Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szabo.krisztian Creative Commons License 2003.08.29 0 0 71
Üdv mindenkinek!

Itt még nem jártam, de már azért látok 1-2 ismerős "arcot" :)))

(1) Sikerült vele beállítani a központi zárat, indulás után automatikusan bezárja a kocsit. :-)
(2) Nem sikerült viszont beállítani, hogy ha kiveszem a gyújtáskulcsot, akkor nyissa is ki... :-(

Igazából nincs jelentőssége, mert ha ki akarsz szállni, kinyitod. Ha baj van akkor úgyis kinyit. (uis a lágzsák nyitásánál automatikusan nyit a zár is)

Chip

Előzmény: mgy (70)
mgy Creative Commons License 2003.08.28 0 0 70
Találtam a weben egy offtopik programot. Kicsi, egyszerű: VWtool.
(1) Sikerült vele beállítani a központi zárat, indulás után automatikusan bezárja a kocsit. :-)
(2) Nem sikerült viszont beállítani, hogy ha kiveszem a gyújtáskulcsot, akkor nyissa is ki... :-(
(3) Ezeket a VAG_COM-mal nem sikerült még megtennem. Az az átkódolás eléréséhez eleve jelszót (logint) kér, ez nem. A VC-nél hiába tesztelem le az új paramétert, a mentésre kattintva nem írja felül az eredetit... A VWTool felülírja, csak ez meg nem ismer meg minden paramétert, így pl. "az automatic unlock" beállítás helyén valami hülyeség jelenik meg.
(4) a legfontosabb, hogy sokkal gyorsabban frissíti a mért értékeket mint a VC, viszont egyszerre csak 1 csoport adatait tudja mutatni.

Vegyes érzelmek, egymást kiegészítő programok...

mgy Creative Commons License 2003.08.26 0 0 69
Ha működési paramétereket olvasol ki, milyen gyors a frissítés?
A VAGCOM 0,5-1 Hz-t produkál, az APR ECU Explorer meg 18-at! Az utóbbi vagy két nagyságrenddel szimpatikusabb...
Előzmény: BalageGSI (65)
ZAG Creative Commons License 2003.08.26 0 0 68
A felállás a következö:minden inditásgátlohoz tartozik 1 kod,amit nem lehet változtatni,igy ha ind.gátlot cserélsz más lesz a pinje.A kod azért kell,hogy beléphess az illesztésbe azaz elfogadtasd az uj kulcsokat az immoval.röviden.

ZAG

Előzmény: BalageGSI (65)
Baliszoft Creative Commons License 2003.08.26 0 0 67
ZAG,

1999-2002 Ibiza zegzsakvezerlonel (ami amugy eleg sok VW konszern altal forgalmazott autoeval megegyezik) tuti biztos, szemelyesen probalva. Igaz nem VAGCOM-al, hanem igazi VW tool-al.

Balage,

egy az erre a celra nyomtatott konyvbol (csak VW belso hasznalatra). Nekem nincs meg, de a markaszervizeknek meg van es ha rendesek odaadjak (mint azt ahogy tettek nekem is).

Ha olyan vezerlot kell kodolni ami uj, es a konyv nem fedi, az elozo kodokbol ki lehet silabizalni az uj kodot a legtobb esetben (nem minden esetben).

Előzmény: ZAG (66)
ZAG Creative Commons License 2003.08.26 0 0 66
Biztos vagy benne?:)
Előzmény: Baliszoft (63)
BalageGSI Creative Commons License 2003.08.26 0 0 65
PL:: IMMO problémával hoztak egy verdát (Gyári Beindul rögtön leáll VW) olvasógyűrűt cseréltem, kiolvastam az IMMO hibatárt, töröltem.....ok lett

Viszont ha új kulcsot szerválok akkor kell a login nemdebár??
Az új kulcs kódját írom be az IMMO vezérlőbe???

For mgy!!

A 600k valami kamu ez a prg 200Mb körül van
U azt tudja mint a VAG-COM (megvan a gagyi verzió)
csak egyszerűbb a kezelése
Nem találok róla leírást!!!

