Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1280
A tallóz és feltölt után még meg kell nyomnod a beszúr gombot is !!!
Előzmény: Donibcsi (1278)
C20NE Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1279

Van különbség:

 

Az obd2.tvn.hu -n talált illesztő nem kezeli a CAN - buszt. Nem használható vele a legújabb verziójú VAG-COM. AZ ár alapvetően azért lényegesen olcsóbb, mert nem tartalmazza a VAG-COM licensz-et. Szerintem alkatrészáron számolva egyik sem lehet több mint 10000~15000 HUF. Ettől még otthoni játékra szerintem tökéletesen megfelel.

Én elgondolkodnék a soros portos megoldáson, mert ahogy sok külföldi fórumon olvastam az USB - sel sokkal több a gond, nem mindíg tud kapcsolódni az összes vezérlőhöz, bár sok új notebook - ban nincs soros port. Valamint egyéb programok pl. VOL-FCR is pillanatnyilag csak soros portos verzióval hasznáhatóak (kivéve a HEX-USB-CAN Ross-tech adaptereket). 99USD - ért megveheted hozzá a 409 es vag-com licensz-et és akkor a legtöbb dolgot simán meg tudod vele csinálni.

 

Ha szempont a CAN busz és a VAG-COM akkor nem sok jobb megoldás van az eredeti Ross-Tech illesztőnél, amit vagy megveszel a vezérdiagnosztikától magyar nyelven vagy az USA - ból angolul. A Ross-Tech (USA) árához számolj kb 75 USD FEDEX szállítási költséget és a magyar ÁFÁ-t. Ha jól emlékszem vámot nem kellett fizetni.

 

Ha az olcsóbb mellett döntesz informálódj, hogy akik használják mennyire elégedettek vele.

 

Még egy gondolat: esetleg ha szoktál az E-Bay -en vásárolni ott is szétnézhetsz. Annyit érdemes tudni, hogy ha használt Ross-Tech illesztőt veszel ahhoz nem jár a support csak ha megfizeted a 99 USD -s regisztrációt. A support a telefonos és egyéb segítséget jelenti, nem biztos, hogy szükséged van rá.

Előzmény: Donibcsi (1278)
Donibcsi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1278

Roppantmód könnyebb lenne a helyzetem, ha most sikerülne feltennem a képet!

De! A kettő közt az a lényeg, hogy az egyik interface 18000ft, míg a másik 130000ft. Az elsőt itt találtam: http://www.obd2.tvn.hu/ a másikat pedig http://www.vag-com.hu/hu/vag-comp.php itt. Mindkettő USB-s. A tippem az ár különbségre, hogy az egyik nem kezeli a Can-bus-t? (olcsóbbik).

 

Üdv: Doni

Előzmény: C20NE (1277)
C20NE Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1277
Ha annak az üzenetnek a válasz linkjével írsz hozzászólást  amire a kérdésed vagy válaszod vonatkozik könnyebben ki lehet találni mire vonatkozik a hozzászólásod
Előzmény: C20NE (1276)
C20NE Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1276
Milyen kettő között ????
Előzmény: Donibcsi (1275)
Donibcsi Creative Commons License 2006.04.04 0 0 1275
Ezt nem értem. Vki segítsen, hogy mi a különbség a kettő között!
fusiszaki Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1274
Less meg egy benzin nyomást,a szabályzatlannak kb 3barnak kellene lennie.Nézz bele a fojtószelepbe,ha eléggé retkes,és netán meg is szorul,akkor pucold ki,majd csinálj egy alapbeálllítást 060,vagy 098 csatornával,és nézd meg a légtömegmérőt,előszeretettel ráragad arra is a retek,fojtószelep tísztítóval csodássan ki lehet tisztítani,és még szét sem kell szedni.Nézd meg még a vákuum csöveket,csatlakozásokat.Beavatkozószerv diagnosztikával járasd meg a turbónyomásszabályzó szelepet,meg lehet egy szilikonos gyógyítás is ráférne.
Mérési értékblokk alapján nézd meg a hőgombát,a légtömegmérőt,meg a turbónyomást.
Előzmény: locce0627 (1273)
locce0627 Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1273

Sziasztok!

 

Pár napja tettem föl a köv. kérdést az 1.8T topicban, és többek közt azt is ajánlották, hogy nézzük meg VAG-COM-on:

 

"Van valakinek ötlete, hogy milyen jellegű lehet az alábbi hiba?

