Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 37
whoa,
aztán hirtelen hungariból százasával kérnek demó anyagot... ;-)

BalageGSI,
Ezt a VWTool-t nem tudnád felrakni valami publikus helyre? A hibakódoknak este utánanézek.

BalageGSI Creative Commons License 2003.08.25 0 0 36
Hayy

A VAG-COM demoját letöltöttem egy pár hónapja Nem lenne rossz a prg csak a lényeget tiltották le..vajon miért??

Megva VW TOOL teljes verziója ha valaki nem ismeri egy egyszerűsített diag progi jól, egyszerűen használható, diagrammokkal, grafikus elemekkel, értékblokkokkal eggyütt

Valahol nem található meg a hibakódok listája emberi nyelven??? mert csak lengyelül van meg kemény fejtörő

whoa Creative Commons License 2003.08.25 0 0 35
találtam itt egy cikket : 5V Supply Derives Power From 3-Wire RS-232 Port

maga a MAX860-ic lehet hogy nem ócssó, deviszont lehet belőle teljesen ingyenes termékmintát kérni a gyártói oldalon...

Előzmény: Gumo (32)
mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 34
(1) csak ne németül lenne...
(2) ha meg érteném már csak az lenne a kérdés, hogy csipes kocsiban ez vajon át van-e már írva. Este megnézem.
Ez a lényeg, ugye? A bentlévő értéket kell a vastagra átírni? Egy kicsit már hekk, de még belefét... ;-)
01 Motor
Login 12233
Kanal 01 32784 Max Werte (da sind so schieber die man hoch und runter
schieben kann!)
Kanal 02 33638 Max Werte

Előzmény: TTR (33)
TTR Creative Commons License 2003.08.25 0 0 33
mgy
a TDI-ken lehet egykicsit hangolni, kb annyit amennyivel pl a törökországban eladott verziók erősebbek mint az itteniek (lazább környezetvédelmi előírások) Ez kb 10LE. A cikk it jelent meg például, de sok helyen foglalkoznak a témával.
http://de.groups.yahoo.com/group/diagnosetoolforum/message/887

A fenti cikkben annyi a hiba, hogy a 2. csatorna egy elírás, a 3. csatorna a jó. (más cikkek szerint) Tulajdonképpen egy arányossági vagy nevezzük úgy, hogy átváltási faktor (a program/ vezérlő belső értéktartománya és a mérő/beavatkozó szervek értéktartománya között) az amit itt megváltoztatnak.

Az 1. csatorna a benyomott nafta mennyisége, a 2. az üresjárati fordulatszám, a 3. a légtömeg a 4. az időzítés ...

Előzmény: mgy (29)
Gumo Creative Commons License 2003.08.25 0 0 32
> Miért nem használsz MAX232-t ?

Mert annak is 5 voltos táp kell, sok-sok milliamperrel. A DTR-RTS vonalak manapság kevés gépen adnak ki annyit.

Ha a +/-5V meglenne, akkor meg már fölösleges is lenne a MAX232.

> lazán lehet tápot szerezni a billentyűzet csatiról

Ez igaz, csak nem vagyok oda a mindenfelé kilógó dolgoktól (+2 PS/2 csatl. és +2 AT csatl. minden eshet?ségre ugye). Ha már megcsináljuk, legyen szép :)

> kell hogy ne legyen rövidzár mert akkor lehet keresni
> a hibát, általában kis tokozott bizti megy
ki a lapon.

A mostani alaplapokon már regenerálódó biztosíték szokott lenni.

> De tápot lehet venni a game portól is, de még az LPT-ről is

Feltéve, hogy ezek a portok léteznek. Ez megintcsak csökkenti a dolog használhatóságát.

> Optocsatoló van a boltban rogyásig

Kösz, nekem is van egy rakás :)

> Egyébként a negatív táphoz egyáltalán nem muszály ragaszkodni,
> eddig kivétel nélkül minden asztali és notebook PC amivel dolgoztam,
> vagy amihez ifacét csináltam hibátlanul dolgozott az
> RxD-n a +5-12 / 0V szintekkel.

Miért ne rúgnánk mi is egyet a szabványba :)
(Egyáltalán nem garantált, hogy mindenütt m?ködni fog...)
Az egyik soros porton, amit mértem, +2...-1.7V jött ki 1k terhelésen, ez az én gondom. Erre nem nagyon lehet alapozni...

