A Kerti gépek topokban javasolták, hogy írjam le ide is a gondomat, minthogy itt kifejezetten a rotátorokról van szó. Szóval a helyzet a következő.
Vettem egy Szentkirályi rotárort és néhány adaptert hozzá (töltögető eke, jobbraforgató eke, kultivátor stb.). Ma feltettem rá a kultivátort, előtte a sebességfelező adatptert. És... és nem bírtam vele kultivátorozni. Állandóan elakadt. Igaz, hogy a föld, amit meg akartam ekekapázni, eléggé tarackos, bár meg van szántva. Szóval elősőre úgy tűnt, hogy befürödtem mind a kultivátorral, mind a sebességfelezővel. Mire jó egyáltalán ez a sebessgégfelező, ha a motor erejéből elvesz? Ha valaki tud erre valamit mondani, kérem, hogy írjon!
3 napi kemény szívás után végre elindult. Szerintem kuplung hibája van. Azért nem indult el, mert ahogy be akartam rántani, mindig forgatta (volna) kapásból a kapafejeket is, és így nem tudott elindulni. Az tűnt fel, hogy ahogy rángattam, egy idő után kezdte magát beásni. Megemeltem az elejét, aztán pöcc-röff. És kapásból forog a kapa is, ahogy meg leteszem meg is fullad. Ha picit több gázt adok neki, akkor meg lassan pörög fel, de aztán majd elszáll. Szóval erre jutottam.
Következő kérdés: a téli pihenő alatt van esélye annak, hogy beáll a kuplung? Abban bízom, szétszedem, kitakarítom, aztán jó is lesz. Csak ma már rám esteledett. Van valami reális esélye szerinted, vagy a "tünetekből" kiindulva más szerinted a baj?
Bár ez a láncfűrész topicból van, attól függetlenül olvassátok, hiszen itt a motor a lényeg. Ezeknél a rotiknál szerintem nem is a motorral lesz majd gond, hanem a hajtással... Miért kerül egy Szentkirályi vagy Oleo-Mac 100k-140k-ba ez meg a harmadába-negyedébe. Láttad már ezeknek a pl. hajtásházát? Az is jelenthet valamit... mondjuk nem sok jót)
MTD. Én azt gondoltam elsőre, hogy mivel az Alpina fűrészeket itt rakják össze, logikusan az MTD fűrész is az lesz, de nem, ez valami más, valóban semmire nem hasonlít, épp ezért feltehetőleg saját. Vagy majd kiderül. Gyártó országként USA van feltüntetve, ezt aki akarja elhiszi, aki nem nem. Lehet felhívom majd őket.
Motor és fűnyíró. A ThorX elnevezésű motor a sajátjuk, nemrég hozták be az európai piacra. Előtte amerikában gyártották, elvétve fellelhető őskövület példány belőlük. (Egyik kollégám nagyapjának van ilyen 600éves ThorX motoros fűnyírója a tanyáján, eredete ismeretlen, ő is használtan vette 380éve.) Ezek a mostaniak már nem meglepő módon kínában készülnek, de ettől még nem rosszak, sőt! A meghibásodás valóban elenyésző!
Az MTD ma már vállalatcsoportnak tekintendő, kb mint a Husi. A sötétzöld, Bolens márkanevű gépek a legolcsóbb szegmens, ezeken volt először ez az új, kínai ThorX motor. Egyébként a Bolens az egyetlen olyan márkája az MTD-nek, ami a saját "gyereke", direkt az olcsóbb gépeik miatt hívták életre annak idején. Kicsit hasonlít ez a Husqvarna-Partner pároshoz. A piros, echte MTD illetve amerikában YardMachines gépek a közép kategória. A Yard-Man már egy kicsit ezek fölött van, a White Outdoor és Troy-Bilt is hasonló kategória. Legteteje a Cub-Cadet és a Cub-Cadet Commercial. Ezek közül a hivatalos magyarországi forgalmazásban a Bolens, az MTD, a Yard-Man és a Cub-Cadet márkanevek vannak. A többi nem az MTD Hungaria-n keresztül érkezik! A történethez hozzá tartozik, hogy nálunk csak főként fűnyírók és kisebb trakik összeszerelése folyik az Alpina láncosok mellett. A vágósztalt sem ők gyártják, hanem egy külsős cég. A motorok pedig jönnek a saját hazájukból. ThorX, Briggs, Honda vagy Kawasaki, utóbbi kettő, de főleg a Kawa a legteteje. A Tanaka mellett egy időben az amerikai McCulloch is tagja volt a családnak, de aztán ők pattintva lettek. A Tanaka sem hiszem, hogy sokáig bent marad, lévén a Hitachi felvásárolta az egészet. A lánfűrészei már el sem érhetők a lapon.
