, lesz ez majd sokkal kevesebb is valamikor.
Éves szinten nekem olyan 40e km van, és már ezt is soknak találom az autóban eltöltött idő miatt, de én is autóval járok mindenhova, sőt mindenhova is.
A grande téli álomra szenderült pár éve már, amiből csak néha ébred fel. Jellemzően így tölti idejét a mazda mellett, fűtött / hűtött garázsban, wellnessezik tulajdonképp, amit minden rendes autó megérdemel. :)
Mire ide jutunk nem lesz mar ennyi auto magankezben.. en a carsharingben latom a potencialt hosszutavon. A mai fiatalokat mar nem erdekli az auto sot a magantulajdon sem.
pedig a foszilis cuccost el kell engedni hidd el, ha az emiratusok is rabolint johetnek a vastagabb kabelek ;-)
Régebben, nyaralás végén Olaszból hazafelé Villach-nál tankoltunk. Széles, talán nyolc-tíz soros kút, de ilyenkor így is 6-8 kocsi állt előttem. Gondoljuk végig nagy melegbe, rémes...
Minden tankolás két három percig tart, a többi a fizetés. Szerintem óránként több száz autó is tankolhatott.
Találós kérdés, ha ezek mind villanyra lennének dugva és minden elektromos autó 300 km-re egy órán keresztül vételezne energiát hánya jármű parkolna egy időben a kúton?
Második kérdés, ezen járművek egyidejű töltésére mekkora áramerősség szükséges?
Nálunk kéne még kb 3-4 Paks, hogy a folyékony energiát kiváltsuk.....
ja es hifi buzi ogy az elso dolga volt ateppitetni. ilyan gagyi hangfalakat amit kivettek a kocsibol penzert venni sem lehet. gondolom ez sem ford sajatossag.
alternativ aram: a zolddel is van sok gond lasd nemet napemelek problemakore. ugyan ez a helyzet a szeleromuvekkel. (lokesszeru tultermeles amit nincs hova vezetni)
Van egy ismerősöm, pont ilyen smaxot vett munkaautónak.O evi 100k folott megy.Oruletes szivas volt az autoval.Azt mondta, hogy olyan volt az auto, mintha az utolso lepeseket mindig elfelejtettek volna megcsinalni a gyarban.Tobbszor kellett trelerezni az autot, nyilvan az isten hata mogul is annyira apro dolgok miatt, hogy hihetetlen.Volt olyan hiba, ami fel munkanap kiesest jelentett neki a treler miatt, pedig annyi volt a problema, hogy egy csatlakozo szetcsuszott, az auto nyilvan megallt, mint a covek.(Szitkozodas, treler, betolták a szervizbe, majd 15 masodperc mulva boldogan alltak ki az autoval, hogy megoldottak a problemat.Egyetlen csatlakozot nem toltak ossze rendesen a gyarban, ami persze szetrazodott.)Mondta meg, hogy a hatso karpitokat o pattintotta rendesen a helyere, mert zorgott, most siri csend van.Durva ilyeneket hallani, nyilvan ez egy darab eset, szerintem kok a fordok, nekem is tetszenek.
Durva, 10 ezer km evente?Egy honapja volt az evforduloja a kocsimnak, a tavalyi ebven 53000 km-t autókaztunk.Tudom, hogy neked eloszlik az autók között, de van, hogy 6000 km egy honapja az automnak.Mondjuk ebből az 52-bol durvan 17-et dolgozott, en nem mindig voltam vele.
Egy tisztán elektromos autó sokkal kevésbé bonyolult mint bármilyen benzines vagy dízel. A probléma inkább az áram tárolásával van, jelenleg nem létezik olyan eszköz amivel jó hatásfokkal tartósan és kis méretek mellett tárolható lenne.
Az áram előállítása a kisebbik gond, az alternatív energia már most lefelé nyomja az áram árát, mi lenne ha mindenki komolyan elkezdené erőltetni ezt az utat? Olcsóbb, zöldebb áram, de ez nem a nagyfejűek érdeke, főleg nem hazánkban.
