Keresés

Részletes keresés

Rbatka Creative Commons License 2008.04.24 0 0 1754
Szerintem jobb lett. A nagyobb állomásokon esetenként egymásba lógnak a lassújelek, nem lehet tudni, melyik kezdődik épp(azt még most sem lehet leolvasni, hogy melyiknek van vége, viszont ki lehet következtetni).
Előzmény: Törölt nick (1752)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.24 0 0 1753
Hát, ha tetszik, akkor megint:

Variációk Bx kocsira (első kép: Fábiánsebestyén. Második kép: Justhmajori "c" ív. A felvételek a 10-es lassújel idején, 1997.júl.17-én készültek.). M32 2040 + Bx095-7



Előzmény: division by zero (1678)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.24 0 0 1752
Szentes környékén vészesen fogynak a régi lassújeltáblák és útátjárójelzők!
Ezzel párhuzamosan meg szaporodnak az újak...
Előzmény: Törölt nick (1721)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.23 0 0 1751

Köszönöm az infót!

 

Valóban, Gálikmajor (és nem Gálkimajor, ahogy te írtad) volt a kisv legtávolabbi pontja a csorvási állomástól számítva. De ez már az 1923-as bővítés eredménye.

Bocs az elírásért. Lehet én írtam el, de ebben az adatbázisban is előfordulnak ilyenek. Pl Óalmás-Ilmamajor kisvasút is Óalmás-Ilkamajorként volt említve:))

 

Valahol van róla térképem, de a nagy rumliban nem találom.

Ha egyszer előkerül érdekelne:)

Előzmény: Törölt nick (1748)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1750
A Wikipédián azt találtam, hogy a kisvasőtra Selypről érkezett a sín. És tényleg, így már rémlik valami...

Amúgy csak félinfó, ami ott található..
VT22 Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1749
De jó lenne ilyen csörgős képeket Szentesen fényképezni! (Mondjuk mint orosházi személy :D)
Előzmény: M62-194 (1743)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1748
Az általam felrakott térképen (1899) a kisv északi végállomása "Wenckheim Nagy Major". 1945 után Petőfipusta lett a neve.

Valóban, Gálikmajor (és nem Gálkimajor, ahogy te írtad) volt a kisv legtávolabbi pontja a csorvási állomástól számítva. De ez már az 1923-as bővítés eredménye.

Az 1899-es törzsvonal 1923-ban úgy lett bővítve, hogy kb a vonal feletáján balra elágazott egy vonal, és az még tovább ágazott északi és nyugati irányba.

Valahol van róla térképem, de a nagy rumliban nem találom.

(Csak a buta ember tart maga körül rendet, a zseni feltalálja magát a káoszban is.
...ez csak vicc volt).
Előzmény: Törölt nick (1736)
M62-194 Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1747
Köszönöm szépen!Próbálom kihasználni a jó oldalát is!Mármint a sárgaságnak.
Előzmény: Rbatka (1745)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1746
Szolnokon is így néz ki a 7-8 vágány. Sárgállik rendesen, tiszta biovasút.
Rbatka Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1745
A 2. kép nagyon tetszik!
Előzmény: M62-194 (1743)
Zolas Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1744
Előzmény: Rbatka (1737)
M62-194 Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1743

Úgy tudom hogy ma Békéscsabán volt a permetezős Bobos szerelvány 13:30-kor.

Hétvégi kép Gyuláról:

 

 

Csokorba szedve.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1742
Asszem ő írta meg részletesen az AEGV történetét. Egy weboldalon is fentvolt vagy még mindig fentvan.
Előzmény: Rbatka (1737)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1741
Utánanézek már, eddig úgy tudtam, hogy feltettem már ezt a hírt, csak ez a kiba..tt zsindex nem jelenítette meg.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1740)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1740
Rbatka!

Ha Lakitelekn jársz fotózd le a Tiszakécskei úton levő csapórudas sorompót. Napjai meg vanna számlálva, már ott állnak lefóliázva az új fény- és félsorompó szerkezete.

Ezúton üzenem a kezelőjének, hogy ****** ***! Szombaton a vonat áthaladása után elfelejtette feltekerni, és emiatt 15 percet késett az egri buszom, és rengeteg autósnak okozott kisebb-nagyobb kellemetlenséget.
Rbatka Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1738
Rbatka Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1737
Ki az a Felek Feri?
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1736

Hello!

 

A kisvasút végállomását hogy hívták? Mint a térképen Wenckheim major?

A vonat.tar.hu Csorvás-Gálkimajor kisvasútként említi 21.2 km-es hosszal. Ez a térkép a hálózat mekkora részét ábrázolja? Gálkimajor merre lehette, ha van róla infód?

