Keresés

Részletes keresés

naaras. Creative Commons License 2008.05.06 0 0 521
uj gyertyat kapott es indul is :)
csak ujabb problema adodott. inditas utan a kapa alig akar forogni, mintha nem lenne benne ero. karburatort szetszedtem, kompresszoral kifujtam, de ugyanaz.
valaki esetleg tapasztalt mar ilyen jellegu problemat? /2utemu robi 55-os/
misikt Creative Commons License 2008.05.06 0 0 520
Én szoktam látni. Égetsd ki, ha nincs kéznél másik gyertya.
Előzmény: naaras. (519)
naaras. Creative Commons License 2008.05.06 0 0 519
hello!
egy olyan kerdesem lenne, hogy a gyertyaszikra lathato kell legyen vagy sem? mert en szikrat nem latok, csak a kezemen erzem. ill mar azt sem annyit rangattam azt a tragacsot es nem indul :/
Sky222 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 518

Sziasztok!!! Azért írok mert sokan szidják a robi 55öt. Nekem is van egy 10 év állás után kb 5 óra alatt újjávarázsoltam azóta (2 éve) dolgozok vele kisebb nagyobb hibái vannak(karbi szarakodott, új úszótengely azóta az is jó). Idén tavasszal volt egy fúrása mert az egyik zéger még ismeretlen okok miatt kirepült (több mint 20 éves technika) immár 60ccmel(40.75mmes 41 mm a 60 ccmes) már túl vagyok a bejáratáson gyepet felkapálja szóval jó gép csak törödni kell vele. Jah még a kormányt kellett hegeszteni 2szer meg egyszer az ekéjét (nagy a nyomatékXD) szóval évi kb 70-80órát megy és a mai benzinárak mellett az alkatrész aprópénz (3800huf volt öszvisz a fúrás dugó csapszeg felső tűgörgő gyűrűk 2 új zéger) benzinből meg most bejáratva 0.5-0.75 liter/óra, lényeg ha megfelelő olajat használsz és figyelsz rá szerintem akár a 4ütemű csodagépekkel is felveszi a versenyt. Indításról annyit ha napon hagyom 1-2 hétig állni második rántás ha 'hűsöl' általában elsőre. Azért egy huszonakárhány éves géptől nem rossz, munka közben meg halkabb mint egy fűnyíró. Nah ennyi nekem megérte fúratni. 

               

                                                                                                             Sky

Pityorka Creative Commons License 2008.04.29 0 0 517
Sajnos így van, nem túl környezetbarát, nem is alkalmazom, mert nem művelem, inkább nyírással tartom karban a területet, így lassanként kialakult egyfajta természetes gyeptársulás az évek során. Inkább ott lenne megoldás ez, ahol művelésbe kell fogni a területet. Sajna a gyökereket maradéktalanul el kell távolítani, és el kell égetni, mert képes a félredobott gyom újrahajtani, sőt, a rotakapa ahogy húzza magával esetleg még nem fertőzött területen is megjelenhet, egy gyökérdarabka is elég hozzá.
Előzmény: misikt (516)
misikt Creative Commons License 2008.04.29 0 0 516

Igen, sajnos ez így van, csak azért nem említettem, mert nem annyira környezettudatos a dolog. Egyébként intenzív műveléstől is eltűnik évek alatt, de ha van mellette gyepes terület, vagy egy telekhatár, akkor mindig tőr befelé.

 

A fő gyomírtás megfelelő ideje az ősz, mert ekkor a növényben a nedvek áramlása a gyökér felé intenzív. Ilyenkor érleli a gyökerét az átteleléshez. Ekkor egy levélen felszívódó, de gyökérre ható gyomírtószer nagy pusztítást végez. Ilyenkor tavasszal, nyár elején "leperzseli" a levelet, de hamarosan újra kihajt.

