Keresés

Részletes keresés

alfi13 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 509
Hány lóerős motor van a kapán?
mert szerintem 5 LE alatt ne is kisérletezz .
Előzmény: szivellaBella (508)
szivellaBella Creative Commons License 2008.04.25 0 0 508

Sziasztok!

 

A Kerti gépek topokban javasolták, hogy írjam le ide is a gondomat, minthogy itt kifejezetten a rotátorokról van szó. Szóval a helyzet a következő.

 

 

Vettem egy Szentkirályi rotárort és néhány adaptert hozzá (töltögető eke, jobbraforgató eke, kultivátor stb.). Ma feltettem rá a kultivátort, előtte a sebességfelező adatptert. És... és nem bírtam vele kultivátorozni. Állandóan elakadt. Igaz, hogy a föld, amit meg akartam ekekapázni, eléggé tarackos, bár meg van szántva. Szóval elősőre úgy tűnt, hogy befürödtem mind a kultivátorral, mind a sebességfelezővel. Mire jó egyáltalán ez a sebessgégfelező, ha a motor erejéből elvesz? Ha valaki tud erre valamit mondani, kérem, hogy írjon!

 

Üdv.

gyurr Creative Commons License 2008.04.24 0 0 507

Szia Gépdoki!

Köszi a segítséget a Robi 55 ügyében.

A helyzet a következő:

3 napi kemény szívás után végre elindult. Szerintem kuplung hibája van. Azért nem indult el, mert ahogy be akartam rántani, mindig forgatta (volna) kapásból a kapafejeket is, és így nem tudott elindulni. Az tűnt fel, hogy ahogy rángattam, egy idő után kezdte magát beásni. Megemeltem az elejét, aztán pöcc-röff. És kapásból forog a kapa is, ahogy meg leteszem meg is fullad. Ha picit több gázt adok neki, akkor meg lassan pörög fel, de aztán majd elszáll. Szóval erre jutottam.

Következő kérdés: a téli pihenő alatt van esélye annak, hogy beáll a kuplung? Abban bízom, szétszedem, kitakarítom, aztán jó is lesz. Csak ma már rám esteledett. Van valami reális esélye szerinted, vagy a "tünetekből" kiindulva más szerinted a baj?

Előre is köszi, gyurr

Előzmény: gépdoki (501)
4125 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 506

így van, nem attol függ a minőség hogy ki és hol gyártja, hanem hogy mennyire néznek rá a körmükre, azaz milyen a minőségellenörzés!

 

kicsee Creative Commons License 2008.04.23 0 0 505
Bár ez a láncfűrész topicból van, attól függetlenül olvassátok, hiszen itt a motor a lényeg. Ezeknél a rotiknál szerintem nem is a motorral lesz majd gond, hanem a hajtással... Miért kerül egy Szentkirályi vagy Oleo-Mac 100k-140k-ba ez meg a harmadába-negyedébe.
Láttad már ezeknek a pl. hajtásházát? Az is jelenthet valamit... mondjuk nem sok jót)


MTD. Én azt gondoltam elsőre, hogy mivel az Alpina fűrészeket itt rakják össze, logikusan az MTD fűrész is az lesz, de nem, ez valami más, valóban semmire nem hasonlít, épp ezért feltehetőleg saját. Vagy majd kiderül. Gyártó országként USA van feltüntetve, ezt aki akarja elhiszi, aki nem nem. Lehet felhívom majd őket.

Motor és fűnyíró. A ThorX elnevezésű motor a sajátjuk, nemrég hozták be az európai piacra. Előtte amerikában gyártották, elvétve fellelhető őskövület példány belőlük. (Egyik kollégám nagyapjának van ilyen 600éves ThorX motoros fűnyírója a tanyáján, eredete ismeretlen, ő is használtan vette 380éve.) Ezek a mostaniak már nem meglepő módon kínában készülnek, de ettől még nem rosszak, sőt! A meghibásodás valóban elenyésző!


