A segítségeteket szeretném kérni. Volt egy öreg dízel F Astrám amiben mindent a vákuum vezérelt, a múlt évben lecseréltem egy B5-ös TDI Passat-ra. Hurrá és még egyszer Hurrá, végre olyan a verda, amiben elektronika is van, lehet nézegetni a számítógépen. Nagy lelkesen, rendeltem egy kábelt a neten (gondoltam kapok hozzá szoftvert is). A kábel egy FTDI (FT232BM) USB kábel. De csak egy virtual com port, progit kaptam. Hetek óta próbálom összekapcsolni a laptopot és az autot, de nem áll velem szóba (februárban majd belefagytam a kocsiba). Én csak a hibakódokat szeretném kiolvasni, és törölni, de még csak el sem tudom indítani. Ha valaki látott már ilyet és tudott vele kapcsolódni, vagy tud bármilyen segítséget nyújtani az elindításában, nagyon örülnék neki.
Így van. Kiolvasod az epromot akár a Winols saját hardwerével, vagy bármilyen epromkezelő cuccal. Megadod az adatokat (autó márka ,tipus, ECU azonosító stb), a progi kijelöli neked a potenciális tartományokat a hex táblában. Ezt a mezőt megjelenítheted 2D vagy 3D nézetben. Neked kell megadnod az adott táblázat ill grafikon értékeit, mértékegységét, ill a offset mértékét. Ahhoz, hogy ezt korrektül meg tudd tenni kell egy kis szaktudás ill szakirodalom. A módosítás után helyre kell hozni a cheksumot, különben a vezérlő nem fogadja el az új tartalmat.
De tényleg az az igazi, ha kész tartalmakkal kedzded!
Az E-Bayen asszem úgy árulják a KWP-t, hogy adnak hozzá rengeteg kész tartalmat, és relatíve nem drága!
Én csak kiszerelt EPROM-ot tudok kiolvasni. Sajna nincs KWP2000 interfacem. A KWP-hez hány dll-ed van? Nekem 55-ig van, de nincs az összes.
Módosítani bevállt tartalmakkal érdemes. A WinOls-szal saját mgad alakíthatod ki a karakterisztikákat, de ez csak kísérletezgetés. Ha hivatalos WinOls-od van, akkor - ha jól értelmezem - akkor online támogatással dolgozik, úgy ér valamit. Egyébként szerintem csak profiknak való. De saját autóval lehet vele játszani!
Nem tudok részleteket az autóval kapcsolatban. Ezeket a számokat is a tulaj olvasta le a computerről. Azért kerestek meg engem ezzel a dologgal, mert a saját, egyébként benzines versenyautómhoz (Astra 2.0 16v Gsi) ém írtam a chippet. A gyári tartalmat módosítottam (WinOls). A TDi tuninghoz nem sokat értek, de egy kész EPROM tartalmat azért be tudok írni. Azért jól körbejárom a témát, mielőtt bármit tennék. Ja és nem haszonszerzés a célom, csak hobbi. Ennyi tudással egyébként sem illik más autójába barmolni! :)
A linket nekem szántad? Mi lenne az? (még nem néztem meg komolyan)
Egy barátom barátjának 97' GolfIII 1.9TDI-je van. Chiptunigolva vette. Nem tudja átnyomni zöldkártyán. Nem láttam még a kocsit, azt állítja a tulaj, hogy nincs külső egység betéve, hanem a vezérlő EPROM-ját írták át. Ha valaki tudna segíteni egy eredeti vezérlő tartalommal, az király lenne. Cserébe felajánlom a módosított dumpot! Az ECU: Bosch 0281001308/309 ; 028906021AF
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-2000: (Check to see if the engine speaks KWP- 2000 by looking in the top left of the Open Controller Screen Some examples of KWP-2000 engine controllers are 2002+ Audi A4, 2002+ VW Passat, and Touareg)
Ha a megnyitott vezérlőnél a KWP-2000 - et látod, akkor az alábbiak szerint kell eljárni
Turn the key on but do not start the car.
[Select] [01 - Engine] [Basic Settings - 04] Group 060 [Go!] It should say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen.
