Nem tudom mennyire szàmít kurens holminak, de nekem nagyon tetszik ez a kis traktoros igazolväny, amit egy barätomtól kaptam, teszek ide képet róla. De a lényeg hogy tõlünk nem messze volt elhelyezve ez a gép anno!
Faterom a TSZ (energetikus) után az erdészetnél lett szállításvezető. Pl. Mátraballán a rönkköböző, fatömegbecslés stb. feladatokat is ellátta a vagonrakodásnál. Én ekkor voltam óvodás, de a napközis foglalkozás helyett inkább a Kamazban ültem reggeltől estig. Nem szerettem a kötelező nappali alvást. Utáltam az óvodát. Óvoda helyett inkább beültem reggel a kamazos mellé. A Kamaz fülke tetején ülve (a CB antennába kapaszkodva) figyeltem, ahogy a sofőr a Hiab ülésében a rakoncás platót rönkökkel megpakolja. Erdészeti gépek közül 1000-es Dutrára még emlékszem, de ilyen dömperből kialakított rakodógépre vagy Frak-ra nem. Sajnos mifelénk akkorra már kikoptak.
A transmisziós tengelyhez hardi tárcsát, és a hozzá való csavarokat a Nagy Traktor kft.-tól vásároltam. Telefonon meg lehet rendelni, és postán küldik.
Igen,köszönöm szépen! :)) Emlékszem még a kartondobozára is,talán bélyegzővel volt ráütve az ára.Sokáig az is megvolt,aztán jöttek a kisebb gyerekek a rokonságba és sok mindent nekik adtam.
Üdv!Erre gondoltál?Sajnos ez a "gép"még kissé hiányos,de apránként innen onnan mindig sikerül valamit szerezni hozzá.Valamikor én is kaptam ilyet ajándékba.Sajnos egy költözés alkalmával el veszett.Az egyik legkedvesebb játékom volt sok éven keresztül.
az elözö tulaj motorfelújítás végett szétszedte a motort és már kivette a nyeles tengelyt 10 évvel ezelött.Így tönkre ment a motornak több alkatrésze ,meg elveszett .A nyeles tengely és a transzmissziós tengelynek a Hardy tárcsája nincs meg.Esetleg a Hardy tárcsáról képet tudnátok felrakni?Hogyan is néz ki valójában!
Jaaa... hogy a motor és a sebváltó közötti tengelyt szeretnéd megigazítani.
Én még az enyémnek a féltengely kopottságával vagyok elakadva, majd csak a stabilan álló kerékagyak után megyek tovább előre a motor irányába.
Egyelőre annyit tudok arról a tengelyről, hogy a nyelestengely meghosszabbítása. Azért kell valami hajlási lehetőség bele, mert a darázsderék nem tud minden üzem közben normálisan fellépő erőnek torzulások nélkül ellenállni. (nagyobb tudásúak, javítsatok ááám!) Ezért a kísérleti merev tengelyekre Hardy tárcsát kellett építeni, hogy hadd görbülhessen az a hosszú tengely is.
A Hardy tárcsa sem örökéletű ott, úgyhogy az UAZ kardáncsukló bizonyult a legjobb megoldásnak.
..de hogy konkretno mit kell csinálni, meg milyen alkatrésznek mekkora az átmérője... ezt én még nem tudom. Az tuttó hogy először le kell húzni a motort a kuplungharangról, aztán valószínűleg a darázsderékból kell kipiszkálni a hosszabbítótengelyt - de hogy ehhez le kell-e venni a darázsdereket az elsőhajtás házáról... no azt SEM tudom.
endredá a 2 traktorból szeretnék 1 tökéleteset csinálni.A kardánnak nincs meg a hardi tárcsája.hallottam az egyik ismeröstöl hogy át lehet alakítani uaz kardánnal.Tudnál benne segíteni?