> A téma érdekes de sajna egyik Skodámon sincs ilyen csati,
> a karbira nem tudom rádugni, így egyenlőre maradok csak kibic. :-)

Az enyémen sincs (120L), de hát Lukaszék roppant lelkesek :)

Az optocsatolóra visszatérve: általában a fehér szín?ek is csak 7.5kV-ig szigetelnek, egy jobb sztatikus feltölt?dés meg 15kV+. Nekem kicsit parasztvakításnak t?nik a leválasztás. No meg a mindennapi életben sem jellemz?, hogy lépten-nyomon tönkremenne a notebook soros portja a sztatikus kisülésekt?l, nem hiszem, hogy különösebb jelent?sége van a védekezésnek.

Előzmény: glbtech (28)
mgy Creative Commons License 2003.08.25 0 0 31
Szia Pasztőr!

Röviden:
A VAG-COM egy pc-s diagnosztikai alkalmazás, VAG autókhoz. Egy speciális kábellel lehet a gépet az autó diagnosztikai csatolójára kötni. Ezután a drága VAG/VAS diagnosztikai műszerek jónéhány (a gyártó szerint minden) funkcióját el lehet vele érni, s ami a lényeg az eredeti készülékek árának töredékéért. Például: hibakódok kiolvasása; kulcsok programozása az immo-hoz; működési paraméterek lekérdezése, naplózása; szoftveresen módosítható paraméterek változtatása.
Bővebben: www.ross-tech.com

Előzmény: pasztőr (30)
pasztőr Creative Commons License 2003.08.25 0 0 30
Sziasztok,
most jövök a skoda topicból, ott olvastam hogy minden érdeklődőt várnak :o)
Szóval én olyan érdeklődő vagyok, aki nem tudja, hogy mi is ez a VAG-COM. Ha pár gondolatot mondanátok róla azt köszönöm.

Üdv,
pasztőr

mgy Creative Commons License 2003.08.24 0 0 29
Gumo,
működik, király. Ami nem király, az a VAG-COM. Lehet én vagyok a béna, de a működési paraméterek kiolvasásakori 1-1.2mp körüli frissítés még játékra is kevés.

TTR,
TDI-ken lehet kb 10 LE-t hozzáadni két szám beírásával
Nem mondod... ;-)
Hol találtad, mit kell csinálni?

glbtech,
ez a kibic dolog nem gáz, én is csorgatom a nyálam folyamatosan az 1.8T topikban. Ráadásul Te legalább meg bírtál itt értelmeset is írni... ;-)

glbtech Creative Commons License 2003.08.24 0 0 28
Miért nem használsz MAX232-t ? Illetve a sokkal olcsóbb ekvivalensét a HIN232-t ( lomex ), az megcsinálja magának a negatív tápot is. Ha galvanikusan elválasztasz akkor sem kell semmilyen trafó vagy tekercs, a PC felőli cuccnak lazán lehet tápot szerezni a billentyűzet csatiról, az még notebookon is szokott lenni, +5V, a MAX-nak pedig pont az kell. Arra persze figyelni kell hogy ne legyen rövidzár mert akkor lehet keresni a hibát, általában kis tokozott bizti megy ki a lapon. De tápot lehet venni a game portól is, de még az LPT-ről is lehet venni, bár onnan nem olyan sokat. De a legkézenfekvőbb az új technikáknál az USB. Ott van a +5V, és ha jól emlékszem 2-300mA-el terhelhető ami több mint elég. Tehát tápunk van rogyásig. Optocsatoló van a boltban rogyásig, és a MAX232-vel is szépen meg lehet oldani, de van kifejezetten galvanikusan elválasztott szintillesztő, tessék megnézni, www.maxim-ic.com, és termékmintaként ingyen el is küldik.
Egyébként a negatív táphoz egyáltalán nem muszály ragaszkodni, eddig kivétel nélkül minden asztali és notebook PC amivel dolgoztam, vagy amihez ifacét csináltam hibátlanul dolgozott az RxD-n a +5-12 / 0V szintekkel. A téma érdekes de sajna egyik Skodámon sincs ilyen csati, a karbira nem tudom rádugni, így egyenlőre maradok csak kibic. :-)
Előzmény: Gumo (24)
Gumo Creative Commons License 2003.08.24 0 0 27
Tudom, hogy a bemeneteken ezek a logikai szintek vannak értelmezve (pontosabban 3...25V, -3...-25V), de ha a kimenetek 3 voltot adnának ki, már a nullmodemnek sem kéne m?ködnie.