Előzmény: Törölt nick (1735)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1735
Röviden a csorvási kisvasútról:

gr Wenckheim-uradalom részére épült az alapvonal 1899-ben (térkép). Nyomtáv 600 mm. Csorvás áll Bcsaba felőli végén volt a pályaszinti keresztezés (helyszínrajz), később átrakták a másik oldalra, hogy ne akadályozza az állomásbővítést. Eredeti végpontja Wenckheim Nagy Major volt (ma: Petőfipuszta).
(Megj: a majorban találtam egy nagyobb városi háznak beillő földszintes kastélyt. A helyiek elmondták, hogy ez a kis kastély. Megmutatták a nagykastély helyét is: emeletes épület volt, tsz-irodaként működött 1978-ig. Ekkor valaki úgy határozott, hogy pusztuljon. Felrobbantották. Romjai ma is megvannak, kb embermagasságú tégladomb. A pince nem szakadt be, az megvan. Körülötte elvadult angolpark.)

A kisv-at 1923-ban meghosszabbították kb 15 km-el, teljes hossza 25-30 km lett. A fővonaltól nyugatra voltak a szárnyvonalak.

1949: államosították. Bevezették a dízelüzemet (MD-40 motor). 1955 körül átadták a Csorvási (később: Felsőnyomási) Áll Gazdaságnak.
1960-as évek végén megszűnt, nem szedték fel, hanem apránként elfogyott. Állítólag 1982-ben fogyott el. Nyoma végig megvan.
1995 szeptemberében Petőfipusztán üzemen kívüli istállóvágányokat találtam, 5 db kocsival. Első kép: szegecselt alvázú lórékocsi az 1920-as évekből. Második kép: hegesztett alvázú lórékocsi az 1950-es évekből. Ma már ezek sincsenek meg.







Előzmény: Törölt nick (1724)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1734
Szeretnélek helyesbíteni (illetve az informátorodat).

A ceglédi kisvasútról nem kerülhetett Tiszakécskére 30 km sín, mert Tkécskét 1971-ben nyitották meg, Ceglédit meg 1973-ban számolták fel.

Azt viszont tudom, hogy Felek Feri (Gyula) kutatásai alapján a sarkadi kisvasútról jöttek Tkécskére anyagok.
Előzmény: Rbatka (1730)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1733
Miko9r lementem Kondorosra aa 126-oson a kaller se odafelé se visszafelé nem gondolta úgy, h dolgoznia kéne elő sem került. Visszafelé úgy terveztem, h a vonaton veszek jegyet, hiszen nem volt felültem a vonatra ( előtte egy órát voltam Kondoroson, bejártam a vasútállomás környékét, megnéztem a kondorosi csárdát stb. ) láttam a kallert elrobbogni mellettem ( nem volt sem akkor sem előtte más utas a vonaton) de később nem jött jegyet eladni. Végülis mindegy, h egy utas van vagy egy sem nem ettől függ, h bezárják-e vagy nem, szóval akár azt is mondhatnánk, h így mindenki jól járt. Én jól jártam, mert visszafelé ingyen utaztam, a kallernek nem kellett dolgoznia, a MÁV-nak meg mindegy.
Előzmény: Rbatka (1727)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1732
Megpróbálom kideríteni.
Illetve Tiszakécske honlapján volt róla egy fénykép, lehet, hogy le lehetene volna olvasni, ha fennt lenne a kép. Írni kellene honlap szerkesztőinek.
Előzmény: erdőszéli (1731)
erdőszéli Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1731
Volt egy másik C50-es is annó? A pályaszáma ismert?
Előzmény: Rbatka (1730)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1730
Na most akadjatok ki!
1. Az előző évezred legvégén a Tiszakécskei Kisvasúton kb. 30 méteres volt a garázs. Az önkormányzat azonban felszólította aaz üzemeltetőt, hogy bontson el a végéből kb. 5 métert, mert a mellette lévő útkereszteződésnél a kilátást zavarja. Ennek következtében a siklott, alvázgörbült, selejtezett kocsi kikerült a csonkára. Onnantól kezdve folyamatos leépülésben volt, de megvolt. Mivel a szín rövidebb lett, már nincs hely körüljárásra, ha bennt van a másik személykocsi.
2. A Csömödéri Kisvasúttól jöttek, hogy a 3. vágány kitérőjét „ugyan adják már oda”, mert szükségük van rá. Hősiesen helytálltunk, és megvédtük a már akkor is 500.000 Ft-ot érő kitérőt.
3. Tavaly egy vállalkozó meglátta a parlagon hagyott személykocsit, és elkérte az önkormányzattól(információim szerint nem is kellett fizetnie érte). A vasút mindenesének sikerült megmenteni a kocsi két forgóvázát. (Ezután attrocitások érték, mert pont az lett volna a legnagyobb érték – a mérlegen).
4. A forgóvázak a városgondnokság telepére kerültek. Kismarosról jött P., és mindössze 80 000 Ft-ért vásárolta meg a két forgóvázat!
5. Napjainkban: a garázs beázik. A személykocsi egyik vége szinte teljesen szét van rohadva. Amúgy raktárnak és kiállítóteremnek használják.
Évente átlagosan 4000 utas van, ebből 2000 kedvezményezett(gyerek). A kisvonat naponta 8-at fordul(9:00, 10:00, 11:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00), átlagosan 15 liter üzemanyagot fogyaszt(viszont az árából visszaigényelhető a közúthasználati díj). Az üzemidőszak május 1.-től augusztus 31.-ig tart. Májusban hétvégente jár a vonat. A legtöbben július 1. és augusztus 20. között utaznak. A kedvezményezett jegy 50, a teljesárú 100 Ft kb. tíz éve. Az utasok nem helyiek, és nem németek. Diákcsoportok az ország különböző pontjairól.

