Sikerült hozzájutnom egy Szevafém által gyártott ismeretlen típusú használt rotához, ami Briggs motoros, működik, de lenne pár kérdésem, mert információkat nem kaptam hozzá.
Sziasztok hozzáértők! Segítsetek egy amatőrnek! Kf-es kb 20 éves kapagépem van egy legyengült Briggs Stratton 3,5 ös motorral. Az érdekelne, hogy Honda GCV 160 motort ha veszek hozzá, átalakítás nélkül rátehető-e az amúgy kiváló hajtóműre vagy sem? A fórumon olvastam, hogy ez az egyik legjobb motor és a régi hajtómű jobb mint az újak. Na meg így lényegesen olcsóbb mint komplett újat venni. SOS! Előre is kösz a jó szándékot.
Úgy látom, hogy a beépíthető gcv motorok árai is változtak, csak azoknál az aktuális euroárfolyamot veszik figyelembe. Lelenleg a gcv 135 olyan 54.000 körül kapható a gcv 160 59.000 körül. az árlista:
Nekem is van egy 27 éves Briggs motoros RK-02-es kapám. A hajtómű részével különösebb gondom nem volt. A motor része az apróbb hibáktól eltekintve megbízható. A motorok után olvasgatva, arra a következtetésre jutottam, hogyha valaki strapabíró motort akar venni akkor OHV (alul vezérelt felül szelepelt) modelt vegyen. A Hondának a GX, Briggsnek az Intek, a Tecumsehnek a Formula típusú motorjaik OHV rendszerűek. Honda fórumon olvasgatva is felmerült ez a kérdés, hogy ferdén van összerakva a motor. Elsőre lehet, hogy furcsán néz ki, de ott azt írták, hogy a gyár 1000 üzemóra élettartamot ad a Honda GC, GCV (OHC) elrendezésű motorjainak, hozzátették, hogy a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a Honda OHC motorjainál 2000-2500 üzemóra a motor élettartama. Aki ennél többet szeretné használni annak ajánlották a GX (OHV) rendszerű motorokat ezek perselyes motorok. Egy másik fórumon még írtak a MARCI 55 kapáról, hogy a hajtómű része jó, csak a csoroszlyatartót kell megerősíteni. A MARCI55 aljat lehet kapni motor nélkül 6 kapataggal 50.000 Ft- ért, és erre olyan motort tesz amilyet akar. A Hondának a GCV 160 5.5 motorja 54.000 Ft, a GCV 190 6,5 Le motorja 64.000 forint. A Briggs Qvantum XM55 motort 51.400 forintért árulják. A Honda motort könnyebb beindítani, mint a Briggset.
Elnézést,kérdeztem aztán szépen eltüntem.( a számítógépem csak kék-fehér üzemmódban és csak egyirányú kommunikációt volt hajlandó folytatni).
Honda-Biriggs motor?
Beszéltem egy másik szerelgető emberrel is aki szerint jobb a 6 Le Briggs, mint a Honda motor (ha oldalról rá nézel, mintha ferdén lenne kettévágva -magyarázta).
Szerinte vegyek egy Szeva-fém -es RK akármit Proton motorral, annak legjobb a rotarésze, és három-négy év mulva mikor a Proton szétmegy vegyek rá egy Brigs -et .
Gondoltam közzéteszem az általam körüljárt ékszíj + lánc meghajtású rotációs kapák 2009-es februári árait, hátha valaki szeretne ilyen típusú gépet vásárolni. Az árak brutto árak.
Honda FG315: A hivatalos 2009-es honda árlista alapján 154.560 Ft, Az elektrikoban láttam még ugyanezt a gépet 144.900 Ft nem tudom, hogy ez még aktuális-e a honlapjukon fentvan. A honda FG 315-re 3 év garanciát adnak. 2x3 kapataggal értékesítik.
Szevafém RK05/B: Gyárilag 2x2 kapataggal adják, csak 5.5 Le Proton motorral szerelik így 132.000 Ft. 3. kapatag 8400Ft/pár. Így összesen 6 kapával: 140.400 Ft.
Robi-202LX: Úgy tudom, hogy 2x3 kapataggal szerelik, 5.5 Le Briggs vagy Tecumseh OHV motorral 128.100 Ft.
Husqvarna T500RH: Honda GC160 motorral 2x3 kapataggal szerelik. Magyar nyelvű oldalon nem találtam árlistát, de külföldi oldalon igen így az ára 699.00 font. Átszámítva a mai árfolyamon: 243.042 Ft.