Egy szó mint száz, az MTD-vel sosem volt garanciális problémánk, korrektek és viszonylag gyorsak is. A kínai ThorX motor eddig bevált, én nem félek a fűrészüktől sem.
Köszi elolvastam, de mielőtt ide írtam, már akkor túl voltam az olvasáson. A kérdésemre nem jött meg a válasz. Jobb a felülszelepelt, csapágyazott stb. motor. De milyen motor a THORX? Ki gyártja valójában, valakinek van ilyen, valaki használta már? A TESCO-ban most lehet kapni MTD 40PO típusú, Thorx 3,5Le motor 40cm vágószélesség, acél ház, 60literes fűgyűjtővel 35000ft-ért. Ezt megéri vagy sem? Ha az általad említett lapot elolvasom, akkor ez a jó, de hát mindeni a saját lovát dicséri!!Ezért kérném, hogy tapasztalatokat és ne katalógus adatokat írjatok. Köszi Mészi
Sziasztok hozzáértő és fűnyírókat látott szakik!! Segítséget szeretnék kérni. Apósom megbízott, hogy a TESCO gazdaságosban vásároljak egy fűnyírót. De milyent? Az MTD-nek két változatát találtam, az egyikben THORX, a másikban BRIGGS motor van. Az számomra egyértelmű, hogy csakis fémházast fogok venni, de melyik, ill. mílyen motor legyen benne? A BRIGGSt valamílyen szinten már láttam és az én fűkaszám is ilyen, de valami tanácsot, jó és rosszat kérlek írjatok a a motorokról. A THORX tényleg kínai és nagyon rossz, vagy csak ilyesztgetnek? Az meg, hogy a Tesco forgalmazza nagyon barátságos áron ez egy kicsit ijesztő. Várom a bölcs és hozzáértő válaszokat. Köszi szépen. Mészi
A Robi-55 ben friss a benzin? Ugyanis ha még az őszi benzin van a gépben, akkor lehet, hogy "megdöglött". Cseréld le a benzint, a karburátorból is takarítsd ki. Lehet, hogy a benzinből kivált a parafin, ami képes a fuvókákat eltömíteni. Ezeket is takarítsd ki.
Indítás: szivató rá, gáz rá, határozott mozdulattal beránt.
Olvasva az utólsó néhány hozzászólást, egy hasonló problémás dologban kérném a segítségeteket.
Robi 55.
Most örököltem a kis aranyost. Tavaly ősszel állítólag szépen leállt, de a tavaszi újraindulás nehezen akar összejönni. El is indul, de gázadásra lefullad. Most egész délután azzal szenvedtem, de most már csak egy pöff sem akar összejönni.
Gyertyát kivettem, szikra van.
A légszűrő csövét levettem, a szivató mögött a karburátorban benzin van, de mégis semmi.
A gyertyát kivettem, megrángattam anélkül is, hátha túlszívta magát, de igy sem jártam eredménnyel.
A gyújtás kondenzátorja alatt találtam egy zöld színű vezetéket, ami sehova sem megy, csak úgy lóg egy saruval. Annak hol lenne a helye?
A légszűrőház teteje olyan, mintha egy nagy gomb lenne, be lehet nyomni, aztán rugó visszanyomja. Annak van jelentősége?
Hogy kellene igazság szerint indítani? (szivató elfordit, gáz kell, vagy nem?)
Bocs, hogy ennyit kérdezek, de még sosem volt ilyenem, nem is használtam, de most hogy füvesítünk, nagy a lelkesedés...
