:) igen van benne olaj. lehetseges, hogy a boltos rossz gyurut adott? vagy akkor be se indulna? a motor meg nem volt furva soha, es kaptam hozza 2 db babetta gyurut. kiprobaltam ugy inditani, hogy szet volt szedve a kuplunghaz. forgott mint az allat :)
Nem tűnik úgy, hogy nagyon el van kopva, de a felülete lehet, hogy kifényesedett. Csiszolóvászonnal csiszold meg, a harangot meg zsírtalanítsd le, de szerintem nem ez lesz a hiba.
sajnos nem :/ elobb szetszedtem a kis masinat. az nem lehet, hogy a ket oldalan levo barna valami el van kopva es ezaltal nem forog a kapa kellokeppen? mert ha az also reszet kezzel forgatom akkor a kapak is forognak vele, szoval nincs szettorve benne semmi.
a motort tegnap elott szedtem szet es nem kopott. az egesz gep nem volt hasznalva osszesen 1 napot, 10 evet allt a garazsban. marciusban beinditottam, megkapaltam vele a kertet, elraktam. Egy baratom kolcsonkerte, nala 5 perc hasznalat utan megallt. Elvitte egy szerelohoz akinel ott allt 3 hetet de hozza se nyult. hazahoztam. A blokkot osszehuzo 4 csavar kozul elvolt torve az egyik, azt kicsereltem, kapott uj gyuruket, tomitest, gyertyat. Akkor marad a kuplung , de ahhoz nem ertek sajnos.
Én is Robi-55 védelmében szólnék. Na de nem mindíg volt ez így. Voltam úgy vele, hogy nekiesek fejszével és ütöm ahol bírom. Apósomé a kiskapa, ő nem nagyon figyelt oda rá. Mikor igazán szükség lett volna rá, fél napig rángattam, leginkább a tenyerem hólyagosra, de após mondogatta, hogy be fog az indulni. Aztán meguntam és atomjaira szedtem. A dugattyúgyúrűből közel negyed darabnyi letörve, dugó lóg a hengerben, tömítések tropák, leállítógomb hiányzott, volt mit csinálni. A hengert fúrattam, újraperselyezték, új dugó, dugógyűrő, karbi kipucol, az összes fúvókából vettem újat, tömítésekből szintén, beállításokat ellenőriztem, összeraktam és azóta nagyon jól megy. Téli leállás után is pár rántás és indul.
Amire tapasztalataim szerint érdemes odafigyelni: -a légszűrője olajos, a légszűrőház alján mindig legyen 1/4-1/2 újjnyi olaj. -ugyanígy a kapatagok közepén levő csigahajtás olajszintje is legyen megfelelő. -egy időben simán beröffent, aztán gázadásra nem történt semmi. Rájöttem, hogy a karbinál a pillangószelep tengelyén van egy furatokkal ellátott rugós visszatérítésű fémlapocska, ezt mozgatná a gázbowden. Ha viszont a rugó rendesen beszennyeződik, akkor nem mozog, megragad és hiába "adod" a gázt, nem történik semmi. -volt olyan hibajelenség is, hogy egy idő után megfulladt, leállt. Kipufógó nélkül simán ment, tehát a kipufogó dugult el, ezt malacpörzsölővel kiégettük. -a karbin lévő levegőcsavart 3/4 fordulatra kell hivatalosan állítani -a kuplungszerkezet sehol ne legyen olajos, zsíros. -a trafóból a gyújtáskábel képes kilötyögni -1:40-es keverékkel egyáltalán nem füstöl, simán jár. Ha olajosabbat használtam képes volt a gyertya kormolódni és egy idő után emiatt nem indult. -leállítás után a karbin levő benzincsapot mindig elzárom és hosszabb leállás esetén a tüzelőanyagot is leengedem a tankból.