Még annyit hozzátennék, hogy a Szevafém és a Robi bowdenes szíjfeszítést alkalmaz, míg a Honda és A Husqvarna pneumatikus szíjfeszítést használ, a motor szivohatását használja fel, kicsit olyan mint az autókban a fékrásegítő.
Én is kapagép vásárlás előtt áltam. Eddig egy régi RK-02 kapát használtam. A fórumot olvasgatva a ékszíj + lánc meghajtású gépek kerültek előtérbe a megbízhatóság és a könnyeb munkavégzés miatt. Így került szóba a Honda FG-315, Szevafém RK-05/B, Robi 202-LX, Oleo Mac MH 190R, Husqvarna T500RH. A Husqvarna nagyon hasonlít a Hondára csak más a szine és a burkolat vonalvezetése. Tegnap sikerült vennem egy FG 315-öst tavalyi áron, úgyhogy már nagyon várom a jóidőt. Az alábbi linken tájékozódhat az árakról: http://www.wilker.hu/wilker/index.php/web-shop?page=shop.browse&category_id=116 . A Robi 156/H 104.500 Ft.
Van két eladó Robix 151-es kapáló gépem.Az egyik teljesen üzemképes.Másik 90%-ban van egyben,de motorikusan üzemképes(alkatrésznek).Tartozékokkal együtt,kettő egyben 40000ft.Utánfutó,Golf hátsó híddal(alufelnis) 15000ft. j.norbi@freemail.hu 06-30-3085713
Sziasztok! Robi-55 ös kapámmal az a gond hogy 500. rántás után beindul egy kicsit pörög de fel sosem pörög. ha nem nyomkodom azt a bezinpumpálót a karburátoron akkor leáll. szétszedtem a karbit kipucoltam, de nem lett jobb. Talán ha az előgyujtást állítgatom?
Érdekes:az én gépem is most lessz 28 éves.Egyszer kellett gyűrűzni,meg egy szimeringet cseréltem a hajtóműnél az egyik oldalon azonkívül csak olajcsere meg egy pár ékszíj,de az fogyóeszköz.(Honda F600Y)
Hát pont azt csinálom most.De hát a kedves felhasználók akiknek pl.vizszintes ékszíjhajtású BRIGGS motoros rotációs kapájuk van biztosan el vannak foglalva a hóeltakarítással,vagy pl.egyáltalán nem fórumoznak.
A kereskedő hozzá-állása mindig érdekes érzéseket kelt bennem.Próbálom megérteni a szándkékát, hogy egy potenciális balekot lát-e bennem, akire a nagyobb eladási haszonnal- vagy a nehezebben eladható termékét rásózhatja (ilyen is van),vagy korrekten elmondja ismereteit az adott termékről, mint most a kapagép pl. és úgy építi a piacát, hogy máskor is vissza menjek hozzá olajért,gyertyáért meg ha már ott vagyok akkor a láncfűrészhez is kell héha ez-az meg sok minden máshoz amit Tőle fogok megvenni.Nekem nem kell szeretni a kereskedőket, de tisztességes magatartásúakat bántani sem fogom ok nélkül.
Volt most a kapagépek nézegetésekor az egyik kisgépes boltban , hogy nagyon "vevőlenyúlás "érzésem támadt.A kivőltől már rozsdásodó kinai motorra rámondta, hogy szinte jobb mint az igazi jappán, a másik gáp szarvfelüggeszését (40x40 zártszelvény 50x4-es laposvason találkozik a motornál) gyengének találván valami olyasmit válsazolt, hogy akik csinálják mittudomén milyen kft-ből váltak ki és biztosan értik a dolgukat, csupa semmitmondó időpocsékoló információ.
Ezért olvasom általában az ilyen fórumokat, hogy mások jó-rossz tapasztalát megismerjem.Én marha vettem pl.egy MTD 790-es fűkaszát miden előzetes információ nélkül mert szét lehetett a szárát szedni ,aztán szívtam vele mint a torkos borz.
B 1600 DT . De nem csevegtünk mi már egyszer egy másik fórumon ???
Tavaly januárban vettem 1050 000 ért 420 óra volt akkor benne . Gond nincs vele , ha csak az nem , hogy az egyik hidraulika csatlakozó szivárog , azt ki kell cserélni .
Ahogy nézem az árakat , nincsenek nagy különbségek , itthon nagyon összebeszélnek a kereskedők , szerintem kicsit drágán adják ( a hollandokhoz képest ) , bár ez az euro árfolyam azért rendesen bekever .
