A 40kw-os kazán erősen túl van méretezve. 110 m2 (300m3) a fűtendő terület, a ház jól szigetelt, 30-as tégla, hungarocell külső szigetelés, lábazatszigetelés, tetőszigetelés, szigetelt nyílászárók thermoüvegekkel . A ház hőigénye 20kw körül van. A 40kw-os kazán a még el nem készült tetőtér miatt lett beszerezve, 5 éve teszi a dolgát. A ház gázfogyasztása 0 m3 nincs bevezetve (Putyin tehet egy szívességet), fából 10 tényleges m3 kell egy szezonban. Bízom benne, hogy így már minden információ rendelkezésre áll, hogy segítségetekkel a legoptimálisabb rendszert meg tudjam építeni.
rögtön kell még egy szivattyú ami a fűtési kört fogja kerelni ,a másik marad a kazánkörön,a kettő közé kötöd a pufit sorba a kazánsziv.kapcsolja egy csőterm. a fűtéskörit meg a szobaterm. valósz, kell bele motoros szelep is (nekem így műkszik fényképes rajzot tudok majd
Jelenlegi egy 40kw körüli fa tüzelésű kazán dolgozik zárt rendszerben réz csövekkel egy szivattyúval, 25l tágulásival, biztonsági szelepekkel, előre és visszatérő ágba is beépített, de ledugózott t idommal. Vásároltam két darab 300l-es szigetelt, hőcserélő nélküli puffertartályt ezeket kéne illeszteni a rendszerbe. Azt szeretném elérni, hogy a kazán először fűtse fel a házat, aztán a puffereket, majd reggel, illetve délután termosztát alapján tudjak a pufferekből fűteni. Az ideális megoldás az lenne, ha a radiátorok felé 55-60 fokos víz menne, valamint a lakótér hőmérsékletét tudnám programozható termosztáttal szabályozni (max-min hőmérséklet, reggeli indulás, délutáni indulás).
Milyen berendezéseket kell beszereznem a rendszerhez?
Valaki tudna egy jó bekötési rajzot hozzá készíteni, ami lehet moriczka ábra is csak tudjam a víz áramlási irányát, valamint, hogy mi micsoda?
Szia! Beüzemeltünk a hőcserélőt tökéletesen működik. A kazánházban leszigeteltem a rézcsöveket csőszigetelővel. Mivel tudom ezeket összeragasztani? Nem zár össze tökéletesen.
Nem csak arra hagyatkozom, az a végső pót pót, mert elsődlegesnek ott vannak a lakás radiátorai, amik 60 fokos fűtővízre vannak méretezve, tehát nem kicsik. :-)
Hát ez tévedés, mikor a házat újjítóttuk fel 12KW- os kazánon volt egy fiat hütö saját ventillátorral, 3-4db deszkadarabbal lefojtott levegönyílással nem gyöztem önteni a vizet a hütöre. Ugy hogy arra ne hagyatkozzál mert csak gondod lesz.
A nagy elődök (gányoló/holicse/blue ) vezérlői nagyon tetszettek,
DE
mivel "feleslegesnek" tartottam , hogy pl. a puffer fölső hőmérsékletét kijelzőn "mindig" pontosan lássam ÉS nem utolsó sorban költségkimélés céljából csak 1 digithőfokszab lett beépítve, ami "pontosan" jelzi a kazán előremenő hőmérsékletét és "pontosan" kapcsol (+-1 fok)"vészhűtőként".
A többi hőfok érzékelésére/kapcsolásra - puffertöltő szivattyú indítás és HMV szivattyú indítás és puffer fölső érzékelő- a már korábban látott kapilláris termosztátot alkalmaztam. Szerintem annál nem olyan probléma, hogy nem annyira pontosan, hanem mondjuk plussz-minusz 2(3) fokra kapcsolnak.
A "vezérlés" lelke a gányoló féle kapcsolás, némi eltéréssel.
Eltérés,hogy a puffer kör a doboz oldalán található "főkapcsolóval" kapcsolható KI-BE. Csak pufferfelfűtés időszakában van BEkapcsolva.
A szobatermosztát kör van csak állandóan áram alatt.( radiátorköri szivattyú és gázkazán/puffer választó mágneskapcsoló)
A gázkazán a kapcsoló szekrény legfölső kapcsolójával tiltható a vegyes kazán mellől. Akkor jól jön, ha a pufi "hideg", éppen begyúttanék , és a szobatermosztát már kérné a fűttést.
A középső kisebb doboz a HMV "vezérlés" : kapilláris termosztát , sorba kötve az indirekt beépített termosztátjával, illetve 1 tiltó kapcsoló,
Kapilláris kapcsol, ha előremenő nagyobb mint 60 fok, és addig fűt amíg az indirektben a HMV hőmérséklete nem éri el a 60 fokot.
A jobb szélső kisebb dobozban van holicsétől "örökölt" füstgáz termosztát sorbakötve 1 kapillárissal, ami(k) a puffertöltő szivattyút kapcsolja(k).
Hát ennyi..
