Részemről köszi!! képelom nincs de azért letöltöttem biztos ami biztos :-))))
ügyes vagy hogyan találsz ilyen dolgokat ezért az e-bay-en 50 fontot kérnek, na jó van még mellé nekik módosított meg eredeti ECU bin-ek is de hát akkor is :)))
Már can-t is tudó vag com-ot keresnék "elérhető" áron (hex-can-usb megfelelőjét). Nem tud valaki valami beszerezhető forrást? Kivéve a magyarországi forgalmazót.
Amúgy én úgy tudom, hogy egy bizonyos évjátanál idősebb autók nem mennek ODB-s csatlakozón keresztűl ??!!!
Ja a linket ahonnan vetted be tudnád másolni, eddig messze a legolcsóbb amit Te vettél :))) meg én kártyával fizetek és azon is sporolok :)))) szóval ez a 28+posta jól hangzik!!! :)))
A másik gépemen van a KWP, holnap elküldöm. Abban 55-ig van dll, de nem 55 darab. Néhány hiányzik. Valszeg azért nem látja az ECU-t, mert nincs megfelelő dll-ed hozzá. Na, hátha lesz ezek között. Esetleg nézd meg, hogy 55 alatt milyen sorszámok hiányoznak. Itt-ott van még dll szanaszét a gépeimen:)
A segítségeteket szeretném kérni. Volt egy öreg dízel F Astrám amiben mindent a vákuum vezérelt, a múlt évben lecseréltem egy B5-ös TDI Passat-ra. Hurrá és még egyszer Hurrá, végre olyan a verda, amiben elektronika is van, lehet nézegetni a számítógépen. Nagy lelkesen, rendeltem egy kábelt a neten (gondoltam kapok hozzá szoftvert is). A kábel egy FTDI (FT232BM) USB kábel. De csak egy virtual com port, progit kaptam. Hetek óta próbálom összekapcsolni a laptopot és az autot, de nem áll velem szóba (februárban majd belefagytam a kocsiba). Én csak a hibakódokat szeretném kiolvasni, és törölni, de még csak el sem tudom indítani. Ha valaki látott már ilyet és tudott vele kapcsolódni, vagy tud bármilyen segítséget nyújtani az elindításában, nagyon örülnék neki.
Így van. Kiolvasod az epromot akár a Winols saját hardwerével, vagy bármilyen epromkezelő cuccal. Megadod az adatokat (autó márka ,tipus, ECU azonosító stb), a progi kijelöli neked a potenciális tartományokat a hex táblában. Ezt a mezőt megjelenítheted 2D vagy 3D nézetben. Neked kell megadnod az adott táblázat ill grafikon értékeit, mértékegységét, ill a offset mértékét. Ahhoz, hogy ezt korrektül meg tudd tenni kell egy kis szaktudás ill szakirodalom. A módosítás után helyre kell hozni a cheksumot, különben a vezérlő nem fogadja el az új tartalmat.
De tényleg az az igazi, ha kész tartalmakkal kedzded!
Az E-Bayen asszem úgy árulják a KWP-t, hogy adnak hozzá rengeteg kész tartalmat, és relatíve nem drága!
Én csak kiszerelt EPROM-ot tudok kiolvasni. Sajna nincs KWP2000 interfacem. A KWP-hez hány dll-ed van? Nekem 55-ig van, de nincs az összes.
Módosítani bevállt tartalmakkal érdemes. A WinOls-szal saját mgad alakíthatod ki a karakterisztikákat, de ez csak kísérletezgetés. Ha hivatalos WinOls-od van, akkor - ha jól értelmezem - akkor online támogatással dolgozik, úgy ér valamit. Egyébként szerintem csak profiknak való. De saját autóval lehet vele játszani!
Nem tudok részleteket az autóval kapcsolatban. Ezeket a számokat is a tulaj olvasta le a computerről. Azért kerestek meg engem ezzel a dologgal, mert a saját, egyébként benzines versenyautómhoz (Astra 2.0 16v Gsi) ém írtam a chippet. A gyári tartalmat módosítottam (WinOls). A TDi tuninghoz nem sokat értek, de egy kész EPROM tartalmat azért be tudok írni. Azért jól körbejárom a témát, mielőtt bármit tennék. Ja és nem haszonszerzés a célom, csak hobbi. Ennyi tudással egyébként sem illik más autójába barmolni! :)
A linket nekem szántad? Mi lenne az? (még nem néztem meg komolyan)
Egy barátom barátjának 97' GolfIII 1.9TDI-je van. Chiptunigolva vette. Nem tudja átnyomni zöldkártyán. Nem láttam még a kocsit, azt állítja a tulaj, hogy nincs külső egység betéve, hanem a vezérlő EPROM-ját írták át. Ha valaki tudna segíteni egy eredeti vezérlő tartalommal, az király lenne. Cserébe felajánlom a módosított dumpot! Az ECU: Bosch 0281001308/309 ; 028906021AF