sziasztok! a problemam a kovetkezo: adott egy 20 eves robi 55-os kapalogep, ami kb. 12 eve nem volt beinditva. karburatort szetszedtem, kitakaritottam. Kicsit rangatni kell, de beindul. Csak nem megfeleloen van beallitva, mert sok benzint kap, nagyon lassan forognak a kapak. Ja es csak ugy hajlando elindulni, ha levallasztom a levegoszurorol. Menet kozbe elzartam a benzincsapot es ahogy fogyott a karburatorbol az uzemanyag, sokkal jobb teljesitmenyt figyeltem meg, akkor nem allt le, ha beletoltam a homokba :)
Szoval, a helyes levego-benzin keverest kellene valahogy beallitanom.
igy nez ki a karbi:
A kepen a bal felso sarokban talalhato 2 darab csavart tekergettem, de nem hozott javulast.
ha a levegoszurot racsatlakoztatom meg mindig lefullad, pedig azt is kitakaritottam.
Meg a Viking is láncos, ezek jó minőségűek, de az árukon saját kertészt lehet fogadni a komornyik mellé. Önkormányzatok kivételével nem is láttam másnál ilyet, a közösből semmi sem drága.
Van eredeti Honda hajtómű is lánchajtással, ami a gyakorlatban azért jó, mert keskenyebb a gép közepénél a műveletlenül maradt sáv. Így nem kell átfedéssel művelni a talajt, amitől megnő a területteljesítmény, csökken a fajlagos üzemanyagfelhasználás.
A veszprémi ROBI hajtóművek elég jók, és a SZegedi Szevafém RK-k persze amíg röpsúlyos kuplunggal szerelték őket. A szegediek és a ROBI-nál is a kúpos kuplungot erőltetik mostanában. A KF szentkirályi már 10 éve is legendás volt, behunyt szemmel fél kézzel javítottuk,na azóta sem javult semmi. Csak romlott idős bácsi 4,5Le Honda 70 éves alig indítja be 1,5 év után a kapatengelyek a csigahajtásnál negyed fordulatnyit kottyannak, olyan hangokat ad ki hogy inkább a 20 éves Briggs motorost vette elő újra. persze van olaj a hajtóműben. Másnál ugyanez a csigahajtás 2 évet is elment, igaz a békebeli még 15 évig bírta ( áldott 80-as évek). A kínaiak a préselt lemezház lánchajtás (Einhell, Al-ko) fogalmam sincs komolyan gondolták-e. Kemény földben nem csavarodik el a bádog bili préselt lemezük? A lánc meddig bírja nyúlás nélkül hogy nem ugrik át a keréken?
A Tecumseh motoros gépek eltűntek a polcokról, mi az oka? Helyettük az MTD-vel van elárasztva az ország. Ez tényleg amerikai? Honlapjuk szerint 40 éves USA cég, de a kereskedő szerint kínai ( úgyis minden kínai ). Bár az Einhell is 40 éves német cég, csak a gépeik kínaiak , az AL-Ko nak is .
Két külön dolog a motor, és a hajtőmű. A motorokat, így a Honda motorokat is, szerelik mindenféle hajtóműre, aminek az áttételezése határozza meg a kapák fordulatát. Az RK hajtómű a leggyorsabb, majd a Robi követi a sorban, aztán jönnek az olcsóbb hajtóművek, amik minőségben is takarják az árkülönbezetet. Ilyenek a KF, Marci, Misina a teljesség igénye nélkül. Jelenleg -szerintem- a legstabilabb gép a Robi családé és az RK gépek lennének még idesorolhatók, ha nem tértek volna le az eddigi útjukról, és nem kezdtek volna el mindenféle Tiger, meg istentudja milyen néven gyártott kinai csodamotorokkal foglalkozni....
sziasztok, tudnátok segiteni? Tavaly vettem egy 5LE Honda motoros Marcit. Mennyi olaj kell vajon bele? Illetve - hol kell hogy legyen az olajszint ezekben a motorokban? Ugyanis a nivópálca alsó 1.5 cm-je be van rovátkolva, de sehol egy min-max jelölés vagy hasonló... Nektek mi a tapasztalatotok ezekkel a kapákkal? Nekem fura a jó öreg briggs után. Megy de olyan lassan, vérszegényen, komótosan... Köszi dattis
Kedves topiktársak, most készülök venni egy rota kapát, szemezek egy MTD THORX 55/6 néven futó géppel, viszonylag olcsó, és én nem akarok sokat dolgozni vele, évi egy-két futamot.
Van köztetek, aki ismeri ezt a tipust? Érdekelne, mi a tapasztalat, megköszönném, ha tudnátok segíteni. Előre is köszönöm.
Hm.. Nem engedte a rendszer a szöveget, mert ugyanezt beírtam a kerti gép topikba is... Remélem így már jó lesz.