A vásárlásnál szerintem arra kell figyelni , hogy bontatlan legyen a gép , mert amelyiknek a motorját már buherálták , annak biztos meg volt az oka , tehát ha azt mondják , hogy frissen felújított a motor ... na azt nem kell megvenni . Szerintem ezek a motorok normál használatban ugyanannyit elmennek , mint a nagytraktorok ...tehát akár többezer órát is .
Én szántok , rotálok , kultivátorozok , permetezek , füvet nyírok , stb ... csak cserélem a munkaeszközt és megyek . Tervbe van véve egy nagyobb gép vétele is , úgy 35 - 40 le körüli , de maradok a japán gépeknél , meg nem fordulna a fejemben , hogy Agt- t vegyek . Csak érdekesség kép a 25-ös Agt -nek 2 hengeres léghűtéses motorja van , ellenben a 16 os Kubotában is már 3 hengeres vízhűtéses a motor .
Kicsit szűk keresztmetszetű az elképzelésed . A Tz4k és a kisrába egy kategória de az Agt meg a Ferrari már nem . Árban legalább háromszorosa az előbbinek .
Nem említetted a Kínai és a Japán kistrakikat , amik akár már Tz4k áráért is megvehetők , de szinte azt tudják amit az Agt kategoriájú gépek .
Nekem Kubotám van , maximálisan elégedett vagyok vele , ismerősömnek a Tz4k-ját hajtottam néha , hát ég és föld a kettő közti különbség , bár névlegesen csak 2 le a különbség , de szerintem a Kubota kétszer olyan erős a használatban .
Nézz körül a japán kistraktorok között , hatalmas a választék igénynek megfelelően és árban is nagy a szórás . Szerintem kiforrottabb gépek , mint a szocialista ipar remeki .
A ROBI 55-ös gépem a nyírségi homokkal-gyomokkal vívott sok éves küzdelme során a felnőttkor küszöbére lépett . Mikor szándékai nemesek órákat sőt éveket dolgozott különösebb gond nélkül. Ezen időszak alatt elhasznált egy csigatengelyt bronzkerekestől, csapágyakat, szimmeringeket, tűszelepet, úszót, kapatag végéről a tárcsákat stb., s két éve kapott fúrás után új dugót is. Szóval mozgalmas múltja van. Működése bizonytalanná vált, ezért egy ideje érik a csere gondolata.
Betévedvén a P..ker nagyboltba kirakva akciós Robi 156/H , ára125e Ft törzskártyásoknak 112.400-ért.
Jönnek a kérdések. Ez sok vagy kevés? Azt “suggalja” a közvélemény, hogy a “multik” főleg “gagyikat” forgalmaznak (Amekkorát az MTD 790-es fűkaszámmal szívtam ezt gondolkodás nélkül elhiszem).
Ez most akkor milyen gép? Irány a szakkereskedés, mégis más ha szakember véleményét is hallja az ember.
Vásárló szinte senki , igy tudtunk beszélgetni.
Hát az a Honda motor, az már nem olyan szép “kislány” mint régen volt. Gyakran hozzák vissza főként dugulási, karburátor gondokkal- nagyon érzékeny a tiszta benzinre, jobb a Birggs & Stratton motor, kevesebbszer hozzák vissza. Volt a boltban vízszintes ékszíjhajtású kapagép is. A boltos szerint kevesebb a meghibásodási lehetőség és olcsóbb is a javítása mint a kúposnak, viszont kapakés-hajtómű körben a Robi a legjobb . Kérdezem, ha a Robi 55 a maga 50 ccm-vel “simán” megzabálta a csigatengely fogait (mint a zsiletpenge olyan vékony lett, olaj-csapágy-szimmering nem elhanyagolva) akkor mi várható egy 160-190 ccm-es erőgéptől?
Szoktam olvasni a fórumot, itt is sok érdekes , jó dolog leírásra kerül .Viszont nem emlékszem , hogy lett volna tárgyalva az ékszíjas hajtás. Van –e valakinek tapasztalata a tartósságáról ? És továbbra is izgatnak az elején feltett kérdések.
Család beleegyezett egy kertitraktor beruházásba. Egy TZ4K, kis Rába méretű megbízható típust keresek. Van aki az AGT-t és van aki a Ferrarit ajánlgatta, Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatosan? Milyen gyártót érdemes megnézni? Esetleg van valami összehasonlítás ebben a kategóriában a web-en?
Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy az F410-es Honda kapálógép kapakihajtásának a mérete megegyezik-e az F400-éval (konkrétan a hajtóműházból kijövő hatszög méretére gondolok). Ugyanis az F400 körmös kerekét szeretném feltenni az F410-re. Lehetséges ez?? Előre is köszi