Az obd2.tvn.hu -n talált illesztő nem kezeli a CAN - buszt. Nem használható vele a legújabb verziójú VAG-COM. AZ ár alapvetően azért lényegesen olcsóbb, mert nem tartalmazza a VAG-COM licensz-et. Szerintem alkatrészáron számolva egyik sem lehet több mint 10000~15000 HUF. Ettől még otthoni játékra szerintem tökéletesen megfelel.
Én elgondolkodnék a soros portos megoldáson, mert ahogy sok külföldi fórumon olvastam az USB - sel sokkal több a gond, nem mindíg tud kapcsolódni az összes vezérlőhöz, bár sok új notebook - ban nincs soros port. Valamint egyéb programok pl. VOL-FCR is pillanatnyilag csak soros portos verzióval hasznáhatóak (kivéve a HEX-USB-CAN Ross-tech adaptereket). 99USD - ért megveheted hozzá a 409 es vag-com licensz-et és akkor a legtöbb dolgot simán meg tudod vele csinálni.
Ha szempont a CAN busz és a VAG-COM akkor nem sok jobb megoldás van az eredeti Ross-Tech illesztőnél, amit vagy megveszel a vezérdiagnosztikától magyar nyelven vagy az USA - ból angolul. A Ross-Tech (USA) árához számolj kb 75 USD FEDEX szállítási költséget és a magyar ÁFÁ-t. Ha jól emlékszem vámot nem kellett fizetni.
Ha az olcsóbb mellett döntesz informálódj, hogy akik használják mennyire elégedettek vele.
Még egy gondolat: esetleg ha szoktál az E-Bay -en vásárolni ott is szétnézhetsz. Annyit érdemes tudni, hogy ha használt Ross-Tech illesztőt veszel ahhoz nem jár a support csak ha megfizeted a 99 USD -s regisztrációt. A support a telefonos és egyéb segítséget jelenti, nem biztos, hogy szükséged van rá.
Roppantmód könnyebb lenne a helyzetem, ha most sikerülne feltennem a képet!
De! A kettő közt az a lényeg, hogy az egyik interface 18000ft, míg a másik 130000ft. Az elsőt itt találtam: http://www.obd2.tvn.hu/ a másikat pedig http://www.vag-com.hu/hu/vag-comp.php itt. Mindkettő USB-s. A tippem az ár különbségre, hogy az egyik nem kezeli a Can-bus-t? (olcsóbbik).
Ha annak az üzenetnek a válasz linkjével írsz hozzászólást amire a kérdésed vagy válaszod vonatkozik könnyebben ki lehet találni mire vonatkozik a hozzászólásod
Less meg egy benzin nyomást,a szabályzatlannak kb 3barnak kellene lennie.Nézz bele a fojtószelepbe,ha eléggé retkes,és netán meg is szorul,akkor pucold ki,majd csinálj egy alapbeálllítást 060,vagy 098 csatornával,és nézd meg a légtömegmérőt,előszeretettel ráragad arra is a retek,fojtószelep tísztítóval csodássan ki lehet tisztítani,és még szét sem kell szedni.Nézd meg még a vákuum csöveket,csatlakozásokat.Beavatkozószerv diagnosztikával járasd meg a turbónyomásszabályzó szelepet,meg lehet egy szilikonos gyógyítás is ráférne. Mérési értékblokk alapján nézd meg a hőgombát,a légtömegmérőt,meg a turbónyomást.
Régóta olvasom ezt a topicot, de csak most regeltem...kérdésem van ugyanis hozzátok. Honnan lehet beszerezni interface-t, ami kezeli az újabb VW csoport típusait, ami nem K vagy L line-on kommunikál, hanem a narancsszínű vezetékeken.(azt hiszem ezt hívják a canbus-nak.
Én sem ebből élek. Bár ennyi tudásból csak éhenhalni lehetne. Végzettségem többek között autószerelő, autóvillamossági szerelő, elektronokai műszerész stb. Viszont ezeket a korszerű ( ill. nem túl idejétmúlt) dolgokat nem tanítják az iskolákban. Ezt kőkeményen saját magának kell megszereznie az embernek. Azt, hogy nem vagyok naprakész az autótechnikában, csak azért engedhetem meg magamnak, mert mással "keresem a kenyeremet".