Az MTD ma már vállalatcsoportnak tekintendő, kb mint a Husi. A sötétzöld, Bolens márkanevű gépek a legolcsóbb szegmens, ezeken volt először ez az új, kínai ThorX motor. Egyébként a Bolens az egyetlen olyan márkája az MTD-nek, ami a saját "gyereke", direkt az olcsóbb gépeik miatt hívták életre annak idején. Kicsit hasonlít ez a Husqvarna-Partner pároshoz. A piros, echte MTD illetve amerikában YardMachines gépek a közép kategória. A Yard-Man már egy kicsit ezek fölött van, a White Outdoor és Troy-Bilt is hasonló kategória. Legteteje a Cub-Cadet és a Cub-Cadet Commercial. Ezek közül a hivatalos magyarországi forgalmazásban a Bolens, az MTD, a Yard-Man és a Cub-Cadet márkanevek vannak. A többi nem az MTD Hungaria-n keresztül érkezik! A történethez hozzá tartozik, hogy nálunk csak főként fűnyírók és kisebb trakik összeszerelése folyik az Alpina láncosok mellett. A vágósztalt sem ők gyártják, hanem egy külsős cég. A motorok pedig jönnek a saját hazájukból. ThorX, Briggs, Honda vagy Kawasaki, utóbbi kettő, de főleg a Kawa a legteteje. A Tanaka mellett egy időben az amerikai McCulloch is tagja volt a családnak, de aztán ők pattintva lettek. A Tanaka sem hiszem, hogy sokáig bent marad, lévén a Hitachi felvásárolta az egészet. A lánfűrészei már el sem érhetők a lapon.


Egy szó mint száz, az MTD-vel sosem volt garanciális problémánk, korrektek és viszonylag gyorsak is. A kínai ThorX motor eddig bevált, én nem félek a fűrészüktől sem.
meszizs Creative Commons License 2008.04.23 0 0 504
Köszi elolvastam, de mielőtt ide írtam, már akkor túl voltam az olvasáson.
A kérdésemre nem jött meg a válasz. Jobb a felülszelepelt, csapágyazott stb. motor. De milyen motor a THORX? Ki gyártja valójában, valakinek van ilyen, valaki használta már? A TESCO-ban most lehet kapni MTD 40PO típusú, Thorx 3,5Le motor 40cm vágószélesség, acél ház, 60literes fűgyűjtővel 35000ft-ért. Ezt megéri vagy sem? Ha az általad említett lapot elolvasom, akkor ez a jó, de hát mindeni a saját lovát dicséri!!Ezért kérném, hogy tapasztalatokat és ne katalógus adatokat írjatok. Köszi Mészi
Előzmény: 4125 (503)
4125 Creative Commons License 2008.04.22 0 0 503
Előzmény: meszizs (502)
meszizs Creative Commons License 2008.04.22 0 0 502
Sziasztok hozzáértő és fűnyírókat látott szakik!!
Segítséget szeretnék kérni. Apósom megbízott, hogy a TESCO gazdaságosban vásároljak egy fűnyírót. De milyent? Az MTD-nek két változatát találtam, az egyikben THORX, a másikban BRIGGS motor van. Az számomra egyértelmű, hogy csakis fémházast fogok venni, de melyik, ill. mílyen motor legyen benne? A BRIGGSt valamílyen szinten már láttam és az én fűkaszám is ilyen, de valami tanácsot, jó és rosszat kérlek írjatok a a motorokról. A THORX tényleg kínai és nagyon rossz, vagy csak ilyesztgetnek? Az meg, hogy a Tesco forgalmazza nagyon barátságos áron ez egy kicsit ijesztő. Várom a bölcs és hozzáértő válaszokat. Köszi szépen. Mészi
gépdoki Creative Commons License 2008.04.22 0 0 501
Szia gyurr!

A Robi-55 ben friss a benzin? Ugyanis ha még az őszi benzin van a gépben, akkor lehet, hogy "megdöglött". Cseréld le a benzint, a karburátorból is takarítsd ki. Lehet, hogy a benzinből kivált a parafin, ami képes a fuvókákat eltömíteni. Ezeket is takarítsd ki.

Indítás: szivató rá, gáz rá, határozott mozdulattal beránt.

Előzmény: gyurr (500)
gyurr Creative Commons License 2008.04.22 0 0 500

Sziasztok fórumozók!

 

Olvasva az utólsó néhány hozzászólást, egy hasonló problémás dologban kérném a segítségeteket.

 

Robi 55.

Most örököltem a kis aranyost. Tavaly ősszel állítólag szépen leállt, de a tavaszi újraindulás nehezen akar összejönni. El is indul, de gázadásra lefullad. Most egész délután azzal szenvedtem, de most már csak egy pöff sem akar összejönni.