A képernyő tetején a Basic settings: OFF felirat látható Click [ON/OFF/Next] to turn on Basic Settings.
Kattints az ON/OFF/Next gombra, hogy bekapcsold az alapbeállítást. It should now say "Basic Settings: ON" on the top of your screen.
Most azt látod a képernyő tetején, hogy : Basic settings: ON
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switched basic settings on. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds. Click [ON/OFF/Next] to turn off Basic Settings. Kattints az ON/OFF/Next gombra, hogy kikapcsold az alapbeállítást.
It should now say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen
Most ismét azt látod a képernyő tetején, hogy: Basic Settings: OFF Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Kattints a Done/Go Back gombra és mindent beállítottál.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!Külön kezeli a 2002 utáni A4 -et passatot és tuareget (KWP2000-es vezérlő).Zoli
Turn the key on but do not start the car. (add rá a gyújtást, de ne indítsd be)
[Select] [01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Group 098 (Note: use Group 001 for ADY and AEE engine code)
(098 -as mérőcsoport kivéve az ADY és AEE motorkódot. Ott a 001 - es csoport) [Go!] [Switch to basic settings]> kapcsolj az alapbeállításokra Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Amikor csinálod látni fogod a jobb felső sarokban az ADP RUN feliratot. Az adaptálás megtörténik ahogy átváltasz a az alapbeállításra. Látni fogod ahogy változik az érték és hallassz pár műveletet a pillangószelepet állító motor felől az első pár másodpercben aztán ez abbamarad. Hagyd az alapbeállításokon kb. 30 másodpercig. [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set. Kapcsolj a mérőblokkra
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this! Legyél biztos abban, hogy nem nyúltál a gázpedálhoz és hogy nem megy a motor !
2: hagyományos
Turn the key on but do not start the car.
[Select] [01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Group 060 [Go!] [Switch to basic settings] Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds. [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
Igyekeztem lefordítani. Ahogy látod a két eset csak a mérőblokkokban tér el.
Zoli
A vezérlőprogram CheckSum - ja nem stimmel, vagy amatőr módon tuningolták vagy hibás a vezérlőben a memória. Az utóbbi esetben vagy vezérlőt cserélsz vagy keresel egy ügyes szakit aki cseréli a memóriát és visszaírja bele az eredeti programot.
Egy 2000-es Skoda fábiám van.Ugy 2-3 naponta beadja a 18048-as hibakodot.Ez az datám szerint elég egyértelmüen az ECM.Meg tudnám oldani egy másik uolyan fábiábol a cserét, de ugy tudom ezt viszont illeszteni kell.Amugy müködik az auto csak idegesit a kontrolllámpa!
Öszintén megmondom tanácstalan vagyok. Sehol nem találtam ilyen problémát akárhány fórumon rákerestem.
Ha időben előrehaladva a pontok egyre közelebb kerültek a jó értékhez lehet, hogy hosszabb időn keresztül kellett volna mérni, de ez csak találgatás. Amúgy a fordulatszám emeléstől kezdve, amit írtál megegyezik egy német srác által leírtakkal, neki is ilyen motorja van, neki is 1200-ra emelkedett a fordulat , ennek megfelelően az AEL 1200 - at választotta, csak neki nemszórt ki a két szélsőértékből.
Sajnálom, de keress egy másik kollegát, akinek ilyen a motor és ellenőrizd azzal is.
1. Köröztem a kocsival a városan, hogy üzemmeleg legyen. Az Audinál kb. 90 foknál áll be a hűtővíz egyensúlyi hőmérséklete.
2. Rácsatlakoztattam az interface-t és a laptopot a gépre, madj elővarázsoltam a VAG-COM-ot
3. Átváltottam alapbeállításra, amikor az alapjáratom felment közel 1200 f/min-re
4. Kiválasztottam a motortípust, kétféle változatot ajánlott fel az AEL motorkódra 1000 f/min és 1200 f/min verziókat, természetesen az 1200-as változatot állítottam be. (Később kipróbáltam az 1000-es változatot is de hasonló volt az eredmény, csak egy kicsit tolódott a dolog.)
A porlasztócsúcsaim nincsenek teljesen 100%-os állapotban, de nem tudom, hogy ez okozhatja-e ezt a problémát.