Ha meg már a szabványnál tartunk, szeretnék látni egy olyan soros portot, aminek a kimenetei teljesítik az 50 ohmnál kisebb generátorellenállást. Ha legalább ezt tudnák, akkor még a 3V-ért sem szólnék...

Előzmény: whoa (25)
whoa Creative Commons License 2003.08.24 0 0 26
uhh... lemaradt : szóval az alábbi az adatvezetékeken... az órajel deróton is megegyezik a feszültségszint, csak ott éppp fordítva van, 0 -12...-3V-ig, 1 +3...+12V
Előzmény: whoa (25)
whoa Creative Commons License 2003.08.24 0 0 25
RS232 szabvány szerint a logikai 1-es szint -12...-3V-ig, a logikai 0 +3...+12V-ig terjed...
Előzmény: Gumo (24)
Gumo Creative Commons License 2003.08.24 0 0 24
Elkészült a próbaverzió, és m?ködik. Galvanikus leválasztás nincs benne, csak egy konverter, ami az akkuról csinál -10V-ot, és a szintáttev? tranzisztorok a lehet? legegyszer?bben.

Doksi: http://www.kgt.bme.hu/nagye/obd2/

Az Alex Weiss-féle szilíciumtemet? is hasonló elven m?ködik, csak optocsatolt és ész nélkül túlbonyolított.

Az optocsatolós továbblépésre két lehet?ség van: vagy én is teszek be egy leválasztó trafót (amit nem egy örömünnep házilag tekergetni, készen meg nemigen kapható, bár egy jó drága DC-DC konverter ezt az egész barkácsolást kiváltaná), vagy megpróbálok rájönni, hogy hogyan lehetne valami kis áramot kifacsarni a soros portból. Az egyik általam mért példány a DTR/RTS vonalakon kemény 3.7 voltot bírt kipréselni, de a többi sem volt sokkal jobb (kivéve a Gigabyte alaplap). A szabvány +/-12-t ír el?, a történteket nem kommentálom :) Na ezért nem megy a mezei VAG-COM kábel.

Előzmény: Gumo (14)
TTR Creative Commons License 2003.08.23 0 0 23
Az egyes kontrol modulok beállításainak megváltoztatásához ami számos dologra hasznos lehet(pld TDI -ken lehet kb 10 LE-t hozzáadni két szám beírásával, vagy aktiválni lehet a tempomatot stb,) a modul kér egy Login kódot. Milyen kódokat ismertek???
A hibás kód beadása egyébként nem jelent gondot, kb egy percre kitilt a modul.

eddig ennyit találtam
ECU (tdi-ken, a többit még nem tudom) 12233

TTR Creative Commons License 2003.08.23 0 0 22
No beültettem a notebookot az Octávba és párszor szépen meghúzatva csak itt a környéken felvetettem vele az előzőleg említett paraméterblokkot. Hát az első tapasztalat, hogy az autó túl jól gyorsul vagy az út túl rövid vagy a program túl lassú.:)) A mintavételi időköz kb 1 másodperces volt, ezalatt túl sok dolog történik. Sajnos nem tudom, hogy mivel lehetne a programot felgyorsítani. Ezt az ECU határolja be, vagy egy jobb interface segítene? No hát úgy néz ki, hogy a 25/4 tényleg a turbónyomást vezérlő N75 szelep kitöltési tényezője. De a 25/2 load correction értékkel nem tuduk mit kezdeni. Sima laza haladásnál az actual load, a spec load és a load correction szanaszét ugrál, de gyorsításkor szépen összesímulnak.

iglo24
a 115. blokk nekem nem olvasható be csak az első 25 blokban van adat, ez az ECU a 06A-906-018-GB,
ennek keresek label file-t vagy valami leírást bármilyen nyelven (valaki majd csak segít):)