Előzmény: Pityorka (515)
Pityorka Creative Commons License 2008.04.29 0 0 515
Nem teljesen rotakapával kapcsolatos hozzászólás, de talán hasznos. Nekem is olyan a területem, hogy elég sok tarackos növény van benne, rotakapával teljességgel reménytelen művelni, ezért nyírom. Viszont olvastam egy régebbi könyvben (azt hiszem Bálint György régi könyvében) hogy le kell gyomirtózni, megvárni míg újra hajt, akkor megint gyomirtózni és utána könnyebb kitakarítani a tarackolókat.
misikt Creative Commons License 2008.04.29 0 0 514

A kultivátor (lagalábbis amit én láttam, késes) szinte csak kelő gyomok "ellen" jó. Ha nagyobb a gyom, és mondjuk még egyszikűek is vennak benne, akkor az történik, hogy nem vágja el gyökérnyak alatt, hanem tolja maga előtt.

Olyan, mint a kapálás. Ha kicsi a gaz, húzhatod holyamatosan a kapát, ha meg nagy, újra és újra be kell vágni a gyomos területbe. Míg az előbbi módszer útánozható géppel, az utóbbi nem.

Vagy ott van a tolikapa (egyes vidékeken dekkelő, dikkölő). Azzal is úgy kell dolgozni, hogy nagy lendülettel előre kell tolni, majd kicsit visszahúzni. Aztán megint előre, megint vissza.

Jó munkát!

Előzmény: szivellaBella (513)
szivellaBella Creative Commons License 2008.04.26 0 0 513
Köszönöm a választ. Ma neki is duráltam magam a területnek csak úgy szimplán a kapákkal. Nem ment olyan rosszul. Azért remélem, hogy az adaptereket is használni tudom majd, ha kitakarítottam a földet.
Előzmény: misikt (511)
kicsee Creative Commons License 2008.04.26 0 0 512
Nagyobb körmös kerék + előre még vagy 20-30 kila súly. Próbáld meg majd így.
Előzmény: misikt (511)
misikt Creative Commons License 2008.04.26 0 0 511

Szia!

Ahogy írtad: "Vettem egy Szentkirályi rotárort"

A kulcs-szó a rotátoron van. Ezek a gépek, bár van hozzá sokféle adapter, alapvetően rotátorozásra valók. A késes kultivátornál szerintem tartack ellen többet ér, ha felrotátorozod. A tarackot igaz így sem bírod majd kiírtani. Egyébként a jó homoki tarack még egy MTZ -t is megfogja.

A sebességfelező nem vesz le a motor etejéből, hanem lassítja az áttételt, amitől növekszik a nyomaték. Ez lehet, hogy inkább "szántáshoz" való, kultivátorhoz lehet, hogy meg lehet próbálni nélküle. Hogy a gép ne ássa el magát, a kerék szélességének növelésével lehetne kísérletezni.

Előzmény: szivellaBella (508)
szivellaBella Creative Commons License 2008.04.26 0 0 510

6, 5 LE-s. Ennek vigyorogva bírnia kell.

 

Valószínűsítem, hogy ezek a kiegészítők tökéletesen tiszta, gyommentes és emelett egyenletes talajon nyújtják amit kell. A terület, amit megakartam kultivátorozni, fel lett szántatva ugyan, ha jól tudom egyszer meg is lett tárcsázva (elég trehány módon szvsz) de ennek ellenére eléggé, sőt nagyon tarackos.

 

Kiskörmöst küldtek, és lehet, hogy ez a baj. Ugyanis állandóan elült a gép, megüllyedt, elkarapart és úgy kellett kirángatni.

Előzmény: alfi13 (509)
alfi13 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 509
Hány lóerős motor van a kapán?
mert szerintem 5 LE alatt ne is kisérletezz .
Előzmény: szivellaBella (508)
szivellaBella Creative Commons License 2008.04.25 0 0 508

Sziasztok!

 

A Kerti gépek topokban javasolták, hogy írjam le ide is a gondomat, minthogy itt kifejezetten a rotátorokról van szó. Szóval a helyzet a következő.

 

 

Vettem egy Szentkirályi rotárort és néhány adaptert hozzá (töltögető eke, jobbraforgató eke, kultivátor stb.). Ma feltettem rá a kultivátort, előtte a sebességfelező adatptert. És... és nem bírtam vele kultivátorozni. Állandóan elakadt. Igaz, hogy a föld, amit meg akartam ekekapázni, eléggé tarackos, bár meg van szántva. Szóval elősőre úgy tűnt, hogy befürödtem mind a kultivátorral, mind a sebességfelezővel. Mire jó egyáltalán ez a sebessgégfelező, ha a motor erejéből elvesz? Ha valaki tud erre valamit mondani, kérem, hogy írjon!