Soros PORT-ról LAPTOP-pal már készül a köv kábel
Ez bevált!!! VAG-COM is működik vele
a Progi biztos Compatible az új verdákkal is mert van egy 02' 11 havi A4-ünk Euro 4 motor 2l 20v
És hibátlanul tudok olvasni írni mindent

Klima, hifi, abs, stb

Előzmény: Baliszoft (63)
BalageGSI Creative Commons License 2003.08.26 0 0 64
Ez OK de a helyes kódolást honnan tudod kvázi honnan a rákból vágod, hogy mit kell bepötyögni???
Előzmény: Baliszoft (63)
Baliszoft Creative Commons License 2003.08.26 0 0 63
"igy ha rossz kodot adsz be dobhatod ki"

nem fogad el rossz kodot. ez 1000%.

Előzmény: ZAG (61)
mgy Creative Commons License 2003.08.26 0 0 62
Balage,
küldtem tegnap levelet, megkaptad?
Letöltöttem este egy VWTool nevű programot, de az csak 600k, ez valszeg nem ugyanaz mint a Tied, ugye?
Milyen VW kábeled van? Soros portba megy? Megy vele a VagCom?
Előzmény: BalageGSI (39)
ZAG Creative Commons License 2003.08.26 0 0 61
A login koddal tudod a vezérlö egységek azt a részét"kinyitni" amivel kodolni tudsz.Például az inditásgátlod pin száma is login.Airbag-et átkodolni speciel nem lehet,mert ott ha egyszer bekodoltad azt nem birod megmásitani,igy ha rossz kodot adsz be dobhatod ki.Diagnosztikába nincs semmi jelentösége.A kodolás részét szerintem jobb szakmühelyre bizni.

ZAG

Előzmény: BalageGSI (60)
BalageGSI Creative Commons License 2003.08.26 0 0 60
Aha és akkor amit akarsz illeszteni annak van külön login code-ja vagy mindegyik típushoz tartozik
Please fejtsd ki bővebben mert csak tapogatózom ezen a téren

airbag kiolvas,immo ok de ez a login nem tiszta...

köxönöm!!!

Előzmény: ZAG (55)
glbtech Creative Commons License 2003.08.26 0 0 59
Ha mindenféleképpen ezzel a tápdologgal akarsz bíbelődni akkor is van olcsó és egyszerű megoldás. Egyébként a MAX nem eszik azért olyan sokat, és a soros port is tudja táplálni szinte minden gépen még notebookon is, csak nem sima stabkockát kell használni az 5v előállítására hanem gondolkodni kell. :-) De azt még mindig nem értem hogyha ez akkora gond akkor miért nem lehet megcsinálni a dobozhoz egy tartozék kábelszettet amivel lehet levenni tápot a gép más csatijairól. Minden gépen van az alábbiak közül legalább 1 : USB, billentyűzet csati, game port. Lehet bonyolítani de minek ? Ez a 3 kábel összesen nem kerülne 1000 forintba. De érdemes lenne körülnézni a lomok között mert minden régi ethernet kártyán van egy tokozott DC/DC konverter ami szintén felhasználható ha ragaszkodsz a megoldáshoz.
Előzmény: Gumo (53)
glbtech Creative Commons License 2003.08.26 0 0 58
Pont azt mondom hogy a két interface nem ugyanazt csinálja. A VC féle csak egy egyszerű szintillesztő a két rendszer közé, csak a feszültségértékeket konvertálja, de a scantool féle az egy igazi illesztő amiben mikrokontroller van és az autó felől jövő adatot ascii karakterekké alakítja, így az akár egy hyperterminálból is kezelhető és nem mellékesen AT parancsokkal megszólítható. Tehát a scantool interface sokkal komolyabb és precízebb megoldás, csak valószínű mivel abba kell 1 cél-ic nincs hozzá annyi szabad sw. Ettől függetlenül ha csak diagnosztikai célra kell és nem belenyúlni akkor szinte biztos hogy az a jobb megoldás.
Előzmény: mgy (57)
mgy Creative Commons License 2003.08.26 0 0 57
Próbáltam a Scantool féle progit, meg valami obd-loggert, ami szintén onnan való. Nem megy. Így már nem vagyok annyira magabiztos a kábelüket illetően sem.
Dehát ez igazából mindegy. Tudunk mi magunknak csinálni, nem kell amerikás...
mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 56
Nem említik, nem említik... Hát mert kongruenciák. Azt úgyse nem fogják nyomni itt.
Amúgy: a csatlakozó mindkét vége szabványos. A diag vége egyértelmű a 3 típusú interfésznek megfelelő lábak vannak bekötve. ISO = K, L line = főleg nem US kocsik = mi.
A másik vége meg soros port ott már nem sokat lehet variálni, kivéve, ha a hiszterézis nem komparál... ;-)
Már nem vagyok meggyőződve, hogy a VC annyira nagyon király, de a topikot má' nem lehet átneveni. ;-)
Előzmény: glbtech (51)
ZAG Creative Commons License 2003.08.25 0 0 55
Hali BalageGSi!