 

 - Reggel kezdte, hogy az alapjárat el kezdett ingadozni (3 mp-ig 800 1/min, ekkor kis fulladás, ekkor korrigál aztán innen kezdi előlről)

 - Este meló után hazafelé meg azt éreztem, hogy alig húz. Úgy viselkedik, mint egy szívómotor. semmi ugrás 2000-től.

 

Semmi tuning nincs, teljesen gyári 1.8 T Leon. 135.000 km"

 

Bár már ritkább, és kevésbé érezhető, de még megvan a probléma. VAG-COMmal juthatunk értékes infohoz a fenti problémát illetően?

 

Előre is köszi

Laci

Donibcsi Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1272
Nahh nem megy a képfeltöltés.
Donibcsi Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1271

Köszönöm segítséged.

Ezek szerint ez az én megoldásom?

 

És mi a különbség a kettő között? Mert az ára az biztos...1-es 130000ft, 2-es 18000ft.

M.Jocó Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1270

Nézd meg itt: www.vezerdiagnosztika.hu

 

www.vag-com.hu

Jocó

 

 

Előzmény: Donibcsi (1269)
Donibcsi Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1269

Sziasztok!

Régóta olvasom ezt a topicot, de csak most regeltem...kérdésem van ugyanis hozzátok. Honnan lehet beszerezni interface-t, ami kezeli az újabb VW csoport típusait, ami nem K vagy L line-on kommunikál, hanem a narancsszínű vezetékeken.(azt hiszem ezt hívják a canbus-nak.

Köszi előre is!

Üdv: Doni

pbicar Creative Commons License 2006.04.03 0 0 1268

Hi!

Elküldöd akkor a progit Kösz! pbicar@freemail.hu

Előzmény: joki79 (1188)
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1267
Én sem ebből élek. Bár ennyi tudásból csak éhenhalni lehetne. Végzettségem többek között autószerelő, autóvillamossági szerelő, elektronokai műszerész stb. Viszont ezeket a korszerű ( ill. nem túl idejétmúlt) dolgokat nem tanítják az iskolákban. Ezt kőkeményen saját magának kell megszereznie az embernek. Azt, hogy nem vagyok naprakész az autótechnikában, csak azért engedhetem meg magamnak, mert mással "keresem a kenyeremet". 
Előzmény: C20NE (1265)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1266

És teszem hozzá mindíg irigyeltem a profikat mint hawgabi vag 409 akik valószínűleg nem csak hobby - ból csinálják és szinte minden jelenségre tudják a lehetséges hibát. Én meg ha van egy kódom végigmérek mindent aminek köze lehet az adott kódhoz és gyakran még így is sok-sok szívás árán jövök rá a megoldásra.

 

Bár lehet ha egész nap ezzel foglalkoznék nem látnám olyan varázsosnak :-)))

 

Előzmény: C20NE (1265)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1265

Inkább nevezném "tudálékosságnak" :-))). Ha a feleségem kérded szültési hiba :-)), hogy inkább veszek műszert könyvet bújom a netet és megcsinálom, mint elviszem szerelőhöz. Hidd el nem zsugoriság egyszerűen érdekel. Ha a munkadíjat szerszámra költöd és kb. tudod mivel tudsz megbírkózni akkor jó hobby olyat nem szabad csinálni amiről halovány segédfogalmad sincs. Mondjuk a család néha nehezményezi, hogy "csak" a hátamat látja ahogy böngészgetem a műszaki oldalakat.

 

Ebből a "hülyeségből" kiflyólag minden valaha volt autómhoz van diagműszerem meg egy csomó szerszámom ( jó részük mivel az autót eladtam ma már semmire sem jó :-)))

 

 

Előzmény: spiderzé (1264)
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1264

Köszi!

Nagyon komoly elméleti tudással és adatbázissal rendelkezel. Könyv? Tanfolyam?

Vagy születési adottság :) ?

Előzmény: C20NE (1262)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1263
Bizony láttál:-) régebbi Audin,VW - ken ilyen a diagcsati (OBD előtt)
Előzmény: spiderzé (1261)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1262

Valahogy úgy, bár egy F - astrán ha jól emlékszem az enyémre, akkor csak a motorvezérlő és az ABS vezérlő volt diagnosztizálható.