 

Üdv.

gyurr Creative Commons License 2008.04.24 0 0 507

Szia Gépdoki!

Köszi a segítséget a Robi 55 ügyében.

A helyzet a következő:

3 napi kemény szívás után végre elindult. Szerintem kuplung hibája van. Azért nem indult el, mert ahogy be akartam rántani, mindig forgatta (volna) kapásból a kapafejeket is, és így nem tudott elindulni. Az tűnt fel, hogy ahogy rángattam, egy idő után kezdte magát beásni. Megemeltem az elejét, aztán pöcc-röff. És kapásból forog a kapa is, ahogy meg leteszem meg is fullad. Ha picit több gázt adok neki, akkor meg lassan pörög fel, de aztán majd elszáll. Szóval erre jutottam.

Következő kérdés: a téli pihenő alatt van esélye annak, hogy beáll a kuplung? Abban bízom, szétszedem, kitakarítom, aztán jó is lesz. Csak ma már rám esteledett. Van valami reális esélye szerinted, vagy a "tünetekből" kiindulva más szerinted a baj?

Előre is köszi, gyurr

Előzmény: gépdoki (501)
4125 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 506

így van, nem attol függ a minőség hogy ki és hol gyártja, hanem hogy mennyire néznek rá a körmükre, azaz milyen a minőségellenörzés!

 

kicsee Creative Commons License 2008.04.23 0 0 505
Bár ez a láncfűrész topicból van, attól függetlenül olvassátok, hiszen itt a motor a lényeg. Ezeknél a rotiknál szerintem nem is a motorral lesz majd gond, hanem a hajtással... Miért kerül egy Szentkirályi vagy Oleo-Mac 100k-140k-ba ez meg a harmadába-negyedébe.
Láttad már ezeknek a pl. hajtásházát? Az is jelenthet valamit... mondjuk nem sok jót)


MTD. Én azt gondoltam elsőre, hogy mivel az Alpina fűrészeket itt rakják össze, logikusan az MTD fűrész is az lesz, de nem, ez valami más, valóban semmire nem hasonlít, épp ezért feltehetőleg saját. Vagy majd kiderül. Gyártó országként USA van feltüntetve, ezt aki akarja elhiszi, aki nem nem. Lehet felhívom majd őket.

Motor és fűnyíró. A ThorX elnevezésű motor a sajátjuk, nemrég hozták be az európai piacra. Előtte amerikában gyártották, elvétve fellelhető őskövület példány belőlük. (Egyik kollégám nagyapjának van ilyen 600éves ThorX motoros fűnyírója a tanyáján, eredete ismeretlen, ő is használtan vette 380éve.) Ezek a mostaniak már nem meglepő módon kínában készülnek, de ettől még nem rosszak, sőt! A meghibásodás valóban elenyésző!


Az MTD ma már vállalatcsoportnak tekintendő, kb mint a Husi. A sötétzöld, Bolens márkanevű gépek a legolcsóbb szegmens, ezeken volt először ez az új, kínai ThorX motor. Egyébként a Bolens az egyetlen olyan márkája az MTD-nek, ami a saját "gyereke", direkt az olcsóbb gépeik miatt hívták életre annak idején. Kicsit hasonlít ez a Husqvarna-Partner pároshoz. A piros, echte MTD illetve amerikában YardMachines gépek a közép kategória. A Yard-Man már egy kicsit ezek fölött van, a White Outdoor és Troy-Bilt is hasonló kategória. Legteteje a Cub-Cadet és a Cub-Cadet Commercial. Ezek közül a hivatalos magyarországi forgalmazásban a Bolens, az MTD, a Yard-Man és a Cub-Cadet márkanevek vannak. A többi nem az MTD Hungaria-n keresztül érkezik! A történethez hozzá tartozik, hogy nálunk csak főként fűnyírók és kisebb trakik összeszerelése folyik az Alpina láncosok mellett. A vágósztalt sem ők gyártják, hanem egy külsős cég. A motorok pedig jönnek a saját hazájukból. ThorX, Briggs, Honda vagy Kawasaki, utóbbi kettő, de főleg a Kawa a legteteje. A Tanaka mellett egy időben az amerikai McCulloch is tagja volt a családnak, de aztán ők pattintva lettek. A Tanaka sem hiszem, hogy sokáig bent marad, lévén a Hitachi felvásárolta az egészet. A lánfűrészei már el sem érhetők a lapon.