A login koddal tudsz PL:kulcsot illeszteni,tempomatot illeszteni,müszerfalat ill.,motor vez.-t illeszteni,kodolni.

Üdv:ZAG

Előzmény: BalageGSI (42)
mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 54
Gumo, egy darabig még tűrtem, de ez a hol komparálnak, mekkora hiszterézissel már több a soknál! ;-)))
Előzmény: Gumo (53)
Gumo Creative Commons License 2003.08.25 0 0 53
Szerinted a mostani alaplapok is 0 fölött billennek? Vajon hol komparálnak, mekkora hiszterézissel?

A gond nem a MAX232 alkalmazása, hanem hogy azt nincs mir?l etetni...

A legegyszer?bb egyébként egy 12V=>+/-12V DC-DC konverter beépítése lenne (rajta kívül csak az opto meg pár apróság kellene), de ez kb. 4 rugóval megdobná az árat. Azt túlzásnak tartom.

A mintarendelést meg azért 1-nél nagyobb várható szériáknál illik elkövetni :) És lassú is, meg nem is mindig küldik. De ide tényleg értelmetlen a MAX860.

Előzmény: glbtech (46)
Gumo Creative Commons License 2003.08.25 0 0 52
> egyszerűbb mint az 555-el mert csak 5 db 1 mikrós kondi kell hozzá

Az 555-höz meg csak 3 :) (+2 dióda, 2 ellenállás)

Földhurkot nem nagyon tudok elképzelni, hacsak nincs összekötve a notebook valami máson keresztül is a kocsival. Talán ha létezik olyan, hogy autós tölt? notebookhoz, az okozhatna zavart. A földhurok viszont áram jelleg? zavart indukál, ami a mi szempontunkból mellékes.

A motorvezérl?t tönkretenni kívülr?l szerintem nem lenne egyszer?. Amilyen védelme annak van...

A csatlakozó a legdrágább az egészben. Külföldr?l lehet rendelni 10$ környékén. Ha valaki tud olcsóbban, az szóljon :)

Előzmény: glbtech (45)
glbtech Creative Commons License 2003.08.25 0 0 51
Igen, de az amit a scantools árul másképpen működik, nem is említik egyik helyen sem a másik programot mint kompatibilist. A scantools féle dolog nagyon erősen valami PIC féleségnek tűnik, már csak azért is mert azt a 323-as IC-t gyártó cég szinte csak ilyesmiket árul. Mindemellett korrektebbnek tűnik hw tekintetben sokkal, csak ha a VC-hez van több és nagyobb tudású sw akkor azzal kell foglalkozni. Ez a kérdés, de még olvasgatok a témában.
Előzmény: mgy (50)
mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 50
(1) Lehet törölni a VC-vel is. Még nem csináltam.
(2) A Scantools-ról én csak a csatlakozót rendeltem. A VPW, PWM illesztők elsősorban amerikai autókhoz valók. Nekünk ISO kell, olyat is árulnak, szemtelenül drágán. Itthon szorozd meg az árát 1/5-1/8-al. ;-)
Előzmény: glbtech (49)
glbtech Creative Commons License 2003.08.25 0 0 49
Olvasgattam, nézelődtem, de van 1-2 kérdésem. A Vag-com progival működik a scantools féle interface ? Én úgy látom hogy nem. A másik hogy melyik progi tud módosítani az OBD programján ? Pl. check engine-t törölni. Mert én azt látom hogy általában ezek csak olvassák. Hogy van ez ?
csabiz Creative Commons License 2003.08.25 0 0 48
Sziasztok!

