Ez egy olyan rendszer,ha jól értem,hogy van egy chiped a kulcsban ami tárólja memóriaként azt a digitális jelet(kombinációt),ami az autó elindításához szükséges. Azt mondják,hogy 100 milliárd ilyen kombináció létezik. Szóval bedugod a kulcsot és amikor elfordítod egy tekercs segítségével áram indukálódik,ami szükséges a chip müködéséhez. A chip elküldi a kódot a motor elektronikájának,ami elindítja az autót. Ezután a chip törli az addigi kódott és egy másik generált kódott kap a központi egységtől,amit majd a legközelebbi alkalommal használ.
De szerintem,hogy ha beállnak a garázsba és elkezdik a kód fejtést egy számítógéppel,nem hiszem hogy olyan sok időbe kerülne.
a zardugozas az ellen ved meg, hogy a hujegyerekek a magnod utan kutatva szazezres kart tegyenek az autodban. Ha kihuzzak a zarat, goto lakatos, fenyezo, plusz vegyel uj zarkeszletet.
Neha szokas slusszkulcsot is masolni a zarakrol. Ez azert jo, mert az egyebkent is masodpercek alatt atdokumentalt auto kibir egy sima kozuti ellenorzest, hiszen nem egy ve'so"nye'l all ki a gyujtaskapcsolobol (amivel eltortek a zarat), hanem egy slusszkulcs. Meg igy az eladaskor is kicsit tobb a haszon, nem kell uj gyujtaskapcsolot venni, illetve bontaskor a gyujtaskapcsoloert bezsebelheto milliok is a gonoszokmarkat utik. Anno az en Favoritomat is igy probaltak elkotni Pragaban.
Ami a gyari immot illeti, mintha nem is lenne. Autot nem ihletszeruen szokas lopni jobb korokben, hanem alapos rakeszulessel. Tehat rakeszulnek az autora es visznek egy ahhoz valo komplett elektronikat meg egy, az elektronikahoz valo transzpondert. A VW Gruppe autoiban (Octavia inkluzive) a muszerfal mogott van a vezerloelektronika, csereje gyakorlott szakembert feltetelezve nem tobb 2-3 percnel.
ma voltam kipróbálni egy BMW 525d-t.Király autó. Nagyon jó a menet tulajdonsága.Rákérdeztem a lopásra: mutatott cikkeket,statisztikákat(ORFK),hogy 1995 óta gyártott BMW-t alig loptak el. Sőt inkább ezeket is úgy tulajdonították el,hogy ellopták az eredeti kulcsot. Szóval ahogy észre veszem elég jól vizsgázik az új védelmi rendszer.
Az S80 D5-t is kipróbáltam,már régebben. Az elég jó volt. Kellemes vezetési tulajdonságok.Nem tudom melyik a jobb.
A bmw.hu-n találhatok leirást a transzponderes kulcsokról.
Igyekeztem vegigolvasni a topikot, es van egy kerdes, ami motoszkal a fejemben. Miert jo a zarledugozas? Ahogy olvasom altalaban arrol beszeltek, hogy pl. az elso ket ajto zarjat ledugozzuk, a csomagter zarjabol kiszedunk egy lamellat, hogy ne ugyanaz legyen mint az inditokulcs. Nyilvan hulye kerdes, de ha 1 zarat bennhagyunk, akkor akar mind a harmat is bennhagyhatjuk, nem? Ha az elso ket zarbol is kiszedunk 1-1 lamellat, akkor az eredmeny ugyanaz, nem? Vagyis ha valaki kihuzza a zarat es kulcsot masol rola, meg nem tudja elinditani a kocsit.
Masreszt a mai autok kulcsa mar mind transzponderes. Vagyis egy egyszeruen lemasolt slusszkulcs nem eleg az inditashoz, ha a kulcs elektronikaja hianyzik, akkor nem lehet elinditani a kocsit. Ha ebbol a szemszogbol nezem a dolgot, akkor meg azt is megkerdojelezhetem, hogy miert baj az, ha valaki lemasolja a kulcsot? Hiszen ugysem tudja elinditani vele a kocsit! Az most egy mas kerdes, hogy mint minden elektronikus kutyut, a transzpondert is lehet hatastalanitani.
Miért Volvot?