20 rugóért korrekt kis villany gép, pláne védelemmel.Ha nyakig leengeded a kapákat akkor is viszi-e, nyilván lassabban? Mondjuk a munkamélység nem több a kis benzineseknél sem, a szélesség pedig kis kertben gyümölcsfák közt forogva még előny is lehet, hirtelen tudnék jutányosan honda motoros nagy kapát, de a szomszédnak sem kell, nem fordul meg a pici kertjében. Lehet hogy egy motorfelújítást megkockáztatok a ROBI-nál, nem kéne vezetéket húzni, fűnyírásnál épp elég. Ősszel kiderül megy -e a motor, ha nem, villanypárti leszek, az tuti indul. Nálunk is puha, itt homokos a föld, biztosan vinné, kivéve ősszel szárazon letaposva, de eső után jó puha.
gepkonyv alapjan munkaszelesseg x munkamelyseg = 300 x 220 mm, valami alu ontveny haza lehet, nem lemez (de nem tul vastag) kapatagokkal, tulmelegedes vedelem van benne, 10 perc alatt visszakapcsol ha megtortenik, nekem nem volt ilyenem meg, de ugye barnafoldem van.
A benzin nem érdekel, évente kb. 3L fogyott , és enyém a MOL 70%-a. A villanykapa milyen mélyen tud karistolni? A 600W-os gardenára 60-70mm-t írtak, ez elég karcsú. Nem emlékszem a hajtóműháza alu öntvény, és kb milyen szélességet visz? Melegszik -e kórosan használat közben, kell-e pihentetni?
Total veletlenul belebotlottam egy utbaeso varos T***O-jaba es ott arvalkodott meg 3db straus 1000W kapagep 19990-ert, nosza rajta, a legbelso dobozt kibanyaszva, nameg meg a kosarbalokve 200 liter (50l =540 forint) akcios viragfoldet mar huztam is hazafele nagy boldogan.
Es igen, a boldogsag tovabb is van, ez egy eszmeletlen masina. Gondolkoztam rajta, vegyek egy Thor 3.5 MTD motoros kapagepet, kb 49-ert merik mostanaban mindenfele. De minek? Es legfokeppen meddig? Merthat nalam van 800m2 barnafold toltes, azt kell felkapalnoma fuvesites elott, es utana par 10m2 viragosfold, evente 2x kapa max. Raadasul ezt a felesegem is egykezzel megemeli.
A benzines motor, ha all, a porlaszto bronz/egyeb rezotvozet, de akar az aluminium reszein is szep zold bevonatot kepez a jominosegu magyar benzin (mind1, h shell v mol) par ev alatt tonkremegy allasban az olcso gepezet.
Most probaltam ki a gepet, eszmeletlen gyorsan, csendesen es jol dolgozza el a foldet.
Ajanlom mindenkinek, aki ekkora teruletre, es ilyen fajta foldre hasznalja. (nyilvan total agyagos kokemeny foldre nem lenne tul jo 5let, bar kitudja :-) )
Beindul megy pár percet, majd csökken a fordulat, kisebb fordulaton még ketyeg, gázadásra horkol mintha nem kapna üzemanyagot, igy jár egy kicsit, majd leáll. Hidegen újra beindul, megy egy keveset. Melegen nem füstöl, nem kap túl dús keveréket hogy az folytaná meg.Gyújtás tirisztordoboz kicserélve, alaplap beleöntött jeladóval kipróbálva babettán megy, alaplapi gyújtótekercs szintén, egyedül a gyújtótrafó nem volt cserélve. Szimmering kopásnak lehet ilyen jele? Valakinek valami értelmes ötlet?
1:40 a keverési arány... 2 liter benzinhez egy fél deci olaj. legjobb tudomásom szerint.
a ducatis témához. pink motors... hátha van nekik valamilyük, vagy jobb megoldás taszáron van egy motorfelújító üzem. Keress rá a google-n a nevükre. Elküldöd nekik a cuccokat ők meg olcsópénzért legyártják. Jól dolgoznak és nem drágák.
SZiasztok sikerült szert tennem egy ROBI 55 -TÖS GÉPRE NEM EGY MAI DARAB NEM VAGYOK EGY MÜSZAKI EMBER DE EZEKNEK A GÉPEKNEK LELKE VAN. NEM INDULT AZ ISTENEK SE MA VISZONT. MAJDNEM KIUGROT A KEZEMBÖL. MEG A KEVEREK TARTOTT A TANKBAN. JA ERDEKELNE HOGY A BENZIN ES AZ OLAJAT HOGYN KELL VEGYITENI HOZZA. 1LITER BENZINHEZ MENNYI OLAJ KELL..
Üdvözletem! Ducati rotációs kapához keresek alkatrészeket: Henger + dugattyú, csapszeg + persely és dugattyú gyűrűt. Jön a tavasz! :o) Ha valaki esetleg tud segíteni, kérem e-mailben válaszoljon, mert nem vagyok nagy fórumozó. Segítségetek előre is köszönöm. E-mail: topor.istvan@freemail.hu