Remélem nem lesz reklám, de van Pesten egy áruház, ahol szinte bármilyen gyári alkatrészt lehet hozzá kapni elfogadható áron és nem kell a 2 esélyes bontott alkatrésszel bíbelődni. Ez az Agroforg Kft., IX. Táblás u. 29. De a gyárban is elég segítőkészek voltak, mikor infot kértem tőlük.
uj gyertyat kapott es indul is :) csak ujabb problema adodott. inditas utan a kapa alig akar forogni, mintha nem lenne benne ero. karburatort szetszedtem, kompresszoral kifujtam, de ugyanaz. valaki esetleg tapasztalt mar ilyen jellegu problemat? /2utemu robi 55-os/
hello! egy olyan kerdesem lenne, hogy a gyertyaszikra lathato kell legyen vagy sem? mert en szikrat nem latok, csak a kezemen erzem. ill mar azt sem annyit rangattam azt a tragacsot es nem indul :/
Sziasztok!!! Azért írok mert sokan szidják a robi 55öt. Nekem is van egy 10 év állás után kb 5 óra alatt újjávarázsoltam azóta (2 éve) dolgozok vele kisebb nagyobb hibái vannak(karbi szarakodott, új úszótengely azóta az is jó). Idén tavasszal volt egy fúrása mert az egyik zéger még ismeretlen okok miatt kirepült (több mint 20 éves technika) immár 60ccmel(40.75mmes 41 mm a 60 ccmes) már túl vagyok a bejáratáson gyepet felkapálja szóval jó gép csak törödni kell vele. Jah még a kormányt kellett hegeszteni 2szer meg egyszer az ekéjét (nagy a nyomatékXD) szóval évi kb 70-80órát megy és a mai benzinárak mellett az alkatrész aprópénz (3800huf volt öszvisz a fúrás dugó csapszeg felső tűgörgő gyűrűk 2 új zéger) benzinből meg most bejáratva 0.5-0.75 liter/óra, lényeg ha megfelelő olajat használsz és figyelsz rá szerintem akár a 4ütemű csodagépekkel is felveszi a versenyt. Indításról annyit ha napon hagyom 1-2 hétig állni második rántás ha 'hűsöl' általában elsőre. Azért egy huszonakárhány éves géptől nem rossz, munka közben meg halkabb mint egy fűnyíró. Nah ennyi nekem megérte fúratni.
Sajnos így van, nem túl környezetbarát, nem is alkalmazom, mert nem művelem, inkább nyírással tartom karban a területet, így lassanként kialakult egyfajta természetes gyeptársulás az évek során. Inkább ott lenne megoldás ez, ahol művelésbe kell fogni a területet. Sajna a gyökereket maradéktalanul el kell távolítani, és el kell égetni, mert képes a félredobott gyom újrahajtani, sőt, a rotakapa ahogy húzza magával esetleg még nem fertőzött területen is megjelenhet, egy gyökérdarabka is elég hozzá.
Igen, sajnos ez így van, csak azért nem említettem, mert nem annyira környezettudatos a dolog. Egyébként intenzív műveléstől is eltűnik évek alatt, de ha van mellette gyepes terület, vagy egy telekhatár, akkor mindig tőr befelé.
A fő gyomírtás megfelelő ideje az ősz, mert ekkor a növényben a nedvek áramlása a gyökér felé intenzív. Ilyenkor érleli a gyökerét az átteleléshez. Ekkor egy levélen felszívódó, de gyökérre ható gyomírtószer nagy pusztítást végez. Ilyenkor tavasszal, nyár elején "leperzseli" a levelet, de hamarosan újra kihajt.
Nem teljesen rotakapával kapcsolatos hozzászólás, de talán hasznos. Nekem is olyan a területem, hogy elég sok tarackos növény van benne, rotakapával teljességgel reménytelen művelni, ezért nyírom. Viszont olvastam egy régebbi könyvben (azt hiszem Bálint György régi könyvében) hogy le kell gyomirtózni, megvárni míg újra hajt, akkor megint gyomirtózni és utána könnyebb kitakarítani a tarackolókat.
