ez a tavasszal általános hiba, ereszd/szívd le a benzint a gépből, a karburátorból is le kell elerzsteni, vegyél friss benzint, és elindul a masinád :)
legközelebb ősszel ne felejtsd a tankban a benzint, és akanába se, kivéve ha ilyet használsz: olvasd el!
ha a tavalyi benzinhez nem raktál benzin adalékot pl: briggs adalékot., akkor könnyen előfordulhat hogy megdöglött a benzin, kannában tartottad vagy a gépben is volt?
Egy éves a briggs motoros kapálóm, s most tavasszal indítani akartam, de nem megy. Néztem a gyertyát, áttettem a fűnyíróba, ott működik. Szétszedtem a porlasztót, kifújattam, összeraktam, de mégse megy. Van valakinek valami ötlete?
Kioperáltam az RK-02 kapálógépemből a kapatengely-szimeringet. 52-25-10 méretű volt benne. A boltos azt mondta, hogy ilyen már nincs, csak 52-25-7 méretű, tehát keskenyebb. Vettem is, de piszkálja a csőröm a dolog. Szerintetek tényleg nincs?
Illetve van esetleg olyan, hogy 52-25-5 méretű, és akkor kettőt (összesen négyet) lehetne beletenni?
Szia Motospeeder! Hétfőn délután sikerült az új kapálógépet éles üzemben működtetni ( Einhell). Nem tudom, hogy más gép milyen lehet, de arra a célra, amire szántam - az ásás kiváltására- tökéletesen megfelel. 1 rántásra indult 1 hét állás után, és munka közben sem volt vele probléma. Teknős üzemben kezdtem, de hamarosan nyúl üzemre váltottam :) ( Aki nem ismerné ezt a csodamasinát, így jelölik rajta a gázfogantyút) A motor erős, fogyasztása is jó. A 40 cm-es munkaszélesség lehetne nagyobb, bár így könnyebb volt vele fordulni. Jó egy óra alatt végeztem azzal a munkával, ami máskor 2 napomat veszi el. Így a kiadott 42990 FT nagyon jó boltnak tűnik számomra. Remélhetőleg később is hasonló jókat tudok róla írni :)
Ha leveszed a motort alulról láthatóvá válik az olajleeresztő csavar ami belső négyszög kulcsnyillású. Azt tekerd ki és vizszintesre állítva kifolyik az olaj. Visszatekeréskor nem kell tömítened mert kúpos a csavar Ha a motort visszaszereled és kúpkuplongos a kapagéped akkor a kuplungkart engedd ki és ugy húzd meg a három csavart.
Egy barátomnak volt SIMSON motoros kapálógépe de eladta mert nem boldogult a gyujtásal. Az utolsó megoldás az volt hogy átalakította . Vett egy 6v-od gyujtótrafót és egy 6v-os akkumlátort meg persze egy kondenzátort igy már jól müködött. De az akku töltését nem tudta megolgani igy mindig épp akkor merült le mikor legjobban kellet volna. Az ekét egyénbént én a bolti ár töreddékért oda adtam volna.
Szia! Nekem Briggs motoros fűnyíróm volt, és annál is úgy cseréltem olajat, hogy a beöntőnyíláson kicsurgattam, nem olyan sok az az olaj, hogy ne lehetne úgy kicsurgatni. A benzint meg le kell ereszteni előtte, én egy gumikörtével egyszerűen leszívtam a benzint és visszatöltöttem a kannába. (muszáj is volt, mivel hoztam-vittem a gépet, és nem szabad feltöltve szállítani.)
Most olvastam ezt a bejegyzést. Ez SIMSON motoros Fortschritt E 931.50 típusu kapálógép. Én eke nélkül kaptam és most vettem hozzá egy ROBIX gyártmányu RE-101 -es jobbraforgató ekét 11160 Ft.-ért. A szántással nem is lenne gond mert egy állítható eke rögzítő szerkezetet készítettem hozzá. Viszont a motorja valahogy nem igazán akar muzsikálni. Ha valakinek van ezzel a géppel kapcsolatosan tapasztalata, azt szívesen olvasnám.
A személykocsi olajcserénél én nem használok mosót bár az is igaz hogy csak a sajátomban szoktam cserélni. Inkább lecserélem az olajat 1-2 ezer km-rel hamarabb. Az olaj minőségére pedig odafigyelek. Szerintem a 4 ütemű motornak az olaj a lelke legyen az személykocsi vagy rotációs kapamotor. Azt viszont nem tudom hogy a szervizek használnak-e, de szerintem nem. A rota és fűnyíró motorokról csak annyit hogy rengeteg motort szedtem már szét,volt közöttük olyan amiben soha nem cseréltek olajat csak utánöntöttek de volt olyan is amelyikben rendszeresen a gépkönyv előirásai alapján betartották az olajcserét. Tapasztalatból mondom, ha a motorban előírásszerűen van olajcsere teljesen felesleges a mosó használata, hisz csak minimális lerakódás keletkezik a motortérben. Azokban a motorokban amelyeket elhanyagoltak oly mértékű a lerakódás hogy a mosófolyadék szerintem nem bírkózik meg vele. Az ilyeneknek én le szoktam venni az alját vagy oldalát és brigéciollal szoktam kimosni,így biztosan tiszta lessz. Amúgy én csak Brigss olajat használok.
Bár nem engem kérdeztél, de azért nekem is van gondolatom ezzel kapcsolatban... A bmw-s fórumon is nagy vitát keltett a motormosó témaköre. Az egyik tábor mindig használja, a másik meg ellenzi. Én félek tőle az az igazság, mégpedig az olajpumpa miatt. Az a sok lerakódott szemcse szerintem megfektetheti az olajpumpát, hiszen amikor a csereperiódushoz érsz, akkor az olajszűrőben már amúgy is van ez meg az. Ha ott lenne a csere olajpumpa megpróbálkoznék vele én is, de így nem.
Régi Skoda 120-ast szereltünk, üzemmeleg motorba belement 1doboz GoldEagle mosó, 5 perc járatás, olajjal le, kartertömítés cserénél meglepődtem, mintha gyári új tiszta motorbelsőt láttam volna, tökéletesen leoldott mindent. A hengerfejben és az olajcsatornákban marad kevés olaj, persze mosó is káros -e ez a későbbiek során? Van aki szerint támadja a simmeringek anyagát.
A szérum kb. 1L lemezdobozban volt konzervnyitós 1000 akárhányszáz Ft gázolaj sűrűségű piros anyag , MOL kutakon is kapható.
Ezek szerint még nem volt olajcsere a 3 éves gépben!!!! Ez elég nagy hiba. Az alján van a leeresztő csavar,de a legegyszerűbb kicsit bemelegíteni a motort majd a beöntőnyilláson kiönteni az olajat. Fotos hogy jól csurgasd ki. Vagy vedd le a motort és engedd ki az alján.