Egy szó mint száz, az MTD-vel sosem volt garanciális problémánk, korrektek és viszonylag gyorsak is. A kínai ThorX motor eddig bevált, én nem félek a fűrészüktől sem.
meszizs Creative Commons License 2008.04.23 0 0 504
Köszi elolvastam, de mielőtt ide írtam, már akkor túl voltam az olvasáson.
A kérdésemre nem jött meg a válasz. Jobb a felülszelepelt, csapágyazott stb. motor. De milyen motor a THORX? Ki gyártja valójában, valakinek van ilyen, valaki használta már? A TESCO-ban most lehet kapni MTD 40PO típusú, Thorx 3,5Le motor 40cm vágószélesség, acél ház, 60literes fűgyűjtővel 35000ft-ért. Ezt megéri vagy sem? Ha az általad említett lapot elolvasom, akkor ez a jó, de hát mindeni a saját lovát dicséri!!Ezért kérném, hogy tapasztalatokat és ne katalógus adatokat írjatok. Köszi Mészi
Előzmény: 4125 (503)
4125 Creative Commons License 2008.04.22 0 0 503
Előzmény: meszizs (502)
meszizs Creative Commons License 2008.04.22 0 0 502
Sziasztok hozzáértő és fűnyírókat látott szakik!!
Segítséget szeretnék kérni. Apósom megbízott, hogy a TESCO gazdaságosban vásároljak egy fűnyírót. De milyent? Az MTD-nek két változatát találtam, az egyikben THORX, a másikban BRIGGS motor van. Az számomra egyértelmű, hogy csakis fémházast fogok venni, de melyik, ill. mílyen motor legyen benne? A BRIGGSt valamílyen szinten már láttam és az én fűkaszám is ilyen, de valami tanácsot, jó és rosszat kérlek írjatok a a motorokról. A THORX tényleg kínai és nagyon rossz, vagy csak ilyesztgetnek? Az meg, hogy a Tesco forgalmazza nagyon barátságos áron ez egy kicsit ijesztő. Várom a bölcs és hozzáértő válaszokat. Köszi szépen. Mészi
gépdoki Creative Commons License 2008.04.22 0 0 501
Szia gyurr!

A Robi-55 ben friss a benzin? Ugyanis ha még az őszi benzin van a gépben, akkor lehet, hogy "megdöglött". Cseréld le a benzint, a karburátorból is takarítsd ki. Lehet, hogy a benzinből kivált a parafin, ami képes a fuvókákat eltömíteni. Ezeket is takarítsd ki.

Indítás: szivató rá, gáz rá, határozott mozdulattal beránt.

Előzmény: gyurr (500)
gyurr Creative Commons License 2008.04.22 0 0 500

Sziasztok fórumozók!

 

Olvasva az utólsó néhány hozzászólást, egy hasonló problémás dologban kérném a segítségeteket.

 

Robi 55.

Most örököltem a kis aranyost. Tavaly ősszel állítólag szépen leállt, de a tavaszi újraindulás nehezen akar összejönni. El is indul, de gázadásra lefullad. Most egész délután azzal szenvedtem, de most már csak egy pöff sem akar összejönni.

Gyertyát kivettem, szikra van.

A légszűrő csövét levettem, a szivató mögött a karburátorban benzin van, de mégis semmi.

A gyertyát kivettem, megrángattam anélkül is, hátha túlszívta magát, de igy sem jártam eredménnyel.

A gyújtás kondenzátorja alatt találtam egy zöld színű vezetéket, ami sehova sem megy, csak úgy lóg egy saruval. Annak hol lenne a helye?