A kultivátor (lagalábbis amit én láttam, késes) szinte csak kelő gyomok "ellen" jó. Ha nagyobb a gyom, és mondjuk még egyszikűek is vennak benne, akkor az történik, hogy nem vágja el gyökérnyak alatt, hanem tolja maga előtt.
Olyan, mint a kapálás. Ha kicsi a gaz, húzhatod holyamatosan a kapát, ha meg nagy, újra és újra be kell vágni a gyomos területbe. Míg az előbbi módszer útánozható géppel, az utóbbi nem.
Vagy ott van a tolikapa (egyes vidékeken dekkelő, dikkölő). Azzal is úgy kell dolgozni, hogy nagy lendülettel előre kell tolni, majd kicsit visszahúzni. Aztán megint előre, megint vissza.
Köszönöm a választ. Ma neki is duráltam magam a területnek csak úgy szimplán a kapákkal. Nem ment olyan rosszul. Azért remélem, hogy az adaptereket is használni tudom majd, ha kitakarítottam a földet.
A kulcs-szó a rotátoron van. Ezek a gépek, bár van hozzá sokféle adapter, alapvetően rotátorozásra valók. A késes kultivátornál szerintem tartack ellen többet ér, ha felrotátorozod. A tarackot igaz így sem bírod majd kiírtani. Egyébként a jó homoki tarack még egy MTZ -t is megfogja.
A sebességfelező nem vesz le a motor etejéből, hanem lassítja az áttételt, amitől növekszik a nyomaték. Ez lehet, hogy inkább "szántáshoz" való, kultivátorhoz lehet, hogy meg lehet próbálni nélküle. Hogy a gép ne ássa el magát, a kerék szélességének növelésével lehetne kísérletezni.
Valószínűsítem, hogy ezek a kiegészítők tökéletesen tiszta, gyommentes és emelett egyenletes talajon nyújtják amit kell. A terület, amit megakartam kultivátorozni, fel lett szántatva ugyan, ha jól tudom egyszer meg is lett tárcsázva (elég trehány módon szvsz) de ennek ellenére eléggé, sőt nagyon tarackos.
Kiskörmöst küldtek, és lehet, hogy ez a baj. Ugyanis állandóan elült a gép, megüllyedt, elkarapart és úgy kellett kirángatni.
A Kerti gépek topokban javasolták, hogy írjam le ide is a gondomat, minthogy itt kifejezetten a rotátorokról van szó. Szóval a helyzet a következő.
Vettem egy Szentkirályi rotárort és néhány adaptert hozzá (töltögető eke, jobbraforgató eke, kultivátor stb.). Ma feltettem rá a kultivátort, előtte a sebességfelező adatptert. És... és nem bírtam vele kultivátorozni. Állandóan elakadt. Igaz, hogy a föld, amit meg akartam ekekapázni, eléggé tarackos, bár meg van szántva. Szóval elősőre úgy tűnt, hogy befürödtem mind a kultivátorral, mind a sebességfelezővel. Mire jó egyáltalán ez a sebessgégfelező, ha a motor erejéből elvesz? Ha valaki tud erre valamit mondani, kérem, hogy írjon!
3 napi kemény szívás után végre elindult. Szerintem kuplung hibája van. Azért nem indult el, mert ahogy be akartam rántani, mindig forgatta (volna) kapásból a kapafejeket is, és így nem tudott elindulni. Az tűnt fel, hogy ahogy rángattam, egy idő után kezdte magát beásni. Megemeltem az elejét, aztán pöcc-röff. És kapásból forog a kapa is, ahogy meg leteszem meg is fullad. Ha picit több gázt adok neki, akkor meg lassan pörög fel, de aztán majd elszáll. Szóval erre jutottam.
Következő kérdés: a téli pihenő alatt van esélye annak, hogy beáll a kuplung? Abban bízom, szétszedem, kitakarítom, aztán jó is lesz. Csak ma már rám esteledett. Van valami reális esélye szerinted, vagy a "tünetekből" kiindulva más szerinted a baj?