Ugy tünik hogy még nagyon messze az " expert" státuszom..., minden küzdelem ellenére még nem sikerült beizgatnom a Sedrét sem.., sajnos.., igy aztán nem sikerült lokalizálnom az ECU teljesitmény relét., amire a csatolt hibakodód hivatkozik.., alkalmi hiba ugyan de checklámpát is kigyujtja olyankor.., igaz hogy normálisan indul mindign de nem megnyugtató, lehet hogy egy indithatatlanság lesz a vége..., egyik motortéri biztitábla leirasban sem találom az ott lévő relék megnevezését..,
2001-es Jumper 2.8 Hdi nem rendelkezik szabványos OBD csatival, csak a 2pin-essel. Lehet olvasni ebben hibát, ha egy bontott OBD csati lábaira rávezetékeli az ember a 2pin-es csatit? Esetleg valakinek bekötési rajz hozzá?
Hiba jelenségek:
Az autó eleje szét volt szedve, azóta folyamatosan világít a befecskendező hiba lámpája (nem gondolom hogy a szétszedéssel lenne összefüggésben). Menet közben nem lehet érezni rajta semmit, a szétszedés előtt nem jelentkezett ilyen hiba, csak erőteljes gyorsításkor gyujtotta be néha.
Járó motornál ha felkapcsolom a világítás kapcsolót, 10-ből 1-szer random leáll az autó.
Óriási---elinditottam.... a Sedre-be belenézésnélkül...., pc-s haverom elvitte a laptomat ., ismerem ..., talán sose kerül vissza....
Az egyik lezáro ellenállás a motor ECU-ban van a másik a BSI ben.. legalábbis ugy agyaltam ki., blokksémában--kisipolgatva stb.., a tüzfalig a CAN -en 120 Ohmot mért-t mértem (Obd2-ben is)., nyilván mert hiányzott a másik lezáró 120 Ohm a hálózatról. A Bsi-n elvágtam a kimenő CAN-eket., 120 Ohmot mértem a Bsi .n maradt vezetékeken.,jövőkön.., .., a motortérből átcsipeszeltem a CAN-eket a BSI Can PIN-re .., Mindjárt 60. OHM lett 6 és 14 közt+kigyulladt a motorchek lámpa+ első inditásra beröffent amotor!!! Vannak hibajelzések az ABS és engine vonalon.., kiváncsi vagyok ha visszakerül a gép mi az ábra egyáltalán a kommunikációval--hibakódókkal stb.
Érdekes hogy mindkét Can-szál szakadtnak látszott...,annak ellenére hogy a a tüzfal átmenetnél még folyamatos volt....., valószinű hogy valami kerülő uton., és nem direkt jön rá a BSI-re??? Mert ott már egyértelmüen szakadt volt mindkét szál..., lehet hogy valami vezérlőn(őkön?) még átmegy..., ha megjön a gép talán meglátom....,
nagyon köszi a szakszerű segitséged.., szerencsémre még a nap is sütött közben...
Most töltöttem le éppen .., holnap belemerülök .., sajnos ismerem pl ezeket a brutál vékony fölpöndörődő vezetékeket ., meg amiket irsz.., egy holland oldalon most olvastam ilyesmit : ABS középen a BSI és motor ECU kõzt.., ABS - be bemegy a CAN pár ., és Ki is megy tovább.., szakadása okozhat ECU és ABS kommunikációs hibát.., bár a diagnosztika talán a " K" --vonalon történik. ( ??). A cikkben a CAN hibát háritották , ugy hogy a lehuzott ABS csatiban a 4 CAN vezetéket közösitették..., googl mester forditása után szabadon...
Igazi probléma, amiért a rossz ECU- ban gondolkodom .., hogy ez egy hosszplatós Jumper.., és nem fér a mühelybe..
Ami furcsa ., motorcheklámpa ki se gyullad gyujtásra .., (bár minden más világit a müszerfalon).., immo/ sárga lakat szimbólum állandóan világit gyujtásra.., ha jó akkor nem kelle elaludnia gyujtasnál egy idő után???
Olvastam hogy kábelszakadásos szokott lenni a fényszóŕo vidékén.., valós dolog ez???
Attól tartók hogy a javitók nem tudják 100%- ig tesztelni az ECU- t..., hacsak egy csomo kommunikációs hibát mellékelek.., vagy Te mit csinálnál.., merre indulnál- el??? Azt hiszem ez nem járható ut ez a elöször csak kipróbálásra., és aztán javitás megrendelése varició. Vagy?? Nagyon optimális volna....
Sokkal olcsóbb megoldás, mint a légrugó. Egyszerűbb beszerelni, gyári rögzítési pontot használ, nem kell fúrni hozzá. Karbantartás mentes. A gyári laprugóköteget nem kell megbontani, azzal együtt dolgozik. Az erőssíége az igényekhez állítható, üresen nem pattog mint a laprugó erősítés (prohgresszív rugókarakterisztika)
Motor menetközben egyszer csak leállt----Azóta többé nem indul---nincs kommunikáció a motorvezérlővel., semmilyen diaggal sem., Lexiával sem stb.
Minden müködik , Biztositékok mindenhol jók., motorcheck lámpa nem gyullad ki, sárga immo lakat szimbolum folymatosan ég.,de immochip jó.
Feltételezem hogy ECU hiba vagy valami(k) hiányzik az ECU-ról..., sajnos semmi dokksink nincs ECU lábkiosztásról!!!
Teljesértékű kommunikáció csak BSM-el van.
Esetleg valami kábelszakadási Jumper tipushiba helymegjelőléssel is örömmel fogadtatik.., továbba egy rajz az ECU kábelezésről.., privát mailban vagy valahová feltöltve.., persze meg minden segitőkész hozzászólás.
Elözmény .., nemrég javitottak hengerfejet, de azóta mentek vele.., motortérben durva motormosás nyomai még most is látszanak, de állitólag azóta még mentek vele..., mondották volt....
Nem tudná valaki megmondani hogy a 29-ös évjáratú jumper oldalsó ajtaja milyen széles pontosan? SOS kellene. megköszönném az infót. akár telefonon is ha nem akarsz bajlódni az írogatással. 303779009
sziasztok.sos,segitséget kérek,ha van valakinek ötlete.2006 ducato 2.3jtd,eltörött a fűtéscsap,a beltérbe elfolyott a viz,kiszedtem kicseréltem,és az istennek nem indul az autó.gázolaj van a porlasztoknál,teker majdnem elkapja,de mégsem.valami letilthatott?köszönöm ha van valakinek tanácsa,nagyon sürgős lenne vele dolgoznom
Hossz és magasság egyezik. Az ajtóborítón lévő mintázat (bordázat) is a képe alapján. A különbség ránézésre csak az, hogy az egyik ducatoról a másik jumperről származik. Ill az egyik ablakos, a másik tele. A felfogatások miatt aggódtam. Nagyon köszönöm a segítséged. A 95-ös jumper kasztniját mettől -meddig gyártották?