Gyertyát kivettem, szikra van.

A légszűrő csövét levettem, a szivató mögött a karburátorban benzin van, de mégis semmi.

A gyertyát kivettem, megrángattam anélkül is, hátha túlszívta magát, de igy sem jártam eredménnyel.

A gyújtás kondenzátorja alatt találtam egy zöld színű vezetéket, ami sehova sem megy, csak úgy lóg egy saruval. Annak hol lenne a helye?

A légszűrőház teteje olyan, mintha egy nagy gomb lenne, be lehet nyomni, aztán rugó visszanyomja. Annak van jelentősége?

Hogy kellene igazság szerint indítani? (szivató elfordit, gáz kell, vagy nem?)

Bocs, hogy ennyit kérdezek, de még sosem volt ilyenem, nem is használtam, de most hogy füvesítünk, nagy a lelkesedés...

 

Várom segítségeteket, és előre is köszi.

gabesz961 Creative Commons License 2008.04.21 0 0 499
A fúvóka nehezen tisztítható lehet hogy meg van szűkűlve. Ha nincs szűkítő a karbin akkor a légszűrőcsőben kell lenni a szűkítésnek. A megszakítóhézag 0.3mm az előgyujtás 2mm, ezt fontos beállítani pontosan. A levegőcsavar 0.5-1 fordulatra kitekerve.
Előzmény: oKi (498)
oKi Creative Commons License 2008.04.21 0 0 498

Szia Gabesz !

 

A főfúvóka látszólag átfújható, bár elég kevéssé, de átjárható. Nem tudom, mennyire kell neki átfújhatónak lennie...

A motor elvileg nem kopott, tavaly lett fúrva + gyűrűzve...

A karburátortorok az az, ahol a légszűrőből jövő cső rá van bilincselve ?

Mert ha igen, azt levettem, és ott nincs semmi, csak a szivató pillangószelepe.

Ha menet közben leveszem a légszűrőtől jövő csövet, azonnal lefullad, ez jelent valamit, vagy így természetes?

 

Köszi

Előzmény: gabesz961 (497)
gabesz961 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 497
Szia oKi!
A Robi 52 Tomos motor van. Szivató nélkül nem szív elég benzint a motor. A legegyszerűbb hiba a főfúvóka, ha az jó akkor vagy szimeringes vagy kopott a motor.
A karburátortorok a légszűrőguminál meg van szűkítve egy műanyag szűkítővel, ha nincs akkor a légszűrőgumiban kell lennie a szűkítésnek ezt feltétlenül nézd meg.
Előzmény: oKi (496)
oKi Creative Commons License 2008.04.20 0 0 496

Sziasztok, Kapák Mesterei!

 

Segítségeteket kérem !

Van egy Robi 52 masinám, ami egy éves állás után nem akar működni. Nagy nehezen amit tudtam, kitisztítottam rajta, benzincsapot, karburátor úszóházát, 2db fúvókát.

Beindul, de járni inkább csak szivatóval akar, ha visszatolom, akkor fuldoklik, néha van csak pár ütem, ami járásra készteti. Ha kihúzom a szivatót, akkor el akar repülni, úgy felpörög (fűnyíró adapter van rajta épp.)

Gyújtás minden bizonnyal ok, mert szivatóval megy. De a gázadásra nem nagyon akar reagálni.

 

 

Köszönöm a tanácsokat előre is.