Amikor 1971. augusztus 20.-án megnyitották a vasutat, már készen voltak a tervek a folytatásra. Újbögre szerették volna kivinni, majd behozni Tiszakécske állomásra, és a főutcán ment volna vissza a jelenlegi szakaszhoz. 30 km sín került Tiszakécskére(a ceglédi kisvasútból), de nem épült meg. A sín most kerítésként szolgál a környező portákon.

Ha az utasok száma a háromszorosára nőne, és a jegy árát háromszorosára emelnék, már nyereséget termelne! Idén mindenképpen lesz áremelés, az, hogy a menetdíj 50 Ft, azt kimondani is szégyen.

Idén elképzelhető, hogy utoljára üzemel a kisvasút. A mozdonyvezetőnek elege van. 14 éve csinálja, és már nem bírja a folyamatos rombolást. Ha nem sikerül hozzá hasonló embert találni az elkövetkezendő 10 évre, lehet, hogy végleg lemondthatunk a kisvasútról.

Így állunk tehát 36 üzemév után. Jelenlegi állomány: 1 Cak, 1 Ckk, 1 C50(3372). Mindenből pont kétszer ennyi volt…
Rbatka Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1728
Ja tényleg. Miért is van Usgyi mostanában a 145-ös vonalon?
Előzmény: Rbatka (1727)
Rbatka Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1727
Mit lehet csinálni a jegyvizsgálókkal??

1.Írjak levelet a MÁV Startnak, hogy gratulálok, ma a 37124-esen dolgozó jegyvizsgáló annak ellenére, hogy Bz-szerelvény volt, tökéletesen ellátta feladatát? (ez így volt)

2. Vagy írjak levelet, hogy a vonal páratlan vonatain több esetben csak két fontos megállóhely után kezd dolgozni, annak ellenére, hogy Usgyi volt?

Annyira hülyék, nem fogják fel, hogy a saját munkahelyükkel játszanak. És amikor a 2. ponton gondolkozok, nem az jár a fejemben, hogy kibasszak velük, hanem az, hogy segítsek rajtuk, és egyúttal a vasúton is.
--> "Érted és Rád haragszom!"


Egy biztos, ha meglátok valakit, hogy saját zsebre dolgozik, megy a levél a startnak.
Rbatka Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1726
Tiszakécske külterületére kitelepült a MOL. Földgázt keresnek.

Remélem fognak találni. Mivel a vasúthoz közel van, van esély, hogy fellendítse a teherforgalmat. Ez magával hozhatja a Tiszakécske-Szolnok közötti állomások teherforgalmának növekedését is...
Rbatka Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1725
Hát Tiszakécskének az egyik tanyavilága.
Pereghalom, Székhalom, Bogárzó, Kurázs, Sárhalom, Árkus, Csámpa, Óbög, Újbög, Kerekdomb, Ókécske, Újkécske, Kerekdombi-dűlő, Oláhházdűlő, Járandó.
Előzmény: Törölt nick (1723)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1724
Beszámolót akartam felrakni a csorvási kisvasútról, de szkenneléstechnikai ok miatt egyelőre elmarad.
Térképek és fotók a gép mellé készítve.
Előzmény: VT22 (1684)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.19 0 0 1723
Fém aljat (vasaljat) olyan helyre építenek, ahol a betonaljak nem fognak kellőképpen.
Javítás után a vasaljat kiszedik, máshová használják.

OFF
Mi az a Pereghalom? Nem hallottam róla.
ON
Előzmény: Rbatka (1718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!