Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Szerintem jobb lett. A nagyobb állomásokon esetenként egymásba lógnak a lassújelek, nem lehet tudni, melyik kezdődik épp(azt még most sem lehet leolvasni, hogy melyiknek van vége, viszont ki lehet következtetni).
Valóban, Gálikmajor (és nem Gálkimajor, ahogy te írtad) volt a kisv legtávolabbi pontja a csorvási állomástól számítva. De ez már az 1923-as bővítés eredménye.
Bocs az elírásért. Lehet én írtam el, de ebben az adatbázisban is előfordulnak ilyenek. Pl Óalmás-Ilmamajor kisvasút is Óalmás-Ilkamajorként volt említve:))
Valahol van róla térképem, de a nagy rumliban nem találom.
Az általam felrakott térképen (1899) a kisv északi végállomása "Wenckheim Nagy Major". 1945 után Petőfipusta lett a neve.
Valóban, Gálikmajor (és nem Gálkimajor, ahogy te írtad) volt a kisv legtávolabbi pontja a csorvási állomástól számítva. De ez már az 1923-as bővítés eredménye.
Az 1899-es törzsvonal 1923-ban úgy lett bővítve, hogy kb a vonal feletáján balra elágazott egy vonal, és az még tovább ágazott északi és nyugati irányba.
Valahol van róla térképem, de a nagy rumliban nem találom.
(Csak a buta ember tart maga körül rendet, a zseni feltalálja magát a káoszban is. ...ez csak vicc volt).
Ha Lakitelekn jársz fotózd le a Tiszakécskei úton levő csapórudas sorompót. Napjai meg vanna számlálva, már ott állnak lefóliázva az új fény- és félsorompó szerkezete.
Ezúton üzenem a kezelőjének, hogy ****** ***! Szombaton a vonat áthaladása után elfelejtette feltekerni, és emiatt 15 percet késett az egri buszom, és rengeteg autósnak okozott kisebb-nagyobb kellemetlenséget.
A kisvasút végállomását hogy hívták? Mint a térképen Wenckheim major?
A vonat.tar.hu Csorvás-Gálkimajor kisvasútként említi 21.2 km-es hosszal. Ez a térkép a hálózat mekkora részét ábrázolja? Gálkimajor merre lehette, ha van róla infód?
gr Wenckheim-uradalom részére épült az alapvonal 1899-ben (térkép). Nyomtáv 600 mm. Csorvás áll Bcsaba felőli végén volt a pályaszinti keresztezés (helyszínrajz), később átrakták a másik oldalra, hogy ne akadályozza az állomásbővítést. Eredeti végpontja Wenckheim Nagy Major volt (ma: Petőfipuszta). (Megj: a majorban találtam egy nagyobb városi háznak beillő földszintes kastélyt. A helyiek elmondták, hogy ez a kis kastély. Megmutatták a nagykastély helyét is: emeletes épület volt, tsz-irodaként működött 1978-ig. Ekkor valaki úgy határozott, hogy pusztuljon. Felrobbantották. Romjai ma is megvannak, kb embermagasságú tégladomb. A pince nem szakadt be, az megvan. Körülötte elvadult angolpark.)
A kisv-at 1923-ban meghosszabbították kb 15 km-el, teljes hossza 25-30 km lett. A fővonaltól nyugatra voltak a szárnyvonalak.
1949: államosították. Bevezették a dízelüzemet (MD-40 motor). 1955 körül átadták a Csorvási (később: Felsőnyomási) Áll Gazdaságnak. 1960-as évek végén megszűnt, nem szedték fel, hanem apránként elfogyott. Állítólag 1982-ben fogyott el. Nyoma végig megvan. 1995 szeptemberében Petőfipusztán üzemen kívüli istállóvágányokat találtam, 5 db kocsival. Első kép: szegecselt alvázú lórékocsi az 1920-as évekből. Második kép: hegesztett alvázú lórékocsi az 1950-es évekből. Ma már ezek sincsenek meg.
Miko9r lementem Kondorosra aa 126-oson a kaller se odafelé se visszafelé nem gondolta úgy, h dolgoznia kéne elő sem került. Visszafelé úgy terveztem, h a vonaton veszek jegyet, hiszen nem volt felültem a vonatra ( előtte egy órát voltam Kondoroson, bejártam a vasútállomás környékét, megnéztem a kondorosi csárdát stb. ) láttam a kallert elrobbogni mellettem ( nem volt sem akkor sem előtte más utas a vonaton) de később nem jött jegyet eladni. Végülis mindegy, h egy utas van vagy egy sem nem ettől függ, h bezárják-e vagy nem, szóval akár azt is mondhatnánk, h így mindenki jól járt. Én jól jártam, mert visszafelé ingyen utaztam, a kallernek nem kellett dolgoznia, a MÁV-nak meg mindegy.