Előzmény: TTR (21)
TTR Creative Commons License 2003.08.23 0 0 21
mgy

a label file-ok a label alkönyvtárban vannak. Amikor egy Control Modul -ból lekérdezzük a Measuring Blocks menüponttal az értékeket, akkor a progi a label file-ból olvassa ki, hogy mit is jelentenek a bejövő számok, mi a mértékegységük, és ezt odafirkálja a kockák alá meg a négyes csoport fölé mint egy kommentárt. A file neve azonos a modul tipusjelével, amit kiolvasott. Ha nem talál label file-t a modulhoz akkor a program megpróbálja megsaccolni a beérkező adattípusból, hogy mit jelenthet. A kép bal felső sarkában kiírja hogy milyen label file-t sikerült kiválasztania vagy ha nem akkor "none". A label file-ok notepad-del olvashatóak az elejében van kommentálva, hogy milyn vezérlőhöz, motorhoz gondolta aki csinálta, mely értékek jelentésében biztos, mi az amit ő is csak saccolt. Szóval ezeket a lelkes felhasználók készítik, a szerviz manualok birtokában. Sajnos a Skoda kevéssé támogatot, alapvetően az USA-ban kapható VW variációkhoz vannak meg. Ezért még reménykedem, hogy lelkes északi szomszédaink valahol már megcsinálták, gondolom ők is főleg ezt a progit használják.
No most nekem az a gond, hogy pont az ECU-hoz nincs pontosan megfelelő, megpróbáltam átverni a progit /és persze egy kicsit magamat is/, egy nagyon hasonlónak látszó, a komment szerint AGU motorhoz való file-lal egy sima átnevezéssel. Hát van pár érték ami nem túl világos még így sem, nem értem például hogy a charge pressure ami szerintem a töltőnyomás lehetne, például miért m/s mértékegységben van?

25,0,Charge Pressure control
25,1,Spec. load,3-8 m/s
25,2,Load correc.,0-8 m/s
25,3,Actual load,0.5-8 m/s
25,4,Valve cycle,0-99%

Talán a valve cycle az N75 szelepre vonatkozik?

Előzmény: mgy (20)
mgy Creative Commons License 2003.08.22 0 0 20
whoa,
alul linkeltem a Ross-tech oldalát, ott elég részletesen le van írva, mit lehet a cucctól remélni. Nézd át, sok kérdésre választ kapsz.
A VAG-COM csak a VAG csoport autóihoz jó, viszont az OBDII az egy általános szabvány, gyakorlatilag a ma gyártott autók mindegyike meg kéne feleljen neki. Bővebben a weben: www.obdii.com/
Ha bármelyik keresőbe beírod az obdii-t rengeteg találatot kapsz.

glbtech,
nagyjából az derült ki, hogy a jelszintekkel van baj, azt a rajzból nem nagyon látod, mérni kell. Gumo dolgozik rajta.

TTR,
a műszaki dolgokban Gumo illetékes, Lucas az asszisztens én meg a góré. ;-O
"label file" mire való, nem tudom. Ez írja le, milyen Control Modulok vannak a kocsidban?
Ha automatán keresed a légzsákra vizsázol ugye?
A (18)-ban írtakat nem is értem!!! :)

TTR Creative Commons License 2003.08.22 0 0 19
Németül beszélő olvasóknak ebben az írásban részletesen elemzik a különféle kapcsolásokat, és tanácsokat is adnak. http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3089
TTR Creative Commons License 2003.08.22 0 0 18
Azért mondjuk el az újonnan érkezőknek, hgy van ám regisztrációs kód generátor is csak kicsit keresni kell a szokott helyeken, és akkor már nem csak demoban megy.
Előzmény: mgy (4)
TTR Creative Commons License 2003.08.22 0 0 17
Szia, üdv a topicodban

szóval nekem elsőre bejött az szokványos webes kapcsolás egy HP Xe3 (vagyis nem túl korszerű) notebookkal és egy 20V turbo Octávval.

Az opto érzékenysége (áramerősítése) és határfrekije nagyon fontos, legyen legalább 200 és ezt bírja 100KHz-ig.

Most építem az Alex Weiss féle szuperbonyi kapcsolást /www.alexweiss.gmxhome.de/ ezzel állítólag minden PC-nek mennie kell. Majd meglátjuk, egy kicsit eltartott mire megszereztem bele az 5V -os DC/DC konverter IC-t, bár lehet, hogy eleinte csak rossz helyen kerestem. (www.ret.hu)

Viszont sajnos a vag-com 303.1 -ben nincs "label file" az autómhoz. Majdnem hasonló akad , de nem az igazi. Most 06A-906-018 GB ECU-hoz keresem a label file-t. (AGU motorkód) Abban reménykednék, hogy talán csehszlovák site-okon járó kelő márkatársak rábukkantak már.

glbtech Creative Commons License 2003.08.22 0 0 16
Bár én ezzel a dologgal nem foglalkoztam (még) de interface dolgokkal igen, ha elküldöd nekem a rajzot szívesen átnézem hogy mi lehet a grimbusz.
Előzmény: LUCAS (3)
whoa Creative Commons License 2003.08.22 0 0 15
Sziasztok!!!!