Akiket jobban érdekel a téma ajánlom a yahoo-s Opendiag fórumot. A hozzászólások olvashatóak vendégként is, a feltöltött fájlokhoz csak regisztráció után lehet hozzáférni.

http://groups.yahoo.com/group/opendiag/

csabiz

mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 47
pasztőr,

Felíciától.

em kell szervizbe szaladgálni, ha van szofver és laptop kéznél, akár helyben vagy menet közben is lehet diagnosztizálni, és ennek megfelelően szerviz nélkül is orvosolni a hibát

Azért óvatosan! Hibakódot kiolvasni, logokat lesegetni lehet büntetlenül, de gyári leírás, tapasztalat híján bármit változtatni őrültség!

glbtech,
én a Scantool-tól rendeltem, egy hét alatt megjött.

glbtech Creative Commons License 2003.08.25 0 0 46
Azon már a boost converter sem segít mert nem terhelhető. De ha megnézed a 1488 ( vagy 89 ) soros szintillesztő belső rajzát ami régen a standard meghajtó volt ilyen helyeken akkor látod hogy a negatív tartományt egyáltalán nem használják, ha nulla akkor már tökéletesen billen mindenki. Nyilván nem felel meg a szabványnak, de én eddig kb. 15-20 féle interfacét építettem több példányban és minden gépen működött amire rádugtam, notebookon, asztalin egyaránt. Ha meg ragaszkodsz a negatív táphoz akkor a 232-nél nincs egyszerűbb, illetve ha csak a táp kell akkor ICL7660. Én legalábbis így oldanám meg. Másrészt a mintarendelés pontosan erre való, megépíted a prototípust, és ha mégsem felel meg az IC akkor sem bukod el az árát.
Előzmény: Gumo (43)
glbtech Creative Commons License 2003.08.25 0 0 45
Én csak azért mondom a MAX-ot mert ha csak arra használod hogy legyen +/- 5 illetve 10 voltod, mert le lehet róla venni már akkor is egyszerűbb mint az 555-el mert csak 5 db 1 mikrós kondi kell hozzá. A fogyasztása egyébként annyira nem vészes. A tápoldalt egyébként meg lehet oldani úgy hogy az interfacén csak egy alj van, és olyan kábelt dugsz rá amilyen csati van az alaplapon. ( USB, Game, PS2 ) A galvanikus elválasztának egyébként lehet értelme szerintem és nem csak a sztatikus töltődések miatt, sőt nem is amiatt igazán mert ma már szinte minden ilyen illesztő IC védett a sztatikus kisülés ellen. Viszont prímán véd a földhurkok által bevitt zavarfeszültségektől, és egyéb anomáliáktól amik kontakthibák esetén jelentkezhetnek. Viszont az tényleg vakítás amit valahol olvastam hogy ez megvédi a notebookot meg a motorvezérlőt, mert ettől még nyugodtan tönkre lehet tenni bármelyiket ha a kapcsolásnak azon a felén olyan hiba keletkezik. Kérdés hogy ha alkotunk valami finom interfacét azt ki dugja be az autójába.:-) A vezérlőhöz való csatlakozót hol lehet venni ? Viszont márkatársak vagyunk, nekem egy 105-ből épített versenyautóm van meg egy Forman-om. :-)
Előzmény: Gumo (32)
pasztőr Creative Commons License 2003.08.25 0 0 44
Szia mgy,

kösz a választ, ebből arra gondolok, hogy ugye nem kell szervizbe szaladgálni, ha van szofver és laptop kéznél, akár helyben vagy menet közben is lehet diagnosztizálni, és ennek megfelelően szerviz nélkül is orvosolni a hibát.
Minden orrmotoros skodánál működik?

Üdv,
pasztőr

Előzmény: mgy (31)
Gumo Creative Commons License 2003.08.25 0 0 43
> maga a MAX860-ic lehet hogy nem ócssó, deviszont
> lehet belőle teljesen ingyenes termékmintát kérni a gyártói oldalon...

A MAX860-nak sok értelme nincs. Kb. 2000 forintért vesztegetik, és ugyanazt 100-ból meg lehet csinálni hasonló bonyolultsággal. És a MAX860 sem fog segíteni azon a soros porton, amin -1.7V jön ki logikai 1-ben, mert ahhoz már boost konverter kéne. Persze bármennyire lehet bonyolítani a dolgot, csak nem az a célom.

A mintarendelésr?l: a Maximmal nincsenek jó tapasztalataim. Egyébként sem vagyok híve a tarhálásnak, a mintarendelés nem erre való.

Előzmény: whoa (35)
BalageGSI Creative Commons License 2003.08.25 0 0 42
login code bepötyizésével mi mindent lehet variálni?????
Ezt nem vágom igazán, Recode Modul u.ez!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!