Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Usgyi=Bp mot Fontos, hogy Bz mot, és nem BZMOT, BZmot BZ mot, bzmot meg hasonlók. Amúgy a Piroska az MD mot neve volt először. Legegyszerűbb, ha azt mondod, hogy nyuszibusz :)
Már sokszor meg akartam kérdezni most megint eszembejutotott. Hogyan kell hivatalosan kiejteni a Bzmot szót? Én áltlalában bézémotnak ejtem vagy csak bézének, de hallottam már bézmotnak meg bözömotnak is. Van, aki csak bűzmotnak hívja, ez amolyan gúnynév mint a Buzenka. De a legegyszerűbb megoldás a Piroska becenév. Elvileg a Bzmot a hivatalos neve, nem? Vagy azt csak MÁV adta neki? Mint az Uzsgyiknak a 6341-est, meg a Dezsőknek a 6342-est?
Alapesetben 1 Bz mot max 2 mellékkocsit húz személyszállító vonatnál(rendes terhelés).
De szombathelyi járműjavítós menetnél volt úgy, hogy 3 mellékkocsi volt mögé akasztva.
Amúgy 100-150 t-t is lehet vele mozgatni. Eddig egyszer fordult elő, vagy 5-6 éve, hogy a vonószerkezet kezdett kiszakadni az alvázból valamelyik volt szolnoki (Bz 276,281,286) beó Bz-nél. Szóval, sokat kibír.
Egyszer Szentes határán megadta magát a 2106-os csöri. Bz-vel segélyezték. De láttam a 2202-is Bz-vel csak akkor nem segélymenettel. Törsgyökeresszentesi képpel is tud szolgálni a 2106 segélyezéséről.
És ezt voltka képesek egy tollvonással tönkretenni. Tuti, h aki elrendelte a teherszállítás megszüntetését nemhogy Kondoroson nem járt, de utána se nézett ,h mégis mekkora forgalom van ott. Egyébként pár hónapja jártam ott, a vágány végén most is sok kupac sóder van a egy placcon. Miért nem lehet vonattal elvinni? Békésen ha nem is ekkora, de azért volt teherforgalom, sok kiépített iparvágány van a vonalhoz. Jobb most így, h semmi sem jár? Akkor meg ha a személyforgalom nem is, de a teher azért eltartotta vagy legalábbis majdnem eltartotta azt a 8 km-t.
Emlékszem én is a kondorosi teherforgalomra,mindig szergej járt le tehervonattal/ért.Volt olyan,hogy az Mhegyesről jövő teher és Mezőtúr felől érkező tehervonatok nem fértek be Kisszénásra.Kondoroson a személyvonatnak ha jött a teher mindig tolatnia kellett.
"(2003 elején Csongrád is belekerült a 191 állomás áruforgalmát megszüntető táviratba. Kb 3 hónap után kivették a listából, de addigra elpártoltak a fuvaroztatók)"
Na igen, ez tudatos vasútrombolás. Egy 20 000 fős városban megszüntetni a teherforgalmat...
Nos 2008.04.16 óta nem vagyok gyakornok,hanem öreg gyakornokból lettem kopasz mozdonyvezető.Nem tudok róla,hogy nekünk kellene majd Sn-Oh vonalat kiszolgálni.Vezénylő kiadta a vezénylést,hogy oda kell menni én meg mentem.Holnap és holnap után meg Sg-Bc vonalismeret van vezényelve.Utána még egy Makó-Szentes-Szolnok vonalismeret.Legvégére marad az usgyi tipus.
A Pavlov még kapott kettő nap haladékot. Civil topictárs jelezte, hogy ha szombaton megyek a 1120-son, akkor nemcsak a daru, hanem a GFR sulzere is meglenne Tiszatenyőn. Remélem holnap nem megy el Nagylaposról.
Ilyen is volt: gabonarakodás Csongrád állomáson 1998.08.13-án. (2003 elején Csongrád is belekerült a 191 állomás áruforgalmát megszüntető táviratba. Kb 3 hónap után kivették a listából, de addigra elpártoltak a fuvaroztatók)
A talpfákra írt számok és nyilak egy tavalyi gépláncos szabályozás emlékeit őrzik. Az ominózus töltésmagasításra (nem pedig pályafelújítás) nincs pénz, ezért halasztódik mindig.
Láttalak Orosházán. Én a TVG-ben ültem, a szomszéd vágányon. Rád azt hittem, mv gyakornok vagy. De ezekszerint nem. Miért volt szükség arra, hogy ezen a vonalon vonalismereted legyen? Esetleg Mhegyesi mv-k fognak erre járni a jövőben?
Szoktál utazni arra? Nekem is tervbe van, h egyszer arrafelé utazok Szolnokra, de általában Bcsaba felé nincs jó csatlakozás. Azt is tervbe vettem, h lemegyek Tiszatenyőig Uzsgyival vagy Bz-vel, legalább megtapasztalom, h mit tudnak ezek egy fővonali pályán ahol 120-al is lehet menni. Ugye mehetnek elvileg teljes gázzal, Uzsgyi 100 Bzmot 80.
Apropó jövő héten péntekig szakest miatt a koliban leszek és megint kimegyek majd HB-ra császkálni ,de most végre tényleg rendesen bejárom. Aki akar jöhet, valszeg csütörtökön lesz. Egyik gyerek mondta, h ő azt hallotta, h titkos bunker meg alaút is van. Állítólag földalatti járat van a Szil-koop és HB között, ő is kereste a lejáratot, de nem találta meg. Lehet is vmi a dologban a ruszkiknak volt ilyen bunkerépítési hajlamuk sok épült. A szolnoki pályaudvaron is van titkos bunekr meg alagútrendszer, ezt speciel anya is mondta, aki szolnoki és diákmunka keretében dolgozott is ott mikor átadták meg sokszor utazott is. Az auljáróban vank sok titkos ajtó, amiket bafalaztak, de mikor átadták még nem volt befalazva.