Ha egyszer megoldják /vagy már megoldották csak eldugták/ az áram hatékony és tartós tárolását a mostani autóknak semmi esélyük sem lesz a túlélésre.
Húgom, vett pár éve lakást Angliában. Az udvaron jár hozzá autó beálló, és minden ilyen beállóhoz tartozik egy elektromos autó töltő konzol, több fejjel. Nem túl bonyolult.
Munkahelyén megint sok parkoló van töltési lehetőséggel.
A bonyolultságot én nem annyira látom. Számomra az elektromos hajtás, leszámítva az energia tárolását inkább egyszerűbb mint a mostani turbós, nagy nyomású, hengerlekapcsolós, duplatömegű, duplakuplungos váltók, start/stop és egyéb járulékos biszbaszok. Jellemző hibaforrások ezek. Nem az első 100e km -ig, persze.
A többi pedig jellemzően infrastruktúra kérdése, amivel csak mi állunk csehül, akarom mondani magyarul, máshol én úgy látom nagyjából arányosan építik az infrát a növekvő igény mentén.
A másik oldalon pedig azért szerintem érdemes látni az elektromos meghajtás hatékonyságát, illetve azt hogy ennek fejlesztése kapcsán szétoptimalizálják az autó többi részét is, tehát vannak járulékos előnyei is úgy mint pl. a visszatápláló rendszerek fejlesztése, minden csepp eddig felesleges energiát próbálnak megfogni. Valamint ennek az energiának a tárolásához használt technológia is kapott egy erős lökést.
Nekem ez tetszik, még ha én is látom, hogy ez a ló másik oldala és a gyárak az emissziós kvóták miatt pusholják. Számomra az optimális egy olyan hatékony benzines autó továbbra is, ami képes tisztán elektromos módban kielégíteni azokat az igényeimet amik jellemzően a legtöbb kvázi feleslegesen elégetett üzemanyagot igénylik, úgy mint városi autózás. Illetve bármilyen olyan élethelyzet, ahol a belső égésű motor nem kellően hatékony pl. ad-hoc gyorsítások. Bár itt azért érdemes lehetne definiálni mit értünk ezek alatt, de én most általánosságban beszélek erről.
Összevetve és leszámítva a dízeleket, egy mai modern benzines egység (turbo nélkül) azért elég hatékony tud lenni. Az én ideális világomban egy ilyen autóval városban tisztán elektromosan megyek, országúton vagy autópályán benzines módban, a felhasznált elektromos energiát pedig előállítom az autó használatával, tárolom az akkumulátorban, ha pedig szükséges azt fel tudom tölteni. Amikor pedig apa egyedül van, megnyomja a piros racsing gombot és beröffen tisztán a benzines motor, a turbo szerepét meg majd betölti az elektromos rásegítés 0 rpm -től ameddig csak kell.
ÖTLET??!1.9 16v 110kw dizel, jelenség a következő egyenleges kigyorsításnál 1800-2000-es fordulaton 4.-5.sebességbe fellép egy ilyen torpanás,majd elhagyja a 2000-es fordulatot és hirtelen mint akit hátbarúgtak leadja a nyomatékot és szépen kigyorsul.Engem ami kifejezetten zavar,mitől lehet ez a torpanás? - hozzáteszem ezt nem mindig csinálja,szombaton 35 fokba csinálta,tegnap és ma mikor kicsit hűvösebb az idő akkor nem.EGR-MAP-légtömegmérő megtisztítva,turbo szépen jár,semennyire sem füstöl az autó.Olajfogyás nincs,véleményem szerint semmi baja.Mióta megvan OMW premiumot tankolom.Találkoztam olyannal aki azt mondta csinálta neki is az autója,de arra a megállapításra jutott,jutottak,hogy a turbolyuk jelenséget tapasztaljuk meg.
Volt olyan márkatárs aki tapasztalt hasonlót?Kérdem én,változógeos turbonál ez megtörténhet?(mert úgy tudom ezekbe már az van)
Szerelőm az EGR kormosságra gyanakodott,hogy nem zár a szelep és visszaengedi a kipugázt,igaza volt mert kormos,koszos volt,de a jelenség fenn áll továbbra is néha.