Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2021.04.13 -2 5 68613

Például azért, mert ráereszti a tulajdonában álló pályahálózatra a gőzös nosztalgiaüzemet (amivel akarva-akaratlanul is) a vasút népszerűsítése zajlik). :-)

De a töprengést félretéve is... Mert pl. egy meghibásodásos tűzeset folytán miért kell leégjen az egész környék? Ahogy a vasútnál "bevett dolog" a gyomirtás és az űrszelvénybe belógó bárminemű tárgy, / növényzet (fa / bokor) eltávolítása, ugyanúgy a pályától bizonyos távolságra a gyúlékony anyagokat is távol kellene tartani. (Csak ha itthon kimondod azt a 2 szót, hogy (bármi) "pénzbe kerül", mindenki visítva menekül. :-D )

Előzmény: fantal (68612)
fantal Creative Commons License 2021.04.12 -4 1 68612

Magyarországon az 1984. decemberi menetrendváltással megszűnt a menetendszerinti gőzösüzem. Miért kellene a MÁV-nak 2021-ben a 7000 km-es pályahálózatán a gőzösüzem kivánalmainak megfelelően védősávokat kialakítani a vágányok mentén?

Előzmény: Atis57 (68610)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.12 -4 4 68611
Előzmény: Atis57 (68610)
Atis57 Creative Commons License 2021.04.12 -4 0 68610

Szia!

 

Ez ma már biztosan érvénytelen , különben sem kell betartani stb...stb.

Mert demokrácia van stb...

 

Az eleink nem értettek ehhez , sem !

 

Az egyetlen biztos pont ,fizessen a gőzmozdony üzemeltetője .

Előzmény: Pályaőr (68608)
Fördős Attila Creative Commons License 2021.04.11 -2 3 68609

Úgy hallottam, régen a szenek kapcsán azt is vizsgálták, hogy a szikrája gyújtóképes-e, vagy sem. 

Előzmény: akóR (68604)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.10 -2 2 68608
Előzmény: manhattani (68607)
manhattani Creative Commons License 2021.04.10 -2 2 68607

Ezért használtak, különösen erdei vasutaknál, nagyon nagy szikrafogót.

A japán Oketo National Forest erdei vasúton két ilyen mozdony dolgozott.

 

 

Yoneo Oguma felvétele az 1953. februári TRAINS-ből

siófoki35 Creative Commons License 2021.04.09 -1 5 68606
gumidani Creative Commons License 2021.04.09 -1 3 68605

"De mi gond van abban, hogy a pálya mellett leég a gaz?"

Abból semmi, de ki szól a tűznek, hogy álljon meg a telekhatárnál?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (68602)
akóR Creative Commons License 2021.04.09 -1 2 68604

Bocsánatot kérek..., de fölöslegesen ne szítsunk már tüzet !!!

Ahogy sokkal lejjebb írtam, mentünk a Kk.-n Gőzössel 30 km-t 4-- 7 -- 9 kocsit húzva, toló nélkül, s nem gyújtottunk föl semmit !!!

 

Álljunk már meg ott, hogy nem volt a GÉP a helyzet magaslatán. Ha 45 éve én vagyok ott a Fűtő..., nem tudtam volna semmit tenni ebben a buliban !!

   Az szálljon magába, aki ilyen állapotban kiadta futópróbára .

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (68602)
BLGB Creative Commons License 2021.04.09 -1 0 68603

Őszi szobi úton hazafelé látványos volt:

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2021.04.09 -2 0 68602

Mint a szlovákoknál: Tűzoltóvonat a gőzös mögött térközre. De mi gond van abban, hogy a pálya mellett leég a gaz?

Előzmény: Ep128 (68598)
akóR Creative Commons License 2021.04.09 -1 2 68601

Amikor kinyitottad a katlan ajtót -. jó.., tudom Te nem -, akkor szinte ugyanazt a falsot kapta a tűztér, mint a " luknál "...., bár nem azonos volt a látvány.

  Nem mellékesen, abban az időkben voltak még szar szenek is / ajtón be --- kéményen ki /..., s akár lehetett Lapátigazgató hiányos hozzáértése is :-P

Előzmény: manhattani (68600)
manhattani Creative Commons License 2021.04.09 -3 2 68600

Gyerekkoromban Vámosgyörktől Jászapátira gőzös (275, 375) vitte a vonatot. Ha sötétben mentünk, mindig szálltak az apró világító szemcsék (égő korom) a kéményből.

Mindig kilyukadt volna a tűz? Vagy inkább olyan fajta volt a szén?

Előzmény: akóR (68591)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.09 -1 5 68599

Ipartelepi tolatásokra, nem vonali szolgálatra.