A légszűrőház teteje olyan, mintha egy nagy gomb lenne, be lehet nyomni, aztán rugó visszanyomja. Annak van jelentősége?

Hogy kellene igazság szerint indítani? (szivató elfordit, gáz kell, vagy nem?)

Bocs, hogy ennyit kérdezek, de még sosem volt ilyenem, nem is használtam, de most hogy füvesítünk, nagy a lelkesedés...

 

Várom segítségeteket, és előre is köszi.

gabesz961 Creative Commons License 2008.04.21 0 0 499
A fúvóka nehezen tisztítható lehet hogy meg van szűkűlve. Ha nincs szűkítő a karbin akkor a légszűrőcsőben kell lenni a szűkítésnek. A megszakítóhézag 0.3mm az előgyujtás 2mm, ezt fontos beállítani pontosan. A levegőcsavar 0.5-1 fordulatra kitekerve.
Előzmény: oKi (498)
oKi Creative Commons License 2008.04.21 0 0 498

Szia Gabesz !

 

A főfúvóka látszólag átfújható, bár elég kevéssé, de átjárható. Nem tudom, mennyire kell neki átfújhatónak lennie...

A motor elvileg nem kopott, tavaly lett fúrva + gyűrűzve...

A karburátortorok az az, ahol a légszűrőből jövő cső rá van bilincselve ?

Mert ha igen, azt levettem, és ott nincs semmi, csak a szivató pillangószelepe.

Ha menet közben leveszem a légszűrőtől jövő csövet, azonnal lefullad, ez jelent valamit, vagy így természetes?

 

Köszi

Előzmény: gabesz961 (497)
gabesz961 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 497
Szia oKi!
A Robi 52 Tomos motor van. Szivató nélkül nem szív elég benzint a motor. A legegyszerűbb hiba a főfúvóka, ha az jó akkor vagy szimeringes vagy kopott a motor.
A karburátortorok a légszűrőguminál meg van szűkítve egy műanyag szűkítővel, ha nincs akkor a légszűrőgumiban kell lennie a szűkítésnek ezt feltétlenül nézd meg.
Előzmény: oKi (496)
oKi Creative Commons License 2008.04.20 0 0 496

Sziasztok, Kapák Mesterei!

 

Segítségeteket kérem !

Van egy Robi 52 masinám, ami egy éves állás után nem akar működni. Nagy nehezen amit tudtam, kitisztítottam rajta, benzincsapot, karburátor úszóházát, 2db fúvókát.

Beindul, de járni inkább csak szivatóval akar, ha visszatolom, akkor fuldoklik, néha van csak pár ütem, ami járásra készteti. Ha kihúzom a szivatót, akkor el akar repülni, úgy felpörög (fűnyíró adapter van rajta épp.)

Gyújtás minden bizonnyal ok, mert szivatóval megy. De a gázadásra nem nagyon akar reagálni.

 

 

Köszönöm a tanácsokat előre is.

ugyörgy Creative Commons License 2008.04.09 0 0 495
Sándor-Fesszer Kft. Szomód, Alma u.16. Tel 491 096 (itt csak szervíz van, nagyobb az esély, mint a rotációnál és csak 4 km-re van tőle :)))) ) én is ma jártam ott..
Előzmény: katuska305 (492)
katuska305 Creative Commons License 2008.04.09 0 0 494
köszi szépen, ez a tatai remek lesz, meg egyszer koszonom
Előzmény: dvrody (493)
dvrody Creative Commons License 2008.04.08 0 0 493
Szia Katuska 305 www.rotaciotata.hu tel 06-34-382-813 vagy www.agroforg.hu 06-1264-4383
katuska305 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 492
sziasztok ! nagyon nagy problémám van és egyszeruen nem boldogulok. szuksegem lenne egy [b]ROBI 151-es KERTIKAPÁLÓGÉP-hez - CSIGATENGELY & FOGASKERÉK.[/b] legszives, ha valaki tudna segiteni ill. ajanlani valami uzletet, ahol ezek kaphatoak, nagyon megkoszonnem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!