Megpróbálom kideríteni. Illetve Tiszakécske honlapján volt róla egy fénykép, lehet, hogy le lehetene volna olvasni, ha fennt lenne a kép. Írni kellene honlap szerkesztőinek.
Na most akadjatok ki! 1. Az előző évezred legvégén a Tiszakécskei Kisvasúton kb. 30 méteres volt a garázs. Az önkormányzat azonban felszólította aaz üzemeltetőt, hogy bontson el a végéből kb. 5 métert, mert a mellette lévő útkereszteződésnél a kilátást zavarja. Ennek következtében a siklott, alvázgörbült, selejtezett kocsi kikerült a csonkára. Onnantól kezdve folyamatos leépülésben volt, de megvolt. Mivel a szín rövidebb lett, már nincs hely körüljárásra, ha bennt van a másik személykocsi. 2. A Csömödéri Kisvasúttól jöttek, hogy a 3. vágány kitérőjét „ugyan adják már oda”, mert szükségük van rá. Hősiesen helytálltunk, és megvédtük a már akkor is 500.000 Ft-ot érő kitérőt. 3. Tavaly egy vállalkozó meglátta a parlagon hagyott személykocsit, és elkérte az önkormányzattól(információim szerint nem is kellett fizetnie érte). A vasút mindenesének sikerült megmenteni a kocsi két forgóvázát. (Ezután attrocitások érték, mert pont az lett volna a legnagyobb érték – a mérlegen). 4. A forgóvázak a városgondnokság telepére kerültek. Kismarosról jött P., és mindössze 80 000 Ft-ért vásárolta meg a két forgóvázat! 5. Napjainkban: a garázs beázik. A személykocsi egyik vége szinte teljesen szét van rohadva. Amúgy raktárnak és kiállítóteremnek használják. Évente átlagosan 4000 utas van, ebből 2000 kedvezményezett(gyerek). A kisvonat naponta 8-at fordul(9:00, 10:00, 11:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00), átlagosan 15 liter üzemanyagot fogyaszt(viszont az árából visszaigényelhető a közúthasználati díj). Az üzemidőszak május 1.-től augusztus 31.-ig tart. Májusban hétvégente jár a vonat. A legtöbben július 1. és augusztus 20. között utaznak. A kedvezményezett jegy 50, a teljesárú 100 Ft kb. tíz éve. Az utasok nem helyiek, és nem németek. Diákcsoportok az ország különböző pontjairól.
Amikor 1971. augusztus 20.-án megnyitották a vasutat, már készen voltak a tervek a folytatásra. Újbögre szerették volna kivinni, majd behozni Tiszakécske állomásra, és a főutcán ment volna vissza a jelenlegi szakaszhoz. 30 km sín került Tiszakécskére(a ceglédi kisvasútból), de nem épült meg. A sín most kerítésként szolgál a környező portákon.
Ha az utasok száma a háromszorosára nőne, és a jegy árát háromszorosára emelnék, már nyereséget termelne! Idén mindenképpen lesz áremelés, az, hogy a menetdíj 50 Ft, azt kimondani is szégyen.
Idén elképzelhető, hogy utoljára üzemel a kisvasút. A mozdonyvezetőnek elege van. 14 éve csinálja, és már nem bírja a folyamatos rombolást. Ha nem sikerül hozzá hasonló embert találni az elkövetkezendő 10 évre, lehet, hogy végleg lemondthatunk a kisvasútról.
Így állunk tehát 36 üzemév után. Jelenlegi állomány: 1 Cak, 1 Ckk, 1 C50(3372). Mindenből pont kétszer ennyi volt…
1.Írjak levelet a MÁV Startnak, hogy gratulálok, ma a 37124-esen dolgozó jegyvizsgáló annak ellenére, hogy Bz-szerelvény volt, tökéletesen ellátta feladatát? (ez így volt)
2. Vagy írjak levelet, hogy a vonal páratlan vonatain több esetben csak két fontos megállóhely után kezd dolgozni, annak ellenére, hogy Usgyi volt?
Annyira hülyék, nem fogják fel, hogy a saját munkahelyükkel játszanak. És amikor a 2. ponton gondolkozok, nem az jár a fejemben, hogy kibasszak velük, hanem az, hogy segítsek rajtuk, és egyúttal a vasúton is. --> "Érted és Rád haragszom!"
Egy biztos, ha meglátok valakit, hogy saját zsebre dolgozik, megy a levél a startnak.
Tiszakécske külterületére kitelepült a MOL. Földgázt keresnek.
Remélem fognak találni. Mivel a vasúthoz közel van, van esély, hogy fellendítse a teherforgalmat. Ez magával hozhatja a Tiszakécske-Szolnok közötti állomások teherforgalmának növekedését is...