 

A lényeg:

 

Az A-B kapcsok A = GND B = diagnosztikai üzemmódválasztó

 

1. semmit sem kapcsolsz közéjük (B kapcson kb. 5V): Normál üzemmód

2. 0 Ohm (rövidzár)  (B kapcson 0V): Villogókódos kiolvasás

3. 10 KOhm (B kapcson kb. 2,5V) : Szervíz üzemmód (TECH-1 - es műszer)

4. 3,9KOhm (B kapcson kb. 1,5V) : Limp üzemmód ( vészüzem)

 

az adat kiolvasása 8192 bit/sec - cel történik a G lábon (Opel csati!! szerintem szinte csak ezzel fogsz találkozni)

 

A jelszintek 0V és 12 V (szintillesztő kell pl. MAX232)

 

 

Kivonatosan :- ) kb. ennyi

Előzmény: spiderzé (1260)
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1261
Amit Fusiszaki kollégánk föltett, arról mit tudsz? Mintha láttam volna már hasonló csatikat....valahol...
Előzmény: C20NE (1259)
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1260

Fordítsd le légyszi. Hagy tanuljak egy kicsit. Viszont pl. F Astrara akkor hogy fa??ba tegyem fel az EuroScant. Az interface K és L vonalakat kér. Sejtésem szerint akkor attól függően, hogy mit akarok nézegetni, más más lukba kell dugni a drótot?

Előzmény: C20NE (1259)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1259
ALDL = Assembly Line Diagnostic Link                   

ALDL Modes

Nothing is normally connected to the ALDL connector, and the ECU runs in normal mode. There are three other modes that are available. Two are diagnostic modes and a third is a limp home mode that may be used when some sensor information is unavailable. One of the diagnostic modes (flashing error mode) generates a simple human readable diagnostic (or error) code, the other (vehicle service mode) generates a computer readable dump of a fixed set of parameters maintained by the ECU.

To place the ECU in a particular mode a resistor is placed between pins A and B. The value of this resistor, as shown below, determines the mode. In the two diagnostic modes the data is output by the ECU to pin E on the ALDL connector. The data is also displayed on the check engine lamp (CEL), which is the dashboard lamp showing an icon of a motor with an exclamation mark. ALDL Mode Selection ECU-A9 Resistor Voltage Mode -------------------------------------------------------------------- none 5.0 V Normal operation 10 k 2.5 V Vehicle service mode (Tech-1 mode) described below 3.9 k 1.5 V Backup mode (limp home mode) short 0 V flashing error code (CEL) mode

Note that the flashing error code mode is usually selected by shorting pins A and B with a paper clip or other suitable device.

The ECU actually uses the resistance value noted above to create a voltage drop that it detects. The voltage that should be measured at (Tech-1) pin B (or ECU A-9), for each mode selected, is shown above in the Voltage column above.

The data on pin E, when the check engine lamp is functioning correctly, varies between 0 and 12 Volts. The ECU actually pulls ECU pin A5 (connected to ALDL pin E) low (ie. to 0 Volts) to turn the Check Engine Lamp on. When the lamp is OFF, ALDL pin E is at 12 Volts.

In the Vehicle Service Mode the data stream is at 160 bits per second (or BPS, also called baud). The check engine light should dimly and irregularly flicker in this mode.

 

Ha szükséges privátban lefordítom.

Előzmény: C20NE (1258)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1258

Egyik sem :-)

 

A K-L az az ISO9141 es protokoll hardware részéhez tartozó adatvonalak. Az ALDL - nek ehhez semmi köze, ez OBDI.

 

 

Előzmény: spiderzé (1257)
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1257

Eddig biztató!

És itt melyik a K és melyik az L?

Előzmény: C20NE (1256)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1256

1. kép : Ausztráliában ilyen

2. kép : Európa (Opel)

3. kép : USA 12 lábú ALDL

4. kép OBDII stílusban ALDL

5. kép ua. mint a 3. csak színesben :-)

 

 

Előzmény: C20NE (1255)
C20NE Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1255
ALDL AusztráliábanEurópa (Opel)ALDL USAALDL OBDII StílusbanALDL USA színesben
Előzmény: spiderzé (1251)
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1254
És ezeket a csatikat milyen autókban és hol találom?
Előzmény: fusiszaki (1253)
fusiszaki Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1253
2x2 csatlakozó2x2
fusiszaki Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1252
Egy kis ábra.
spiderzé Creative Commons License 2006.04.02 0 0 1251

Helló!

Segítséget kérek, diagnosztikai csatlakozók lábkiosztásaival kapcsolatban. Az EOBD tiszta, de a régebbiekrő pl. ALDL nem sok infóm van. Szeretném kipróbálni a fejlesztés alatt álló EuroScanomat, de természetesen nincs hozzá kábel és csatlakozó készletem. Ezért kénytelen leszek vezetékeket dugdosni ide-oda. Csak az a kérdés melyiken hova :)

 

Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!