Tegnap a pufit 78/76/72 fokig fűtöttem, mivel még "bejáratós" a rendszer és hulladék fát tüzeltem el (többször kellett a tűzre rakni) , ezért majd végig ott voltam mellette...
Kezdettől benne van a hőcserélő. Asszem 30kW-os. hibátlanul teszi a dolgát kezdettől.
A puffert majd most oldom meg. A vegyes egy szivattyúval, amit egy thermosztát kapcsol, fogja tölteni a tartályt. Teszek a kazánra még egy hőfokkülönbség kapcsolót, hogy amíg melegbb a kimenő vize, mint a visszatérő, addig nyomja a pufferbe. A fűtési rész marad ahogy van, csak átrakon a csöveket a pufferre, és annak a szivattyúit a meglevő szobatermosztát fogja kapcsolni addig, míg a pufferben elég meleg a víz a fűtésre, aztán a pufferen levő elektronikus termosztát átadja az egész melót a gázkazánnak, onnantól ő fűtögeti a házat, mindaddig, míg a pufferbe megint nem csinálok melegvizet. A biztonsági rész egyenlőre annyi lesz, hogy ha a vegyeskazán 95 fok fölé menne, könyörtelenöl elindulnak a radiátorok mindaddig, míg vissza nem hűtik.
Persze a később tervezek rátenni a vegyesre (nem kell megdöbbenni :-)) ) egy kisebb rézből készült gépkocsihűtőt rendesen a saját ventillátorával, és egy autós 12V-os Webasto kerigetőszivattyúval. Persze eme biztonsági cucc tényleg csak végszükség esetén indulna, egy 44Ah-akkuval.
Ha valaki szívgörcsöt kapna netán, akkor ugye a kocsikban zárt rendszerű 1,2-1,5 báros hűtőrendszer, ( nálam nyitott, és a vizoszlop magasságából adódóan max 0,5 bár) meg 90-95 fokos üzemállapot van folyamatosan. A benzinmotorok hatásfokából kiindulva szinte a legkisebb GK hűtő is lefagyaszt egy átlag vegyeskazánt. :-))
A szigetelésed első osztályú munka, gratula! Úgy látszik, ha valaki szépen és jól akar szigetelni, akkor a nagy testsűrűségű gyapotra (nem hajlik...) nem szabad sajnálni a pénzt.
Köszi! Ahogy itt alább a kolléga javasolta teszek bele VTC.t
A hőcserélő meg azért kell, mert nem akarom a szép steril új fűtési rendszert (amin van egy turbós SD 1.5 bar nyomással), összeretkelni, iszapleválasztani, meg egyéb módon gyötrődni a vegyeskazán miatt. Eleve így akartam, hogy közük ne legyen egymáshoz vízügyileg. A negyedik szezont kezdik így, és még vizet sem kellett utántölteni ennyi év alatt. Védelemnek meg van egy szinuszos szünetmentesem, és egy aggregát, ha soha nem akarna visszajönni az áram. :-)
a fix jó a kazánkörbe, de kondenzálódni fog a lemezen az égéstermék és rövid időn belül kazánt fogsz cserélni kell bele a keverő szelep min 50 fokos és miért kell höcsizni
Urak! Pufferbekötés előtt állok. A tartály 4 csonkos, hőcserélő nélküli. Eddig a kazán egy lemezes hőcserélőn keresztül hajtotta a lakást. Most is úgy fogja, csak a pufferből veszi a vizet. Szaporodunk + 1 szivattyúval.
A kérdés az lenne, hogy van kettő szabályozható, meg 1 db fix Gundfos. Hova rakjam tapasztalat szerint a fixest. Eddig a vegyeskazánon volt, és kergette a hőcserélőt. Igy viszonylag keveset hűlt vissza a visszatérő víz, most viszont a pufferből sokáig szívná nagy mennyiségben a "hideget". Persze az öreg, maszek lemezkazán bírja. Ja, és van berakva a szivattyúval sorba egy strangszelep, és végszükségben tudom szabályozni a teljesítményét is sorbakötött fénycsőfojtókkal,de ha nem muszáj nem bonyolítanám.
ugy van megoldva hogy van egy siemens motoros szelep az előremenőben (vvi-4620szelep, sfp21/18motorral ) a motor fordított működésű ,azért hogy áramszünet esetén ne legyen zárva,így akkor is lehet keringés ha nincs áram mert akkor a szelep nyitva van, nekem meg van relézve a szobatermosztát ( mert nem váltóérintkezős ,pl: a computherm az )és vagy a szivattyú megy vagy a szelep van bekapcsolva.
Nekem rugós visszacsapóm van a fűtésoldalon (is) ez megakadályozza, hogy a cirkó a pufit fűtse, és megakadályozza, hogy a pufiból magától kiszökjön a lakás felé a meleg. (néha, ha beragad, akkor megteszi, és melegszik a radiátor, de szerencse ritka)
Az lenne a kérdésem, hogy a csk-ám felfűti a pufimat, és a melegvíz elvándorol a legelső radiba ami a fűtési rendszerben a legelső. Hogyan tudom megakadályozni hogy a meleg addig maradjon a pufiban amíg a keringető tolattyú el nem indul???