Előzmény: riezaK (68597)
Ep128 Creative Commons License 2021.04.08 -3 3 68598

Na jó, de ha most a próbamenetet "hatóságilag megállították", akkor mi lesz (majd) a meghirdetett nosztalgia menetekkel, amikre jó sokan befizetnek? Azokat is megállítják majd félúton, hogy "de ez így veszélyes"...? Erre nyilvánvalóan ki lehet (és ki is kell) találni valamit! (... és nem azt, hogy az egész tervezett útvonal mellett eltüntetni az avart, mert az nyilván esélytelen.)

Előzmény: névtelen (68585)
riezaK Creative Commons License 2021.04.08 -4 1 68597

Nem véletlenül léteztek a tűznélküli gőzmozdonyok. 

Előzmény: Felek Ferenc (68596)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 68596

Néha az öcsit is felgyújtották:

 

1964.VI.18.-án Mezőhegyesen a Makó felé kihaladó MÁV 6592 számú tehervonat MÁV 375,1520 pályaszámú gőzmozdonyának szikrájától az átrakó vágányra állított GV Ja 20140 pályaszámú nyitott teherkocsi rakománya, bálázott, ponyvával takart kenderkóró meggyulladt. A tűzesetet az éppen ott sódert átrakó ÁG. dolgozók észrevették és eloltották, de a rakomány és a kocsiajtók így is elégtek.

riezaK Creative Commons License 2021.04.08 -2 2 68595

Trumanon lelkesen gyakorolgat néhány fiatal :) 

Előzmény: C50 (68590)
akóR Creative Commons License 2021.04.08 -1 3 68594

Amiket leírtam, azokat 50 éve tanultam az Öregektől..., s pár évig alkalmaztam, működött.

Ha a 25 éve schuffniban levő Riga motor anno szívatóval indult.., az most is úgy fog.

Abban -, legalább is mi ketten -, egyetértünk, hogy ez nem a Mozdonyszemélyzet problémája..., de egy - két ilyen elqrt menet, oszt mehet a parajosba a 009, miközben csak némi odafigyelést igényel a biztonságosabb működtetése !

 

Érted-e ?

Jóegészséget ! :-)

Előzmény: Bárdos Imre (68593)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.08 -1 2 68593

Nem javulsz Róka, nem javulsz! :)

Előzmény: akóR (68591)
C50 Creative Commons License 2021.04.08 -1 2 68592

akóR jó.

Előzmény: akóR (68591)
akóR Creative Commons License 2021.04.08 -1 4 68591

Ahogy én tudom, kicsit jobb a helyzet.

Van olyan Fiatal, aki már be tudja dobni a Bivaly jobb elejébe a szenet :-)

 

Az meg, hogy " a kéményem szórta a szikrát ", kimondottan azt bizonyítja, hogy kilyukadt a tűz !!

..., legközelebb éjszaka kell tartani az ilyen menetet.., akkor legalább látják :-P

Előzmény: C50 (68590)
C50 Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 68590

Szerintem hiányzik az a lépcső hogy nagyobb számú tapasztalt mester betanítja őket. Ezt kívülállóként mondom, lehet hogy jobb a helyzet.

Előzmény: névtelen (68589)
névtelen Creative Commons License 2021.04.08 0 0 68589

Lelkes, betanuló ifjúság?

Előzmény: C50 (68587)
C50 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 68588

de néha a saját vonatjukat is meggyújtották.

 

Mint az utolsó esztergomi meneten a pályafelújítás előtt.

https://indafoto.hu/c50/image/13121277-3ec3ef74/475151

 

https://indafoto.hu/c50/image/13121271-bc5db56b/461881

https://indafoto.hu/c50/image/13121275-ee21ee51/461881

 

Előzmény: Bárdos Imre (68577)
C50 Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 68587

Majd ha Petiék nyugdíjba mennek, akkor tűnik el a szakmai hozzáértés.

Előzmény: Bárdos Imre (68580)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 68586

Még vasúti raktárak, mozdonyszínek is leégtek néha...

Előzmény: Ep128 (68573)
névtelen Creative Commons License 2021.04.08 -1 2 68585

Meg, gondolom, ahol nem szökőévben egyszer, hanem mondjuk óránként 4-5-6 alkalommal ment el gőzös, és szórta a szikrákat, ott - gondolom - nem is tudott nagyon megnőni semmi, ami utána látványosan le tudott égni, elégett az, amikor még kicsi volt...

Előzmény: riezaK (68583)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.08 0 2 68584

Nem szarták le, sok kártérítést fizetett a vasút és sok fegyelmit kiosztottak a mozdonyszemélyzetnek ilyen esetek után. 

Előzmény: riezaK (68583)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!