Mivel teljesen új vagyok a témában már előlre is elnézést kérek ha valami marhaságot írnék/kérdeznék :))

Szóval ezzel a csodaszoftverrel a mocik ECU-jának épp akutuális, működés közbeni értékei lehet kiolvasni, esetleg babrálni???
Ahogy lentebb olvastam ez csak a VW konszern mocijaihoz vagy ezzel kompatibilisekhez használható vagy az egész csak 'kábelfüggő'??

Ja meg aki esetleg CAN/RS átalakítót akar építeni annak ajánlom a Microchip MCP2510-es iccejét...

Előzmény: mgy (13)
Gumo Creative Commons License 2003.08.22 0 0 14
Ja igen, sziasztok :)

Engem Lukasz terelt ide :) Az új verzióhoz nagy reményeket f?zök. (Ahogy az el?z?höz is, csak ott a birka hitem a szabványokban torpedózott meg :) No majd jöv? héten meglátjuk.

Előzmény: mgy (13)
mgy Creative Commons License 2003.08.22 0 0 13
Már elkezdetm örülni, hogy idetalált egy másik próbálkozó is, de a hozzászólás felénél rájöttem, hogy a kör megint bezárult... ;-)
Amúgy velkam!
Előzmény: Gumo (12)
Gumo Creative Commons License 2003.08.22 0 0 12
> Ami érdekes a történetben, hogy a legelső
> kapcsolást (egy-az-egyben webes) használva
> régebbi (2002 előtti, Seat Ibiza, Skoda Felicia)
> autókkal ment

Ez a bizonyos webes kapcsolás szerepel a gyári VAG-COM doksiban is. Hát az alkatrészek értékei nem mindenütt felelnek meg a józan észnek.

Átméretezés után meg azzal találtam magam szemben, hogy a soros port igen kevés gépen ismeri a szabványt :( Emiatt a kimenetek stimmelnek, de a K line -> RxD irány nem m?ködik.

Most épp ott tartok, hogy tojok a szabványra én is, és az akkuról csinálok +-12V-ot, ha már a DTR/RTS nem szeret engem.

Egyébként a Gigabyte alaplapomon JÓ a soros port :) Minden máson eddig nem.

Előzmény: mgy (11)
mgy Creative Commons License 2003.08.22 0 0 11
Igen, mert bár az OBDII csatoló az szabványos (mármint a fizikai mérete, lábak száma, ilyenek) de több - tudtommal 3 - különböző lábkiosztással és legalább két homlokegyenest eltérő protokollal működik.
Amelyik minket (VAG csoport autói) érdekel, az az ISO 9141-2 szerinti: K, L vonalas.
Ami nem, az a SAE J2284 CAN High/CAN Low. Ez főleg amerikai autóknál használt.
Tehát már készült egy K/L csatoló, de a gépem soros portja nem bírja meghajtani, a VAG-COM nem látja az adaptert. Pedig az ellenőrző LED-ek szerint megy.
Ami érdekes a történetben, hogy a legelső kapcsolást (egy-az-egyben webes) használva régebbi (2002 előtti, Seat Ibiza, Skoda Felicia) autókkal ment, újabbakkal (Octavia) nem. Azóta a kapcsolás finomodik, már elég messze van az eredetitől, de még nem az igazi. Sokat szoptunk már vele, de még nem eleget! ;-)
Előzmény: iglo 24 (9)
mgy Creative Commons License 2003.08.22 0 0 10
Log data at a rate of up to 18 samples per second or better (APR ECU explorer)
Valami ilyesmire vágyom én is, de a paraméterblokkok frissítése ennek kb 20-szorosa. Majd rájövünk! ;-)

Előzmény: Baliszoft (8)
iglo 24 Creative Commons License 2003.08.22 0 0 9
a weben lévő kapcsolási rajzok néha teljesen eltérő lábkiosztást tartalmaztak a soros portnál, mint ami a normális. ezt belekalkuláltátok? biztos, ha asztali gépről már működik. nem az lehet a baj, hogy a laptop soros portja nem tudja meghajtani azt a kapcsolást?
Előzmény: mgy (4)
Baliszoft Creative Commons License 2003.08.22 0 0 8
Akkor nesze! :)
Előzmény: mgy (7)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!