Mert az tetszik. Mondjuk a BMW-ket is szeretem, de a Volvo valahogy közelebb áll a szívemhez. Ha nem lenne Volvo, meg Jag, akkor biztosan BMW-párti lennék :-)
S80 vs S60:
Igény függô. Nekem az S60 jobban tetszik egy pöttyet, mert az kevésbé amerikás, viszont a hátsó traktus meglehetôsen szűk, jobbára csak gyerekeknek való. Nálunk mondjuk csak elvétve utazik ott felnôtt, ezért elég is lenne.
Az S80 belsô tere lényegesen nagyobb, nem csak hátul, elôl is. Drágább, nagyobb autó. Viszont a kettô tkp ugyanazt tudja, a méretektôl eltekintve. Ezért is az S60-ast választanám, mert ha nem feltétlenül szükséges, hogy hátra rendszeresen be tudjak tenni 2 felnôttet, akkor ugyanazt olcsóbban kapom meg.
Ha meg be lehet vonni mást is a választásba, akkor nálam a V70 az elsô. Egyrészt a három közül annak a formája tetszik a legjobban, másrészt mi elég sokat kirándulunk, no meg a szakmám is néha cipekedéssel jár, ezért jól jön a kombi raktere. A Volvo kombi nem "olyan" kombi, mint pl. egy Opel vagy egy VW, a svédek ezeket kombinak tervezik, és nem utólag raknak rá puttonyt egy sedanra. Szerintem próbálj ki egyet, lehet, hogy bele fogsz szeretni...
Köszi fargó!
Miért választanál volvot? S80 v S60?
Egyébként meg a fegyveres rablás ellen jó módszer egy fegyver az ülés alatt.Szerintem ha azt elő veszed és bele lépsz a gázba nem hinném hogy követnének. Vagy nem tudom.Elég örült az aki már arra képes hogy fegyverrel fenyegessen. Van valami bevált hatásos módszer erre?
Az utóbbi egy évben elloptak kicsivel több, mint egy tucatnyi S80-ast, de egyiket sem utcáról, parkolóból, hanem úgy, hogy lámpánál kiszállították a tulajt, vagy amikor nyitotta a kertkaput, beugrottak helyette. Állítólag ukrán rendelésre vitték ôket, javarészt fullos T6-osokat. Szerintem az ilyesmi kis elôvigyázatossággal és józan ésszel megelôzhetô. Elindulás után zárni kell az ajtókat, és ha kiszállsz és akár csak 2 méterre is eltávolodsz tôle, akkor sem hagyod benne a kulcsot.
Ha odaáll az ajtód mellé egy csóka fegyverrel, szerintem nyugodtan a képébe röhöghetsz. Ô sem hülye, hogy gyilkosságot bevállaljon egy szimpla autólopás helyett, ugyanakkor a keresztüllôtt és összevérzett kocsit nem tudja eladni. Tehát lôni nem fog...
Az már más, ha a házad elôtt, mikor kiszállsz kaput nyitni, körbevesznek hárman, összevernek, elszedik a kulcsokat és elviszik a kocsit. Erre az esetre meg be lehet szerelni egy pánikkapcsolót, aminek a távirányítóját külön tartod a kulcsoktól. A kulcsokat átadod, közben a zsebedben lekapcsolod a kocsit, oszt vigyék bátran, ha tudják...
Visszatérve a témához, a Volvokat valóban nem nagyon lopják, de ha lehet hinni a híreknek, a BMW-k lopása az utóbbi idôben jelentôsen visszaesett, köszönhetôen a márka fejlett indításgátló rendszerének, no meg az értékesebb darabokba kötelezôen beszerelt műholdas követô rendszernek.
O.k. értem. Különben én most állok autóvásárlás előtt és Bmw 5 meg volvo s60 v. S80 között vacilálok. Dee lehet hogy marad akkor a volvo, hiszen azt köz tudottan nem nagyon viszik. Habár hogy igaz-e ez azt nem tudom,meg nem is értem hogy mi lenne ennek az oka,hiszen igen csak szép egy autó a volvo.
foozy, a draga nemet autok a legnepszerubbek a tolvajok kozott, tehat ha az Audi-BMW-Mercedes vonalon mozogsz, szinte biztos hogy lesz problemad. Ha az autot nem is viszik el, de meg fogjak probalni. Ehhez a gyari immobilizerek valamit ugyan hozzaszolhatnak, de egy ilyen ertekes autoert mar megeri a tolvajoknak is kockaztatni, es ha trelerrel elvittek, utana mar lesz idejuk kikodolni azt a hiperszuper inditasgatlot.