A fúvóka nehezen tisztítható lehet hogy meg van szűkűlve. Ha nincs szűkítő a karbin akkor a légszűrőcsőben kell lenni a szűkítésnek. A megszakítóhézag 0.3mm az előgyujtás 2mm, ezt fontos beállítani pontosan. A levegőcsavar 0.5-1 fordulatra kitekerve.
Szia oKi! A Robi 52 Tomos motor van. Szivató nélkül nem szív elég benzint a motor. A legegyszerűbb hiba a főfúvóka, ha az jó akkor vagy szimeringes vagy kopott a motor. A karburátortorok a légszűrőguminál meg van szűkítve egy műanyag szűkítővel, ha nincs akkor a légszűrőgumiban kell lennie a szűkítésnek ezt feltétlenül nézd meg.
Van egy Robi 52 masinám, ami egy éves állás után nem akar működni. Nagy nehezen amit tudtam, kitisztítottam rajta, benzincsapot, karburátor úszóházát, 2db fúvókát.
Beindul, de járni inkább csak szivatóval akar, ha visszatolom, akkor fuldoklik, néha van csak pár ütem, ami járásra készteti. Ha kihúzom a szivatót, akkor el akar repülni, úgy felpörög (fűnyíró adapter van rajta épp.)
Gyújtás minden bizonnyal ok, mert szivatóval megy. De a gázadásra nem nagyon akar reagálni.
Sándor-Fesszer Kft. Szomód, Alma u.16. Tel 491 096 (itt csak szervíz van, nagyobb az esély, mint a rotációnál és csak 4 km-re van tőle :)))) ) én is ma jártam ott..
sziasztok !
nagyon nagy problémám van és egyszeruen nem boldogulok.
szuksegem lenne egy [b]ROBI 151-es KERTIKAPÁLÓGÉP-hez - CSIGATENGELY & FOGASKERÉK.[/b]
legszives, ha valaki tudna segiteni ill. ajanlani valami uzletet, ahol ezek kaphatoak, nagyon megkoszonnem.
Tudtok valamit az Mtd 55/6 Thorx 55 kapálógépről? Tescoban lehet kapni. Szeretnék rá kereket, fűnyíró gépet és utánfutó kiskocsit venni. Össze lehet rakni egy ilyen gépet? Hol lehetne megvenni a kiegészitőket? Tudtok ilyet?
Na láttam élőben az öreg "johan" Straus féle villanyrotát:))) Hát a jajjjtómű kb. 25mm széles , ebben belül lehet a 10mm-es csigatengely, ránézésre sem egy erőmű. Bízom benne hogy kávéfüggő kollégának tartós legyen. Két kivitel volt 1, 600W 220/65 mm munkamélységgel, 2, 1000W 300/220mm A kisebbik 2 kapatag, a nagyobb 4 kapatag+ 2 tolókerék. A nagyobbik 20-asért inkább meggyőző, a kicsi 15E volt. Elvileg a Robi 55 2Kw és 55 cm a munkaszélesség, akkor a villany 1kw és 30cm kb. egál, és a villany mindig 1 Kw a benzines csak padlógázon 2Kw tehát jó is lehet. De miért erőltetik a 360-as kapafordulaot, benzinesben 250 felett nemnagyon van, de tudom nagyobb nyomatékhoz masszívabb hajtómű kéne, spóroltak kínában.
A Szentkirályi kapáknak is 1 év után fél fordulatot kottyan a kapatengely a csigahajtásnál, szégyenlhetnék magukat!!! A nagy fasza Dragon honda motoros kapákról van szó, a tengely is elég gyenge. A régebbiek erősebbek voltak.
amikor lecsereltem a tomitest, es beneztem a nyitott hajtomu hazban, hat.... az a vekony kupcsiga fogaskerek, vagy hogy hivjak, eleg vekonyka szerzet...szoval ranezesre ez lesz az egesz gepezetnek a halala.. szerintem az nagyon alul van tervezve benne... picit erosebb huzamosabb hasznalat es kesz.. Legalabbis ranezesre... nameg ismerve a kinai vas alapanyagokat.