És teszem hozzá mindíg irigyeltem a profikat mint hawgabi vag 409 akik valószínűleg nem csak hobby - ból csinálják és szinte minden jelenségre tudják a lehetséges hibát. Én meg ha van egy kódom végigmérek mindent aminek köze lehet az adott kódhoz és gyakran még így is sok-sok szívás árán jövök rá a megoldásra.
Bár lehet ha egész nap ezzel foglalkoznék nem látnám olyan varázsosnak :-)))
Inkább nevezném "tudálékosságnak" :-))). Ha a feleségem kérded szültési hiba :-)), hogy inkább veszek műszert könyvet bújom a netet és megcsinálom, mint elviszem szerelőhöz. Hidd el nem zsugoriság egyszerűen érdekel. Ha a munkadíjat szerszámra költöd és kb. tudod mivel tudsz megbírkózni akkor jó hobby olyat nem szabad csinálni amiről halovány segédfogalmad sincs. Mondjuk a család néha nehezményezi, hogy "csak" a hátamat látja ahogy böngészgetem a műszaki oldalakat.
Ebből a "hülyeségből" kiflyólag minden valaha volt autómhoz van diagműszerem meg egy csomó szerszámom ( jó részük mivel az autót eladtam ma már semmire sem jó :-)))
Fordítsd le légyszi. Hagy tanuljak egy kicsit. Viszont pl. F Astrara akkor hogy fa??ba tegyem fel az EuroScant. Az interface K és L vonalakat kér. Sejtésem szerint akkor attól függően, hogy mit akarok nézegetni, más más lukba kell dugni a drótot?
Nothing is normally connected to the ALDL connector, and the ECU runs in normal mode. There are three other modes that are available. Two are diagnostic modes and a third is a limp home mode that may be used when some sensor information is unavailable. One of the diagnostic modes (flashing error mode) generates a simple human readable diagnostic (or error) code, the other (vehicle service mode) generates a computer readable dump of a fixed set of parameters maintained by the ECU.
To place the ECU in a particular mode a resistor is placed between pins A and B. The value of this resistor, as shown below, determines the mode. In the two diagnostic modes the data is output by the ECU to pin E on the ALDL connector. The data is also displayed on the check engine lamp (CEL), which is the dashboard lamp showing an icon of a motor with an exclamation mark. ALDL Mode Selection
ECU-A9
Resistor Voltage Mode
--------------------------------------------------------------------
none 5.0 V Normal operation
10 k 2.5 V Vehicle service mode (Tech-1 mode) described below
3.9 k 1.5 V Backup mode (limp home mode)
short 0 V flashing error code (CEL) mode
Note that the flashing error code mode is usually selected by shorting pins A and B with a paper clip or other suitable device.
The ECU actually uses the resistance value noted above to create a voltage drop that it detects. The voltage that should be measured at (Tech-1) pin B (or ECU A-9), for each mode selected, is shown above in the Voltage column above.
The data on pin E, when the check engine lamp is functioning correctly, varies between 0 and 12 Volts. The ECU actually pulls ECU pin A5 (connected to ALDL pin E) low (ie. to 0 Volts) to turn the Check Engine Lamp on. When the lamp is OFF, ALDL pin E is at 12 Volts.
In the Vehicle Service Mode the data stream is at 160 bits per second (or BPS, also called baud). The check engine light should dimly and irregularly flicker in this mode.
Segítséget kérek, diagnosztikai csatlakozók lábkiosztásaival kapcsolatban. Az EOBD tiszta, de a régebbiekrő pl. ALDL nem sok infóm van. Szeretném kipróbálni a fejlesztés alatt álló EuroScanomat, de természetesen nincs hozzá kábel és csatlakozó készletem. Ezért kénytelen leszek vezetékeket dugdosni ide-oda. Csak az a kérdés melyiken hova :)