(Bar allitolag nincs treleres autolopasra pelda Magyarorszagon, ha megjelennek az elso fecskek, azok nem kettes Golfokon fognak gyakorlatozni.)
foozy, es tudod, nem a rossz hir hozojat kell utalni :-)
(Egyebkent en egy kiemelten lopasveszelyes orszagban -- Bulgaria -- kozlekedem egy itt kiemelten lopasveszelyes kocsival-- kulfoldi rendszamu Octavia, Audi motorral -- , ugyhogy a napi para'm nekem is megvan.)
Azt mondták nekem (?) hogy statisztikaliag bizonyitott (rendörségi),hogy az újabb bömösök már kevésbé kellendők az utcán.
Van itt olyan valaki akinek már elvitték a BMW-jét?
(A BMW gyari inditasgatloja elvileg nagyon megbizhato, legalabbis a gyar nagyon nyomja a propagandat, hogy semmi uj bomost nem visznek el, de en azert szkeptikus lennek.)
Nekem van ilyesmi. Tök elégedett vagyok vele.
SZVSZ a legjobb pedálzár amit csak láttam.
Amit még ezen kívül lehet kapni az a Lampa márkájú cucc. Az csak 9eFt(kb) de nagyon gagyi, nekem egy már elromlott(tök magától), akkor váltottam KESO-ra.
Szóval csak ajánlani tudom.
A lenyege, hogy mind a kozponti egyseg, mind a taviranyito egy alveletlen bitsorozat alapjan generalja a kodot ami allandoan valtozik. Tehat eleg egyszer folszinkronizalni a taviranyitot, utana minden egyes nyitas vagy csukas utan egy ujabb kod lesz mar ervenyes. Az elonye az, hogy hiaba hallgatjak le egyszer vagy ketszer vagy akanyhaszor a kodot, a kovetkezot nem tudjak kikalkulalni elmeletileg. Gyakorlatilag a megbizhatosag meg az alkalmazott algoritmustol fugg es a kod hosszatol.
Vk el tudná mondani az ugrókódos riasztók működési elvét?
Bocs, hogy ilyet kell kérdezneem, de még nem volt saját autóm és nem vagyok tájékozott a témában..
Magnat>
És akkor nekem jó lesz, mer' az jelenthet fel, aki el akarta lopni a kocsimat.. mert megteheti, nem?
Legalábbis ahogy a magyar jogrendszert ismerem:((
Váltózárat biztosan teszek bele, a kinyomott kuplungos fuvar ellen kellene a pedálzár. Szóval az érdekelne, hogy _mint pedálzár_ mennyire tölti be a funkcióját.
Én nem ismerem, de 25+fa az kb 31, 45 ért meg beszereléssel együtt megvan a Titan Dypol, kezelni sokkal egyszerűbb, és állítólag a váltózárak a mechanikusok legjobbjai jelenleg. De lehet, hogy nem így van.
az extrák is növeli sajna az esélyét a dolognak, de konkrétan arra voltam kíváncsi, hogy lopásgátló cucc mi van benne!
Riasztót áthangolni ott lehet, ahol betették a riasztót, ha gyári, akkor sajna szakszervízben. :-((
Én a helyedben elvinném egy vidéki szakszervízbe (talán kisebb az esélye, hogy lemásolják a kódot/kulcsot) még átíratás előtt, bár tudom, hogy utána is lekérheti az adataidat, de mégis! Az enyémben nem gyári a riasztó, annál úgy van, hogy a távirányítót programozzák rá valamilyen kóddal a riasztóra, így ha elveszteném, akkor azt is le lehet róla kódolni.
Ha akarsz estleg plusz riasztót rakatni, akkor meg tudom adni annak a szervíznek a címét, ahol berakattam, bár a cucc maga nem márkás, valami magyar, de modulonként bővíthető, egyébként ugrókódos. Szerintem megbízhatóak, mert kb 40 méterre vannak tőlem, ahol az utcán állok a kocsival, és ezt ők is tudják és tudták, amikor a riasztót beszerelték, szóval ideális lett volna, ha el akarják vinni! (igaz, mellette transzponderes nem gyári immobi van + Titan Dypol + biztonsági fólia + csak egy Lanos ... :-) )