ugyörgy Creative Commons License 2008.04.09 0 0 495
Sándor-Fesszer Kft. Szomód, Alma u.16. Tel 491 096 (itt csak szervíz van, nagyobb az esély, mint a rotációnál és csak 4 km-re van tőle :)))) ) én is ma jártam ott..
Előzmény: katuska305 (492)
katuska305 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 494
köszi szépen, ez a tatai remek lesz, meg egyszer koszonom
Előzmény: dvrody (493)
dvrody Creative Commons License 2008.04.08 0 0 493
Szia Katuska 305 www.rotaciotata.hu tel 06-34-382-813 vagy www.agroforg.hu 06-1264-4383
katuska305 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 492
sziasztok ! nagyon nagy problémám van és egyszeruen nem boldogulok. szuksegem lenne egy [b]ROBI 151-es KERTIKAPÁLÓGÉP-hez - CSIGATENGELY & FOGASKERÉK.[/b] legszives, ha valaki tudna segiteni ill. ajanlani valami uzletet, ahol ezek kaphatoak, nagyon megkoszonnem.
bohrer Creative Commons License 2008.04.02 0 0 491
Talán a műszaki torrent tanyán fent van a ROBI 151 kezelési útmutató.
Előzmény: notage (487)
notage Creative Commons License 2008.04.02 0 0 490
köszi próbáld meg ide notage@hotmail.com
Pityorka Creative Commons License 2008.04.02 0 0 489
Van egy kis gond: nem megy át, mivel kevés a tárhelyed. 3 zip-ben van.
Előzmény: notage (487)
Pityorka Creative Commons License 2008.04.02 0 0 488
Szia! Küldtem mailt.
Előzmény: notage (487)
notage Creative Commons License 2008.04.01 0 0 487
Hello mindenki nem tud valaki egy eladó 3+1 sebességes robi 151 et akár motorhibával sőt leginkább motor hibás érdekelne.

illetve nagyon megköszönném ha valakinek lenne a sima 151 es robihoz valamifajta dokumentációja
misikt Creative Commons License 2008.04.01 0 0 486

Mit ki nem találnak ezek az amcsik:

http://www.drpower.com/TwoStepCategory.aspx?Name=RotoHogTiller2Step&SiteEntryMode=1

Alul, a full info -ra kattintva lehet vele játszani.

4125 Creative Commons License 2008.03.31 0 0 485
szerintem utánfutóhoz kicst nagyobb gép kéne.
gÖndÖr Creative Commons License 2008.03.30 0 0 484

Sziasztok

 

Tudtok valamit az Mtd 55/6 Thorx 55 kapálógépről? Tescoban lehet kapni. Szeretnék rá kereket, fűnyíró gépet és utánfutó kiskocsit venni. Össze lehet rakni egy ilyen gépet? Hol lehetne megvenni a kiegészitőket? Tudtok ilyet?

 

 

bohrer Creative Commons License 2008.03.22 0 0 483
Na láttam élőben az öreg "johan" Straus féle villanyrotát:)))
Hát a jajjjtómű kb. 25mm széles , ebben belül lehet a 10mm-es csigatengely, ránézésre sem egy erőmű. Bízom benne hogy kávéfüggő kollégának tartós legyen.
Két kivitel volt 1, 600W 220/65 mm munkamélységgel,
2, 1000W 300/220mm
A kisebbik 2 kapatag, a nagyobb 4 kapatag+ 2 tolókerék.
A nagyobbik 20-asért inkább meggyőző, a kicsi 15E volt.
Elvileg a Robi 55 2Kw és 55 cm a munkaszélesség, akkor a villany 1kw és 30cm
kb. egál, és a villany mindig 1 Kw a benzines csak padlógázon 2Kw tehát jó is lehet.
De miért erőltetik a 360-as kapafordulaot, benzinesben 250 felett nemnagyon van,
de tudom nagyobb nyomatékhoz masszívabb hajtómű kéne, spóroltak kínában.
Előzmény: kavefuggo (480)
gabesz961 Creative Commons License 2008.03.22 0 0 482
Tanulhattak volna Robitól.
Előzmény: bohrer (481)
bohrer Creative Commons License 2008.03.21 0 0 481
A Szentkirályi kapáknak is 1 év után fél fordulatot kottyan a kapatengely a csigahajtásnál, szégyenlhetnék magukat!!!
A nagy fasza Dragon honda motoros kapákról van szó, a tengely is elég gyenge.
A régebbiek erősebbek voltak.
Előzmény: kavefuggo (479)
kavefuggo Creative Commons License 2008.03.21 0 0 480
amikor lecsereltem a tomitest, es beneztem a nyitott hajtomu hazban, hat.... az a vekony kupcsiga fogaskerek, vagy hogy hivjak, eleg vekonyka szerzet...szoval ranezesre ez lesz az egesz gepezetnek a halala.. szerintem az nagyon alul van tervezve benne... picit erosebb huzamosabb hasznalat es kesz.. Legalabbis ranezesre... nameg ismerve a kinai vas alapanyagokat.
Előzmény: bohrer (478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!